Auteur Topic: Koopadvies  (gelezen 7087 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Koopadvies
« Gepost op: 22-05-2008, 19:52:50 »
Ik wil graag een laptop. Hoeft niet groot te zijn, maar ik wil er wel veel mee kunnen doen.

Nu heeft mijn broer een dwerg-laptop gezien, een Asus met een beeldschermpje van 7 inch.

Hij draait op Linux. Ik weet niet of het iets kan zijn. Maar een heel grote heb ik niet nodig. Voor 100 euro meer heb je een laptop met een 15 inch, en met dingen ''aan boord'' die deze laptop mist.

Wie kent het apparaatje, en wie kan er meer over vertellen?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Koopadvies
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2008, 20:32:17 »
Mijn nichtje van 7 heeft zo'n laptopje, dus ik weet niet beter of het is een kinderding :-X Maar goed... ik vind m erg klein, als ik jou was zou ik gewoon voor die 15 inch gaan ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2008, 20:54:50 »
Je hebt ze nog goedkoper, bij intertoys. voor 29 euro laatst. Maar dat is meer een Myfirstlaptop.


Dit is een volwaardige laptop. Ik laat me uiteraard terdege informeren. Niettemin bedankt voor het argument.....
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 20:56:54 door Bodejos »

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Koopadvies
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2008, 23:11:40 »
Als je een laptop wilt zijn er een aantal opties, vooral belangrijk is, wat wil je ermee?
Ik zal even een simpel kort lijstje maken:

EEE-pc (mini-laptop van Asus)
Deze laptopjes zijn echt goed voor tekstverwerken etcetera, maar verwacht niet dat je er veel mee kan.
Als je alleen een beetje simpel internet, tekstverwerken, e-mail etc. wilt voldoen deze prima.


Low-End laptops
Dit zijn completere laptops, kunnen wat meer, zoals bijvoorbeeld ook een film afspelen etc. Het zijn een beetje de "working class" laptops. Ze hoeven weinig meer te kunnen dan de mini, maar zijn wel wat krachtiger.
Hieronder vallen vaak laptops in de prijsklasse 250-500

Midrange laptops
De allrounder onder de laptops. Kan zo'n beetje alles wel, maar blijft toch een beetje portable. Ook kunnen deze laptops normaal muziek afspelen, en zijn ze goed voorzien van de benodigde hardware om ook een beetje soepeltjes te kunnen draaien bij wat zwaardere programma's (neem geavanceerde rekenprogramma's etc.) prijsklasse: 400-600


De desktop-replacement laptop
Dit zijn laptops die echt gaan voor het segment "Power user" ze zijn groot, lomp, maar kunnen evenveel als een moderne volledig uitgeruste desktop pc. Vaak zijn deze laptops voorbehouden aan gamers.
prijsklasse: 600+


Als je echt heel weinig eisen stelt, is een mini-laptop (a la EEE pc) goed genoeg, maar bedenk dat dit soort laptops een beetje krap behuisd zijn en dus ook een heel klein toetsenbord hebben.
Ik denk eerder dat je een low-range wilt hebben, die zijn toch iets meer compatible met de wereld.

Als je echt flink langer vooruit wilt kunnen is een midrange misschien een idee.


Verder, let op het merk dat je koopt.
Acer heeft de gewoonte na twee jaar een beeldscherm te hebben dat 2 standen kent, namelijk dicht, of helemaal plat opengevouwen.
Echt goede stevige duurzame laptops zijn wat duurder, maar zeker het geld waard.

Merken waar ik goede ervaringen mee heb gehad zijn:
  • Fujitsu-Siemens
  • Lenovo (IBM)
  • Dell
Denk er wel aan dat Dell misschien aardige laptops bouwt, de service is ver te zoeken!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 23:23:34 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Koopadvies
« Reactie #4 Gepost op: 22-05-2008, 23:20:08 »
Ik heb een FujitseSiemens en ben er ook erg tevreden mee ::ok::
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #5 Gepost op: 23-05-2008, 09:33:11 »
@FS, die eerste optie: ik wil het als een ondersteuning gebruiken, en niet als complete vervanging van mijn systeem.

Update: ik heb de Asus intussen gekocht. Voldoet precies aan wat ik ervan verwacht: en het kleine formaat is voor het doel waar ik hem voor wil hebben juist een pluspunt.

Een notitieblok (wel een dure..... ::rofl::) met een beeldscherm. Ik krijg hem dinsdag of woensdag.


