Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 24812 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 5
« Gepost op: 12-04-2003, 22:06:23 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 5, die zojuist is uitgezonden.  :)








Offline LT_Barclay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2003, 22:07:37 »
Wat een rotsteek van de avro om ons zo in spanning te laten.   :(








Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2003, 22:08:02 »
Ik kreeg meteen een déjà vu van de finale van vorig jaar. Dit moeten ze voor m'n hart niet vaker doen.







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2003, 22:09:33 »
Haha, geweldig! Wat een spanning. Overigens denk ik dat Astrid het geld pakt en snel weggaat, omdat ze in aflevering 1 al zei dat ze het geld goed kon gebruiken. Dan zou ik denken dat ze dus ook met het geld er vandoor gaat... Spannend!








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2003, 22:10:20 »
Afgezien van het einde vond ik het een prachtige aflevering met veel lach momenten...
Vooral om Ron heb ik moeten lachen!

Ben benieuwd hoe de Astrid-aanhangers de aflevering hebben ervaren...








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2003, 22:10:46 »
Ik kreeg meteen een déjà vu van de finale van vorig jaar. Dit moeten ze voor m'n hart niet vaker doen.

Haha, ik ook! Maar ik vind het wel schitterend bedacht. Anders was het veel minder spannend geweest. :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2003, 22:12:24 »
'n erg verassende aflevering weer! 't begon al op 't momen dat Astrid die 7.000 euro kreeg aangeboden als ze vrijwillig zou vertrekken en 't eindigde net met 'n 'wordt vervolgd'-deja-vu. Daar tussenin zaten opdrachten en verwikkelingen die zeker weer de moeite waard zijn om nog 'n aantal keren terug te krijgen.  :)

Ik vond de opdrachten niet bijzonder orgineel, maar ze waren wel leuk om naar te kijken. Vooral die line-dans opdracht was natuurlijk hilarisch.  ;D

Ik zit wel weer enorm in spanning over wat Astrid gaat doen. Ze is op zich nog steeds m'n mol en ik zou daarom dan ook moeten verwachten dat ze 't geld niet zou aannemen. Maar ja, wat als ze 't wel aanneemt en dus gewoon vertrekt? Bovendien kon ze als mol zijnde natuurlijk in deze twee dagen niet echt 'n rol van betekenis spelen. Dus zou dit wel 'n goede positie voor de mol zijn?  Ik ga er nog lang over nadenken... :-\








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 12-04-2003, 22:14:01 »
Goh, dachten ze bij de AVRO, dat "wordt vervolgd"  sloeg vorig jaar in als een bom, laten we dat nog maar een keer gebruiken.

GRRRR  >:(

 ;) :D







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 12-04-2003, 22:14:25 »
Deze aflevering was egt g-e-w-e-l-d-i-g!

Het einde is natuurlijk wel erg balen, om ons zo in spanning te laten, maar tog ook weer koel van de WIDM... :-\ Idd net zoals vorig jaar, was zeker wel zo goed bevallen...

Vooral de opdracht van Elise en René om un hotel te regelen was erg lachwekkend! :D

Ik ben heeeel erg benieuwd wat Astrid gaat doen, ze is mijn verliezer dus ze mag er gewoon niet uit! Ik weet het egt niet...







« Laatst bewerkt op: 12-04-2003, 22:15:08 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2003, 22:22:57 »
Het was te voorspellen dat we het nu nog niet te weten zouden komen. [buitenlandsemolzeurmodus]in Scandinavische versies wordt niets anders gedaan. Daar kom je nooit te weten wie de afvaller vlak voor de finale is, zodat er nog 4 mogelijke mensen naar de finale gaan en iedereen nog steeds de echte afvaller kan verdenken [/buitenlandsezeurmodus]








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2003, 22:42:07 »
Heel leuke aflevering, maar ik vind dat aanbod aan Atrid wel vreemd. Waarom aan Astrid en niet aan een andere kandidaat? ???
Verder loopt Astrid "schade" op als ze in de groep blijft. Ze is immers ruim een dag uit het spel geweest. Ze mist daardoor een hoop informatie en loopt achter. De kans dat ze dan bij de volgende executie het spel moet verlaten is erg groot. Dit dwingt haar min of meer eieren voor haar geld te kiezen en er uit te stappen.  :-\ Ik hou er niet van.  :(

Maar verder was de uitzending erg leuk om te zien. :)








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2003, 22:46:11 »
Heel leuke aflevering, maar ik vind dat aanbod aan Atrid wel vreemd. Waarom aan Astrid en niet aan een andere kandidaat? ???


Omdat zij ook de koker heeft geopend.  ;D

Ik lag te gillen van de lach op de bank vanavond , SCHITTEREND , magnifiek zo in de reeks te doen.

Enne ik krijg nu steeds meer het onbehaaglijke gevoel dat er weleens 2 mollen zouden kunnen zijn.
Nah , sweet dreams.......







