Auteur Topic: PotC - Eiland doorzoeken (++)  (gelezen 7286 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2021, 14:17:42 »
Rechts graag

Tegel 3
D*N
Daisy

de_witte
LuchtManiak
Michael90
Molfreak Arno
Monkeysuncle
Susdus

Swifty
Vermoljoen
Ycaris

Prima met 1 keer clementie. Neem aan dat dat nu dan voor iedereen geldt en dat vanaf nu de deadlines strikt zijn.
My fall will be for you

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2021, 14:20:58 »
Ik kies de linker

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2021, 14:34:55 »
Van mij mag ze ook gewoon nog leggen.

Al brengt me dit wel gelijk bij een vraag, want die beurt overslaan zie ik nou niet echt als oplossing in het vervolg. Anders kun je tegen het einde van het spel gewoon bewust een beurt over gaan slaan als er niet de tegels liggen die je wil/nodig hebt?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2021, 14:39:32 »
Ik weet niet of ik voor 20.00 thuis ga zijn en op de telefoon lukt het niet om het stuk neer te leggen.

Ik leg het linker stuk op de velden f8-d9-e9-f9-g9
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2021, 14:59:28 »
Van mij mag ze ook gewoon nog leggen.

Al brengt me dit wel gelijk bij een vraag, want die beurt overslaan zie ik nou niet echt als oplossing in het vervolg. Anders kun je tegen het einde van het spel gewoon bewust een beurt over gaan slaan als er niet de tegels liggen die je wil/nodig hebt?
Hmm ja true...

Eigenlijk hoop ik dat iedereen daar gewoon eerlijk in speelt. Maar in het verleden (andere spellen, ik heb het niet over jullie) is ook al gebleken dat dat niet altijd het geval is. En dan moet ik strenge regels invoeren zoals "Je krijgt een minpunt als je niet op tijd bent." Waar dan uiteindelijk iemand de dupe van is die door omstandigheden niet online kon zijn.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2021, 15:03:12 »
Is het niet eenvoudiger om vanaf nu streng te zijn met deadlines, tenzij je een PM naar Robbie stuurt dat je een deadline niet redt VOOR hij de tegels post. Dan kan Robbie dat ook in het topic melden.

En dat een deadline missen zonder uitleg verder betekent dat je een "second chance" gebruikt of uit het spel ligt
My fall will be for you

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2021, 15:06:54 »
Is het niet eenvoudiger om vanaf nu streng te zijn met deadlines, tenzij je een PM naar Robbie stuurt dat je een deadline niet redt VOOR hij de tegels post. Dan kan Robbie dat ook in het topic melden.

En dat een deadline missen zonder uitleg verder betekent dat je een "second chance" gebruikt of uit het spel ligt

 ::jaja::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2021, 15:08:18 »
Een minpunt is dan weer gelijk het andere uiterste natuurlijk ::rofl:: Ik gooi er maar ff wat in: als je de deadline een keer niet haalt ben je verplicht om het linkerblokje te pakken ofzo ;D

Maar ja ik hoop inderdaad ook dat dit gewoon ff eenmalig was en dat iedereen de deadline vanaf nu haalt ::hug::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2021, 16:08:40 »
Ik ben gisteren compleet in elkaar gestort en heb niet maar aan deadlines of welk spel dan ook gedacht.

Ik denk dat de beste oplossing bij het missen van een deadline is dat iemand (Robbie?) met een dobbelsteen bepaalt of je de eerste of de tweede tegel moet leggen en misschien moet dan zelfs met een dobbelsteen bepaalt worden in welk segment ofzo.
Op die manier kun je er geen voordeel uit halen.