Dit topic mag dus dicht, of weg......
« Laatst bewerkt op: 23-05-2008, 23:50:03 door Bodejos »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Koopadvies
« Reactie #6 Gepost op: 24-05-2008, 18:22:24 »
Dit topic mag dus dicht, of weg......


miss zijn er nog andere mensen die een koopadvies nodig hebben in de toekomst :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #7 Gepost op: 24-05-2008, 22:10:24 »

miss zijn er nog andere mensen die een koopadvies nodig hebben in de toekomst :)
goed idee. Blijft ie toch gewoon staan?

Alleen: koop advies kan ook gegeven worden op spullen die niets met computers en accessoires te maken hebben. Waar zou het topic dan het beste passen?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Koopadvies
« Reactie #8 Gepost op: 24-05-2008, 22:35:02 »
goed idee. Blijft ie toch gewoon staan?

Alleen: koop advies kan ook gegeven worden op spullen die niets met computers en accessoires te maken hebben. Waar zou het topic dan het beste passen?
Wat dacht je van woonkamer?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #9 Gepost op: 24-05-2008, 22:47:17 »
Wat dacht je van woonkamer?
Bijvoorbeeld, ja....... ::ok::


Had ik zelf ook wel kunnen bedenken, nietwaar? ::jaja::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Koopadvies
« Reactie #10 Gepost op: 24-05-2008, 22:50:47 »
begrijp ik nou goed dat jullie dit topic verplaatst willen hebben ???
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #11 Gepost op: 24-05-2008, 23:18:36 »
begrijp ik nou goed dat jullie dit topic verplaatst willen hebben ???
Bij nader inzien staat ie hier op zijn plaats.

Dan kun je ook andere adviezen hier neerzetten........

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #12 Gepost op: 30-05-2008, 21:24:04 »
Heb de EEE nu een paar dagen, en ik moet zeggen: ik heb er veel plezier van.

Het formaat: ja, eht is even wennen, zo'n klein schermpje met een klein toetsenbord. Maar het typt nauwkeuriger dan ik dacht. En ook internetpagina's zijn heel goed te bekijken.

Omdat ik in het configuratiescherm andere icoontjes heb dan Tele2 aangeeft, heb ik echter het draadloos netwerk nog niet kunnen beveiligen. De stappen om dat te doen, ''ontsporen'' als het ware, maar dat is een modemprobleem, niet dat van de laptop.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Koopadvies
« Reactie #13 Gepost op: 31-05-2008, 17:39:11 »
Heb de EEE nu een paar dagen

EEE ???
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Koopadvies
« Reactie #14 Gepost op: 31-05-2008, 17:42:29 »
EEE ???
Triple-E pc, een mini-laptop ::tandpastasmiley::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #15 Gepost op: 1-06-2008, 18:31:50 »
easy to learn, easy to work, easy to play.......


Ik zag vanmiddag bij de mediamarkt in roermond een laptop met hetzelfde formaat toetsenbord, een beeldscherm dat nagenoeg hetzelfde formaat had als de Asus.

Eerlijk is eerlijk: dat ding had windows vista aan boord, een gigantische harde schijf en globaal gezien dus betere specificaties. Maar hij kostte 3099 euro. Voor wat ik hiern minder mee kan, houd ik het dus echt liever op de Asus. Ofwel andersom geredeneerd: die laptop van 3099 euro kon ongeveer hetzelfde als de laptops met regulier formaat, die ernaast stonden. zal best een krachtig beestje zijn hoor, maar het scheelt wel even 2800 euro.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Koopadvies
« Reactie #16 Gepost op: 23-09-2009, 19:15:14 »
Bol.com heeft een leuke aanbieding. Ik ben al langer aan het overwegen om een e-reader te kopen, en nu biedt Bol er een aan voor 199 euro. Als je goed in de specificaties kijkt, zie je dat je geen oplader erbij krijgt. Nu is het lastig, als je batterij leeg is. Hoe laad je het ding dan op?

Het kan, voor zover me is verteld bij de klantenservice, met de bijgeleverde usb-kabel. Men houdt vol dat het een heel mooie aanbieding is, en dat de reader nog steeds 100 euro goedkoper is dan tot nu toe gebruikelijk, want ook de readers die tot nu toe werden aangeboden, bevatten standaard geen losse oplader.

Nu wil ik iets vragen: is het erg onhandig om geen losse oplader erbij te hebben? Men geeft immers aan dat je wel 7000 pagina's moet doorvlooien om de accu leeg te krijgen, en in tussentijd zul je vast wel ergens de gelegenheid hebben gehad om je reader ''aan het infuus'' te leggen.

Bovendien: heeft iemand zo'n reader, en voldoet ie aan de verwachtingen?