Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar de voertbaltoto

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
417 gasten en 10 vaste bezoekers (TimvDons, Convans, Lucy, KingLennart, MoleBuster, m0lmuis, Meezter, RoyL, Miepmandarijn, Molino)
Activiteitenagenda
9 September
Tweestrijd Online
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: 1 ... 155 156 157 [158] 159
  Print  
Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 281495 keer)
Convans

« Antwoord #3140 Gepost op: 27.05.2018, 16:36:26 »

Ik ook, behalve dat ik wel nog respect heb voor Armstrong omdat hij wel een jeugdidool was
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #3141 Gepost op: 27.05.2018, 17:13:21 »

Op wielrengebied had ik dat met Peter Winnen en Erik Breukink. Later was ik vooral fan van Erik Zabel!
Ik moet trouwens nog ergens een handtekening hebben van Armstrong. Ooit gevraagd bij de profronde van Wateringen. Ik heb alleen geen idee waar die ergens op zolder ligt...

Ich bin ein Bärliner!
Lukie4
Global Moderator
winnaar WIDM-pool 2018

Als je alles geeft, verlies je niets

« Antwoord #3142 Gepost op: 27.05.2018, 17:26:52 »

wie wel eens in Rome is geweest dat het gewoon niet kan daar wielrennen. Is levensgevaarlijk, rare bochten, slechte wegen.
Stop toch gewoon met dit soort ererondjes in grote steden.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Convans

« Antwoord #3143 Gepost op: 27.05.2018, 17:31:40 »

wie wel eens in Rome is geweest dat het gewoon niet kan daar wielrennen. Is levensgevaarlijk, rare bochten, slechte wegen.
Stop toch gewoon met dit soort ererondjes in grote steden.

Een TdF die niet eindigt in Parijs is geen TdF. Vele renners kijken er naar uit om daar een paar rondjes te rijden.
TimvDons

It's a plane

« Antwoord #3144 Gepost op: 27.05.2018, 17:54:53 »

Een TdF die niet eindigt in Parijs is geen TdF. Vele renners kijken er naar uit om daar een paar rondjes te rijden.

De TdF eindigd, net zoals de Vuelta altijd respectievelijk in Parijs en Madrid. De Giro eindigt altijd ergens anders als ik mij niet vergis. Maar ik ben het eens met Lukie. Rome is niet echt een stad voor een wielerwedstrijd.

Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt! WIDMO 2018 & Moltalk Online are back!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #3145 Gepost op: 27.05.2018, 17:58:42 »

De Giro eindigde de laatste jaren volgens mij meestal in Milaan.

Overigens, het is sowieso wel een mooi rondje om te zien. Of het geschikt is voor zo'n wedstrijd is lastig te stellen. Wat wel is, is dat als zulk soort wegen en bochten in de afdaling van een hoge klim zouden zitten hoor je de Froome's en co ook niet klagen, en gaan ze er ook gewoon met 80 doorheen, hoewel dat lijkt mij even gevaarlijk is als het parcours van nu.

Ich bin ein Bärliner!
de_witte

« Antwoord #3146 Gepost op: 27.05.2018, 18:01:59 »

Ik zie Froome in een groepje op 2 minuten achter het peloton rijden, maar Dumoulin lijkt niet in dat groepje te zitten.... Wat is daar aan de hand?

Wit is ook een kleur!
Convans

« Antwoord #3147 Gepost op: 27.05.2018, 18:03:12 »

Ik zie Froome in een groepje op 2 minuten achter het peloton rijden, maar Dumoulin lijkt niet in dat groepje te zitten.... Wat is daar aan de hand?

Tijd is al opgenomen paar rondes geleden
Lukie4
Global Moderator
winnaar WIDM-pool 2018

« Antwoord #3148 Gepost op: 27.05.2018, 18:20:47 »

rome was een paar jaar geleden ook niet geschikt, toen was het tijdrit parcours en viel de roze trui nog.
Prachtig rondje maar niet geschikt om te fietsen.

Parijs heeft brede avenues en is niet geheel ongeschikt ben ik met convans eens. Zeker nu ze de laatste jaren niet die rare haarspeld maken voor de Arc maar gewoon netjes om de Arc rijden. Maar ook die etappe is het aanzien pas waard de laatste 5 kilometer. Ik vind dat die koersen zo als een nachtkaars uitgaan.
Kijk nou hoe het verspreid over het parcours rijdt, dat slaat toch nergens meer op?

