Auteur Topic: Harry Potter  (gelezen 139 keer)

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Harry Potter
« Gepost op: 2-09-2026, 18:33:28 »
Langzaam maar zeker komt Kerst dichterbij. En vandaag is er weer een nieuwe trailer gelanceerd!

Ik heb er écht heel veel zin in! Zo leuk dat ze nu veel meer boekmateriaal kunnen gebruiken omdat er simpelweg meer tijd is. Hopelijk wordt het niet alleen maar vanuit Harry's POV verteld maar gaan we ook wat meer scenes zien tussen andere personages (alhoewel dat in het boek ook niet heel veel is)

You'll never walk alone

Online wouterv

• Forumlid
Re: Harry Potter
« Reactie #1 Gepost op: 2-09-2026, 21:54:22 »
Ik kijk er ook naar uit om 3 redenen:

1) er is meer tijd, dus kan er idd meer materiaal gebruikt worden. In de films is er (logisch maar helaas) veel geknipt.

2) Alle boeken zijn uitgegeven en het is op het bot geanalyseerd dus kan het verhaal heel logisch verteld worden. Zo kunnen ze zich op zaken/personages richten die het verhaal nodig heeft. In de films hebben ze soms zaken geknipt die later belangrijk leken

3) Mogelijk heel controversieel maar de films zijn helemaal niet zo goed als je ze vergelijkt met de boeken. In de boeken zijn de 3 personages complementair maar in de films is Hermelien onfeilbaar, Harry reageert op alles van Hermelien en Ron is gewoon nutteloos. Dat stoort mij mateloos. Alle goede momenten van het trio zijn gegeven aan Hermelien (de regisseur had verteld dat hermelien zijn lievelingspersonage was)

Voorbeelden:
In film 1 is Hermelien koelbloedig om de duivelsstrik weg te werken en panikeert Ron. Maar in de boek is het net Ron die Hermelien kalmeert zodat die het kan oplossen.

In film 2 weet Hermelien perfect wat Mudblood betekent, hoe kan zij dat weten? Hermelien is boekslim maar dit zal in geen enkel boek staan.

in film 3 zegt Hermelien de lijn dat Zwarts hen moet vermoorden ipv. Ron. Dit was veel sterker

Die films vind ik nog goed ondanks deze zaken maar vanaf film 4 gaat het zwaar achteruit. Film 4 is gewoon een actiefilm zonder weinig inhoud (wat doet Harry met zijn gewonnen geld?), film 6 mist gewoon alle belangrijke zaken ( de herinneringen van Voldermort, de relatie van Harry/Ginny of Regulus) en wat ze hebben toegevoegd is gewoon raar (de brand bij de Wemels, ik had gesnapt dat ze dit deden om Friendfyre te introduceren en het huis helemaal kapot was maar niemand spreekt hierover en in film 7 staat het huis gewoon terug).

Film 7: de dansscène...
Film 8: weer meer actie dan diepte: de dood van Fred wordt bijna niet vermeld en Voldemorts en Bellatrix hun dood is gewoon komisch slecht.

Ze kennen het materiaal, ze weten hoe alles in elkaar steken. Ze hebben geen excuus om dit te laten foutlopen.

Niet met de HBO serie te maken maar iets dat ik las en gewoon grappig vind: in boek 6 wordt diagon alley eigenlijk aangevallen en veel winkels (moeten) sluiten maar toch blijft de winkel van Fred en George open. Waarom vallen de dooddoeners die niet aan?
Omdat het dan de tovenaarsversie wordt van Home Alone.
(en ja, die sequel wil ik wel zien)
klaar voor de strijd

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #2 Gepost op: 2-09-2026, 22:25:21 »
Ik ben het helemaal met je 3e punt eens hoor. De films zijn goed imo, maar het zijn films. Dat is met een ander doel en voot ander publiek gemaakt dan een serie. Die diepgang moet er nu écht inzitten want de boeken zijn nog zoveel beter dan de films  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #3 Gepost op: 3-09-2026, 07:50:01 »
Ik ben het helemaal met je 3e punt eens hoor. De films zijn goed imo, maar het zijn films. Dat is met een ander doel en voot ander publiek gemaakt dan een serie. Die diepgang moet er nu écht inzitten want de boeken zijn nog zoveel beter dan de films  ::jaja::

Ik hoop inderdaad dat ze aan de hoge verwachtingen van fans kunnen voldoen. De beelden lijken tot nu toe nogal op de films, dus ik hoop dat er inderdaad meer ruimte gaat komen voor meer diepgang en gelaagdheid
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!