Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 64112 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 30-03-2003, 11:46:50 »
Astrid zat ook met haar neus boven het scherm, maar pas toen Aafke het filmpje voor de tweede keer afspeelde zette ze wat stappen naar achter.

Is dat zo? Ik zal het nog een keer bekijken , in ieder geval bedankt!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline iris1062

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 30-03-2003, 13:11:08 »
Op de site www.wieisdemol.nl staat een bericht die ik nog even op de video heb nagekeken!
Als Astrid van de brug afspringt zie je in het water het woord MOL ontstaan.... Wordt ik nu helemaal paranoia of ziet iemand anders dit ook... ???








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 30-03-2003, 13:13:16 »
Op de site www.wieisdemol.nl staat een bericht die ik nog even op de video heb nagekeken!
Als Astrid van de brug afspringt zie je in het water het woord MOL ontstaan.... Wordt ik nu helemaal paranoia of ziet iemand anders dit ook... ???

Laat het niet zo zijn.
Mijn mol is al Astrid, en dit zal het helemaal bevestigen :)







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 30-03-2003, 14:35:40 »
In de eerste opdracht laat Astrid alles aan Aafke over. Aafke: Klopt dat? Astrid: Ja. Daarbij zit ze heel vreemd te doen en wil ze geen 'meestal dure' wijn meenemen, want daar houdt ze niet van. Aafke zegt dan: 'Het gaat niet om de lekkerheid, maar om de opdracht.' (Voor Astrid boeit het toch niet, zij is de Mol en een lekker avondmaal en ontbij is dan belangrijker dan het geld).  
De lintjesopdracht is verprutst door de 'FakeMol': Ferdi.  

Ik ben ervan overtuigd dat er in de tweede opdracht niet gemold hoefde te worden, want die werd toch wel gehaald, sprong de Mol niet, dan sprong er wel iemand anders.  

Dan nu de A-Theorie: Na het nogmaals beschouwen van aflevering 1 is me opgevallen dat de letter 'A' nogal vaak opvallend in beeld komen. (bv. tijdens de introducties de aas in het midden)

Ook in de introductie zegt Astrid: Dit is mijn 2de dochter en dit is Cleopatra, zij is 8.  (Oftewel 28). (Credits voor deze hint gaan naar iemand anders)








Offline HeinZ_Mol

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 30-03-2003, 19:03:31 »
Juist dat astrid niet meeging met die lintjes opdracht is onverdacht, wat goed voor haar is.

Bij die geldopdracht kon ze veel makkelijker het onopvallend in de soep laten lopen, door het verkeerd om te rekenen bijvoorbeeld. ( astrid zei: 100 euro, klopt dat niet dan? )( nee dus, totaal niet )

Ze wou zoals iemand al zei ook geen wijn kopen, die als je nog lang niet genoeg hebt en je veel geld moet uitgeven een goede keus zou zijn geweest.

Ze ging met aafke mee , die is het zeker niet, ik verwacht dat die de volgende afvallers is, lijkt mij niet het meest grote licht van de serie.
Daardoor kon ze makkelijk saboteren.

Ze word verdacht door rene, waarvan ik denk dat hij de winnaar word, of heel ver komt. Rene is politieman, en zou dus enig talent ervoor moeten hebben.

De stukjes van haar in de aflevering, als ze in haar eentje tegen de camera spreekt zijn heel helder. Heel analyserend, ze duwt je richting de kant op dat de Mol een man is, en wat er tijdens de opdracht allemaal mis is gegaan en door wie. George deed dit in de vorige serie ook.

Ze sprong, terwijl ze zei dat ze vrij zeker wist wie het moest zijn, springen terwijl je de mol bent is natuurlijk DE manier om een vrijstelling verloren te laten gaan.

Ze verdenkt Rene, ze is de enige die hem verdenkt, en ik denk dat hij de gevaarlijkste tegenstander van de mol is, het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als hij de verdenking op zich kreeg.










Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 30-03-2003, 20:49:28 »
Dan nu de A-Theorie: Na het nogmaals beschouwen van aflevering 1 is me opgevallen dat de letter 'A' nogal vaak opvallend in beeld komen. (bv. tijdens de introducties de aas in het midden)


Maar op wie slaat die A : Aafke of Astrid ?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 31-03-2003, 14:31:19 »
Laat het niet zo zijn.
Mijn mol is al Astrid, en dit zal het helemaal bevestigen :)

Ik heb het gisteren even nagezocht en je zit idd mol in het water. Maar er zitten al meer schijnaanwijzingen in deze serie (denk maar aan het geluidsfragment van Ferdi), dus het zou me niets verbazen dat je alle fragmenten juist omgekeerd moet intrepeteren. Ferdi is NIET de mol en de mol spring niet (lees: ik blijf bij Aafke  ;D).








