Poll

Wie moeten er nog afvallen?

Patrick van Aanholt
6 (12.2%)
Daley Blind
0 (0%)
Jean Paul Boëtius
4 (8.2%)
Jasper Cillisen
0 (0%)
Jordy Clasie
0 (0%)
Memphis Depay
2 (4.1%)
Leroy Fer
1 (2%)
Jonathan de Guzman
1 (2%)
Klaas Jan Huntelaar
0 (0%)
Daryl Janmaat
0 (0%)
Nigel de Jong
0 (0%)
Terence Kongolo
2 (4.1%)
Tim Krul
0 (0%)
Dirk Kuyt
0 (0%)
Jermaine Lens
1 (2%)
Bruno Martens Indi
1 (2%)
Robin van Persie
0 (0%)
Quincy Promes
6 (12.2%)
Karim Rekik
4 (8.2%)
Arjen Robben
0 (0%)
Wesley Sneijder
0 (0%)
Tony Trindade de Vilhena
6 (12.2%)
Rafaël van der Vaart
3 (6.1%)
Stefan de Vrij
0 (0%)
Paul Verhaegh
1 (2%)
Joël Veltman
1 (2%)
Ron Vlaar
0 (0%)
Michel Vorm
1 (2%)
Georgino Wijnaldum
2 (4.1%)
Jeroen Zoet
7 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië  (gelezen 80801 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Gepost op: 30-07-2011, 23:31:41 »
De EK kwalificaties zijn nog niet eens afgelopen, maar er is alweer geloot voor de WK kwalificaties.


Nederland zit in de poule met

Turkije
Hongarije
Roemenië
Estland
Andorra

Leuke poule, tegen Turkije kunnen het leuke wedstrijden worden. Ik ben benieuwd wat Hongarije kan brengen. Ik acht Roemenië eigenlijk sterker dan Hongarije, maar blijkbaar heeft Roemenië de laatste jaren zo waardeloos gepresteerd dat ze een eind weg zijn gezakt. De onderlinge wedstrijden  tussen Hongarije en Roemenië kunnen interessant worden.  ;D

België zit in een poule met:

Kroatië
Servië
Schotland
Macedonië
Wales



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #1 Gepost op: 31-07-2011, 00:09:14 »
Nederland heeft niet de zwaarste poule, maar het zijn niet te onderschatte landen. België had het zwaarder kunnen treffen, maar als die Slavische landen blijven gevaarlijk.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #2 Gepost op: 31-07-2011, 06:56:17 »
Nederland heeft niet de zwaarste poule, maar het zijn niet te onderschatte landen. België had het zwaarder kunnen treffen, maar als die Slavische landen blijven gevaarlijk.
Dat Nederland niet de zwaarste poule heeft tijdens de voorrondes,da's niets nieuws meer he.
En de Belgen,zware poule of niet,het moet nu maar eens afgelopen zijn met "we hebben talent genoeg,en we bouwen aan de toekomst maar dit gebeurt niet op 1-2-3" en bladiebla,het wordt nu stilaan tijd dat ze zich gaan bewijzen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #3 Gepost op: 31-07-2011, 11:59:30 »
belgie heeft wel heel makkelijk geloot zeg ::oink::

ze hebben uit de eerste pot de slechtste ploeg gekregen en uit de andere potten ook niet de moeilijkste landen

nederland heeft ook wel goed geloot, moet ze makkelijk lukken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #4 Gepost op: 31-07-2011, 12:28:36 »
belgie heeft wel heel makkelijk geloot zeg ::oink::

:o :o :o Waar Daisy en tdietz zich op baseren weet ik niet,maar met...

Kroatië
Servië
Schotland
(Macedonië en Wales niet onderschatten)
....makkelijk geloot?  :o :o :o Nederland heeft(naast de Hongaren en Roemenen die zoals Mloesje zegt nog een schim zijn van wat ze ooit waren)  met Estland en vooral Andorra idd moeilijke tegenstanders  ::) ::) ::)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #5 Gepost op: 31-07-2011, 12:32:20 »
sorry koekoe, maar kroatië was veruit de zwakste van pot 1

schotland is de laatste tijd ook zeer slecht
en datzelfde geldt voor servië
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #6 Gepost op: 31-07-2011, 13:17:20 »
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het met Koekoe eens  ::hypocriet::

Kroatië is inderdaad niet de moeilijkste uit pot 1, maar zeker niet de makkelijkste ( Griekenland en Noorwegen schat ik toch echt lager in ).

