Auteur Topic: Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix  (gelezen 10342 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Gepost op: 24-01-2003, 10:20:54 »
Al bijna een jaar doet WieIsDeMol.Com mee aan het gevecht tegen kanker. Vele computers van bezoekers van de site rekenen mee aan een medicijn tegen deze gruwelijke ziekte. Maar het kan altijd nog beter. Daarom tijd voor een hernieuwde oproep om massaal dit programma te installeren.

Wat doet het programma?
Het programma maakt gebruik van de momenten dat je je processor niet gebruikt, maar toch je computer aan hebt staan. Allerlei mogelijke moleculen worden doorgerekend die je ook nog op je scherm kunt zien (eventueel zelfs instellen als ultra-coole screensaver!). Dit wordt door miljoenen mensen gedaan, waardoor een megacomputer ontstaat, die slagvaardig het 'onmogelijke' uitrekent.

Wat houdt deelname aan het WieIsDeMol.Com team in?
Deelname aan het WieIsDeMol.Com team betekent dat de tijd dat jouw computer rekent aan de moleculen wordt meegenomen in een gezamelijk puntenklassement, gewoon een aardigheidje dus  8)

Is er een addertje?
Nee! Het is wat het zegt dat het is. Dus geen spyware, geen commerciële software (de onderzoeken worden door universiteiten gedaan en de resultaten zijn publiekelijk) en ook geen 'agressieve' software. Het vertraagt de computer niet merkbaar, omdat het alleen de processortijd gebruikt die normaal gesproken toch niet benut zou worden.

  • Download het programma hier
  • eenmaal geïnstalleerd kun je hier klikken om het WieIsDeMol.Com team te versterken en de statistieken van het team na te lezen.

    alvast een statistiekje van het WieIsDeMol.Com team:









« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 15:28:06 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2003, 23:19:24 »
Ik had toen nog geen computer dus kon ik nog niet meedoen :(
Ik geloof wel dat die vraag al eerder was gesteld, maar kun je ook meedoen als je een mac hebt, want dat zie ik er niet bijstaan ???







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2003, 20:03:27 »
Nee, helaas, het programma is niet geschikt voor de Mac. Maar ongetwijfeld heb je op je werk, of in je familie en vriendenkring mensen met authentieke PC's ;D En die mensen hebben vast ook het hart op de goeie plaats zitten, dus geef niet op! :D







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Christian

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wis melodie?
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2003, 17:47:36 »
wat willen ze dan uitrekenen?????

1+1 = ..... 3²????? :P







Wis melodie? Heet winkel wit!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2003, 16:31:22 »
K snap t niet.. sowieso geen verstand van kompjoeters maar wat hebben ze nou aan n mega kompjoeter en wat gaan ze uitrekenen en hoe kan dat geld opleveren? :\ En wat bedoelen ze met tijd die je toch niet benut? Als ik m aan heb staan zit ik dr ook achter..








Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2003, 19:09:25 »
21 dagen, 1 uur, 10 minuten en 1 seconde zit ik inmiddels, sinds de terugkeer van adsl begint het weer op te schieten ;D







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Zaartje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Simoontje!
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2003, 19:37:49 »
wrom haal je me in, 7 dagen 22 uur 10 minuten en 37 seconden >:( ;)







In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline HeavyD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #7 Gepost op: 19-02-2003, 09:18:10 »
Goed initiatief...

Heb zelf een hele tijd meegedaan aan het Seti@Home project (zoektocht naar intelligent leven in het heelal)... Maar vind dit project toch wel iets belangrijker...
Als ik thuis een permanante internet verbinding had/heb dan zou ik het op mijn server installeren...

Misschien in de toekomst....







To truly hear you must quiet the mind.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #8 Gepost op: 19-02-2003, 22:26:48 »
Als ik thuis een permanante internet verbinding had/heb dan zou ik het op mijn server installeren...
Maar je hebt helemaal geen permanente verbinding nodig...dat ding rekent gewoon een dag en zodra je weer es met het internet verbonden bent, stuurt'ie even de resultaten op en gaat'ie weer met een nieuw pakketje bezig. Handig hè?  8)







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #9 Gepost op: 19-02-2003, 23:31:45 »
Ja 't programma zit goed inelkaar; maar de waardering van mijn processor is soms wat vreemd; de ene keer is ie 6 en dan weer 130...   ???

Maar inmiddels werkt ie niet meer tegen kanker, maar tegen smallpox, volgens mij is dat waterpokken.
Maar waterpokken zijn toch echt niet dodelijk en het verhaaltje op hun site komt op mij wat propagandistisch over: Despite this, stocks of the variola virus are known to exist and its use as a weapon of bioterrorism remains a frightening possibility.

