Auteur Topic: PotC - Eiland doorzoeken (++)  (gelezen 7430 keer)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #240 Gepost op: 2-03-2021, 11:59:37 »
Bij mij links en volgensmij ben ik dan ook klaar. Telt dan het tijdstip van posten bij gelijkspel of de persoon die geen second chance nodig heeft gehad?  ::hypocriet::
Talk less, smile more

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #241 Gepost op: 2-03-2021, 12:00:59 »
Ugh ::)

Second chance!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #242 Gepost op: 2-03-2021, 12:02:03 »
Ik ga ook voor links en dan ben ik ook klaar.

Enneh, het lijkt erop dat Swifty de Queen van het Spookschip gaat worden! Goed gedaan  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 12:04:01 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #243 Gepost op: 2-03-2021, 12:28:51 »
niet dat het iets gaat helpen... maar ik moet een second chance aanvragen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #244 Gepost op: 2-03-2021, 12:31:41 »
Ik realiseer me nu dat met al die second chances de kaartjes straks inderdaad op zijn  :o

Dan _kan_ het zo zijn dat de volgende ronde nog spannend wordt als Robbie een "kleintje" trekt... ::oink::

Dus ik neem mijn "ik ben klaar" nog heel even terug...

En de vraag van Susdus is relevant natuurlijk, want worden dan de punten verdeeld? Het lijkt er namelijk op dat er een aantal mensen in dezelfde beurt op hetzelfde aantal blokjes gaat eindigen. Is dan degene die het eerst een second chance heeft verbruikt wel degene die bovenaan staat? Of worden de punten verdeeld?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 12:34:11 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #245 Gepost op: 2-03-2021, 12:35:41 »
Ohja, in dat geval...  ::vergroot::  ik heb hier even een overzicht van de mensen die (na wat gespiek) als het goed is nog tegel 16 konden leggen, correct me if I'm wrong:

Tegel 16
Daisy
LuchtManiak
Michael90
Monkeysuncle
Susdus
Swifty

D'N --> second chance
de_witte --> second chance
Talk less, smile more

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #246 Gepost op: 2-03-2021, 12:38:39 »
Links :)

Tegel 16
Daisy
LuchtManiak
Michael90
Monkeysuncle
Susdus
Swifty

D'N --> second chance
de_witte --> second chance

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #247 Gepost op: 2-03-2021, 12:50:34 »
Nog weer even zorgvuldiger, als ik goed geteld heb zijn er 5 blokjes over.

3 worden second chances (Michael90, D*N en de_witte)
De laatste twee worden de keuze voor de volgende ronde.

Daarvan kunnen Swifty en ik al zeggen dat die niet bij ons passen, dus we zijn klaar, net zoals Michael90, D*N en de_witte ongeacht of hun second chance past, want die passen ook niet bij hen.

Susdus, Daisy en LuchtManiak kunnen hun second chance dan nog krijgen uit het geheel nieuwe deck.
My fall will be for you

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #248 Gepost op: 2-03-2021, 12:54:48 »
Er zijn toch 5 blokjes over: 3 worden de second chance, de andere 2 worden tegel 17. Dan is alles op.

Stel tegel 17 past niet, dan krijgen we daar toch al een second chance uit het nieuwe dek van? Dus dan krijgen jij en Swifty toch ook een second chance uit het nieuwe dek?
Edit: ik ga even het filmpje kijken, want wellicht zeg ik nu iets verkeerds (heb het hele filmpje nooit bekeken).

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #249 Gepost op: 2-03-2021, 12:55:15 »
Het spel is toch klaar als alle kaarten op zijn?
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #250 Gepost op: 2-03-2021, 13:00:36 »
Second chance dan graag. 6 blokjes is prima maar het zou nog iets minder kunnen worden ::ok::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #251 Gepost op: 2-03-2021, 13:03:04 »
Links

Tegel 16
Daisy
LuchtManiak
Monkeysuncle
Susdus
Swifty

D'N --> second chance
de_witte --> second chance
Michael90 —> second chance
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 13:08:43 door LuchtManiak »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #252 Gepost op: 2-03-2021, 13:05:53 »
Sla ff 2 posts over ::) ;) ;)

De second chances mogen komen.

Tegel 16
Daisy
LuchtManiak
Monkeysuncle
Susdus
Swifty

D'N --> second chance
de_witte --> second chance
Michael90 -- > second chance

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #253 Gepost op: 2-03-2021, 13:07:43 »
volgens mij is iedereen dan geweest...

Wit is ook een kleur!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #254 Gepost op: 2-03-2021, 13:08:06 »
Er zijn toch 5 blokjes over: 3 worden de second chance, de andere 2 worden tegel 17. Dan is alles op.

Stel tegel 17 past niet, dan krijgen we daar toch al een second chance uit het nieuwe dek van? Dus dan krijgen jij en Swifty toch ook een second chance uit het nieuwe dek?
Edit: ik ga even het filmpje kijken, want wellicht zeg ik nu iets verkeerds (heb het hele filmpje nooit bekeken).
Je mag maar eenmalig een second chance aanvragen dacht ik ergens te lezen! Dus alleen wij en LM kunnen die nog krijgen dan.
Talk less, smile more

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #255 Gepost op: 2-03-2021, 13:08:06 »
In dit Tetrisachtige puzzelspel moeten jullie zoveel mogelijk grond bedekken van het 9 bij 9 eiland.

