Auteur Topic: Column: WIDM wordt BB  (gelezen 2812 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Column: WIDM wordt BB
« Gepost op: 2-04-2003, 14:12:27 »
Mijn laatste gedachten over deze serie heb ik opgeschreven in een column. :)

Als je wilt kun je die hier lezen:

WIDM wordt BB

Ben benieuwd hoe jullie erover denken...








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2003, 15:06:01 »
Gedeeltelijk mee eens. Ik vond het inderdaad ook wel heel supertoevallig dat jsuit René en Petries door ANGELA werden uitgekozen om samen te werken. Meestal geven ze een omschrijving als 'sterke man en slimme vrouw' en moeten ze dan zelf uitmaken wie het moet gaan doen, maar nu koos de productie net die twee die een geschil hadden gehad. Je zou haast denken dat de productie de Mol is, omdat de opdracht had kunnen mislukken als René en Petries gingen bekvechten. En dat was dan de schuld van de productie omdat die hen samengezet had.

Maar wat betreft dat van de brug springen: Er zijn wel meer opdrachten geweest waarbij mensen tegen elkaar uitgespeeld worden. Hugo die zijn medekandi's afschoot bracht ook een hele ruzie teweeg bijvoorbeeld. Volgens mij ligt het gewoon bij de licht-ontvlambare karakters van Petries en Ferdi. En ze hadden toch nog wat tijd over. In de vorige Be Mol was er ook wrijving tussen Inge en Corry en dat heeft men ook uitgezonden. De 3e australische mol is één en al ruzie en gescheld en toch was dat een topserie.

Eerst nog afwachten wat de volgende aflevering ons brengt voordat ik meteen naar conclusies overga.








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2003, 17:28:11 »
Leuke column Bertha, vooral dat einde.... maar ik vind een beetje BB-gehalte in WIDM eigenlijk niet misstaan. Het gaat om het spel, maar het hele psychologische aspect van zo'n groep hoort daar ook bij. Als er iets op de achtergrond speelt en het zou enorm uitvergroot worden (voor kijkcijfers of wat dan ook) dan zou ik zeggen: laat maar zitten die mol. Maar als dit is wat er op dat moment in de groep speelt, wil ik dat ook zien!!!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #3 Gepost op: 2-04-2003, 17:38:31 »
k ben het eigenlijk helemaal met pino eens. n leuke column, maar dr is nix mis met een beetje problemen in de groep als dat in beeld gebracht wordt op de manier waarop dat nu gebeurd.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #4 Gepost op: 2-04-2003, 17:40:34 »
k ben het eigenlijk helemaal met pino eens.









A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2003, 17:46:06 »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2003, 18:37:03 »
Nog nooit ben ik het zo oneens geweest met een WieIsDeMol.Com column :P ('t zou ook niet best zijn als columns alleen maar waren om het mee eens te zijn...)

De opdrachten in 'Wie is de Mol?' zijn naar mijn mening ondergeschikt aan het onderlinge spel van emoties tussen de kandidaten. BB toont mensen die uit verveling elkaar een beetje staan aan te staren als (excusez les mots ;)) koeien. De mol toont emoties gebaseerd op vertrouwen en teamwork enerzijds en wantrouwen en sabotage anderzijds. Na drie series weten kandidaten dondersgoed wat hen te wachten staat. Professionele kandidaten vragen om een professionele, niets ontzienende spelleiding die af en toe best een paar menselijke emoties mag blootleggen (uiteraard op respectvolle manier, maar dat is wel toevertrouwd aan de AVRO).

Waarom kijken mensen naar entertainment als De Mol? Tuurlijk, vanwege de spanning. Maar ook om een stukje herkenning: 'hoe zou ik reageren als ik samen met die kandidaat een bepaalde opdracht zou moeten doen?'. Emotie is niet per se goedkoop, sensatie is dat wel.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2003, 20:07:41 »
Oke, beetje sensatie is wel leuk enzo, maar die laatste opdracht dat er 4 mensen moeten springen, echt een super simpele opdracht. Alleen als het een beginopdracht zou zijn, dan willen ze ook wel eens zo'n makkelijke opdracht doen om wat geld in de pot te krijgen.

Maar hierbij waren echt geen sabotagemogelijkheden voor een mol, bij voorbaat stond al vast dat deze opdracht ging lukken, het ging puur alleen om de verdeling van die vrijstellingen. Daarmee wordt toch echt wel afgeweken van het aloude en succesvolle WIDM-spelconcept imo; dat moeten ze niet al te veel doen vind ik.

"Monarch of the Glen" heeft trouwens ook een heel goed concept, nog geen idee welke, maar zaterdag zal ik het zien! :)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2003, 21:30:45 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2003, 01:49:53 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het deze keer ook oneens ben met Bertha. En wel om precies dezefde redenen als Compuart genoemd heeft.

Ik vond de voorgaande series juist af en toe teveel "beschrijvend", een soort reportage hoe de opdrachten waren verlopen. Maar 'Wie is de Mol' is juist meer dan dat. Het "drama-element" krijgt in deze serie meer aandacht. Dat vind ik goed. Uiteraard moet er een evenwicht zijn. Maar dat is denk ik nu goed gekozen. :)








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2003, 02:10:27 »
en ook ik ben het met compuart eens. :D








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2003, 20:10:50 »
Ik ben het met Pino, Doris, Verdi, Compuart, Malcolm en Talpa eens ( :o pfff... ;D) en leuke column behalve natuurlijk dat 'hun' :p maar ik ga niet naar Monarch of the Glen kijken, sorry... ::)

Maarre, Bertha, betekent dit nu dat je widm eigenlijk niet meer echt leuk vindt...?? :o :o








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2003, 21:44:06 »
Ik ben het met Pino, Doris, Verdi, Compuart, Malcolm en Talpa eens ( :o pfff... ;D)

Je vergeet een gedeelte van Robbie! (Want die was het gedeeltelijk met mij eens, waarschijnlijk het andere gedeelte met Pino, Doris enz enz...)

Citaat
Maarre, Bertha, betekent dit nu dat je widm eigenlijk niet meer echt leuk vindt...?? :o :o

Het scheelt echt niet veel meer hoor, ;) neeeh tuurlijk niet! Anders zou ik iedereen toch oproepen om niet WIDM te gaan kijken...  :)

Maar dat zou hier op deze site toch het tegenovergestelde zijn van 'preken voor eigen parochie'...

Gr. B.








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #13 Gepost op: 6-04-2003, 18:48:53 »
Juist de ruzies etc vind k super in widm!
Niet dat ik dr nou zown voorstander voor ben, maar gewoon om te kijken hoe ze t spelen en oplossen!
En trouwens, monarch of the glen is SUPER!  :)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #14 Gepost op: 13-04-2003, 22:40:29 »


Helemaal mee eens








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2003, 20:25:04 »


Helemaal mee eens


Jij vind Monarch of the Glen ook al super? Moet ik het toch eens kijken dan... :-\

Wat zijn de kijkcijfers trouwens van Monarch of the Glen?








Groenenman

  • Gast
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2003, 19:07:19 »
Monarch of the Glen rulezzzzzzzzzzzzzzzzz
Ik vind het echt een van de leukste programma's op tv.
Hiervan zouden er meer moeten zijn








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: WIDM wordt BB
« Reactie #17 Gepost op: 17-04-2003, 19:12:45 »
Zaterdag komt er geen Monarch of the Glenn ...

Niet dat ik het volg ofzo (is het al afgelopen ?), a.s. zaterdag gaat Catherine Keyl weer God zoeken.