Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 26511 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 8
« Gepost op: 4-05-2003, 01:25:24 »
Zo eindelijk kunnen mijn punten is lekker blijven staan.








Offline paraceta

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #1 Gepost op: 4-05-2003, 01:30:06 »
Ron zegt Elise en klikt bij de executie Chandrika aan als mol.

Chandrika kan nu absoluut niet meer de mol zijn.








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #2 Gepost op: 4-05-2003, 01:54:56 »
Ik ben denk ik wel wat wijzer geworden Chandrika is in iedergeval niet de Mol.

Ferdi stemde op Chandrika en mocht gaan.
Ron ook (hij zij Elise,maar zijn muis ging naar Chandrika of dit moet knip en plak werk zijn van de Crue.),maar heeft als tweede optie Elise in zijn hoofd en heeft de vragen meschien op Elise beandwoord.

Dan heeft ie het meschien toch goed,na het afvallen van Patricia heeft hij duidelijk aangeven dat hij twijvelde tussen Rene of Elise.

Elise is de mol,dus haar stem op Chandrika of Rene komt te vervallen.

Rene en Chandrika stemde op Elise.

Volgens deze theorie zou het dit lijstje kunnen worden.

Mol = Elise
Winaar = Rene
Verliezend Finalist: Chandrika
Afvaller afl 9: Ron








« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 01:57:33 door Pierce Brosnan »

Offline Kaafoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #3 Gepost op: 4-05-2003, 02:05:00 »
Wat gaf Ferdi aan Ron nadat bekend werd dat hij het spel moest verlaten?







"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #4 Gepost op: 4-05-2003, 02:07:12 »
Wat gaf Ferdi aan Ron nadat bekend werd dat hij het spel moest verlaten?

€ 250 (geen echte,maar simbool) die hij had verdiend met het zingen.








Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re:Aflevering 8
« Reactie #5 Gepost op: 4-05-2003, 03:00:32 »
Ik denk nog steeds dat het Elise is, maar Ron is wel ontzettend onverdacht, hoor. Dat is bijna opvallend...







Achteloos...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 8
« Reactie #6 Gepost op: 4-05-2003, 04:01:29 »
René was toch wel zeer verdacht deze aflevering;
hij was degene die als eerste bij het beeldscherm boven was (maar zag geen sleutel), bij het zoeken ging hij gelijk naar boven (graaide even in zijn jas) en zonder echt te kijken of de sleutel daadwerkelijk daar ergens hing, lag of wat dan ook, had hij hem in 1 greep te pakken.

Ook het bellen tussen René en vrouw was opmerkelijk, alles moest snel snel (want tijdsgebrek) toch kwam het niet in hem op om vanuit de auto (met zijn eeuwige plattegrond) te gaan bellen.

Ik denk dat het voor iedereen wel zichtbaar was dat René beslist niet voor de eerste keer op een paard zat (zoals hij beweerde), waarom hij 2 keer langs de letters M O L moest is weer wat te opvallend, maar toch.

Het valt me trouwens ook op dat René bij vrijwel elke opdracht een groene trui/schort/uniform draagt, al weet ik niet of dat een hint moet betekenen.

Heel toevallig nam de vrouw van René de telefoon op (of vergis ik me en was het de vrouw van Ron?), en achtte René het noodzakelijk te vermelden dat hij René was.

Ik vraag me ook af hoe René wist dat de man op het scherm de vriend van Chandrika was.

(ik ga dit ook even crossposten in het René topic, hopelijk geen bezwaar).








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #7 Gepost op: 4-05-2003, 09:52:04 »
Leuke aflevering weer! Veel verdachte handelingen gezien, dus ik ben er nog niet helemaal uit.  :-\

Door Chandrika's naam kunnen we iig nog 'n dikkere streep zetten. Ze kan 't nu gewoon onmogelijk nog zijn. Zowel Patricia als Ferdi stemden op haar en moesten vertrekken. En niet iedereen, zoals Ferdi Elise beweerde, verdacht Chandrika dus 't kan niet zo zijn dat Ferdi gewoon veel fouten had gemaakt. Als hij al vanaf de 1ste aflevering Chandrika als mol had, mag je ook wel verwachten dat je echt alles over haar weet en ook grote kans hebt om te winnen als zij echt de mol blijkt te zijn. Ik ben erg benieuwd wat Ferdi nu gaat verkondigen bij Schiffers en in 't filmpje op de officieel site.....hij zal zelf nu toch wel inzien dat Chandrika echt de mol niet is?

Ik dacht trouwens dat Elise moest vertrekken, omdat zij de enige was waarbij bij de test niet duidelijk werd op wie ze nu stemde (ze twijfelde tussen Rene en Chandrika). Ik had eigenlijk verwacht dat de makers 't toch zo zouden brengen alsof Ferdi toch aan 't twijfelen was over Chandrika als hij eruit zou vliegen (om ervoor te zorgen dat we Chandrika niet helemaal konden uitsluiten als mol), maar waarschijnlijk was er gewoon geen biecht van Ferdi voorhanden waarin hij twijfel uitspreekt.  ;)


Wat gaf Ferdi aan Ron nadat bekend werd dat hij het spel moest verlaten?

Volgens mij 't zakgeld van de groep, dat Ferdi blijkbaar bewaarde.

Effe nog wat volgordes die misschien interessant zijn.

