Auteur Topic: Top 15 meest iconische Zap! momenten  (gelezen 3321 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Gepost op: 3-04-2021, 20:32:31 »

Na drie mooie seizoenen Zap! is het misschien leuk eens terug te blikken op de leukste momenten. Dit heb ik zelf ook gedaan na drie seizoenen Survivor en gezien ik Robbie zijn welverdiende rust gun dacht ik, hey ik heb alle drie de seizoenen meegemaakt ik kan dit lijstje maken en toelichten. Dus komende week ga ik hier van 15 naar 1 de leukste momenten posten met wat (hopelijke leuke) toelichting. Op welke plaats iets staat doet er eigenlijk niet heel veel toe, iedereen heeft z'n eigen mening. Laten we vooral drie seizoenen Zap! vieren! Want het is nu een ware trilogie  ::bravo::.

  15                           14                           13                           12                           11                         

  10                           9                             8                             7                             6                         

  5                            4                             3                             2                              1       


Jullie mogen tussendoor gewoon reageren, ik zal zorgen dat er genoeg tijd tussen de momenten zit ::ok::. Welk Zap! moment was het leukste? Het meest iconisch? Het meest dramatisch?
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 16:33:01 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2021, 20:39:31 »
Oeh leuk! Ik zit er klaar voor. ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2021, 20:39:57 »
Oeeehhh ::hyper::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2021, 20:44:14 »
Oehh, leuk!

Nu kan i ksit backen en relaxen en meekijken!  ::bravo::

Ik weet niet heel veel meer van het eerste seizoen. Enkel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. En van het 2e seizoen weet ik nog vooral
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2021, 21:04:04 »
  15. Winter is Coming!
Dead of Winter, The Walking Dead, Seizoen 3



Eén van de hoogtepunten van het derde seizoen van Zap! Twee teams verdeeld door niet-te-stoppen-winnaar Susdus trotseren weer een ingewikkelde Walking Dead opdracht vergelijkbaar met die uit seizoen 2. In deze opdracht hebben alle spelers een individueel doel die ze moeten behalen wat kan verschillen van x aantal specifieke items bemachtigen, barricades bouwen, survivors uitmoorden en meer. Al snel wordt duidelijk dat beide teams een verschillende aanpak hebben. Het team van Luchtmaniak, Mitchkox, Michael90, De_witte en Monkeysuncle, oftewel “de mannen” gingen al snel allemaal hun eigen weg in het spel en het duurde niet lang voordat Michael90 anderen begon te dwarsbomen door ze aan te vallen. Dat de mannen niet van plan waren samen te werken was duidelijk. De voedselvoorraad werd niet bijgevuld, er kwam een heel leger aan hongerlijdende survivors los en strategieën werden aangepast. Zo sloot Luchtmaniak zichzelf op in het tankstation zodat de anderen hem met rust zouden laten.

Dit vormt natuurlijk een heel mooi contrast met het andere team bestaande uit Susdus, D*N, Vermoljoen, Daisy en Ycaris. Door ons benoemd als team "vrouwen, de homo en het kind". Hier heerste een samenwerking tactiek waarbij we elkaar beschermden, elkaars doelen uitvoerde en alles met elkaar deden delen. Maar de anderen mochten niet gelijk doorhebben dat we aan het samenwerken waren, anders zouden ze ons misschien nadoen. Dus deze we alsof we allemaal domme dozen waren die de opdracht niet deden snappen. Uiteindelijk begonnen we uitgebreide verhaallijnen te schrijven voor onze survivors en hadden we zoveel voedsel verzameld dat we de Kerst waarschijnlijk wel zouden halen.



De tegenstellingen tussen de teams was erg mooi om te zien, de creativiteit van het ene team en de brutaliteit van het andere team. Uiteindelijk werd Mitchkox de enige persoon die zijn doelstellingen niet behaalde en moest hij mede dankzij deze opdracht, het spel helaas verlaten. Het spel heeft Robbie ook heel wat moeite gekost dus ik denk dat het sowieso een plekje verdiend op deze lijst.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2021, 22:21:15 »
Wat tof Dennis! Ik ben heel benieuwd naar wat je uit alle prachtige momenten in je top 3 gaat zetten :D


Oehh, leuk!