Of de poule van Belgie zwaarder is dan die van Nederland weet ik niet, maar t zal niet veel schelen denk ik zo. Servie is ook echt een sterk land hoor, en Schotland en Wales is ook altijd lastig. En zijn we vergeten dat Nederland een aantal jaar geleden in een kwalificatiereeks iedere keer punten verspeelde tegen Macedonië, en een kwalificatiereeks later maar tenauwernood won.

Ik zeg Hup Belgie ! Want ze hebben echt talent, en ik gun ze van harte een keer een groot toernooi  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #7 Gepost op: 31-07-2011, 14:21:26 »
sorry koekoe, maar kroatië was veruit de zwakste van pot 1

schotland is de laatste tijd ook zeer slecht
en datzelfde geldt voor servië
Veruit de zwakste? Zoals al gezegd, is Noorwegen zeker zwakker, terwijl Griekenland nog een stuk zwakker is. Ik vraag me echt af wat die laatste 2 landen in schaal 1 deden. Griekenland heeft trouwens weer de met afstand zwakste poule gekregen, en dat is niet voor de eerste keer...

Maar goed, Nederland heeft een doenbare poule, al moeten ze Turkijke, Hongarije en Roemenië niet onderschatten. België heeft een denk ik lastigere poule. Servië, Kroatië en Schotland zijn rottegenstanders. Macedonië doet het tegen westerse landen ook vaak goed, terwijl Wales eigenlijk niet in schaal 6 thuishoorde...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #8 Gepost op: 31-07-2011, 14:59:39 »
Veruit de zwakste? Zoals al gezegd, is Noorwegen zeker zwakker, terwijl Griekenland nog een stuk zwakker is. Ik vraag me echt af wat die laatste 2 landen in schaal 1 deden. Griekenland heeft trouwens weer de met afstand zwakste poule gekregen, en dat is niet voor de eerste keer...

Maar goed, Nederland heeft een doenbare poule, al moeten ze Turkijke, Hongarije en Roemenië niet onderschatten. België heeft een denk ik lastigere poule. Servië, Kroatië en Schotland zijn rottegenstanders. Macedonië doet het tegen westerse landen ook vaak goed, terwijl Wales eigenlijk niet in schaal 6 thuishoorde...

 ::cheerleader:: , iemand is het eens met mij  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #9 Gepost op: 31-07-2011, 15:19:23 »
::cheerleader:: , iemand is het eens met mij  ;D
Zeker! Maar ach, wil je wereldkampioen worden moet je van iedereen kunnen winnen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #10 Gepost op: 31-07-2011, 15:46:47 »
Zeker! Maar ach, wil je wereldkampioen worden moet je van iedereen kunnen winnen...

* denkt terug aan zwisterland - spanje in de eerste wk-wedstrijd van spanje
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #11 Gepost op: 31-07-2011, 15:51:38 »
* denkt terug aan zwisterland - spanje in de eerste wk-wedstrijd van spanje
Tuurlijk, een wereldkampioen ka ook gerust wedstrijden verliezen, maar als je kampioen wil worden, moet je niet over je tegenstand klagen...
Ich bin ein Bärliner!

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #12 Gepost op: 31-07-2011, 17:11:59 »
maar als die Slavische landen blijven gevaarlijk.

Daar hebben wij tenminste geen last van.  ;D Sorry, als Oost-Europa gek vind ik het wel grappig dat wij net die drie landen treffen uit Oost-Europa die niet Slavisch zijn ('t zijn er vier trouwens, Moldavië is ook niet Slavisch).

