Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376754 keer)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1260 Gepost op: 13-03-2003, 18:36:13 »
Een hotel met extravagante gasten? Ja Zuster Viventia heeft ook zoiets gehoord. Raar ding als je het haar vraagt, wat er daar allemaal niet over de vloer komt...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1261 Gepost op: 13-03-2003, 21:40:01 »
Ik begrijp het, beste Tante,

Er is een tijd van komen en alsook een van gaan.  Aldus heb ik me tijdig terug bij mijn ware broeders gevoegd, en zal op mijn manier de queeste die op 24 maart start onderzoeken.  Gedaan met verre reizen en esoterisch gebazel: mijn eruditie is gebaseerd op het eerder duister getinte werk: Dante's Inferno, Necronomicon, etc...  Hieruit zal ik plichtsgewijs mijn ideeën puren en alsmede in praktijk omzetten.  En ik zal de MolOnLine vinder voor wie dan ook...

Het gaat u goed, zuster, het was een waar genoegen de eer te hebben mogen gehad u te kennen,

Nosferatu,
Martelmeester district 6
Der Spaansche Inquisitie ende auto-da-fe







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1262 Gepost op: 13-03-2003, 22:35:22 »
Nosferatu vergeet toch zeker niet de Mol die gaat rondsluipen bij onze noorderburen? Het is niet omdat het klooster wordt verlaten, dat de zoektocht niet door kan gaan mijn beste.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1263 Gepost op: 13-03-2003, 22:51:39 »
Beste Zuster Viventia,

Het is inderdaad een onomsloten factum est dat de zoektocht en onze queeste nooit tot een einde zal komen.  Ik heb van uw middelen tot Verrijking geproefd, en zoals u weet ben ik teruggekeerd naar mijn oude stiel.  Hiermede wil ik bewijzen dat de borstel die ik gebezig beter veegt dan de uwe.  Alsnog was onze samenwerking een tweespalt van begrip en latent ongenoegen.

We wachten tot de Mol On Line is... en dan spreken we verder, waarde zuster, nog even geduld.

Nosferatu,
Martelmeester district 6 en 66
Der Spaansche Inquisitie ende auto-da-fe







IN HOC SIGNO VINCES

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1264 Gepost op: 14-03-2003, 20:27:11 »
Ach nu antwerpen zonder schepenen is , is het klooster leger dan een schip zonder muizen, maar daar ik een van de eerste stuurmannen ben , zal ook ik het schip pas verlaten als het water verder staat dan de roemer wijn.

glorie glorie halleluja.

De mol trappelt online aan de poorten van onze kombuis. de noorderburen vieren hun mollengang en laten hem vooralsnog niet uit zijn pijp komen.

Er ligt nog veel in het verschiet aan de einder waar ik na de 23e heen zal zwemmen.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1265 Gepost op: 15-03-2003, 12:08:26 »
Zuster Viventia opent haar koffers weer en haalt er haar schoonste kleren uit. Ja ja, uw jongste zuster gaat vanavond de bloemetjes buitenzetten en ze tegelijk nog water geven ook. Jammergenoeg mist ze bij deze ook de terugkeer van de mol bij de noorderburen maar als Zuster Videotheca nog even wil dienen, dan komt alles vast wel goed.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1266 Gepost op: 15-03-2003, 16:29:35 »
Nadat Knudde noodgedwongen enkele dagen de riem heeft afgelegd - het bruisende breughelfeest waarin tante Nonneke zich heeft gestort en in haar enthousiasme mij en de anderen meesleurend heeft zo zijn (over)tol(ige kilootjes) geeist - pakt hij de rode draad weer op en spant deze rond zijn valieske. De nieuwe uitdaging wenkt, maar eerst dient nog de kers voor op de taart te worden geplukt.
Een vers van de pers mededeling hangt trouwens rond de oren van het ongeduldig om zich heen kijkend konijn. Nu enkel nog hopen dat de hengelaars uit de Afrikaanse zandvlakte hun mol sturen ipv hun kameel, en het zit snor voor volgende week. Perlut en Frère Tempête lijken er iig klaar voor:












De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1267 Gepost op: 16-03-2003, 13:23:44 »
Zuster Viventia kan het niet geloven. Na al die weken spellen ze nog steeds Promolianen. Wil Frère Jacques (indien hij dit leest) daar iets aan doen, mocht dit binnen zijn mogelijkheden liggen? Het is om zot van te worden. Zal de verzamelde pers trouwens aanwezig zijn 23 maart?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1268 Gepost op: 16-03-2003, 15:56:17 »
Wat baten kaars, bril, en heelder bibliotheken en dreigementen van vrienden van de Joegoslavische Mafia, als de Perzische Clowns niet lezen of verstaan willen.
Ooit heeft die mens PromoliaNen verstaan. En tot het einde zijner dagen zal dat zo in zijn geheugen gegrift blijven.
Rien ne va plus. En Rien à faire.
Wat de Perzische belangstelling voor 23 dezer betreft, ik heb daar wel mijn twijfels over. De reeks is dan al achter de rug, en als ze geen zekerheid hebben van de aanwezigheid van toch minstens een paar plebejers, dan gaan ze daar hunne naft niet aan oprijden. Maar men weet nooit. Frère Jacques contacteert er in elk geval een paar.
Have fun !








