Auteur Topic: Het Feedback Topic  (gelezen 802 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het Feedback Topic
« Gepost op: 3-04-2021, 19:59:47 »
Omdat je altijd kan leren, een Feedback Topic!  ::bravo::

Post hier alles wat je goed/leuk vond en zeker opnieuw wil zien, maar ook dingen die minder goed waren, waar eventueel bij een volgende keer op gelet kan worden.

En ik heb ook wat vragen om het wat aan te zwengelen. Ook kijkers mogen antwoorden als ze willen.

Welke opdracht vond je de beste/leukste en waarom?
Welke opdracht vond je minder en waarom?
Was 3 opdrachten per aflevering te veel?

Ik spendeer ook best wat tijd om het "mooi" te maken door vanalles te photoshoppen. Bvb al die kaarten van RuPaul, terwijl ik ook gewoon had kunnen sturen "Je hebt een 8." (zoals ik bij de Macht opdracht gedaan heb, daar wou ik eerst ook nog kaarten maken, maar tijdsnood, plus hadden we daar die hele kaart al om iets visueels te hebben). Ik doe dit expres om wat meer feel te hebben dat het daadwerkelijk met dat programma te maken heeft. Werkt dat inderdaad en is het iets dat je graag blijft zien, of zeg je mwa of ik nou de term "Pit Crew" krijg of een foto van een kaart met Pit Crew er op, dat boeit mij niks.


Andere dingen die je kwijt wil? Bring it!  ::bravo::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2021, 20:02:53 »
Werkt dat inderdaad en is het iets dat je graag blijft zien, of zeg je mwa of ik nou de term "Pit Crew" krijg of een foto van een kaart met Pit Crew er op, dat boeit mij niks.
Die kaarten zijn altijd welkom hoor! Alleen jammer dat ze allemaal naar 'de minderjarige' gingen en ik maar niks kreeg  ;D


Rest vd feedback ga ik even rustig over nadenken!
Talk less, smile more

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2021, 20:35:18 »
Welke opdracht vond je de beste/leukste en waarom?
Ik zal er een top-3 van maken, want ik vind dat er wel meerdere opdrachten benoemd mogen worden.

1. Lijken te koop => Ondanks dat ik dit spel niet volledig af heb kunnen spelen is dit wel echt het soort spel dat ik graag speel. Overzicht bewaren, vooruit denken en inschatten wat de rest gaat doen maken het dat je met veel dingen rekening moet houden om te kunnen winnen.
2. Vlinders => Misschien niet echt voor de hand liggend om te kiezen, maar ik vond het gewoon echt een leuk spel. Weer iets waar je goed bij moet nadenken, maar dat ligt me meestal wel. Ondanks dat de beginnende speler wel een klein voordeel heeft toch één van mijn favorieten.
3. Fight the Demogorgon =>  Een spel waarbij ik blij was dat de_witte bij me zat ipv in het andere team. We hadden niet altijd geluk met de dobbelstenen, maar toch echt leuk om te bedenken wat de best mogelijke zetten zijn om Robbie schade toe te brengen ;D
 
(Afrika, Dierenspel, The Cube en Treasure Loot wil ik toch ook nog een vermelding geven!)

Welke opdracht vond je minder en waarom?
May the Lord open => Die ga ik niet meer aan je hoeven toelichten denk ik Robbie :-X
Drag Race => Is gewoon mijn ding niet
Murder in Hawkins => Persoonlijke redenen + dat ik ook 2x de minst leuke rol kreeg

Was 3 opdrachten per aflevering te veel?
Nee vond het juist lekker afwisselend op deze manier

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2021, 21:07:47 »
Ik heb weinig feedback, ik vond het een fantastisch spel.

Ik vind 3 spellen perfect, en ook de indeling 3-2-1 ster goed. Respect voor de mooie graphics, 1x wat minder zou ik echt geen ramp vinden als het jou de helft aan tijd scheelt.
Enige feedback punt is de verhouding qua punten. Zo kon je in bijv. de finale 6 punten voor kwartet verdienen, maar ook voor Macht. Terwijl Macht winnen toch echt wel wat lastiger is, Kwartet is ook een dosis geluk hebben. Maakte gelukkig achteraf helemaal niks uit.