Convans

« Antwoord #3149 Gepost op: 27.05.2018, 18:27:22 »

Die tijdsopname al zo vroeg doen, slaat nergens op. Doe het dan bij het ingaan van de laatste ronde  Tongue
Lukie4
Global Moderator
winnaar WIDM-pool 2018

« Antwoord #3150 Gepost op: 27.05.2018, 18:29:40 »

renners hadden gedreigd met wandeletappe tot en met 2 ronden voor het einde als de jury dit niet zou doen.
Dan komen de tv zenders een beetje in de problemen Grin

de_witte

« Antwoord #3151 Gepost op: 27.05.2018, 18:36:06 »

Dan gewoon wat minder rondjes doen..... Ben je sneller bij 2 rondjes voor het einde..... schijnheiligerd

Wit is ook een kleur!
Nieky
Actief Lid
Aanspreekpunt off topic

Wielergek

« Antwoord #3152 Gepost op: 27.05.2018, 19:36:12 »

Ik vind dat een grote ronde altijd moet eindigen met een tijdrit (door een mooie stad) Volmondig Ja

Je bent dan nooit zeker van je positie. Stel Yates stond 1 min voor op dumoulin en had wel de benen nog. Die was zelfs in het roze dus nog gaan aanvallen. Levert spektakel de etappes ervoor

You'll never walk alone
TimvDons

It's a plane

« Antwoord #3153 Gepost op: 27.05.2018, 19:53:06 »

Ik vind dat een grote ronde altijd moet eindigen met een tijdrit (door een mooie stad) Volmondig Ja

Je bent dan nooit zeker van je positie. Stel Yates stond 1 min voor op dumoulin en had wel de benen nog. Die was zelfs in het roze dus nog gaan aanvallen. Levert spektakel de etappes ervoor

+1

Dat vond ik vorig jaar, naast dat Dumoulin won, zo mooi aan de Giro. De winnaar was pas bekend nadat de laatste renner binnen was. Nu is de laatste etappe vrijwel altijd een formaliteit.

Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt! WIDMO 2018 & Moltalk Online are back!
Swifty
Actief Lid
Aanspreekpunt Expeditie Robinson, Winnaar pool ER 2009 en 2015

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3154 Gepost op: 27.05.2018, 20:12:02 »

Ja, een tijdrit als slotetappe! De mooiste tour uit mijn jeugd was die van Fignon vs Lemond. Spannend tot de laatste dag.

Keep calm and eat chocolate
MoleBuster

A Goat Too Far

« Antwoord #3155 Gepost op: 27.05.2018, 21:08:37 »

Ja, een tijdrit als slotetappe! De mooiste tour uit mijn jeugd was die van Fignon vs Lemond. Spannend tot de laatste dag.

Ja  Duimen omhoog! 39 sec in het voordeel van Lemond als ik me niet vergis...
Bodejos

De quote van het jaar

« Antwoord #3156 Gepost op: 27.05.2018, 21:32:58 »

8 seconden, om precies te zijn.

Fignon vond het niet zo leuk, geloof ik.  Overigens was er ergens in de jaren 70 ook een tijdrit op de Champs Elysees, voor zover ik me herinner, 1974. Voor die tijd eindigde de Tour in een van de wielerstadions. Ik heb lang gedacht dat het ging om het Parc des Princes, maar het was het Velodrome de Paris, of iets in die geest.

Wij zijn niet in Kiev, vriend!
Convans

« Antwoord #3157 Gepost op: 27.05.2018, 21:38:47 »

Ik geniet wel van een koninklijke sprint op de Champs Elysees. Geweldige beelden zijn het altijd! En dit kan je de sprinters die 3 weken zo hebben afgezien toch niet afpakken? Niet alles moet in het teken van de klassementsrenners staan.
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #3158 Gepost op: 28.05.2018, 08:34:20 »

Ik geniet wel van een koninklijke sprint op de Champs Elysees. Geweldige beelden zijn het altijd! En dit kan je de sprinters die 3 weken zo hebben afgezien toch niet afpakken? Niet alles moet in het teken van de klassementsrenners staan.
+1
Ik ben al geen fan van tijdritten daarvoor ga ik me eerlijk gezegd ook nooit haasten om maar snel thuis te kunnen zijn), maar op de slotdag? Dat is een echte anti-climax voor zo'n koers. Veel beter op de laatste zaterdag de tijdrit, en de slotrit voor de sprinters of aanvallers laten. Gelukkig heeft men ooit gezegd (volgens mij na die finish tussen Fignon en Lemond) dat men niet zo snel meer de Tour zal gaan eindigen met een tijdrit.
Wat ik dan wel vind is dat eigenlijk zo'n grote ronde met een korte tijdrit moet beginnen.

Ich bin ein Bärliner!
MoleBuster

A Goat Too Far

« Antwoord #3159 Gepost op: 28.05.2018, 13:31:53 »

8 seconden, om precies te zijn.
...

Duimen omhoog! Inderdaad, 8 sec. was het verschil.
Pagina's: 1 ... 155 156 157 [158] 159
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005