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1269 Gepost op: 16-03-2003, 20:51:03 »
zo hebben we eindelijk in de media eens een correcte naam gekregen. Tijdens de compilatie duidelijk in beeld orakel der promoliaten.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1270 Gepost op: 16-03-2003, 20:58:54 »
Mollemans, u neemt de post uit mijn vingers. Zuster Viventia wou net hetzelfde zeggen. Heel Vlaanderen mocht het mooie molletje van deze site bewonderen met als extra erbovenop ons eigenste klooster... Wat een eer, zeker als je bedenkt hoe het allemaal begon, zo'n 64 pagina's terug...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1271 Gepost op: 16-03-2003, 21:14:24 »
De reeks is dan al achter de rug, en als ze geen zekerheid hebben van de aanwezigheid van toch minstens een paar plebejers, dan gaan ze daar hunne naft niet aan oprijden. Maar men weet nooit. Frère Jacques contacteert er in elk geval een paar.
Have fun !
Beste Gepluchte Entiteit,
Ik keer even weder naar mijn geliefde klooster om te melden dat er op dit ogenblik bekend is dat er ZES plebejers aanwezig zullen zijn. Dat is de laatste stand die ik meegekregen heb van Zuster Lalupa. Dus mogen de inschrijvingen talrijk zijn, dan zullen onze inspanningen zeker niet onopgemerkt mogen blijven voor de Perzische Verkopers der Papierwaren. Ook de Canis Mordat Homo Erectus zullen misschien interesse vertonen...We Shall See







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1272 Gepost op: 16-03-2003, 21:16:25 »
En van die ZES zijn de laatst bijgeblevene het meest vertegenwoordigd. Dit volledig terzijde natuurlijk mijn beste Promoliaten.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1273 Gepost op: 16-03-2003, 22:00:44 »
Zuster Viventia noteert: 2 fotorolletjes







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1274 Gepost op: 17-03-2003, 02:30:45 »
Hmmm...ik vind dat maar nen raren perlut op die foto...
A propoo, is iedereen al ingeschreven voor de Molfandag?








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1275 Gepost op: 17-03-2003, 09:19:19 »
Knudde hangt de foto van Perlut terug recht aan de kloostermuur. Het beeld leek bewerkt, de piekjes in het haar gemonteerd zelfs, maar daar hebben we de laatste tijd al genoeg kaas van gegeten.
Ondertussen is het laatste bezoek vertrokken. Het is nog een leuke bonte avond geworden in het aanschijn van Michiel de gevleugelde en de zijnen. En onze abdis mag tevreden zijn: de Orde heeft zijn verdiende plaatsje gekregen in de aanloop der ontmaskering. Zelfs het kleurrijke zolderkamertje van Knudde werd even bezocht en aangeklikt! Een licht euforisch gevoel daalde dan ook neder over uw broeder, geflankeerd door een heftig gesticulerende zuster Viventia die ook haar vreugde niet onder kerkstoelen of offerblokken wist te steken. Liet het Perzisch tapijt de aangeboden stofzuiger links liggen, dan wisten de hengelaars uit de lovende zandvlakte toch respectvol een vriendelijke knipoog op de buis te projecteren. Hallelujah!!

Knudde blikt nog even naar Perlut en ziet dat zijn haar weer goed zit, klaar om het konijn te laten prediken in de woestijn. Het geluid van tinnen bekers rommelt in de verte...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1276 Gepost op: 17-03-2003, 13:31:22 »
De bal van Sandra, het paard van Inge, de talloren en de heps van Simon, ...
Als honger iets is waar je op kan zitten, dan heeft Frère Jacques lelijk prijs.
Vooral daar de Bal en het Paard voor gloeiende discussies gezorgd hebben. En dat er in de diverse interviews met de betrokkenen altijd verwezen werd naar de bewuste 'Negende aflevering', waar ons dat zou duidelijk gemaakt worden.
Sandra heeft dus gewoon de Bal gepakt. Maar waarom daar dan zo geheimzinnig over doen ?
Inge riep : "Ik kan niet paardrijden en die fakkel brandend houden tegelijkertijd", maar als je na vier woorden het geluid wegknipt, zit je ook goed, natuurlijk.
Over een gelaagd spel gesproken.
Het is inmiddels ook duidelijk dat veel van wat we te zien kregen in deze derde reeks, for our eyes only was. Dingen waar de plebejers geen ene moer aan hadden.
En dan is er toch ook de teleurstelling, weliswaar met hindsight.
Marc die 'molt' door zijn gps af te geven aan een Italiaander. Maar niet op eigen initiatief, maar op instigatie van Michael de Gevleugelde. Ik herinner me dat die mogelijkheid wel eens geopperd is geweest in een van de ons omringende kloosters.
Maar even snel weer weggehoond. "Dat zouden de zandhengelaars nooit, jamais doen".
Tarara, zoals ze bij ons zeggen.
Even, heel even, dacht ik , toen ik zag dat Marc zijn GPS aan een Italiaanse medemens gaf: "Die ziet die nooit meer terug".
Honger blijft dus. Maar ja, ook daar zullen we weer maar mee moeten leren leven.
Niet alleen is Niets wat het lijkt, maar Niets is ook voor altijd.
Het ga ons allen verder goed.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1277 Gepost op: 17-03-2003, 21:01:32 »
Nog wat praat voor de vaak, vijgen na pasen, voor het zingen de kerk uit, de moeder van de porseleinwinkel :

http://www.stubru.be/stubru_master/programmas/lieve_de_maeyer/home/index.html










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1278 Gepost op: 17-03-2003, 22:14:15 »
idd Frère Jacques, ook het ego van Zuster Viventia werd licht gestreeld toen er hints kwamen die er duidelijk alleen maar voor de fervente jagers als dit forum inzaten. Er is aan ons gedacht en de knipoog was heel vet. Net zoals het inzoomen op dit klooster. Ze denken aan ons, applausje en mss een toffe plaat van onze DJ indien ze nog aanwezig is?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1279 Gepost op: 18-03-2003, 20:14:16 »
Geen DJ in da house, zoveel is duidelijk dus...
enfin, laten we hopen dat ze zondagavond wel goeie plaatjes draaien







banaan begint met een b, soms met een s