Favoriete opdrachten
1. Fight the Demogorgon - Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, is het echt ontzettend leuk. Heb heerlijk lopen puzzelen om de meeste effectieve acties te verzinnen.
2. 8 dagen in Afrika - leuk 'simpel' kaartspel - maar wel tactisch
3. Dead of Winter - vooral denk ik omdat we een geweldig team daar hadden (goede indeling van Susdus ::ok:: ). En de leuke verhaaltjes die we eromheen bedachten.

Eervolle vermeldingen: I love Zombies, het hele Handmaid's Tail thema (op het moment zelf niet zo, maar achteraf wel), Murder in Hawkins, Beesten in Kooien (ook al liep het niet, vond ik het wel een leuk spel)

Minst favoriete opdrachten.
1. Lijken te Koop - ik zou dit in het echt best een leuk spel vinden. Maar nu speelde je vooral om niet te verliezen ipv om te winnen. Als begin speler had ik geen idee wat handig was om te bieden, en 2 tactisch slimme spelers, Michael (later Swifty) en Susdus hoefden eigenlijk vanaf bod 1 nog maar onder mij te bieden. Ja ik had ook 1 kunnen bieden in het begin (had ik misschien moeten doen), maar ik denk dat dit spel losstaand beter uit de verf zal komen.
2. Reading is Fundamental - Dit is gewoon niet mijn ding.
3. Lights - Ik vond het code ontcijferen wel leuk, maar het was wel tijd gebonden. Hoewel ik er maar 1x 'last' van heb gehad.

The Cube begreep ik niks van, dat moet ik gewoon echt voor me zien op een bord, en Tijgerveiling zat alles tegen, maar dat was gewoon pech, die zou ik hier niet neerzetten. Perfecte spellen voor Zap ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 21:12:14 door Daisy »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2021, 21:30:37 »
Ik heb eigenlijk ook geen echte feedback. Je kunt merken dat je de spellen goed voorbereid hebt en de plaatjes en thema's maken het levend.

Het enige is dat ik soms merk dat een spel dat ik ken (zoals Dead of Winter en Lijken te koop aka QE) niet helemaal lekker uit de verf komen, juist doordat je er dan nét een ander spel qua doel van maakt. Zie ook Cash&Guns die je overigens wel heel verstandig op tijd hebt afgebroken.

Favoriete spellen

De hele eerste aflevering
I love Zombies (ik wil nu ook Isle of Cats kopen)
Puzzels bij Handmaid's Tale
De Stranger Things spellen die we op het spookschip mochten doen

Minder leuk

Readen (dat vond ik als enige echt niet leuk)
Kaartspel bij Handmaid's Tale (maar ik zat er ook niet lekker in)
OLIFANTEN!!! (maar ik snap je keuze)
My fall will be for you

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2021, 22:16:48 »
Ik heb ook niet echt speciale opmerkingen. Je hebt enorm veel moeite en tijd in dit spel gestoken en dat zie je ook zeker! Misschien toch wel handig om een extra assistent 'in dienst te nemen' waar je op kan rekenen, want volgens mij heb je het soms wel echt even zwaar gehad. Dan kunnen die extra 2 ogen je zeker helpen. ;)

Favoriete opdrachten
1. I Love Zombies: heel simpel, maar toch vond ik het superleuk om steeds te puzzelen en na te denken over hoe ik bepaalde tegels zou leggen om zoveel mogelijk opties voor komende tegels open te houden en veel punten te verdienen.
2. 8 dagen in Afrika en Voedselketen: heel leuke eerste aflevering!  ::bravo:: Met de voedselketen-opdracht heb ik me enorm geamuseerd, ook door de situatie in de groep. 8 dagen in Afrika was een heel leuk kaartspel waarbij je toch wel tactisch goed moet nadenken.
3. Murder in Hawkins: superleuk weerwolven/fantasy-spel! Helaas konden we dit maar 2 keer spelen, want dit had ik nog zeker 10 keer willen spelen!  ;D

Ik vind het leuke aan Zap dat opdrachten gebaseerd zijn op echte gezelschapspellen en dat zorgt voor een heel andere beleving dan bij andere forumspellen. Ik vond de verdeling van 3 opdrachten per week prima waarbij je niet altijd 3 heftige opdrachten had, maar ook een iets simpelere. De indeling van de sterren helpt daar zeker bij, dus dat mag zeker blijven bij een eventuele volgende editie!  ::bravo::

Meestal vind ik de opdrachten waarbij je tactisch te werk moet gaan heel leuk, dus wil ik ook zeker Dead Of Winter (dat was echt heerlijk met ons groepje in vergelijking met dat ander groepje  ;D )  en Fight The Demogorgon vermelden. Die opdrachten vond ik ook zeker leuk en staan dus in de top 5.

