Auteur Topic: Saw - The Cube (+++)  (gelezen 3641 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Saw - The Cube (+++)
« Gepost op: 7-03-2021, 01:30:01 »
OK, dit is een beetje vals spelen, want The Cube is een andere film dan Saw. Maar het leunt er wel goed op aan.

Jigsaw heeft jullie opgesloten in The Cube: een doolhof van aaneengesloten kamers. Aan jullie om de exit te vinden en zo te ontsnappen.
De kamers vormen een grid van 6 kolommen en 5 rijen. Er zijn dus 30 kamers.


Deze opdracht is gebaseerd op het spel Room 25. Susdus heeft als afleveringswinnares kleuren gekozen. Die corresponderen met de pionnen van het spel en bepalen waar jullie staan. Het maakt op zich niet uit welke kleuren zij voor jullie gekozen heeft. Ik weet waar jullie staan. Jullie weten dat niet, want in een echt doolhof zou je ook niet weten waar op de kaart je staat.

Het is aan jullie om van kamer naar kamer te gaan en de exit te vinden.
Je hebt per dag de volgende 10 acties (die vrij zijn om te gebruiken, je moet ze niet verplicht elke dag doen):
- 4 moves: naar een kamer links, rechts, boven of onder je bewegen
- 3 kijken: kijken naar een kamer links, rechts, boven of onder je, zodat je weet wat voor kamer het is. Als er naast je geen kamer is (omdat je op de rand zit) krijg je dit ook te horen en heb je de actie wel uitgevoerd. Je kan als je op de rand van het grid zit dus maar 3 andere kamers in of 2 als je op een hoek zit.
- 2 verschuiven: Je post openbaar of je de kolom naar boven of beneden of de rij naar links of rechts verschuift. Dit gaat altijd over de rij of kolom waar je op dat moment zelf in staat. Stel je kiest kolom boven, dan schuiven alle kamers in de kolom waarin je staat 1 plaats naar boven op. De bovenste kamer die dan uit het grid geduwd zou worden, wordt onderaan terug aangelegd. Idem met rijen die naar links of rechts verschoven kunnen worden. De kamers in het grid kunnen dus door jullie acties compleet van plaats veranderen.
- 1 duw: je mag iemand die bij jou in de kamer staat een duw in de kamer links, rechts, boven of onder van jullie geven. Die persoon wordt dus geforceerd om in die kamer te stappen en de mogelijke effecten ervan ondergaan.

Heel belangrijke spelregel:
Je mag NIET met elkaar overleggen zolang je alleen in een kamer staat. Pas als jullie bij elkaar in de kamer zouden staan, kunnen jullie communiceren over deze opdracht en eventuele tactieken bepalen. Maar dat overleg moet stoppen zodra jullie niet meer samen staan!


Er zijn verschillende kamers in het grid, die onder te verdelen vallen in veilig, obstakel en dodelijk gevaar

Iedereen start het spel in een veilige kamer.

Veilige kamers

6 lege kamers zonder gevaar.


Supervisie kamer. Telkens je hier in komt, mag je één kamer naar keuze aanduiden. Ik pm je wat voor kamer het is.


Bewegende kamer. Als je hier komt moet je een kamer aanduiden. Deze kamer en alle spelers die er in zitten, wordt van plaats verwisseld met de gekozen kamer.


Controle kamer. Als je hier in komt mag je een rij of kolom naar keuze verschuiven. Dit moet openbaar gepost worden.


Er zijn 2 tunnelkamers. Als je in de ene tunnelkamer stapt, wordt je automatisch naar de andere tunnelkamer getransporteerd.


1 Robbie's Room. Je hebt mijn kamer gevonden en als je hier binnen komt mag je openbaar een ja/nee vraag stellen over het grid/deze opdracht, waar ik jou eerlijk op zal antwoorden.


Regeneration kamer. Telkens je dood gaat wordt je automatisch hier terug herboren om het de volgende dag opnieuw te proberen.


De Exit. Dé kamer die je moet vinden in dit spel.

« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 22:18:26 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2021, 01:30:27 »
Obstakel kamers

2 draaikolk kamers. Als je de draaikolk betreedt wordt je automatisch naar 1 van de 2 middelste kamers in het grid getransporteerd. Dit wordt bepaald met een dobbelsteenworp (even is de linker, oneven de rechter)


2 gevangenis kamers. Als je hierin terecht komt, mag je deze dag geen acties meer doen. Je kan er de volgende dag pas uit.


2 donkere kamers. Hier is het zo donker dat je niet naar een aangrenzende kamer kan kijken.


2 koude kamers. Als je hierin komt, mag je die dag nog maar 1 actie doen.