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 31-03-2003, 23:53:22 »
Ik heb het gisteren even nagezocht en je zit idd mol in het water. Maar er zitten al meer schijnaanwijzingen in deze serie (denk maar aan het geluidsfragment van Ferdi), dus het zou me niets verbazen dat je alle fragmenten juist omgekeerd moet intrepeteren. Ferdi is NIET de mol en de mol spring niet (lees: ik blijf bij Aafke  ;D).


Nee het is idd de gouden tip : Astrid is de mol. Ik heb het bekeken en het klopt.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline m-m

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 1-04-2003, 11:37:18 »
Ik heb tot nu toe niet aan Astrid als mol gedacht. Nu toch eens gaan kijken en volgende viel mij op  bij o.a. de sprong bij 'Reversing Falls'.
er van uitgaande dat de mol gesprongen heeft om zo 1 persoon minder kans te geven:
* in het water bij Astrid Mol in het water
* Chandrika en René springen met een witte helm  (hebben deze de vrijstelling niet nodig gehad)
Ron springt met een rode helm (zou afgevallen zijn en heeft dus door de spring de vrijstelling verdiend)
en Astrid springt met een zwarte helm (mol???)
De mol geeft aan ook geld verdiend te hebben, zou dit met de sprong te maken hebben?
* op de officele site kom je bij aflevering 2 bij de fotohint's op het schip het volgende tegen:
bij de foto waar een coordinaat wordt doorgegeven aan Julien staat Astrid in het geel, midden tussen Julien en Patrica in(weliswaar op de achtergrond) zoals ook bij het bekijken van het mol filmpje.
* je moet op deze foto 2 x klikken wil je verder kunnen naar de volgende foto. Dit is wel de enige waar dit gebeurt!!! Toeval?
* in het dagboek van de mol staat:
"Prachtig, in de groep ontstaat steeds meer onenigheid. Mensen verdenken elkaar, karakters botsen en er is veel gedoe. Om nog wat olie op het vuur te gooien, neem ik een boodschap op voor de groep". (verwijzing naar boodschappen doen?)
...."zeg ik provocerend dat ik alles volledig onder controle heb" (zo zeker is de mol dus niet zo van zijn/haar zaak)

tja....









Offline Molline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 1-04-2003, 13:30:28 »
Had ik eerst Ron als superverdachte, nu staat voor mij wel voor 100% vast dat Astrid de Mol is.

Heb gisteren nog even naar de laatste aflevering gekeken naar aanleiding van jullie tips. De aanwijzing dat er Mol in het water geschreven staat, als Astrid is gesprongen is volgens mij DE SUPERTIP. Ze moet het wel zijn!!! Het staat er zo duidelijk, hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar hier kun je niet onderuit (in de theorie die verderop wordt vermeld onder het stukje “de sprong van Astrid” geloof ik niet), het staat er zo duidelijk dat kan geen toeval meer zijn.

Trouwens Astrid maakte zich op meer punten verdacht.

In de supermarkt hoorde (verstond) ze zogenaamd de eerste aanbieding niet, terwijl "Nescafé koffie" me toch niet erg moeilijk lijkt te verstaan. Toen Aafke vroeg haal jij de koffie, zij ze onnozel: KOFFIE?
Verder praatte ze door de tweede aanbieding heen zodat Aafke het niet verstond.

Later vroeg Aafke: Heb jij die kip nog gescoord? Hier kregen we geen antwoord op omdat toen het beeld weer naar de lopers in het bos ging. Ik zie dat als een aanwijzing om twee redenen.
Ten eerste heeft Astrid dus niet aan Aafke verteld dat ze de kip al had, terwijl Aafke het wel steeds meldde als ze iets gevonden had.
Ten tweede is het vreemd dat de Avro Aafke wel de vraag laat stellen maar vervolgens niet het antwoord van Astrid laat zien.

En toen de video-boodschap van de Mol getoond werd, stond ze achteraan een beetje afzijdig toe te kijken.

Het gegeven dat de Mol zich bevindt onder de springers wordt hiermee ook onderbouwd. Astrid sprong immers ook.

Het is jammer luitjes, maar de Mol is nu toch echt ontmaskerd! Je moet wel met heel goede argumenten komen, wil ik nog van gedachten veranderen.

Groeten, Molline








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 1-04-2003, 15:29:38 »

* Chandrika en René springen met een witte helm  (hebben deze de vrijstelling niet nodig gehad)
Ron springt met een rode helm (zou afgevallen zijn en heeft dus door de spring de vrijstelling verdiend)
en Astrid springt met een zwarte helm (mol???)




Dit vind ik ook wel een hele mooie. Puik werk!








