Auteur Topic: Aanwijzingen  (gelezen 141779 keer)

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 20-04-2003, 21:17:46 »
Er was weer op het begin iets met nummers van huisjes en met nog iets, weet iemand hier iets mee?, nog iets, er kwamen allemaal dingen in beeld toen angela de mol toesprak, weet iemand hier iets mee?








Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 20-04-2003, 21:32:57 »
Ehh nog ff iets,
op het wie is de mol .nl forum zegt iemand het volgende:

In het voorfilmpje blijft bij iedereen het fragment gelijk behalve bij RON. Hij draait naar mij iedee steeds een stukje verder om. In het begin draaide hij niet zo ver om als hij nu doet...reactie graag.

Reactie? :D









Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 20-04-2003, 22:30:38 »
Ik kom toch nog eens terug op die getallen.

Vooral het getal 28. Als je dat verandert zou dat misschien iets over de mol kunnen zeggen. Dit getal werd veranderd naar 30. Nu ga ik misschien wel heel ver hoor, maar ik heb er eens Romeinse cijfers van gemaakt. Dan is het getal 28 toch immers veranderd.

Dit in combinatie met het volgende wat mij opviel:Op de officiele site valt mij op dat de lay out wat ouderwets is, zeg maar: oud nederlands.

Ik ben vervolgens eens gaan zoeken op internet.
Jacob Cats met zijn "sinne-en minnebeelden" schreef al over de mol. En ook de naam Ron kom je hier tegen. Als je zelfs via Google een aantal van deze zaken als trefwoord intoetst, krijg je het volgende:

 ... XIII.C.6: r luyden kinderkens dunnekens gekleet, met harde kost gespijst, ron XXVIII.A.1.2 ... haest
XXX.C.1.2: Hier in dit aerden hol, gelijc een mol te wroeten ...

Ron staat bij nummer 28. En bij 30 wordt over de mol gesproken. Het zal allemaal wel toeval zijn en ik zie het verband nog niet helemaal, maar toch.....Het kan niet gek genoeg zijn, misschien. Zeker niet na dat gedoe met die Bijbelteksten in de Belgische mol.....







Uw betrouwbare tipgever!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 20-04-2003, 22:35:12 »
:o

één woord...

Gekkenwerk...

Maar wel cool dat je zelfs zo ver weg nog iets kan vinden wat in relatie kan staan met WIDM... :D ;D







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 20-04-2003, 22:45:01 »
Ik kom toch nog eens terug op die getallen.

Vooral het getal 28. Als je dat verandert zou dat misschien iets over de mol kunnen zeggen. Dit getal werd veranderd naar 30. Nu ga ik misschien wel heel ver hoor, maar ik heb er eens Romeinse cijfers van gemaakt. Dan is het getal 28 toch immers veranderd.

Dit in combinatie met het volgende wat mij opviel:Op de officiele site valt mij op dat de lay out wat ouderwets is, zeg maar: oud nederlands.

Ik ben vervolgens eens gaan zoeken op internet.
Jacob Cats met zijn "sinne-en minnebeelden" schreef al over de mol. En ook de naam Ron kom je hier tegen. Als je zelfs via Google een aantal van deze zaken als trefwoord intoetst, krijg je het volgende:

 ... XIII.C.6: r luyden kinderkens dunnekens gekleet, met harde kost gespijst, ron XXVIII.A.1.2 ... haest
XXX.C.1.2: Hier in dit aerden hol, gelijc een mol te wroeten ...

Ron staat bij nummer 28. En bij 30 wordt over de mol gesproken. Het zal allemaal wel toeval zijn en ik zie het verband nog niet helemaal, maar toch.....Het kan niet gek genoeg zijn, misschien. Zeker niet na dat gedoe met die Bijbelteksten in de Belgische mol.....

Waarom ga je in het romeins de oplossing zoeken , dit wordt gespeeld in Canada niet in Italie? En hoe kom je van 28 naar 30?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 20-04-2003, 22:57:03 »
Ehh nog ff iets,
op het wie is de mol .nl forum zegt iemand het volgende:

In het voorfilmpje blijft bij iedereen het fragment gelijk behalve bij RON. Hij draait naar mij iedee steeds een stukje verder om. In het begin draaide hij niet zo ver om als hij nu doet...reactie graag.

Reactie? :D


Het beeld van het voorfilmpje is precies hetzelfde, alleen is het gejuich minder...