Minder leuke opdrachten
1. Blessed Be The Fruit: Ik had geen idee van hoe ik dit spel moest aanpakken. Misschien dat ik het gewoon niet zag, maar daardoor heb ik gewoon wat random zetten gedaan en zorgt dat ervoor dat het niet zo'n leuke opdracht was voor mij.
2. Drag Race: écht niet mijn ding en dat was ook te zien aan mijn inzendingen.

Ook zeker nog eens mijn complimenten voor de geweldige twist met het schip  ::bravo:: ::bravo:: Respect voor al jouw inzet gedurende dit spel!!


Die kaarten zijn altijd welkom hoor! Alleen jammer dat ze allemaal naar 'de minderjarige' gingen en ik maar niks kreeg  ;D
;D
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 22:22:38 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2021, 22:34:58 »
Ik merkte veel verschil tussen 1 opdracht per aflevering en 3 opdrachten per aflevering. Drie was echt wel een stuk drukker en het is dan ook ingewikkelder om je strategie per spel te onthouden. Maar op het spookschip telde die ene opdracht heel zwaar door en was de druk op dat spel dus hoger, terwijl het bij 3 opdrachten niet erg is als er 1 niet goed gaat, zolang de andere 2 wel goed gaan.

Ik ga eens even op een rijtje zetten welke spellen ik allemaal gedaan heb en wat ik de leuksten vond.

Wat betreft je graphics: die zijn echt fantastisch! Ik denk eigenlijk dat we die nog niet eens genoeg waarderen, omdat we te fanatiek met het spel bezig zijn. Je mag de lat soms best iets minder hoog leggen voor jezelf om het iets beter te kunnen volhouden. Ik waardeer je inzet echter enorm!

Andere feedback: ik schreef het al in mijn laatste biecht, deze editie was totaal anders dan de vorige, want nu was er geen enkele wegstemweek. Ja, bondjes hielpen duidelijk wel, maar als ik het goed begrijp had Susdus geen sidebondjes waar D*n en Vermoljoen die wel hadden, en toch won zij week na week. En de_witte, die het vrijwel alleen speelde, werd gewoon tweede.
Ik vond het erg fijn dat het deze editie er op je spel-begrip en inzet neer kwam en niet op vriendjes maken of backstabben. Erg leuk om allerlei nieuwe spellen te leren kennen, er zijn er meerdere die ik graag een keertje speel tijdens een spelletjesmiddag (of weekend, hopelijk kunnen we dat deze zomer nog plannen).
Keep calm and eat chocolates!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2021, 22:53:36 »
Ok, ik heb gespeeld:

1. Reis door Afrika
2. Dragrace
3. I Love Zombies
4. Blessed be the Fruit
5. Lights
6. Treasure Loot
    De Strijd - Olifanten en Bubbles
7. Lijken te koop (halverwege ingestapt)
    The Cube (halverwege ingestapt)
    Murder Trivia
8. Tijgerveiling
    Beesten in kooien
    Go Nuts for Cats
9. Kwartet
    Feestmaal
    Macht


Minder leuk uit dit rijtje: kwartet, murder trivia (ik was blij dat ik niet veel schakelaars hoefde om te zetten, als net erbij gekomen speler, mooi tussen de bondjes in) en dragrace. Ik was overigens wel blij dat ik een outfit mocht maken ipv readings te doen, want dat had ik echt niet leuk gevonden. En in die outfit kreeg ik nog wel plezier gaandeweg, toen ik zag hoe makkelijk iMovie werkt. En De Strijd, omdat beide spellen echt uren tijd kostten, als ik door had gehad dat je bij die olifant zo hoog kon scoren ;D

Middenmoters: vooral spellen waar geluk een rol speelt, zoals Feestmaal (weinig grip op de uitkomst), The Cube (best wel mazzel dat ik een goed vakje koos), Lights (vanwege het tijdselement, je moet maar net online zijn)

