Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263027 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #780 Gepost op: 19-03-2021, 21:58:25 »
Op twitter zag ik bevestigd wat ik meende te zien. Ik ben niet tot in detail op de hoogte verschillende generaties VW-Golf.

Maar de rit werd gemaakt in een Golf-7. En de Golf die in het water verdween was een Golf-3.

De rit die Wolfs maakte, in werkelijkheid haal je dat nooit in drie minuten, zelfs Max Verstappen niet in zijn RedBull.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #781 Gepost op: 20-03-2021, 12:57:11 »
In een van de eerste afleveringen van dit seizoen, werd er een auto uit het water gehaald. Zouden ze, in het kader van efficiency, eerst de seizoensfinale hebben opgenomen en daarna die scene uit aflevering 2? ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #782 Gepost op: 20-03-2021, 15:41:12 »
In dit geval zou niet alleen de versie van de auto, maar ook het merk veranderd zijn. De opgeviste auto van een paar weken terug was een ouder type Mercedes (A-klasse, de zogenaamde ''kantel-Mercedes).  Ze hebben altijd wat auto's van de sloop achter de hand, hoorde ik van iemand van de productie. Die Golf-3 had bijvoorbeeld nooit die rit overleefd door de hobbelige binnenstad van Maastricht.

Ook de plek kwam niet overeen. De plek waar de Golf (what's in a name.....) te water ging, was de kade van Sappi. En voorzover ik me herinner , werd die Mercedes ergens bij de Enci opgetakeld (een kilometer of drie verderop.)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #783 Gepost op: 20-03-2021, 19:55:42 »
Ik vond het een van de beste afleveringen ooit  ::jaja::

Heel fijn dat ze niet de Wolfs-in-het-water cliffhanger deden.  ::ok::
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #784 Gepost op: 21-03-2021, 00:28:24 »
Ik vond het een van de beste afleveringen ooit  ::jaja::

Heel fijn dat ze niet de Wolfs-in-het-water cliffhanger deden.  ::ok::
Kijk jij dit weer? :o
M'n mama zei dat Kamphuis de serie verlaat. Toen ik stopte met kijken, deed ze net een paar afleveringen mee. Ik vond haar toen niet echt geweldig acteren. Mechels had moeten blijven ::jaja::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #785 Gepost op: 21-03-2021, 12:00:45 »
Maar welk hoofdpersonage is nu overleden? Iedereen leeft toch nog gewoon?

Net de aflevering gezien, super gaaf! En weer genoeg open eindjes: wie heeft die bom in Donna's auto gelegd, hoe ver gaat de invloed van Donna etc.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #786 Gepost op: 21-03-2021, 12:35:18 »
Er is ook nooit gezegd dat één van de hoofdpersonages zou komen te overlijden. Dat is totaal uit z'n verband gerukt. Het enige wat is gezegd is dat één van de hoofdpersonages (dus Kamphuis) de serie zou verlaten dit seizoen.

Ergens ook fijn dat het niet altijd op een manier met "dood" gebeurt, maar nu gewoon rustig de exit plaats kon vinden. Met een mooie cliffhanger daarmee verwikkeld ook nog.

Overigens had ik zelf ook het idee dat er een personage dood zou gaan dus ik was zelf ook schuldig aan het verkeerd lezen :P Ik dacht er op drie momenten nog aan: Romeo zou worden neergeknald in de schoolbieb toen Marion weg was om de slechte vriendjes van Nick uit te horen (--> Marion krijgt extreem schuldgevoel-lijntje), Nick neemt Marion mee in zijn dood door haar mee te trekken van het gebouw af (af en toe stonden ze echt heel dicht samen bij de rand) of Romeo werd toen hij agressief en al naar de slechte vrienden van Nick ging zlef een kopje kleiner gemaakt. Allemaal niet gebeurd, maar ik zat er toch wel drie keer voor op het puntje van mijn stoel ;D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #787 Gepost op: 21-03-2021, 12:45:02 »
Ik denk dan ook dat die ene zin: ''een vast personage zal uit de serie verdwijnen'' een samenvatting genoemd kan worden van het hele seizoen.

