'Sterren' halen alles uit de kast voor het goede doel Bekende Nederlanders krijgen sleutel Hotel Big Brother
door onze redactie
AMSTERDAM - Een nieuw hotel opent in Nederland zijn deuren; Hotel Big Brother. Zeven bekende Nederlanders laten zich vrijwillig opsluiten om zoveel mogelijk geld bij elkaar te brengen voor het Rode Kruis. Bonnie St. Claire is er zelfs voor gestopt met drinken, zei ze donderdag bij de perspresentatie.
De staf van Hotel Big Brother. De hoteliers zijn: Viola Holt, Bart Spring in ‘t Veld, Kelly van der Veer, Monique Sluyter, Bonnie St. Claire, Gert Timmerman en Frank Awick. Het wel en wee van het zevental zal vanaf zaterdag dagelijks te volgen zijn op Talpa.
Van de BN'ers wordt niet alleen verwacht dat ze een hotel runnen, iedere zaterdag moet er een evenement worden georganiseerd dat geld opbrengt. Maar dat ziet Viola Holt niet als een probleem. "Ik barst van de ideeën, dus ik ga zeker mijn steentje bijdragen”. De presentatrice zal in het hotel de moederrol op zich nemen: "Gert (Timmerman, red.) en ik zijn de papa en mama van het stel."
Viola Holt Gaat dat wel goed, zeven ego's in één huis? "Mijn ego is niet zo groot, dat komt omdat ik veel mediteer. Als je zeven sterke persoonlijkheden in een huis stopt, dan is het logisch dat er confrontaties komen. Het zijn geen grijze muizen, maar die komen ook niet met hun hoofd op televisie. Het zal dus zeker een keer gaan botsen, maar dat is niet erg. Het belangrijkste is dat we alle zeven hetzelfde doel hebben; geld ophalen voor het Rode Kruis." De presentatrice geeft haar collega's alvast een wijze raad. "Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag."
Kelly Kelly heeft een voorsprong op haar medehoteliers; zij weet hoe het is om opgesloten te zitten in het Big Brotherhuis. Heeft ze er eigenlijk wel zin in om het allemaal nog een keer mee te moeten maken? "Waarom ik ja heb gezegd? Toen John (de Mol, red.) mij belde met de vraag of ik mee wilde doen, was mijn eerste reactie: 'Wat? Dat meen je niet!' Maar toen hij uitlegde dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen met een levensbedreigende ziekte, was ik meteen om", aldus de ervaren BB-ster.
"Ik vind het heel jammer dat ik zelf geen kinderen kan krijgen. Ik vind ze geweldig. Dus als ik iets kan betekenen voor doodzieke kinderen, dan doe ik dat graag."
Volgens Kelly vormen de zeven personeelsleden samen een leuke groep. " Ik heb gelukkig aan niemand een hekel." Met een ondeugende blik in haar ogen: "En ik heb met niemand ruzie gehad in het verleden." Ze gaat er persoonlijk voor zorgen dat er leven in de brouwerij komt. "Ik ga niets uit de weg, zo nu en dan zal ik wat rottigheid uithalen. Het moet namelijk wel bruisen!"
Wat in ieder geval al wel bruist, is haar privé-leven. "Op dit moment ben ik goede vriendjes met een jongen. We vinden elkaar heel erg leuk en ik denk ook wel dat hij mijn liefde voor de toekomst is. Maar het is nog heel pril, ik durf er nog weinig over zeggen. Als ik in het hotel zit ga ik hem dus wel missen en natuurlijk mijn ouders en mijn zusje."
Gert Timmerman Gert Timmerman was niet meteen enthousiast toen hij werd gevraagd voor Hotel Big Brother. "Ik heb twee keer nee gezegd. Ik zou namelijk op vakantie gaan met mijn vrouw Babs. We gaan elk jaar drie maanden naar Spanje. Maar Babs zei; "Wat zijn nou een paar weken op een kinderleven?" Dat vond ik zo mooi gezegd, dus de derde keer zei ik ja", vertelt de goedlachse zanger. "Ik hoop dat we een groot bedrag met zes nullen gaan ophalen. Ik heb alle vertrouwen in het Nederlandse publiek."
Endemol-directeur Paul Römer hoopt dat het programma zoveel succes heeft dat binnen de kortste keren heel organiserend Nederland op de stoep van Hotel Big Brother staat om naar binnen te mogen. Het Big Brotherhuis werd speciaal verbouwd tot hotel. Het programma kent dezelfde structuur als de eerdere Big Brotherversies. De deelnemers geven aan wie in een week het best heeft gepresteerd. De twee slechtste krijgen een nominatie om te worden weggestemd door de kijkers.
Bron : Telegraaf