Bijna top 3: Macht (zat goed in elkaar maar ik kon niet ingrijpen toen ik achter kwam te staan, vanwege de kaarten die ik kreeg), Tijgerveiling en Go Nuts for Cats (bij beiden beetje mazzel in het begin, maar daarna wel tactiek), Lijken te Koop (Daisy had vanaf het eerste bod geen kans meer en dat maakte het voor ons makkelijk scoren), Blessed be the Fruit (slecht inzicht in wat de anderen doen maar daardoor wel interessant), Treasure Loot (meer mazzel bij nodig dan bij de andere Tetris I Love Zombies)

Top 3: I Love Zombies, Beesten in Kooien en Reis door Afrika. Alledrie beetje afhankelijk van de kaarten/dobbelstenen die er liggen, maar je kunt zelf goed sturen door direct de eerste ronde goed neer te leggen. Bij alledrie genoeg keuze uit kaarten/dobbelstenen om daarna vanuit je tactiek te kiezen wat je gaat doen. Veel puzzelen, beetje geluk, goed bijhouden wat de anderen doen, ik hou van dit soort spellen.
   


Nog een laatste punt van feedback: het was wel een beetje jammer dat de 1, 2 en 3 sterren geen invloed hadden op bijv de tiebreaker of op de hoeveelheid punten die je kon krijgen. Macht winnen is toch van een andere klasse dan kwartet winnen. Ook zo voor bijv Beesten in kooien vs Tijgerveiling.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2021, 23:31:21 »
(Op de tiebreaker wel toch?)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2021, 23:35:33 »
Nee eerst de totaal ranking. Pas als daar ook een gelijke stand was werd er naar de 3-2-1 sterren gekeken.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2021, 23:36:18 »
Nu zeg je twee keer hetzelfde volgens mij ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2021, 23:37:09 »
Nu zeg je twee keer hetzelfde volgens mij ;D

What do you mean? ::fluit::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2021, 00:20:59 »
Eens ja met die sterren. Die waren als tie-breaker als de tie nog niet gebroken was door de totaalscores.

Ik kan me vinden in veel van de feedback en heb het zelf zo ook wel ervaren. Vooral een kwartet vergelijken met een Macht was een beetje bij de haren getrokken achteraf gezien, dus op zich was ik heel blij dat iedereen er gewoon 6 puntjes kreeg.
I love Zombies (ik wil nu ook Isle of Cats kopen)
In Isle of Cats komt er nog meer bij kijken. De versie die jullie gespeeld hebben was de familieversie die ik dan vervolgens zelf ook nog wat versimpeld heb. :)

Veel van die spellen blijven sowieso experimenteel, omdat ik het niet vantevoren kan testen. En sommige draaien dan helemaal anders uit dan verwacht.
En ja ik ga op een volgende spellendag/weekend/week/maand zeker eens een reeks van die spellen meenemen! Vooral Isle of Cats die ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekocht heb, maar intussen is het nog altijd Corona en heb ik die zo goed als met niemand gespeeld.  ::)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2021, 13:39:39 »
3 opdrachten per aflevering was zeker niet te veel. Hangt ook wel een beetje van de opdrachten af natuurlijk, maar de meeste weken was de combinatie gewoon goed.

Zoals ik van Robbie wel verwachtte had hij voor veel opdrachten zijn spellenkast leeggetrokken, wat mij eigenlijk best goed uitkwam. Behalve natuurlijk als hij wat geluksspellen uit zijn kast trok.

De twist met het spookschip was erg mooi gedaan!

Een geluksspel als kwartet vond ik eigenlijk niet finalewaardig. Dus dat komt wel in aanmerking om mijn minst favoriete opdracht te zijn.

In tegenstelling tot veel anderen (zo te zien) vond ik het readen niet per se een stomme opdracht... En ik heb ook wel gelachen bij het bekendmaken van de reads, maar wel jammer was dat sommige juryleden meer invloed hadden dan anderen. De runway zag ik erg tegenop, maar tijdens het maken begon ik dat wel leuk te vinden. Na de bekendmaking van alle outfits en reads was ik echter wel verbaasd dat ik in de bottom 3 zat (had een plaats in het midden verwacht)

Sommige spellen kwamen niet helemaal goed uit de verf in ZAP format... Bijvoorbeeld Dead of Winter, waar eigenlijk de opdracht van Mitch veel moeilijker was dan veel andere opdrachten. Maar ook Lijken te koop waar het op een gegeven moment voor mij beter was om te gaan voor de laatste plaats dan voor de tweede of eerste plaats...