Niet dat er verder niets gebeurde, verre van dat. Maar ik denk dat veel kijkers elke aflevering hebben zitten bedenken: ''nu is toch het moment dat er iemand van de vaste cast eruit gaat.......''.

Op dit moment kun je de slotscene op meer manieren uitleggen: er komt een 16e seizoen, of er komt geen 16e seizoen meer. De losse eindjes lijken geen losse eindjes te zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2021, 12:47:45 door Bodejos »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #788 Gepost op: 1-07-2021, 14:54:59 »
Op dit moment kun je de slotscene op meer manieren uitleggen: er komt een 16e seizoen, of er komt geen 16e seizoen meer. De losse eindjes lijken geen losse eindjes te zijn.
Het wordt ietsje meer dan een 16e seizoen... en ik vermoed zomaar dat de Donna verhaallijn wel eens door die seizoenen heen kan gaan lopen.


Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #789 Gepost op: 1-07-2021, 15:13:58 »
Wat een drama ::rofl:: :\'(

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #790 Gepost op: 1-07-2021, 16:05:44 »
Het houdt niet op, niet vanzelf

Dat zei ik een jaar of 5 terug ook al denk ik ::rofl::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #791 Gepost op: 27-12-2021, 13:18:46 »

Ik zie wel een aantal leuke gastrollen.

Wolfs en Eva krijgen naast een nieuwe teamchef te maken met een buitengewoon slimme tegenstander die uit is op persoonlijke wraak op Wolfs en Eva. Hoe verder ze in het nauw gebracht worden, hoe minder geloof er door meerderen gehecht wordt aan hun overtuiging dat hun leven op het spel staat. Wat leidt tot een bloedstollend einde van het seizoen...

Vechtscheiding
Marion en Romeo hebben te maken met een echtpaar in vechtscheiding. Wat ze ook proberen, het is olie op het vuur. Het is de grote vraag of ze een gezinsdrama kunnen voorkomen...

Daarnaast is er de misdaad; een moord in een verzorgingstehuis, Mexicaanse meth koks, militaristische rechtse clubs, geradicaliseerde jonge mannen, ontsnapte gevangenen, wrekende moeders en 5G activisten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #792 Gepost op: 7-01-2022, 18:10:09 »
Dat met die 5G-activisten heb ik geloof ik gezien, toen ze dat aan het opnemen waren.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #793 Gepost op: 7-01-2022, 20:53:10 »
Plottwist meteen in de eerste seconden van de aflevering ;) En de verwachtte slechte relatie met Donna.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 21:20:20 door MollenvangR »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #794 Gepost op: 7-01-2022, 21:24:24 »
Wauw wat een opening! Ik heb genoten van de plottwisten, fantastische rollen (TG in het speciaal). Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met deze nieuwe teamchef.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #795 Gepost op: 7-01-2022, 21:27:07 »
Wauw wat een opening! Ik heb genoten van de plottwisten, fantastische rollen (TG in het speciaal). Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met deze nieuwe teamchef.
Ja, zeker hele sterke opening. En wat voor zaak krijgt Marion in de vooruitblik?  ::vergroot:: (ook langer lopende verhaallijn?).

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #796 Gepost op: 8-01-2022, 00:17:25 »
Ik vond het iets te fantasierijk allemaal rondom het personage van Tygo. Wel spannend maar neem het met een flinke korrel zout.
When life knocks you down, fight back!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #797 Gepost op: 8-01-2022, 06:00:57 »
Edit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #798 Gepost op: 8-01-2022, 12:30:50 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ja dat is wel apart... er komt vast nog een plottwist :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #799 Gepost op: 8-01-2022, 13:17:32 »
Ik vond het begin echt heel slecht hoor. Dat ie "uit de dood opstaat"

Ik vind Tygo als bad guy fantastisch, maar had hem dan op een andere manier uit de gevangenis geschreven.

Nu hebben we een nieuwe teamchef met meteen een lek  ;D
Dat zal wel de doorlopende verhaallijn worden  ::jaja::
You'll never walk alone