Om te beginnen
Iedereen krijgt een starttegel. Elke starttegel bestaat uit 8 vakjes, maar ze hebben allemaal een andere vorm. Winnaar van de vorige aflevering, de_witte, heeft jullie genummerd en aan de hand daarvan werde nde startkaarten verdeeld.
Deze startkaart moet je in het midden van het raster leggen. Eén van de vakjes moet op het o'tje in het midden van je raster liggen.

En daarna?
Daarna starten we het spel en dat werkt als volgt:
Ik post hier 2 tegels. Je moet er eentje uit kiezen die je in je raster wil zetten. De tegel MOET een eerder geplaatste tegel raken (diagonaal telt niet als raken). Post hier als je je tegel geplaatst hebt, zodat ik weet wanneer we verder kunnen.
Daarna post ik wer 2 tegels, moet je er weer eentje kiezen enzovoorts.

MAAR: op een gegeven moment gaat je raster best vol liggen en kan je misschien geen van de twee tegels meer plaatsen. Dan post je hier dat je een tweede kans wil (vandaar de naam van dit spel: Second Chance). Je krijgt dan nog 1 tegel. Als je die wel kan leggen, doe je nog mee met de volgende ronden. Als je die niet kan leggen, lig je uit het spel.
Je mag énkel een tweede kans vragen als je geen van beide hoofdtegels kan leggen.
Elke tweede kans tegel wordt individueel getrokken. Dus als 3 mensen een tweede kans willen, krijgen ze alle drie een andere tegel.

Punten
Op het einde van het spel tellen we hoeveel open vakjes je nog hebt. Degene die het meeste vakjes heeft kunnen vullen is de winnaar. Bij een gelijkspel kijken we wanneer degenen waartussen het gelijkspel is, het spel moesten stoppen omdat ze geen tegel meer konden plaatsen. Degene van hen die eerder moest stoppen, wint dan. Want die speler heeft in minder beurten even veel van het raster kunnen vullen dan de andere. Als ze beiden in dezelfde beurt moesten stoppen, krijgen ze evenveel punten.
Als iemand er in slaagt zijn volledig raster vol te leggen, stopt het spel onmiddellijk voor iedereen!

De winnaar krijgt 5 punten
Nummers 2 en 3: 4 punten
Nummers 4 en 5: 3 punten
Nummers 6 en 7: 2 punten
Nummers 8 en 9: 1 punt
Nummers 10 en 11: 0 punten


Voor de Zap kandidaten tellen deze punten mee om te bepalen wie er geëlimineerd gaat worden.
Voor de Spookschip kandidaten tellen deze punten mee om te kijken wie van hen terug komt als ze De Strijd winnen. Maar let op: bij De Strijd zelf vallen er voor hen ook nog punten te winnen.

Ik had in mijn hoofd dat je maar 1x een second chance kon vragen, maar ik zie dat toch niet ergens in de spelregels staan. Mag je wel of niet een tweede keer een second chance vragen?

Ik had ook in mijn hoofd dat als alle kaartjes gebruikt zijn ze weer opnieuw worden geschud, maar dat zie ik nu ook niet in de spelregels staan. Hoe zit, is het spel klaar als de kaarten op zijn Robbie, of ga je ze weer opnieuw gebruiken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #256 Gepost op: 2-03-2021, 13:10:36 »
Het spel gaat volgens de spelreels door tot iemands blad vol ligt of als iedereen heeft moeten stoppen doordat het een beurt onmogelijk was een tegel te leggen. Dus dan worden de kaarten gewoon opnieuw gebruikt lijkt me?

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #257 Gepost op: 2-03-2021, 13:11:59 »
Ik kreeg de vraag of elke tegel maar 1 keer komt, of dat ze vaker terugkomen.

Antwoord:
Ze komen hoogstwaarschijnlijk maar 1 keer, maar sommige zitten er wel meerdere keren in. Zi overzicht hierboven. Er zijn zijn bvb 3 tegels bestaande uit 1 vakje en 3 uit 2 vakjes etc.

Normaal gezien zijn jullie eilanden al vol voordat de tegels op zijn, maar moest het uitzonderlijk gebeuren dat er heel veel second chances zijn, waardoor ik telkens nieuwe tegels moet omdraaien, is het aanbod op een gegeven moment op en moet ik alle tegels opnieuw schudden. Maar die kans is héél klein.
Hier vast het antwoord op de vraag of we door gaan straks  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 13:17:21 door Susdus »
Talk less, smile more

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #258 Gepost op: 2-03-2021, 13:15:19 »
Zoals ik het lees mag je vaker dan 1x een second chance aanvragen en is het spel klaar als de kaartjes op zijn (aangzien daarvan hier niks staat ga ik maar uit van de officiële spelregels)
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Eiland doorzoeken (++)
« Reactie #259 Gepost op: 2-03-2021, 13:20:42 »
Hier vast het antwoord op de vraag of we door gaan straks  ;D


Oh ja, zie, had ik het toch ergens gelezen!
Keep calm and eat chocolates!