Dodelijk Gevaar kamers

2 Zuurbad Kamers. Zodra er een tweede speler deze kamer binnen stapt, wordt de eerste speler die er al in zat, geëlimineerd (en die begint dus opnieuw in de Regeneration kamer)
NB: Het kan goed gebeuren dat je in zo'n kamer gestapt bent en het nog niet weet, omdat ik nog niet online geweest ben om het je te vertellen. Als er in de tussentijd iemand anders ook die kamer in stapt, ben je helaas alsnog wel geëlimineerd. Ik handel alle acties chronologisch af wanneer ik online kom. Het staat je vrij om meerdere acties te doen om achteraf te zien wat er gebeurd is. Mocht je ergens vast komen te zitten onderweg, vervallen je andere acties (die mag je dan opnieuw doen tenzij je in een kamer zit waar je 1 of geen acties meer mag doen)


2 Ondergelopen Kamers. Eens je deze betreedt, loopt de kamer onder water en kan niemand er nog in. Als jij er nog in zit op het einde van je beurt, verdrink je en moet je opnieuw starten in de Regeneration Kamer.


2 Valstrik Kamers. Als je hier nog in staat op het einde van je volgende actie (dus niet je volgende beurt op de volgende dag, maar je volgende actie), wordt je geëlimineerd (en naar Regeneration Kamer). Stel dus dat je er in stapt, dan moet je volgende actie zijn om er uit te stappen, want als je blijft staan en bvb gaat kijken naar een aangrenzende kamer, dan zit je er nog steeds in aan het eind van die actie en ben je dood.


2 Dodelijke Kamers. Als je hier in komt ben je instant dood (en ga je naar de Regeneration Kamer).

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2021, 01:32:41 »
Deze opdracht gaat vanaf vandaag (zondag 7 maart) in en jullie hebben tot en met zaterdag 13 maart om te ontsnappen.

Puntentelling
De eerste die ontsnapt krijgt 5 punten, de volgende 4, de volgende 3, 2, 1 en 0. Als je NIET ontsnapt heb je ook 0 punten.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2021, 08:03:32 »
moeten we hier posten wat we doen? of via PM?
Wit is ook een kleur!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2021, 09:10:28 »
Wat gebeurt er als je helemaal links staat en dan 1 stap naar links loopt? Ga je dan dood? Of hoor je dan gewoon dat dat niet kan.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2021, 10:00:42 »
Wat gebeurt er als je een rij/kolom wil verschuiven en iemand (jijzelf of een andere kandidaat) staat aan de rand? Ga je dan mee naar de andere kant, blijf je staan of kun je dan helemaal niet verschuiven?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2021, 10:45:39 »
een dag duurt telkens tot middernacht? Of is er een andere deadline?
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2021, 10:50:28 »
moeten we hier posten wat we doen? of via PM?
Alles hier openbaar.

Wat gebeurt er als je helemaal links staat en dan 1 stap naar links loopt? Ga je dan dood? Of hoor je dan gewoon dat dat niet kan.
Dan krijg je te horen dat dat niet gaat en ben je je move niet kwijt.

Wat gebeurt er als je een rij/kolom wil verschuiven en iemand (jijzelf of een andere kandidaat) staat aan de rand? Ga je dan mee naar de andere kant, blijf je staan of kun je dan helemaal niet verschuiven?
Iedereen in de kamer blijft in de kamer. Dus je gaat mee naar de andere kant.

een dag duurt telkens tot middernacht? Of is er een andere deadline?
Tot middernacht.  ::jaja::
En er is dus geen beurt of volgorde, iedereen mag acties doen wanneer ze willen.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2021, 10:57:42 »
Ik kijk naar links

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2021, 11:12:02 »
Ik kijk naar onder en naar rechts.


(Over: 4 moves, 1 kijken, 2 verschuiven, 1 duw)
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2021, 11:13:12 »
Ik steel het format van Susdus even (wel handig):

Ik kijk naar boven en naar rechts.


(Over: 4 moves, 1 kijken, 2 verschuiven, 1 duw)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2021, 11:14:11 »
Krijgt iedereen te zien wat er bekeken is? of alleen de persoon die kijkt?
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2021, 11:15:45 »
Aangezien we alleen met elkaar mogen overleggen als we in dezelfde kamer staan, neem ik aan dat we per PM antwoord krijgen, anders weten we al alles?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2021, 11:16:21 »
Zie je andere kandidaten ook staan als je besluit te kijken in een kamer waar toevallig iemand staat?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2021, 11:40:32 »
Ik ga eens beginnen met kijken wat er links van me zit
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2021, 13:26:10 »
Zie je andere kandidaten ook staan als je besluit te kijken in een kamer waar toevallig iemand staat?
Ja  ::jaja::

En inderdaad om ik je wat je ziet en wat voor kamer je ingestapt bent en in staat.
Dat ga ik zo meteen doen. Na m’n lunch.  :)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2021, 13:34:17 »
Ik kijk naar links

Ik kijk meteen ook naar onder

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2021, 13:57:29 »
Dan zal ik eens totaal anders beginnen:
Ik loop een stap naar links

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2021, 14:09:25 »
Iedereen zou z'n info ontvangen moeten hebben.

Voel je overigens vrij om me via discord een bericht te sturen als je een actie gedaan hebt. Ik zal dan zo snel mogelijk resultaat komen posten/pm'en.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saw - The Cube (+++)
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2021, 14:24:34 »
Ik loop naar links en kijk wat er dan aan mijn linkerkant zit
Wit is ook een kleur!