Kvind dit doel toch minder dan meewerken tegen kanker...  :-\








Offline Observant

  • Forumlid
  • !
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2003, 08:22:26 »

Maar inmiddels werkt ie niet meer tegen kanker, maar tegen smallpox, volgens mij is dat waterpokken.
Maar waterpokken zijn toch echt niet dodelijk en het verhaaltje op hun site komt op mij wat propagandistisch over: Despite this, stocks of the variola virus are known to exist and its use as a weapon of bioterrorism remains a frightening possibility.

Kvind dit doel toch minder dan meewerken tegen kanker...  :-\

Smallpox is pokken (geen waterpokken), en het doel is verdediging tegen bio terrorisme, zoals er al eerder een een tijdje gerekend is voor een medicijn tegen Anthrax.
Hoewel het kankeronderzoek met simpatieker is, lijkt dit ook niet onbelangrijk.

heb er inmiddels ruim 3 jaar en 100 dagen rekentijd op zitten - helaas niet bij wie is de mol, maar die was er nog als groep, toen ik begon)








Offline minous

  • Forumlid
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2003, 14:08:02 »
De link naar het downloaden, klopt niet meer. Er staan welwat alternatieven, maar geen idee welke ik daarvan moet hebben.
Groetjes Minous








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2003, 15:36:51 »
Maar inmiddels werkt ie niet meer tegen kanker, maar tegen smallpox, volgens mij is dat waterpokken.
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat dat niet helemaal waar is. Je kunt namelijk gewoon instellen aan welk(e) onderzoek(en) je wilt meewerken. Ga daarvoor naar de 'device manager' en selecteer daar 'profiles'. Je kunt hier aanvinken aan welke projecten je wilt meewerken (ook het kanker programma).

Citaat
Maar waterpokken zijn toch echt niet dodelijk en het verhaaltje op hun site komt op mij wat propagandistisch over: Despite this, stocks of the variola virus are known to exist and its use as a weapon of bioterrorism remains a frightening possibility.
Ja, een beetje propagandistisch misschien wel. Maarja, waar blijven de sceptici als het virus in een keer als nog wordt ingezet? Dan is het wel te laat om er nog een medicijn voor te berekenen :-\

De link naar het downloaden, klopt niet meer. Er staan welwat alternatieven, maar geen idee welke ik daarvan moet hebben.
Groetjes Minous
Ik heb inmiddels de linkjes aangepast en het downloaden zou nu weer moeten lukken.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Storm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2003, 09:37:44 »
Ik heb het programma woensdag geinstalleerd, alleen het registreren lukte maar niet. ???
Met wat hulp van Mollemans reken ik toch sinds vanacht mee.
 :)









Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2003, 18:10:33 »
300 dagen en inmiddels 80.000 punten.
Ik krijg gewoon elke keer een andere rekenopdracht, de ene keer kanker, dan smallpox, antrax is ook al voorbij gekomen.
Wat maakt het uit, het kost je niks en als er een passend medicijn wordt gevonden, is dat mede dankzij ons.
Mooi toch!! ;) :D







laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline jajo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2003, 11:20:34 »
Helaas krijg ik een foutmelding  ??? (iets van: "Member name or password does not match the one in our records). Vreemd terwijl ik toch het "allready member" niet heb aangevinkt.

Kan iemand mij helpen bij registratie?








Offline Storm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2003, 16:33:57 »
Ik had precies hetzelfde probleem.
Dat wil gewoon zeggen dat de nick die je voor jezelf gekozen hebt al in gebruik is door iemand anders. Daarom klopt het password ook niet  :)
Gewoon andere nick kiezen dus.







« Laatst bewerkt op: 31-03-2003, 16:34:22 door Storm »

Offline Le_chef

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2003, 18:59:12 »
he compu ik probeerde net dat programma te downloaden maar de link werkt niet, weet jij of dit tijdelijk is?

groetjes








Wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, krijgt meer zon in zijn gezicht.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2003, 19:13:20 »
Alles is down op het moment daar. Ze hebben wel een berichtje achtergelaten:
Citaat
Sorry for the short notice. We need to take down the UD servers and the stats pages for about 2 hours at 1600UTC to perform some maintance. There is not currently a problem with the database but we need to reorg a table to free up so tablespace.

Ze zijn nu 70 minuten down, dus dat zal nog wel een uurtje duren ongeveer. Daarna is alles weer toegankelijk en kan ik niets anders doen dan het nogmaals warm aanbevelen :D







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Oproep: vecht tegen kanker -> kost nix
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2003, 18:48:48 »
zie je die moleculen altijd ???







« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 18:50:35 door kolko »