Nog even over de tegenstanders:
Wij hebben met Turkije geen makkelijke tegenstander getroffen, maar voor de rest hebben wij echt wel meer mazzel met de loting dan België. Hongarije hadden we nu ook niet heel veel moeite mee. En Roemenië presteert sinds het vorige EK gewoon belabbert.  Servië heeft gewoon een goed team en Kroatië is misschien niet zo goed meer als het geweest is, maar ik zou ze toch niet onderschatten. Nederland moet zich gewoon makkelijk kunnen plaatsen.

Sorry jongens, maar ik ben echt blij met deze poule. Twee wedstrijden tegen Roemenië, Hongarije en Turkije, plus de wedstrijden van die landen onderling. Geweldig.  ::bravo::



Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #13 Gepost op: 31-07-2011, 17:40:16 »
Ik had liever Nederland op de plek van Griekenland of Noorwegen gezien, maar een slechte poule is het zeker niet. Ik hoop dat Nederland zich gewoon gaat plaatsen als groepswinnaar, en dan zal Turlijke de favoriet voor de tweede plaats zijn, met Roemeni als outsider. Hongarije verwacht ik niet, en Estland en Andorra mogen normaal gesproken geen problemen opleveren.

Ook wel leuk: Spanje bij Frankrijk in de poule!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #14 Gepost op: 31-07-2011, 18:29:55 »
Veruit de zwakste? Zoals al gezegd, is Noorwegen zeker zwakker, terwijl Griekenland nog een stuk zwakker is. Ik vraag me echt af wat die laatste 2 landen in schaal 1 deden. Griekenland heeft trouwens weer de met afstand zwakste poule gekregen, en dat is niet voor de eerste keer...

Noorwegen en Griekenland schat ik ook lager in, maar Kroatië is zeker niet de sterkste van de top landen. België had ook in Poule B (Italië en Denemarken) of C (Duitsland en Zweden) kunnen belanden, dan waren ze nu al kansloos geweest. Nu hebben ze, als ze goed spelen, nog kans.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #15 Gepost op: 31-07-2011, 18:40:00 »
Noorwegen en Griekenland schat ik ook lager in, maar Kroatië is zeker niet de sterkste van de top landen. België had ook in Poule B (Italië en Denemarken) of C (Duitsland en Zweden) kunnen belanden, dan waren ze nu al kansloos geweest. Nu hebben ze, als ze goed spelen, nog kans.
Dat hebben ze zeker. Ik las alleen daarnet dat de Belgen maar gematigd positief zijn omdat ze altijd problemen (schijnen te) hebben met ploegen uit die richting... Daarnaast hebben ze een probleem dat ze geen écht kleintje' als Andorra hebben. Wales schat ik een heel stuk hoger in dan bij Nederland Andorra en zelfs hoger dan Estland...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #16 Gepost op: 1-08-2011, 16:18:29 »
Tsja deze loting, de tegenstanders spreken niet aan, maar we zouden zeker bij de beste 2 moeten zitten.

Turkije is wat we nu hebben met Zweden (potentiële nummer 2 achter Nederland) Thuis zouden we moeten kunnen winnen van de Turken, maar de uitwedstrijd wordt bijzonder lastig. Wedstrijden in Turkije zijn altijd een heksenketel. Daarnaast is Turkije een land dat altijd wel redelijk meedoet om kwalificatie.

Hongarije hebben 3x tegen gespeeld en de wedstrijden zijn altijd doelpuntrijk (6-1 in friendly, 0-4 uit en 5-3 thuis)

Roemenië hebben we op weg naar wk 2006 en ek 2008 en op het ek 2008 ook ontmoet. De uitwedstrijd was altijd wel lastig, maar in principe moeten we de Roemenen moeten kunnen hebben, aangezien hun niveau ook weer omlaag is gegaan.

Estland is de vreemde eend in de bijt. Hebben we wel eens tegen gespeeld in een kwalificatieronde maar dta is al even geleden. Toch mogen zijn geen probleem opleveren.

En Andorra tsja.. dat is een team met de plaatselijke bakkers en slagers zoals landen als Liechtenstein, Luxemburg, San Marino etc.

