Auteur Topic: Tour de France pool 2023  (gelezen 4530 keer)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #220 Gepost op: 25-07-2023, 21:46:51 »
Gefeliciteerd Telminator!  ::bravo:: ::bravo::

Gokmaestro en HDD jullie ook gefeliciteerd met het podium.  ::bravo::

Behalve Traeen zat mijn hele ploeg in de punten en zowaar geen enkele uitvaller. O’Connor en Wright (nauwelijks gezien) vielen zwaar tegen. Beetje jammer dat ik Rodriguez en Gall (die ik in eerdere versies van mijn team wel had…) er toch weer buiten heb gelaten. Na een goede Giro (2e) zat er hier niet meer in dan een 20e plaats. Volgend jaar beter en nu op naar De Vuelta!

Nieky, bedankt voor de organisatie!  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #221 Gepost op: 30-07-2023, 15:33:59 »
Eens kijken of mijn inschattingen & dingen die ik vooraf heb geroepen in dit topic een beetje zijn uitgekomen  ;D

1. Kopmannen.  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Met tegenzin ging ik voor Vingy ipv Phillipsen, met als reden "Alleen, ook als Philipsen groen pakt enzo, kan het best dat hij misschien 350 punten oplevert. Maar Vingy gaat vermoedelijk al vanaf het begin hoog in het klassement meerijden, dus dan kan je zo tegen de 500 punten aanlopen. Zou dus best kunnen dat als niemand van deze 3 kopmannen afstapt, ik een fors nadeel heb tegen vrijwel alle andere teams."
Niemand is afgestapt; Philipsen was zoals ik vermoedde veruit de beste sprinter, maar haalde 359 punten. Vingy reed inderdaad vanaf het begin al hoog mee, en verdiende 559 punten.
Dat ik Philipsen op 350p inschatte en hij er 359 haalde was natuurlijk totale mazzel. Maar de afweging klopte, dus wel happy mee :)

2. Pogy vs Vingy ::ohno:: ::ohno::
"Ohja, en Pogy >> Vingy. Sowieso vanwege jongerenklassement, maar ik verwacht dat ook zonder die punten Pogy meer punten gaat pakken. Voor eindwinnaar klinkt het close, maar qua punten (ook zonder wit) mik ik op Pogy."
Zonder witte trui was Vingy achteraf een veel betere keuze geweest. Onbelangrijke misser.

3. Eigen podiumkandidaten ::ok:: ::niet-ok::
"Ik denk, na Pogy&Viny als top-2, dat OConnor 3e wordt, Hindley 4e, en Carlos Rodriguez 5e."
Zoals meermaals gezegd vind ik het vooral frustrerend dat het gebrek aan benen bij Ben O'Connor zo onverwacht was - inclusief voor hemzelf. En in de laatste week had hij ineens weer prima benen?  ??? Dus het lag niet aan de benen, maar het lag aan de benen? ???
Hindley had ik eigenlijk stabieler en beter in de 3e week verwacht. En die kreeg in het begin nog een hoop tijd gratis via een ontsnapping, waardoor hij best wat extra punten opleverde. Hm.
CRod gewoon prima.

4. Andere podiumkandidaten   ::ok:: ::niet-ok::
"Ik zie het gewoon niet echt gebeuren met allerlei renners: Mas, Carapaz, Yates & Yates, Gaudu, Bardet, Skjelmose, DMartinez."
Mas en Carapaz vroeg gevallen, dus we zullen het nooit echt weten.
Yates en Yates waren voor mij volstrekt onverwacht. Die hadden hiervoor toch altijd minimaal 1 dag dat ze compleet wegzakten. Wel enorme mazzel voor degenen met Yates en Yates dat ze zo'n perfecte eerste etappe hadden, en in het begin knalhard scoorden, anders hadden ze een bak minder punten gehad. Maarja, geluk moet je hebben soms ;)
Gaudu, Bardet, Skjelmose, DMartinez waren inderdaad nooit een serieuze podiumkandidaat. Vooral blij met m'n keuze om juist niet voor de populaire Skjelmose te gaan. Maar, eerlijk is eerlijk, ik had verwacht dat hij in de tweede helft puddingbeentjes zou hebben, maar toen was hij nog een stuk actiever dan ik aan zag komen.

5. Overig beschermd  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Pidcock, Pedersen, Ciccone... ik heb enorm zitten dubben wie op de reservebank moest, omdat elk zoveel potentie leek te hebben, en dat klopte precies.
Achteraf waren andere keuzes optimaler, maar zo gaat dat.
Ook erg blij dat ik niet voor Alaphilipe ben gegaan, want daar heb ik heel serieus over getwijfeld.

6. Helpers waarvan ik wist waarom  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Gall, Meeus, en Johanssen waren renners die ik ervoor niet kende, leken mij mooie dark horses, en vervolgens had iedereen en z'n moeder ze. Maar ze gingen lekker  :)

7. Helpers waarvan ik de reden was vergeten  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Harper, Vermaeke en Shaw was ik elk alweer vergeten waarom ik ze had. Maar Harper en Shaw hebben mooie puntjes gehaald, en Vermaeke bleef in sommige bergetappes onverwacht lang hangen, dus prima.



Kortom, eigenlijk best heel tevreden. :D
... Ik ga alleen deze tour wel vooral herinneren als de tour die ik zou hebben gewonnen als ik O'Connor op de reservebank had gezet  :-X ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #222 Gepost op: 1-08-2023, 15:54:57 »
... Ik ga alleen deze tour wel vooral herinneren als de tour die ik zou hebben gewonnen als ik O'Connor op de reservebank had gezet  :-X ;)

Troost je dan maar met de gedachte dat als bij mij Rodriguez erin stond ipv Skjelmose er nog steeds niets aan de hand was geweest  ;)