Auteur Topic: Op zoek naar Maria  (gelezen 8744 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #20 Gepost op: 8-03-2021, 01:54:12 »
Daar ben ik, de gene met de andere mening ;D


Ik hou netjes bij elke week hoe goed ik iemand vond in een soort ranking en de beste is dan mijn favoriet die week. Ik snap dat veel mensen dit niet zagen aankomen, ik ook niet echt, meer een hoop!

Om effe bij Anouk te beginnen. Ik ken haar al voor deze deelname van musical en een tv serie. Ik weet dat ze onwijs goed opera kan zingen, qua uitstraling vond ik haar al een Maria maar qua stem is ze dat ook, lijk me ook heel speels. Bij week 1 kwam dat naar voren, vorige week was ze gewoon goed niet slecht, dit keer was het weer niet haar nummer... De jury zegt dat ze tegenkleur moet geven, ja geef haar dan een opera nummer aka wat Tessa song.

 ze zingt al weken vals en is niet goed. ze is ook qua uitstraling echt geen Maria! Het is meer dat ze bekend is bij het grote publiek en dat vind ik heel jammer! want ik vind haar al 3 weken echt niet goed genoeg. en dan geef je het nummer der nummers wat bij maria past... evita... geef die dan aan Anouk die tegen kleur moet geven. Like Renee kreeg als commentaar dat ze Nederlands moest zingen, die kreeg een Nederlands nummer. En Anouk moet tegenkleur geven, en die krijgt een even stom nummer als vorige week... Ja logisch dat het er niet uitkomt! Dus dat vind ik echt heel jammer! daarom ook gestemd op. Ik weet wat ze kan en ik hoop dat ze dat vorige week mag laten zien!

Nandi
Jolijn
Renee
Anouk
Sanne
Natascha
Tessa
Valerie

Dit was mn ranking deze week! Jolijn sprong er echt uit, ik heb haar mogen zien in mamma mia 6 keer (Iknow...) en op de set mogen staan bij een film, ze is echt een schat maar ook best onzeker. je ziet ook dat ze groeit en wat doet met het commentaar dat ze krijgt (Zij wel ::hypocriet:: en vorige week was haar nummer gewoon niet voor haar) Maar hier zat alles in en kon ze laten zien wat ze kan en het was geweldig! dansen acteren zang, rustig maar mooi! Hier zag je dat ze het kan. so ik was proud en vond het zo raar dat ze veel commentaar kreeg terwijl de eerste 2 de veel minder waren (ook door nummer keus) en geen kritiek kregen ??? Daarom ook blij toen ik hoorde dat ze door was, zei ook en had het niet verwacht ::rofl::


Nandi is echt de Maria tot nu toe! in look, in feel, in zang en dans, uitstraling echt alles!

Sanne en Tessa onderaan, ik was shockend maar blij, ik hoopte enorm dat Tessa weg zou gaan. Sanne heeft voor mijn gevoel echt een maria gevoel, in look geloofsovertuiging. haar emotie en ze vertelt echt een verhaal! dus ik ben echt sad dat ze weg is :( Ben benieuwd naar volgende week en hoop dat Anouk kan laten zien dat ze daar thuis hoort en de rol verdiend!
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2021, 12:39:18 »
Ik vond Sanne wel een beetje one-note, maar ze was echt niet het slechtst. Tessa mocht wel weg van mij. Mijn top 2 zijn Nandi + Natascha.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2021, 12:52:05 »
Mijn top 2 is er eigenlijk maar 1.  Nandi en dan stuk daarachter renee.

Natascha prima in uptempo, stuk minder op het gevoel.

Valerie eerste afl heel goed, daarna serieus afgezakt.
Tessa ik vind het elke week niet super, soms vals of er heel dicht tegen aan

Anouk ja een musicalstemmetje en stoor me dus vaak aan theatrale gebaren in nummers. Maar qua zang zeker goed.

Sanne niet stabiel genoeg, ene keer sterk en de keer erop weer erg gehaast ( zenuwen).
Jolijn geldt in mindere mate hetzelfde voor als bij Sanne.

En zoals chipie ook al aangeeft ligt het ook enorm aan de keuze van het nummer dat ze te zingen krijgen. In een uptempo stuk kun je meer een positief gevoel meekrijgen ( zeker bij de kijkers thuis) en is een gemiste noot misschien te verbloemen. Terwijl je in een bijna gesproken ballade elk woord hoort.


Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2021, 19:52:54 »
Ja Nandi is alltime favorite en ook het beste qua look en feel Maria!

Renee, echt de beste vocalist! Ik ben benieuwd naar hoe ze opera zingt eigenlijk!
Anouk en Jolijn zijn persoonlijke favorieten Jolijn heeft zich deze week echt laten zien en van Anouk weet ik wat ze kan.

Valerie vond ik echt goed in week 1 maar zakte wat af, vind ik wel jammer
Natascha is een topper, maar niet echt een maria gevoel bij dr, denk ook dat ze veel beter kan.

Tessa, ja daar weten jullie me mening wel van :P Nog steeds sad dat ik haar niet had bij Anastasia en ook niet meer kan zien  :\'(
chipsverslaafde <3

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #24 Gepost op: 15-03-2021, 01:23:28 »
Onbegrijpelijk was het woord dat in deze aflevering bij me opkwam.  Valerie in de sing-off dat kon ik nog enigszins begrijpen. Erg sterk in de eerste show maar daarna niet meer dat niveau gehaald.( bij het nummer samen was ze zelfs vals).

Renee in de sing-off.naja . Oké had wel sterker gezongen dan deze week, maar Anouk en zeker tessa waren mijns inziens over de hele lijn en ook vandaag de minste 2.

Dan de sing-off zelf en dan Valerie door laten naar volgende week. Ik vond het vreemd.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2021, 14:02:24 »
Voor het eerst dat ik Nandi iets minder goed vond. Wat stijfjes en natuurlijk ga je een beetje vergelijken met het origineel, Gene Kelly, tja die is moeilijk te evenaren. Jolijn qua acteren goed.
Wel weer genoten hoor!
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2021, 17:53:29 »
Onbegrijpelijk was het woord dat in deze aflevering bij me opkwam.  Valerie in de sing-off dat kon ik nog enigszins begrijpen. Erg sterk in de eerste show maar daarna niet meer dat niveau gehaald.( bij het nummer samen was ze zelfs vals).

Renee in de sing-off.naja . Oké had wel sterker gezongen dan deze week, maar Anouk en zeker tessa waren mijns inziens over de hele lijn en ook vandaag de minste 2.

Dan de sing-off zelf en dan Valerie door laten naar volgende week. Ik vond het vreemd.

Hoe meningen kunnen verschillen, ik vond Renee de minste vd avond, dus deze week ben ik het wel eens met Pia Douwes ::jaja::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2021, 14:44:42 »
Deze uitslag was te verwachten. Goeie zangeres hoor, die laatste noot!  ::bravo:: 
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Op zoek naar Maria
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2021, 22:18:18 »
Goeie zangeres inderdaad, maar ze mist iets.
warmte of zo ? Ze komt niet fijn binnen bij mij.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.