Kortom, brazil 2014, here we come..!? (de loting had tenslotte slechter gekund)

Overige poules:
Spanje - Frankrijk leuk affiche, waarbij ik denk dat Spanje gewoon groepswinnaar wordt. In diezelfde groep zit ook Wit-Rusland, dat het Frankrijk momenteel naar het EK 2012 ook nog best lastig heeft gemaakt.

Ook opvallend en leuk: Polen en Oekraïne volgend jaar samen organisatoren van het EK, maar mogen het voor de kwalificatie van 2014 tegen elkaar gaan opnemen.

En de belgen, hebben zeer lastige uitwedstrijden geloot bij Kroatië en Servië. Die confrontatie wordt overigens wel erg beladen, want beide landen kunnen elkaar niet luchten of zien. Wales, schotland en Macedonië moeten de belgen kunnen hebben. Met een beetje geluk komen de belgen door de onderlinge strijd van kroatië en Servië bij de beste 2 landen.

Wat me tot slot opvalt is de zwakte van de volgende 2 poules:
Groep E
Noorwegen
Slovenië
Zwitserland
Albanië
Cyprus
IJsland

en
Griekenland
Slowakije
Bosnië-Herzegovina
Litouwen
Letland
Liechtenstein

in groep E zijn alle landen behoorlijk aan elkaar gewaagd. Zwitserland Slovenië en Noorwegen zijn de grootste kanshebbers. De zwitsers zijn er altijd wel bij en hebben een goede mix van jong talent en ervaring. Slovenië plaatste zich verrassend voor het wk 2010 en deden het daar niet eens zo slecht. En Noorwegen hebben vooral fysieke kracht gecombineeerd met technische spelers. Echter zijn Cyprus Albanië en IJsland opkomende landen. Vooral ijsland heeft een goede jeugd (speelden EK U21) en steeds meer ijslandse spelers spelen in competities buiten hun eigen land. Het kan in deze groep zomaar gebeuren dat er een verrrassing haar het WK gaat.

In de andere groep zijn Griekenland Slowakijee en Bosnië de grote favorieten. Ook in deze groep ontbreekt een echt topland. Sinds het EK 2004 zijn de grieken op elk toernooi aanwezig geweest op het wk van 2006 na. De grieken gaan uit van ervaring en een beetje jeugd. Ook Slowakije was enigszings verrassend op het afgelopen wk aanwezig. En Bosnië is enorm in opkomst. Het land heeft al 2x tegen kwalificatie voor een eindronde aangezeten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #17 Gepost op: 3-06-2012, 13:11:42 »
Uit een column van Karl van Nieuwkerke (vlaams sportverslaggever)

Citaat
.....Het talent van deze generatie in vraag stellen, duidt op een gebrek aan grijze massa. Mertens en Hazard zijn illusionisten waarvoor mensen naar een stadion komen. Symbolen van geslaagde vrolijkheid. Voeten belegd met bladgoud. De klasse druipt van Fellaini, Dembele en Witsel. Vertonghen en Vermaelen behoren dan weer tot het meest gegeerde wild in alle voetbalwouden. Chadli en Mirallas kunnen elke competitie aan. Courtois is één van de beste doelmannen van Europa en straks komt Kompany terug. Daar zal een ploeg van worden gesmeed. Marc Wilmots mag blijven, maar tegelijkertijd hebben we acte genomen van het gelijkspel van Marokko in Gambia. Je weet maar nooit. Wie ook de bondscoach wordt, naar Brazilië gaan we! Deze lichting Rode Duivels kan niet zomaar in de coulissen van de voetbalgeschiedenis belanden. Onmogelijk. Daar zijn ze te goed voor. Kampioenen hebben nood aan passend decor om kampioen te kunnen zijn.....


Ik heb gisteren die wedstrijd gezien en Engeland liet België komen. Het was zeker niet dat België de overhand had. Ik denk toch dat meneer van Nieuwkerke te positief is over deze lichting.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #18 Gepost op: 6-07-2012, 20:56:29 »
BREAKING NEWS
De KNVB heeft Louis van Gaal aangesteld als nieuwe bondscoach om oranje naar het WK 2014 te brengen!

Bron:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=168628

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #19 Gepost op: 6-07-2012, 20:57:05 »
BAH
::kots::

gadverdamme

ugh
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.