Ik ga het toch maar weer in de introfilmpjes zoeken. Bij Ron, Elise en René hoor je duidelijk wat geroep op de achtergrond. Alleen volgens mij bij Elise wijkt de tekst van het geroep af van de vorige keer. Ik kan me van één aflevering herrineren dat er 'kom op Elise je kan het!' geroepen werd, en afgelopen zaterdag hoorde ik iets met 'gas geven!'. Kan iemand dit controleren. Want dit zou een sterke aanwijzing naar de 3 finalisten zijn (volgens mij wordt ook het geluid bij ron steeds zachter, is hij de verliezer?)

Inderdaad is in het voorfilmpje bij Elise nu het geluid ook anders en hoor je nu duidelijk kom op gas, gas..
Maar dat kan omdat het anders een hint was dat dat geluid bij dat fragment hoort en je duidelijk de stem van Ferdi en Ron hoort... dat zou dan een aanwijzing geweest zijn dat die erin blijven.

Wat me nu pas opviel is dat bij het voorfilmpje van Chandrika je ook de de anderen ziet... maar ja dat zien we nu pas, was ook een aanwijzing geweest... in het shot voordat ze zo ronddraait. Ik herken in ieder geval Ferdi en Ron en volgens bij staat Chandrika zelf links op de voorgrond en Patries links...









« Laatst bewerkt op: 20-04-2003, 22:58:01 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 20-04-2003, 23:09:39 »
Waarom ga je in het romeins de oplossing zoeken , dit wordt gespeeld in Canada niet in Italie? En hoe kom je van 28 naar 30?

Ja, ja, ik zei al, beetje ver gezocht.

Maar oke. Romeinse getallen werden vroeger gebruikt ipv onze cijfers. Ik zei al dat ik de lay out van de officiele site wat oud vond. Bijvoorbeeld het plaatje bij het forum.

En die 28 en 30. 28 was de goede leeftijd, maar die werd in 30 veranderd.

Ach en wat dat met de mol te maken heeft...wie zal het zeggen







Uw betrouwbare tipgever!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 21-04-2003, 09:50:18 »
Volgens mij heb ik hem gevonden wbt de leader.

Het leaderfilmpje van ferdi wijkt af van de rest.
Namelijk: bij iedereen is alleen degene in beeld over wie het gaat.
Bij ferdi niet.

Eerst zie je de helicopter (we weten nu dat ron daarin zat)
dan zie je Rene schieten (blauw lintje om arm = rene)
en dan een close up van ferdi.

hebben we hier de winnaar, verliezer, en mol? :)

Goed gevonden! Maar weet je zeker dat het René is die je ziet schieten en niet gewoon Ferdi? Welk  kleur lintje had Ferdi ook al weer? ???








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 21-04-2003, 09:54:51 »
Ferdi had ook blauw, maar daar zat volgens mij een wit randje aan en hij had een strikje bovenop, tenminste zo zag ik het... In ieder geval is er een shot te zien, als in het voorstukje, nadat Ferdi is euh, afgeschoten (klinkt dat raar...)

Maar bij Chandrika zie je de anderen, is me ook pas nu opgevallen, ook in de linedance opdracht... kijk maar eens goed naar het shot voordat het shot komt dat ze ronddraaid.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 21-04-2003, 10:13:14 »
Ja, ja, ik zei al, beetje ver gezocht.

Maar oke. Romeinse getallen werden vroeger gebruikt ipv onze cijfers. Ik zei al dat ik de lay out van de officiele site wat oud vond. Bijvoorbeeld het plaatje bij het forum.

En die 28 en 30. 28 was de goede leeftijd, maar die werd in 30 veranderd.

Ach en wat dat met de mol te maken heeft...wie zal het zeggen

ik weet niet of dit ver gezocht is hoor, als er hints inzitten zijn ze meestal heel vergezocht, dus.............








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 21-04-2003, 11:42:57 »
Ja, ja, ik zei al, beetje ver gezocht.

Maar oke. Romeinse getallen werden vroeger gebruikt ipv onze cijfers. Ik zei al dat ik de lay out van de officiele site wat oud vond. Bijvoorbeeld het plaatje bij het forum.

En die 28 en 30. 28 was de goede leeftijd, maar die werd in 30 veranderd.


Maar het had net zo goed in 29 of 31 of 32 veranderd kunnen worden. En in die regels is niets over een mol te vinden. Ik denk dus niet dat het wat is. :-\








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 21-04-2003, 11:46:46 »
Ehh nog ff iets,
op het wie is de mol .nl forum zegt iemand het volgende:

In het voorfilmpje blijft bij iedereen het fragment gelijk behalve bij RON. Hij draait naar mij iedee steeds een stukje verder om. In het begin draaide hij niet zo ver om als hij nu doet...reactie graag.