De aflevering Handmaid's Tale vond ik de meest vervelende. De hele tijd die stomme zinnetjes zeggen en niemand bij zijn eigen naam mogen aanspreken... Om maar geen fouten te maken ben ik die week maar op het hele forum stil geweest ::hypocriet::

Qua leukste spellen sluit ik me bij Swifty aan. Die puzzelspellen waarbij geluk een niet al te grote rol speelt zijn wel mijn favoriet.

Wit is ook een kleur!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2021, 14:45:09 »
Aantal opdrachten
Ik vond drie opdrachten per aflevering gewoon goed. Divers en zeker met de puntenverdeling goed dat je niet té afhankelijk was van een beperkt aantal opdrachten, zeker als er een grote geluksfactor in zat. Nu moest je dan echt drie keer pech hebben of de opdracht slecht spelen om laatste te worden (vaak) wat dan de gelukselementen wat compenseert.

Opmaak
Echt super  ::bravo::. Denk dat jij hier ook wel echt het beste in bent van alle spelleiders. Het heeft ook echt een meerwaarde dat vaak termen omgegooid werden zoals idd het kaartspel bij dragrace, het kaartspel bij handmaids tale, de GoT macht regio's/personages etc. Zeker omdat je in eerdere zap seizoenen echt formats speelde van de shows zelf en het nu opdrachten waren die soms niet uit de tv serie zelf kwamen was het fijn dat ze dan qua thematiek wel overeen kwamen en je dus wel echt het idee had dat je in de serie zat van die week.

Opdrachten
Ik ga even de verbeterpunten langs die ik zou hebben:

Category is/ Reading is fundamental - Ik vond hier vooral de planning een beetje raar. We hadden slechts 4 dagen om dit in elkaar te zetten en vervolgens had de jury 5 dagen om te oordelen en konden wij alleen nog kaarten en een paar dagen niets doen. Ik had sowieso de kandidaten iets meer tijd gegeven dan de juryleden, dat kan je volgens mij sneller doen dan het allemaal in elkaar zetten.

May the lord open - Ik vond dit een hele leuke creatieve opdracht. In uitvoering vond ik het alleen jammer dat de slechte persoon bij ons helemaal niets probeerde om ons op het verkeerde spoor te zetten. Het werd daardoor voor mij in ieder geval iets te makkelijk. Maar het concept vond ik wel echt super leuk.

Eiland doorzoeken - Ik vond dit persoonlijk één van de minder leuke opdrachten eigenlijk vooral omdat we een paar afleveringen daarvoor al een superieure tetris opdracht hadden gespeeld.  Bij de eerste kon je nog wat vooruit denken omdat je een groot deel van de stukken op tafel zag, hier was de geluksfactor veel groter. Terwijl de stakes hier veel hoger waren met de mogelijkheid dat er twee van onze kandidatengroep zouden afvallen. Dat was dus even frustrerend.

De Strijd - Dit was ook een beetje pech in de opzet en jammer want het Spookschip in concept was een super goeie en leuke twist. Bij de eerste proef was het inderdaad zo dat de spookschippers zowel tegen elkaar strijden als tegen de kandidaten waardoor ze een heel groot nadeel hebben. Terecht dus gestopt uiteindelijk. Jammer genoeg was ook bij de vervanging toen het probleem dat eigenlijk alle andere spellen al gespeeld waren en de punten dus al duidelijk waren. Voor spookschippers die wisten dat ze het sowieso niet gingen halen was de motivatie daardoor misschien wat lager om goed hun best te doen bij de spellen en dus de kans voor iemand die wel kans had, zoals Swifty, heel klein om terug te komen gezien ze afhankelijk was van de hulp van haar andere Spookschippers. Uiteindelijk is het goed gekomen en heeft Swifty gelukkig ook nog goed mee kunnen spelen.

Dit was natuurlijk ook een beetje zo met het opnieuw spelen van de Treasure Loot opdracht. Dat was eigenlijk net zo oneerlijk als met de missende informatie spelen de eerste keer, alleen dan in het voordeel van andere personen. Maar goed ik wou daar sowieso niet over doorzagen toen en dat zal ik nu ook niet doen.

