Auteur Topic: Het Perfecte Plaatje  (gelezen 24463 keer)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #160 Gepost op: 1-07-2022, 23:00:02 »
Ik vind dit seizoen ook niet zo sterk, maar probeer maar vooral het niet te veel te vergelijken met de originele versie. Wat ik wel echt zonde vind, is dat ze bijna de hele serie in Buenos Aires gebleven zijn. Ik had toch wel de zoutvlakte bij Salta gehoopt of Patagonië, maar snap dat ze niet zo ver wilden reizen steeds. Ben wel heel blij dat ze nog even het platteland zijn gaan opzoeken.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #161 Gepost op: 12-10-2022, 22:27:46 »
Het nieuwe seizoen is vanavond gestart :D
Leuke groep tot dusverre. Twee uitblinkers en 1 was er wel heel slecht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #162 Gepost op: 12-10-2022, 22:31:11 »
Echt een gezellige groep mensen, maar de competitie is nog vers dus er kan nog altijd drama komen. Tina ::love::.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #163 Gepost op: 12-10-2022, 22:31:49 »
Linda prestéért gewoon.

Die knikkers zou ik wel aan mijn muur willen hebben.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #164 Gepost op: 13-10-2022, 17:27:14 »
Ja ik vind dit ook een leuke groep. Linda en Edwin zijn sterk begonnen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #165 Gepost op: 14-10-2022, 07:23:55 »
Oh helemaal gemist dat dit weer was begonnen. Snel terugkijken dan maar.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #166 Gepost op: 15-10-2022, 12:08:48 »
Linda prestéért gewoon.

Die knikkers zou ik wel aan mijn muur willen hebben.

Ik ook!  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #167 Gepost op: 16-10-2022, 12:40:15 »
Heb gisteren teruggekeken.

Die knikker foto was idd fantastisch. ::bravo:: Linda, Edwin en Mike gaan wel ver komen. ::jaja:: 
Had Inge zich wel aan de opdracht gehouden? Volgens mij dacht de jury dat ze dat eendje had laten splashen, maar dat was helemaal niet zo.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #168 Gepost op: 2-11-2022, 22:09:01 »
Nou voor mij is na vandaag dit seizoen klaar. Echt dikke onzin om die Safe voor  Edwin niet te gebruiken met alleen het argument dat ze het te vroeg vonden. Hij zat de afhelopen afleveringen steevast bij de beteren. Het was overduidelijk iemand die zijn dag niet had en niet iemand die gewoon niet zo goed is. Er zitten nu nog zoveel deelnemers in die ik zoveel minder vind dan Edwin. Overigens vond ik die tweede shoot echt verschrikkelijk. Ik vind een speelhal echt een verschrikkelijke locatie om een foto te nemen met al dat neon licht.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #169 Gepost op: 3-11-2022, 17:42:14 »
Ik vond het idd ook jammer dat ze hun safe niet in zetten, maar ergens snap ik ook wel dat het nu nog wel erg vroeg in de competitie is en dat het aan het eind van de competitie nog moeilijker wordt om deelnemers na een slechte dag af te laten vallen. Maar Edwin was tot nu toe idd wel een van de beteren, dus het is zeker jammer.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #170 Gepost op: 4-11-2022, 17:46:39 »
Edwin had ik het gegund om verder te komen, maar helaas!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #171 Gepost op: 4-11-2022, 20:27:29 »
Op basis van deze aflevering was het misschien wel terecht maar in de voorgaande afleveringen was Edwin echt veel beter dan Tina (en anderen). Ik baal er ook van dat de safe niet is ingezet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #172 Gepost op: 4-11-2022, 21:22:47 »
Het lastige is ook wel dat er niet echt een duidelijke topfavoriet is. Aan de bovenkant zitten Filemon, Linda en Edwin, maar niemand hiervan is altijd top. Maik en Trijntje doen het zeker niet veel minder slecht. Geraldine vaak ook wel prima. Van Tina en Najib zie je wel dat het geen natuurtalenten zijn als het op fotografie aan komt.
Ik snap de keuze wel om nu nog niet iemand te redden. Een echte topper is er (nog) niet, maar wel een hele grote middenmoot.