Nu kan i ksit backen en relaxen en meekijken!  ::bravo::

Ik weet niet heel veel meer van het eerste seizoen. Enkel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. En van het 2e seizoen weet ik nog vooral
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Oh my, de legendarische
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
heeft op jou zoveel indruk gemaakt dat je het hele
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vergeten bent?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2021, 23:58:36 »
Oh ja! K@ren.... omg
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2021, 23:59:51 »
Seizoen 1 en de dynamiek van die kandidatengroep gaat nog uitgebreid aan bod komen  ::jaja:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2021, 00:06:58 »
Echt wel een enorm verschil, Dead of Winter in seizoen 3, of proberen een screenshot te maken van iemand die een kaarsje komt branden bij een webcam in seizoen 1.  ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2021, 00:22:21 »
Overigens dacht ik dat iedereen Dead of Winter verschrikkelijk vond, dus blij te lezen dat veel mensen het leuk vonden! Waarschijnlijk dacht ik dat omdat ik het zelf verschrikkelijk vond om bij te houden allemaal.  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2021, 12:17:21 »
  14. Mozaïek
Finale, Mozaïek kanaal, Seizoen 1


Ondanks dat we drie hele mooie en passende finales hebben gezien, is de ultieme finale uiteraard die van Seizoen 1: Het Mozaïek kanaal. Na weken lang door allerlei programma’s te zijn gezapt is het zeer passend dat het avontuur eindigt in het kanaal waar je alle zenders tegelijk kan zien en de finalisten dus spellen spelen die allemaal te maken hebben met de programma’s die we zijn tegengekomen dit seizoen (en meer). In dit seizoen waren er maarliefst 5 finalisten: K@ren, Fabiann, KD, Daisy en Mollenvanger. Er worden vier spellen gespeeld in de eerste ronde. Twee middagprogramma’s, het rad van fortuin & get the picture, en twee primetime programma’s, Wie is de Mol? en Expeditie Robinson. Uiteindelijk is het Mollenvanger die als eerste de finale moet verlaten. Vervolgens gaat alles door elkaar en dit is heel lang geleden (dus sorry als ik het verkeerd noem), maar ze spelen in ieder geval nog iets van The Hunger Games, Peking Express, The Biggest Loser en het Junior Songfestival. K@ren, onze kleurrijke villain van dit seizoen verlaat het spel. De eerste drie spellen hebben we in primetime gespeeld en het songfestival is dus junior geworden, een leuke toevoeging.

Vervolgens worden er delen gespeeld van Lingo (middagprogrammatie) en The Bachelor (nieuw!). K@ren mocht dan niet deze ronde meer halen maar had wel een geweldige liefdesbrief geschreven voor Swifty die later in deze ranking nog relevant gaat worden: HIER.
Fabiann kreeg geen groene ballen of rode rozen en verliet het spel op een verdienstelijke derde plek. De eindstrijd werd dus gespeeld tussen Daisy en KD. Die spelen nog een duel in The Farm (primetime) en moeten een grootse Survivor (nieuw) stemming trotseren. Uiteindelijk weten ze het spannend te maken want de bij de Survivor stemming scheelt het slechts 1 stem in het voordeel van KD. KD wint daarnaast wel The Farm en dus twee extra stemmen en is daarmee de allereerste winnaar van Zap! Daisy schrikt overigens nog steeds af en toe 's nachts wakker door die struisvogelpuzzel van The Farm. Deze lange, zeer intensieve finale was zeker een goed einde aan een fantastisch eerste seizoen en daarom verdiend het een plek op deze lijst. Uiteraard is er ondertussen alweer een betere finale voorgeko-... I'm kidding ;D.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 13:06:03 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2021, 12:42:43 »
 The ever fameus struisvogel puzzel. Die had ik zonder hulp van Swifty nu nog niet opgelost   ::ohno::

Wel leuk om weer terug te lezen want ik weet ook niet alles meer :D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2021, 12:44:22 »
Ah die was ik vergeten te noemen ja, ik was er natuurlijk zelf niet meer bij. Die kan ik er nog wel even in editten ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2021, 12:59:06 »
Ooh leuk D*N! Ik ben natuurlijk vooral benieuwd naar seizoen 2 momenten :D ::hyper::

Momenten die de top 15 net niet gehaald hebben:

16. Hans opent kistje met 1 euro in de finale.
17. Hans opent kistje met 0,50 euro in de finale.
18. Hans opent kistje met 5 euro in de finale.
19. Hans opent kistje met 0 euro in de finale.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 13:00:44 door putyourHANSup! »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2021, 18:57:23 »
  13. Toen we allemaal 100 kilo waren
The Biggest Loser, Seizoen 1

Je ziet het goed, alle vijftien kandidaten nog in het spel waren voor even 100 kilo ieder (1500 kilo bij elkaar jeetje). Dat kon alleen maar betekenen dat we het bekende afvalprogramma, The Biggest Loser, gingen spelen. Een erg leuk concept, want we konden op allerlei verschillende manieren onze kilo’s weer verliezen of door een serieuze vreetbui er per ongeluk weer bij krijgen. Het doel was uiteraard het eerste, zoveel mogelijk afvallen. D*N was al snel 1 kilo kwijt door het winnen van een kijkerspoll, die populaire jongen toch ook. Daarnaast was er een poll om mensen te doen laten verdikken, werd een woordzoeker gespeeld om af te vallen, kon je een foto in sportkleding posten om kilo’s eraf te sporten en moesten we goed letten op onze calorieën tijdens de verschillende maaltijden. Elke dag werd er namelijk een specifieke maaltijd gepost met keuzes. Zo snel mogelijk moest je een maaltijd claimen waarvan jij dacht dat daar de minste calorieën in zaten. Een hele beleving natuurlijk. Bij het ontbijt werd er al gevochten over fruitstukken, iets wat normaal minder vaak voorkomt buiten dit spel. Bij de foto’s zijn de meesten niet meer zichtbaar, enkele wel. De badpak foto van Vieffan die heel wat losmaakt bij sommige mannen helaas niet. Net als de foto van LdHmolletje overigens, die tv kijken met blikjes cola en een pak stroopwafels ook een sport vind.