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 1-04-2003, 15:35:30 »
Ik ga switchen, daar gaat m'n site  :-[. Ik hoop eigenlijk dat Astrid er zaterdag uitvliegt.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 1-04-2003, 16:36:37 »
Door die tip van 'mol' in het water ben ik juist gaan twijfelen of Astrid de Mol is. Ik dacht al een tijd Astrid, maar zo'n tip weggeven in aflevering 3 is wel heel dom... :-\








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 1-04-2003, 17:15:11 »
Door die tip van 'mol' in het water ben ik juist gaan twijfelen of Astrid de Mol is. Ik dacht al een tijd Astrid, maar zo'n tip weggeven in aflevering 3 is wel heel dom... :-\

Ben ik het niet meeens . Het is echt puik inelkaar gezet die hint en nog knapper gevonden door iemand (ik weet nog niet door wie , maar diegene verdiend een pluim). In de belgische mol liep een stukje tekst mol met de zelfde snelheid en in de zelfde richting als marc. Deze hint was moeilijker te vinden , niet direct als astrid springt maar in een soort flashback tijdens de biecht. . Ik heb geen twijfel dat dit de hint is ,dit is veel geraffineerder en vooral eenduidiger dan het geluidsfragment bij ferdi. Je kan hier niet om heen er staat mol in het water en er is duidelijk heel veel moeite gedaan om het zo secuur en zo onopvallend  mogelijk te monteren. Ze hebben ons echter onderschat, maar gelukkig  voor het programma  zijn er altijd mensen die denken dat ze dit dus niet als hint geven. Ik zat al op Astrid als mol en ben er nu helemaal niet meer van af te slaan.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 1-04-2003, 18:14:32 »
Ben ik het niet meeens . Het is echt puik inelkaar gezet die hint en nog knapper gevonden door iemand (ik weet nog niet door wie , maar diegene verdiend een pluim). In de belgische mol liep een stukje tekst mol met de zelfde snelheid en in de zelfde richting als marc. Deze hint was moeilijker te vinden , niet direct als astrid springt maar in een soort flashback tijdens de biecht. . Ik heb geen twijfel dat dit de hint is ,dit is veel geraffineerder en vooral eenduidiger dan het geluidsfragment bij ferdi. Je kan hier niet om heen er staat mol in het water en er is duidelijk heel veel moeite gedaan om het zo secuur en zo onopvallend  mogelijk te monteren. Ze hebben ons echter onderschat, maar gelukkig  voor het programma  zijn er altijd mensen die denken dat ze dit dus niet als hint geven. Ik zat al op Astrid als mol en ben er nu helemaal niet meer van af te slaan.

Hetzelfde met mij Calimero!








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 1-04-2003, 19:18:36 »
Maar het kan nog steeds een grapje zijn, net als dat geluidsfragment van Ferdi. Volgens mij hebben ze door dat wij té slim zijn  ;D

(lees: dit hoop ik, want ik haat het als ik de mol nu al weet)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 2-04-2003, 06:38:45 »
Wat indien de Mol net voor Astrid is gesprongen en alzo MOL-waterkringetjes heeft achtergelaten ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Molline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 2-04-2003, 10:22:21 »

In de belgische mol liep een stukje tekst mol met de zelfde snelheid en in de zelfde richting als marc. Deze hint was moeilijker te vinden , niet direct als astrid springt maar in een soort flashback tijdens de biecht. . Ik heb geen twijfel dat dit de hint is ,dit is veel geraffineerder en vooral eenduidiger dan het geluidsfragment bij ferdi. Je kan hier niet om heen er staat mol in het water en er is duidelijk heel veel moeite gedaan om het zo secuur en zo onopvallend  mogelijk te monteren.

Helemaal mee eens. Ik vind ook dat je niet om deze aanwijzing heen kunt. De eerste keer zag ik de aanwijzing niet, pas bij het terugkijken zag ik het duidelijk. Zeer subtiel gedaan dus. Als je even niet oplet, zie je deze aanwijzing niet en dat is natuurlijk precies de bedoeling. Ik weet zeker dat dit DE aanwijzing is, tenslotte waren de hints in Belgie naderhand ook best wel opvallend (als je het weet dan hè?  ::)).








Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 2-04-2003, 11:18:00 »
Over het favoriete boek van Astrid:

'Nooit meer slapen'

De hoofdpersoon gaat met enkele reisgenoten op onderzoek. Hij is nogal klungelig en door hem mislukt vanalles.

De hoofdpersoon is nogal slechtziend. (kent iemand een dier dat slechtziend is?)








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 2-04-2003, 11:50:26 »
De hoofdpersoon is nogal slechtziend. (kent iemand een dier dat slechtziend is?)

EEN MOL !!