Daarnaast denk ik dat de jury ook wel kijkt naar vorderingen door het programma heen en dan heeft Edwin niet zo'n hele stijgende lijn. En in dit stadium van het spel bij het maken van de foto niet doorhebben hoe de voeten zijn afgesneden helpt dan ook niet mee.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #173 Gepost op: 17-11-2022, 07:57:27 »
Terechte afvaller deze week. Ik vind het nog steeds stom dat ze vorige week de safe niet hebben ingezet. Als je de foto's van Trijntje en Mike nu zag, en dan weet wat Edwin in eerdere afleveringen maakte... Toch bizar dat Mike in deze fase niet ziet dat de scherpte van de foto totaal niet op de personen ligt, en dat Trijntje de vingers van Tina helemaal niet storend vindt op de foto. Ik had het Edwin nog zo gegund.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #174 Gepost op: 17-11-2022, 13:40:08 »
Fijn dat Tina mevrouw Olaf wat meer haar draai lijkt gevonden te hebben, een stuk minder chaotisch en met een wat kritischer oog kijkende.

Dat laatste valt toch op dat bij enkelen nog altijd behoorlijk ontbreekt. Filemon blijft wat dat betreft ook mijn favoriet. Hij denkt goed na over wat de opdracht is en weet wat het jurycommentaar kan worden. Bij Maik ontbrak dat inzicht duidelijk en zoals hij zelf ook zei denk ik dat hij voor nu ook gewoon niet beter kan en nog veel mag blijven oefenen.

Ook een fijn gastjurylid bij de waterpolo-opdracht. Gaf goede tips en was lekker enthousiast 'dit is toch gaaf meid!'
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #175 Gepost op: 30-11-2022, 22:01:01 »
Echt he, soms vraag ik me af waarom ik nog kijk. Minstens 2x per seizoen ben ik het absoluut oneens met de jury, ik vind de jury echt stomme keuzes maken. Hoe kunnen Trijntje en Tina nu in de halve finale staan, en Filemon en Edwin niet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #176 Gepost op: 30-11-2022, 22:12:03 »
Mwah, overal vond ik Filemon wellicht het minst. Die eerste foto had ie niet zo moeiten nabewerken, dan had ie het wellicht nog gered. Die tweede foto was heel grappig maar de compositie klopte niet. Wel zonde.
Overigens was ik niet zo'n fan van Linda haar eerste foto, ik vond die van Trijntje veel mooier.

Tuurlijk moest Linda gered worden vorige week, maar daar hadden ze wellicht nog iets anders kunnen verzinnen. Linda kan er toch niks aan doen dat ze ziek is. Om dan een 0 te geven en de safe in te zetten vond ik een beetje cheap.

IJsland is wel een mooie finale locatie.  ::jaja::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #177 Gepost op: 30-11-2022, 23:16:15 »
Tja, Filemon heeft eigenlijk nogal pech dat Linda vorige week een shoot miste. Trijntje was deze week gewoon een stuk beter, dan ze normaal is. En Roodkapje van Tina was natuurlijk uitstekend.

Soms heb je gewoon een wat mindere week en daar is normaal de safe voor. Maar helaas.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #178 Gepost op: 1-12-2022, 07:49:58 »
Uiteindelijk is het afvalsysteem gewoon stom. Je mag nooit een slechte dag hebben. En anders moet je hopen dat je een-na-laatste wordt.

Maar ik weet niet hoe ze anders het systeem beter kunnen maken…
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Perfecte Plaatje
« Reactie #179 Gepost op: 1-12-2022, 18:26:30 »
Maar ik weet niet hoe ze anders het systeem beter kunnen maken…

Dat kan denk ik alleen door ook de cijfers van eerdere afleveringen mee te laten tellen, maar dan wordt het denk ik te ingewikkeld voor de gemiddelde kijker en minder spannend.

Je zou ook kunnen doen dat elke week de winnaar vrijstelling krijgt en diegene zelf kan bepalen wanneer hij/zij die inzet, maar dan hou je misschien in latere afleveringen wel heel weinig deelnemers over die kunnen afvallen als er dan ook nog vrijstellingen ingezet zouden worden.