KD, Daisy & Mr. Brain gaan sporten

Uiteindelijk zien we hier:

hoe Bjorrn, Mollenvanger en Jorg23 het minste zijn afgevallen en in de gevarenzone komen. Een bloedstollende stemming gaat bepalen wie er het spel moet verlaten. Los van dat de complotten alle kanten opgaan in een spel met zoveel mensen en er super veel verschillende samenstellingen waren, is het belangrijk om te weten dat er uiteindelijk twee redelijk duidelijke kanten vormen met hier en daar wat mensen die ertussen hangen. Als dit een écht tv programma zou zijn, wat overigens geweldig zou zijn, dan zou het ook wel duidelijk zijn welke kant als sympathieker neergezet zou worden dus ik noem de twee kanten eigenlijk altijd een beetje de heroes vs de villains, ook al klopt deze benaming misschien niet voor elke persoon. Dit is belangrijk op dit moment omdat hier al een eerste move gemaakt werd in het voordeel van de Heroes die op dit moment nog een redelijk grote meerderheid vormen (mede door de mensen die ertussen zitten). Prominente namen aan de Heroes kant zijn o.a. Daisy, Swifty, LdHmolletje, Mollenvanger en Mr. Brain. De Villain kant bestaat hier nog voornamelijk uit K@ren, KD, D*N, Vieffan en Jorg23. Beide kanten denken voornamelijk dat ze het duo Ycaris en Schulz aan hun kant hebben, maar deze besluiten uiteindelijk met de Heroes mee te stemmen (want let’s be honest, dat zijn deze twee ook ::respect::), waardoor niet Mollenvanger maar Jorg23 het spel moet verlaten. En daarmee eindigt één van de tofste afleveringen van Zap.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2021, 19:03:48 »
Oh ja alle bondjes in het begin van die editie van Zap, wat een chaos! Lief dat je ons heroes noemt :D maar het echte verbond met Daisy, MV en LdH vormde ik pas later in het programma. In deze fase zaten we nog in verschillende bondjes, die wel allemaal aan dezelfde kant stonden wat betreft MV vs Jorg.
Vieffan was echt legendarisch qua foto, wat een lef had ze!
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #16 Gepost op: 4-04-2021, 19:08:00 »
maar het echte verbond met Daisy, MV en LdH vormde ik pas later in het programma. In deze fase zaten we nog in verschillende bondjes, die wel allemaal aan dezelfde kant stonden wat betreft MV vs Jorg.
::jaja:: Maar volgens mij geldt dat voor de "villain kant" ook dat ze hier niet perse één duidelijk bondje zijn. Maar je ziet wel dat deze twee groepen ook in het begin al heel erg naar elkaar trekken ondanks dat de twee kanten niet vastgelegd waren.

Vieffan was echt legendarisch qua foto, wat een lef had ze!
Een hoogtepunt al alleen door dit  ::rofl:: ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2021, 19:21:19 »
::jaja:: Maar volgens mij geldt dat voor de "villain kant" ook dat ze hier niet perse één duidelijk bondje zijn. Maar je ziet wel dat deze twee groepen ook in het begin al heel erg naar elkaar trekken ondanks dat de twee kanten niet vastgelegd waren.

Volgens mij was ik in deze fase v/h spel nog een vrij 'lone wolf'. Ja ik had wat contact met Molcrazy maar die was er al uit op dat moment. Pas halverwege kwam er een echt bondje tot stand, nadat een aantal kandidaten in de The Hunger Games duidelijk had samen gewerkt tegen een aantal anderen, dus kwam dat tegen verbond tot stand. ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2021, 10:35:47 »
Haha toen ik nog heel veel tijd had om elke aflevering filmpjes te maken!  ;D

Ik krijg die verdelingen en bondjes meestal niet zo mee als ik met het spel zelf bezig ben. Ok het staat in biechten enzo maar die lees ik meestal ook pas achteraf omdat er nog tientallen andere pm’s staan te wachten om te behandelen. En dan lees ik er achteraf snel overheen en blijft het niet echt hangen. Dus leuk om terug te lezen wie in welk bondje zat zo.  :D

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2021, 22:15:37 »
Hahahaha echt grappig om dit allemaal zo terug te lezen!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::