Voor nu leg ik even één van de tegels zonder naar de volgende keuzes te kijken. Maar als besloten wordt dat dit nog aangepast moet worden, doe ik dat natuurlijk.

edit: ik heb twee keer links gepakt.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 16:14:52 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2021, 16:18:48 »
Ik kies voor rechts

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2021, 16:20:24 »
Ycaris  ::hug:: ::hug::


Dat at random het stuk wordt bepaald vind ik opzich ook een prima regel!
Talk less, smile more

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2021, 16:31:22 »
En als je het nog wat strenger wil maken, dan niet alleen van het gemiste stuk, maar ook van het volgende. Je kunt namelijk, zeker later in het spel, bij het positioneren van je stuk best wel rekening houden met het volgende stuk wat je wil leggen. Dus het is goed om dat voordeel op te heffen met een dubbel nadeel.

Ik heb nu een deadline gemist en ik zou het erg jammer vinden als ik daardoor uit het spel lag, maar een nadeel mag het me zeker opleveren!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #52 Gepost op: 24-02-2021, 18:04:47 »
Ik ben van mening dat deadlines gerespecteerd moeten worden, maar ik heb er nu geen probleem mee om het door de vingers te zien. We zitten nog maar in het begin van het spel en er zijn veel verschillende deadlines. Maar ik vind wel dat dit enkel voor deze ronden mag gelden. De deadlines staan nu mooi samen in 1 topic, dus als straks iemand de deadline mist, vind ik dat we inderdaad met behulp van een dobbelsteen de tegel moeten bepalen.
of iets anders want straks gaan mensen nog denken dat Robbieazerty zelf de tegel heeft gekozen om zo iemand in het spel te willen houden

Ik heb links gekozen
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #53 Gepost op: 24-02-2021, 18:22:59 »
Linker tegel voor mij

Tegel 3
D*N
Daisy
de_witte

LuchtManiak
Michael90
Molfreak Arno
Monkeysuncle
Susdus
Swifty
Vermoljoen
Ycaris



Ycaris was simpelweg niet online tussen het moment van afkondigen van de deadline en het verlopen ervan, dus voor nu vind ik het een prima oplossing. Vanaf nu weet iedereen de deadlines en zou je het niet kunnen missen. Weet je vooraf dat je het niet gaat redden, stuur dan een pm aan Robbie, en dan kan de dobbelsteen bepalen.
LuchtManiak heeft dus nog zo'n anderhalf uur ;D


en Ycaris ::hug:: hoop dat je het een beetje redt allemaal
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2021, 18:49:28 »
Ik kies rechts, en dan kan de volgende keuze komen  ::trots::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2021, 19:34:12 »
 ::hug:: Ycaris

Haha ja blijkbaar denk ik erg zwart/wit door meteen met minpunten te strooien. Maar jullie voorstellen zijn veel beter!  ::jaja:: Ook die van Ycaris om de volgende tegel ook te laten loten, want inderdaad kan je bij het bekijken van de volgende tegels al bepalen hoe je de vorige nog wil leggen. Een voordeel dat de rest niet had.

Dus deadline gemist = de gemiste tegel wordt voor je geloot en ook de nieuwe wordt voor je geloot.

Voor nu leg ik even één van de tegels zonder naar de volgende keuzes te kijken.
Ik had niet anders van je verwacht en ze daarom expres al in spoiler tags gepost. :)

Volgende keuze:

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #56 Gepost op: 24-02-2021, 19:38:43 »
Ik neem de linker :D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2021, 19:44:07 »
Voor mij ook links!


Tegel 4
D*N
Daisy 
de_witte
LuchtManiak
Michael90
Molfreak Arno
Monkeysuncle
Susdus
Swifty
Vermoljoen
Ycaris

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2021, 19:46:21 »
Alweer links voor mij

Tegel 4: 
D*N
Daisy
de_witte
LuchtManiak
Michael90
Molfreak Arno
Monkeysuncle
Susdus
Swifty
Vermoljoen
Ycaris
Keep calm and eat chocolates!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #59 Gepost op: 24-02-2021, 19:49:27 »
Ook ik kies weer links

Tegel 4: 
D*N
Daisy
de_witte
LuchtManiak
Michael90
Molfreak Arno
Monkeysuncle
Susdus
Swifty
Vermoljoen
Ycaris
Talk less, smile more