Reactie? :D


Dat was al weken zo,maar het zelfde was bij Patricia het geval.
Maar je hebt wel gelijk dat Ron altijd als eerste word genoemd en bij Patricia veranderde dat wel steeds.








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 21-04-2003, 11:52:15 »
Maar het had net zo goed in 29 of 31 of 32 veranderd kunnen worden. En in die regels is niets over een mol te vinden. Ik denk dus niet dat het wat is. :-\

De enige die er voor hadden kunnen zorgen dat het 30 werd waren Julien en Patricia, en die liggen er inmiddels uit  ???








Offline sok

  • Forumlid
Re:Aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 21-04-2003, 12:34:25 »
In de aflevering van afgelopen zaterdag (18-04) wordt Ron uitgekozen als vertrouwenspersoon. Wanneer de kandidaten met de legerjeeps aangekomen zijn bij het terrein, wordt Ron alleen weggestuurd naar de helikopter. In het beeld waar hij alleen over het pad loopt naar de heli staat er midden in het beeld een enorme M! De M is gevormd door de bomen, toeval of toch niet?? Ik maak er nog wel even een screenshot van, kunnen jullie het zien. Je kunt natuurlijk ook zelf op je videoband kijken maar k ga er niet vanuit dat iedereen het heeft opgenomen.

Reageer als je het ook gezien hebt!!!








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 21-04-2003, 13:01:10 »
Ik heb het ook gezien.
Het is inderdaad een enorme M   :D
maar het zijn ook gewoon bomen   :-X

Het lijkt me typisch zo'n achteraf-hint, als blijkt dat Ron de mol is dan is het een aanwijzing, als hij niet de mol is niet...








Offline Pablo E

  • Forumlid
Re:Aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 21-04-2003, 13:46:35 »
Ik dacht vandaag dat het voorstukje van Ron inderdaad veranderde en dat hij steeds verder achterom kijkt, maar ik weet niet of dit idd het geval is. Is er iemand die dit zeker weet? Ik neem namelijk de afleveringen overelkaar heen en kan het dus niet nakijken.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 21-04-2003, 21:43:26 »
MOCHT er een hint in de voorfilmpjes zitten dan denk ik dat het misschien zo zit:

Ron is de mol
Chandrika is de winnares
Ferdi is verliezend finalist

en wel hierom:

In het voorfilmpje van Ferdi zit Ron in de helicopter, het fragment is na een opdracht en wel is Ferdi op dat moment uitgeschakeld. (verliezer)

In het voorfilmpje van Chandrika, zie je in een kort shot tussen de line dancers ook Ron staan en daarna een ronde dans makende Chandrika. (winnaar)

Bovendien is van iedereen zo'n shot, waar ze ronddansen, gemaakt hebben we gezien, dus kon men voor iedereen DAT gebruiken om als hint voor de winnaar te gebruiken, idem met het afschieten....

We zullen zien of deze brainwave klopt...  ;D










Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 22-04-2003, 09:22:48 »
Over het filmpje van Ferdi, het is duidelijk René die je daar ziet schieten. Ik heb gisteravond nog eens gekeken, en Ferdi heeft een zwarte muts op, je ziet z'n haren niet. Degene die in het voorfilmpje schiet, is iemand zonder muts met grijs haar, duidelijk René  ::)

Mij verbaasd niks meer sinds de exit van Astrid  ??? ;)








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 23-04-2003, 04:00:43 »
Over het filmpje van Ferdi, het is duidelijk René die je daar ziet schieten. Ik heb gisteravond nog eens gekeken, en Ferdi heeft een zwarte muts op, je ziet z'n haren niet. Degene die in het voorfilmpje schiet, is iemand zonder muts met grijs haar, duidelijk René  ::)

Hmz, zit René in nog meer voorfilmpjes van de andere kandidaten?

Ik kan me vergissen hoor, maar die dansende Chandrika, wanneer je goed kijkt is dat toch echt René.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 23-04-2003, 07:07:12 »
Hmz, zit René in nog meer voorfilmpjes van de andere kandidaten?

Ik kan me vergissen hoor, maar die dansende Chandrika, wanneer je goed kijkt is dat toch echt René.

 ;D ;D

Volgens mij is het ook niet Elise hoor die achter het stuur zit... goed opletten volgende week!

Maar euh... zoals ik al eerder zei, in het voorfilmpje van Chandrika zie je echt Ron en Ferdi (in ieder geval) in die linedance groep voordat het stukje van dat ronddraaien komt. Dus niet alleen bij Ferdi zie je iemand anders....

Vandaar mijn brainwave hierboven over een hint... ach, we zullen zien...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...