Lijken te koop & Kwartet sluit ik mij aan bij de anderen. Ook qua puntenaantal voor kwartet bijvoorbeeld. Kwam net iets te laat op die gedachte om daar nog iets van te zeggen, als je eenmaal bezig bent en achterligt dan is het natuurlijk teveel in mijn eigen belang dus kon het ook niet meer veranderd worden. Gelukkig maakte dit uiteindelijk ook niets uit ::ok::.

Favorieten

Alle andere opdrachten kon ik goed waarderen dus favorieten kiezen is lastig. Dead of Winter, Drag Race (Catwalk + Reading), I love Zombies, Under his eye, The Cube, Fight the Demorgorgon (en natuurlijk macht ::hypocriet::) vond ik allemaal echt top ::bravo::.


Overigens vond ik het puntensysteem voor dit seizoen goed in elkaar zitten en leuk. Ik zou voor een volgend seizoen wel weer iets anders erin gooien. Wat bijvoorbeeld bij het eerste seizoen zo mooi was, was dat je elke aflevering geen idee had hoe je zou kunnen afvallen. Nu zat daar natuurlijk iets meer voorspelbaarheid in. Daarnaast werden er ook tactieken bedacht om het puntensysteem zoals bijvoorbeeld expres tijd rekken bij proeven om te kijken hoe de punten vielen bij de andere proeven en zo te bepalen wie je de proef moest laten winnen.

Maar heel positief over dit seizoen, echt top gedaan  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2021, 14:46:31 »
Andere feedback: ik schreef het al in mijn laatste biecht, deze editie was totaal anders dan de vorige, want nu was er geen enkele wegstemweek. Ja, bondjes hielpen duidelijk wel, maar als ik het goed begrijp had Susdus geen sidebondjes waar D*n en Vermoljoen die wel hadden, en toch won zij week na week.
Nou Susdus had ook haar contacten hoor, dus dat is volgens mij niet helemaal waar! Maar dat zal ze zelf nog wel toelichten  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback Topic
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2021, 23:35:01 »
Mijn feedback:

- De hele eerste aflevering was AWESOME! Voedselketen, reis door Afrika, zelfs de Vlinders. Leuke tactische spellen, goeie combinatie groepsdynamiek/individuele kwaliteiten.
- Tweede aflevering vond ik minder, vooral het 'ontwerpen' van een look was niet mijn ding. Desondanks bleek dat zelfs als het niet je ding is dat je toch nog de aflevering kan overleven  ::tandpastasmiley::
- The Walking Dead vond ik het beste thema! Heel creatief bedacht allemaal. En DOW was idd echt een hoogtepuntje: respect hoeveel tijd je daarin gestoken hebt. Triggerfinger vond ik iets minder, maar misschien kwam dat ook omdat ons team te chaotisch/besluiteloos was daarvoor  ::rofl::
- De aflevering Handmaid's Tale vond ik fantastisch. Omdat eigenlijk iedereen uit zijn comfortzone gehaald wordt en in een ander stramien gepropt wordt. Erg mooi hoe je dat gedaan hebt.
- Stranger Things: fantastische aflevering. Lights vond ik wat minder leuk, aangezien er soms wat dagen zijn dat je wat minder actief kan zijn. Nu moest ik tijdens mijn weekendje weg lichtjes gaan ontcijferen.... Fighting the Demorgorgon was awesome!
- POTC: Ik vond deze aflevering wat tegenvallen. Na de plottwist van de Strijd werd dit een beetje een tamme aflevering voor mijn gevoel. Mede misschien door de onduidelijkheid rond de eerste strijdopdracht.
- Saw: Misschien werd ik rond deze aflevering wat 'Zap-moe'. Niet dat ik daar mijn afvallen aan wil wijten (helemaal niet: de rest was gewoon beter), maar ik was voor bijvoorbeeld The Cube niet meer zo scherp als in het begin. Hier en daar meer tijd zou misschien wel prettiger zijn.

Even kijken of ik hiermee je vraag beantwoordt heb. Oh ja, leukste opdrachten: (vooral i.v.m. strategie/groepsdynamiek)
1. Voedselketen
2. DOW
3. Under his Eye
4. I Love Zombies
5. Blessed be the fruit

Minst favorieten:
1. Category is...
2. Triggerfinger
3. The Cube
4. Treasure Loot
5. Reading is fundemental