« Laatst bewerkt op: 12-04-2003, 22:50:31 door Parrot007 »
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2003, 22:46:53 »
Heel leuke aflevering, maar ik vind dat aanbod aan Atrid wel vreemd. Waarom aan Astrid en niet aan een andere kandidaat? ???
Verder loopt Astrid "schade" op als ze in de groep blijft. Ze is immers ruim een dag uit het spel geweest. Ze mist daardoor een hoop informatie en loopt achter. De kans dat ze dan bij de volgende executie het spel moet verlaten is erg groot. Dit dwingt haar min of meer eieren voor haar geld te kiezen en er uit te stappen.  :-\ Ik hou er niet van.  :(

Alleen al omdat ze geen keus had, en dus benadeeld zou worden, mag je concluderen dat Astrid de mol moet zijn.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2003, 22:52:05 »
Heel leuke aflevering, maar ik vind dat aanbod aan Atrid wel vreemd. Waarom aan Astrid en niet aan een andere kandidaat? ???
Verder loopt Astrid "schade" op als ze in de groep blijft. Ze is immers ruim een dag uit het spel geweest. Ze mist daardoor een hoop informatie en loopt achter. De kans dat ze dan bij de volgende executie het spel moet verlaten is erg groot. Dit dwingt haar min of meer eieren voor haar geld te kiezen en er uit te stappen.  :-\

Ik vind de rol van Astrid ook wat dubieus. Ze mist idd erg veel nu ze 2 dagen buiten de groep is geplaatst. Ze zal haar test dus ook totaal niet goed kunnen maken, aangezien ze totaal geen weet heeft van de opdrachten die de anderen hebben uitgevoerd. De test zou dus puur gokwerk worden met natuurlijk 'n grote kans dat ze moet vertrekken.

Ik ben hierdoor weer geneigd te denken dat deze 'kans' alleen aan de mol zou worden voorgelegd. Niemand van de kandi's hoeft zo belangrijke info te missen en de mol kan er zo voor zorgen dat niemand echt 't spel gaat verlaten. Mij lijkt namelijk niet dat 't de bedoeling is van de makers om goede kandi's te verliezen door ze geld te bieden voor 'n vrijwillige executie.   :-\








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2003, 22:52:28 »
 ;D Zooo, dit is gewoon hardstikke nieuw voor mij. Voeg tags toe....huh? :-[
Goed, over de afl: ik stond perplex!! IS het noiet zo dat er tien afleveringen zijn? Hoe gaan ze dit doen dan?? Weet iemand trouwens wie er zei: " Moeten we dat geldkistje niet meenemen?"
Dit wordt weer dromen vannacht....en piekeren... ???








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2003, 22:53:50 »
Heel leuke aflevering, maar ik vind dat aanbod aan Atrid wel vreemd. Waarom aan Astrid en niet aan een andere kandidaat? ???
Verder loopt Astrid "schade" op als ze in de groep blijft. Ze is immers ruim een dag uit het spel geweest. Ze mist daardoor een hoop informatie en loopt achter. De kans dat ze dan bij de volgende executie het spel moet verlaten is erg groot. Dit dwingt haar min of meer eieren voor haar geld te kiezen en er uit te stappen.  :-\ Ik hou er niet van.  :(

Maar verder was de uitzending erg leuk om te zien. :)

En Stijn dan bij de Belgen, die heeft er twee dagen uitgelegen en is toch al winnaar uit de bus gekomen. Dus het hoeft helemaal niet dat Astrid de mol is. Ik blijf nog steeds bij Ron.

Groetjes Laafje







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2003, 22:58:06 »
Ik vond het een geweldige aflevering, misschien wel de leukste tot nu toe.

Ik heb weer even een theorietje over een hint. Misschien is dit niet de juiste plaats om dit te doen, maar goed:
Mijn theorie heeft te maken met de introfilmpjes en de afvallers.
Twee weken geleden zagen we Aafke in de introductie in haar opdracht in de supermarkt. De week erop vloog ze er uit.
Vorige week zagen we astrid haar introductiefilmpje de houthakkersopdracht doen, deze week vloog ze er uit (er vanuit gaande dat ze het geld aanneemt.)

Volgens mijn vriendin was dit ook al zo met de eerdere kandidaten die er uit zijn en zij heeft echt een super geheugen, dus ik geloof haar.

Nu wordt het dus interessant om naar de intro te zien. Ron zijn intro filmpje was al in aflevering 1(geloof ik) en zit er nog steeds in. Hij is mijn mol, dit zou wel een goede hint kunnen zijn.

In aflevering vijf hebben we zowel het intro filmpje van Chandrika & Rene gezien. Ik denk dat een van de twee er dus volgende week uit gaat en de andere de winnaar cq verliezer is.

Hierop door breien kwam ik op het volgende: Misschien heeft de muzikale hint van Boy George hier wel iets mee te maken. "red, gold & green" werd omgedraaid --> "green, gold, red".
De eerste persoon die er nog steeds in zit, Ron, is dan green.
Dat betekent dat of Rene of Chandrika de winnaar wordt, gold, en er dus nog een filmpje moet volgen voor red, de verliezer.








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2003, 22:59:56 »
Opdracht van de mol ; Zorg dat de groep zo min mogelijk geld verdient.

Zou de mol eruit kunnen stappen en het geld meenemen ?Nee dus of ze moet er later weer inkomen.
Dat lijkt me sterk , maar ja WIDM had al meer verrassingen.

Als mol zijnde schiet je hier dus niets mee op , behalve om je verdachtmakingen minder te krijgen.
En da's bij Astrid toch niet echt zo.


Schot voor de boeg volgende muzikale aanwijzing :
The Clash - Should i stay or should i go







« Laatst bewerkt op: 12-04-2003, 23:03:15 door Parrot007 »
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Aflevering 5
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2003, 23:01:02 »
Stijn koos ervoor, Astrid niet. Of ze is de mol, of ze wil/moet eruit vanwege heimwee of iets aan het thuisfront en ze willen haar een graceful exit geven...







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2003, 23:04:19 »
Heeft Patricia nu nog bellen of was dat een manier om haar gesprek niet uit te hoeven te zenden?
En Astrid heeft dus een kans om met thuis te mogen bellen misgelopen...









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...