Volgorde liedjes zingen voor partners:
Rene en Ron samen
Ferdi
Chandrika
Elise

Volgorde maken test:
Ron
Elise
Rene
Ferdi
Chandrika

Volgorde executie:
Ron
Chandrika
Ferdi







« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 10:01:31 door Han13 »

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 8
« Reactie #8 Gepost op: 4-05-2003, 09:58:19 »
Ik ben helemaal gedesillusioneerd  ???(moeilijk woord ;))! Ik was er zo van overtuigd dat Ferdi de mol was dat ik niet eens aan de optie gedacht heb dat hij het eens niet zou kunnen zijn. Zo zie je maar weer hoe je je blind kunt staren.
Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe mol. Elise maakt bij mij de meeste kans, als ik het logisch bekijk.

Leuke aflevering trouwens!

ps. ik zal mijn ondertitel maar eens veranderen! :D







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #9 Gepost op: 4-05-2003, 10:24:04 »
Lees nu de "Mol Chak" theorie in het Chandrika topic.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 8
« Reactie #10 Gepost op: 4-05-2003, 10:25:42 »
Weer een leuke aflevering! :) En Ron blijft voor mijn nog steeds de Mol, hij deed nog steeds niet echt fanatiek mee met de opdrachten en is nog steeds heel onopvallend. 8)  








Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 8
« Reactie #11 Gepost op: 4-05-2003, 10:26:27 »
Er was trouwens weer een link naar het getal 28.
Toen ze de brievenbus (ofzoiets, ik weet niet precies wat het was) van die boer filmden. Het nummer was 244. Kun je weer herleiden naar 28!







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 8
« Reactie #12 Gepost op: 4-05-2003, 10:33:24 »
Er was trouwens weer een link naar het getal 28.
Toen ze de brievenbus (ofzoiets, ik weet niet precies wat het was) van die boer filmden. Het nummer was 244. Kun je weer herleiden naar 28!

En natuurlijk het getal 28 op de Ferdi's taart. Dit getal werd meerdere malen zeer lang en duidelijk in beeld gebracht. ;)








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #13 Gepost op: 4-05-2003, 11:45:03 »
Leuke aflevering weer, verdachte handelingen.
En euh....Chandrika!

Ik wil even een klein theorietje opzetten die vrij simpel uit te leggen is.

Bij de testen zie je soms een aantal vragen die over de opdrachten gaan die ze hebben gedaan.

Bijvoorbeeld:
- Zat de mol bij de lintjesopdracht of de boodschappenopdracht.
- Zat de mol bij de verwenopdracht of de lumberjackopdracht.

Als bijvoorbeeld Ferdi steeds op Chandrika stemt, waarom bleef hij er dan zo lang in?

Dit kun je misschien verklaren dat Chandrika vaak bij de mol aanwezig is.

Dus als Ferdi bij bovenstaande vragen als antwoorden de lintjesopdracht en lumberjackopdracht heeft gekozen
dan kun je aannemen dat de mol tussen René en Ron zit, want Chandrika kan het bijna niet zijn.

Als Ferdi dus zo veel vragen goed hebt, heeft hij zijn eigen verblijf verlengt. In aflevering 8 zat iedereen bij
elkaar dus moest je echt vragen beantwoorden als:

- Wat deed de mol vandaag (paardrijden, uitmesten etc..)

Als je dan op Chandrika stemt (uitmesten) heb je gelijk een fout, terwijl dat bij de vorige testen niet hoefde te zijn...

Als je alle afvallers bekijkt en op welke manier ze de vragen stellen (in welke groep zat de mol etc..) kun je erachter
komen wie de mol is.







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #14 Gepost op: 4-05-2003, 12:01:41 »
Na vandaag is wel duidelijk voor mij dat niemand anders dan Elise het kan zijn. Ron was voor mij nog een beetje een twijfelgevalletje, maar die is een beetje te onopvallend geworden, dat zou een mooie strategie zijn, maar een niks doende mol is ook niet goed. Het is Elise, en niemand anders dan Elise.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #15 Gepost op: 4-05-2003, 12:03:45 »
Leuke aflevering weer, verdachte handelingen.
En euh....Chandrika!

Ik wil even een klein theorietje opzetten die vrij simpel uit te leggen is.

Bij de testen zie je soms een aantal vragen die over de opdrachten gaan die ze hebben gedaan.

Bijvoorbeeld:
- Zat de mol bij de lintjesopdracht of de boodschappenopdracht.
- Zat de mol bij de verwenopdracht of de lumberjackopdracht.

Als bijvoorbeeld Ferdi steeds op Chandrika stemt, waarom bleef hij er dan zo lang in?

Dit kun je misschien verklaren dat Chandrika vaak bij de mol aanwezig is.

Dus als Ferdi bij bovenstaande vragen als antwoorden de lintjesopdracht en lumberjackopdracht heeft gekozen
dan kun je aannemen dat de mol tussen René en Ron zit, want Chandrika kan het bijna niet zijn.

Als Ferdi dus zo veel vragen goed hebt, heeft hij zijn eigen verblijf verlengt. In aflevering 8 zat iedereen bij
elkaar dus moest je echt vragen beantwoorden als:

- Wat deed de mol vandaag (paardrijden, uitmesten etc..)

Als je dan op Chandrika stemt (uitmesten) heb je gelijk een fout, terwijl dat bij de vorige testen niet hoefde te zijn...

Als je alle afvallers bekijkt en op welke manier ze de vragen stellen (in welke groep zat de mol etc..) kun je erachter
komen wie de mol is.

Dan MOET Ron de mol zijn want die staat met stip op 1 als het gaat om wie het vaakst bij Chandrika is geweest...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 8
« Reactie #16 Gepost op: 4-05-2003, 12:35:17 »
Je kunt ook een andere kant opredeneren: qua profiel.

Chandrika is een jonge vrouw zonder kinderen en niet getrouwd. Net als Elise.








Offline Tinkerbell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is everybody in....?
Re:Aflevering 8
« Reactie #17 Gepost op: 4-05-2003, 12:47:01 »
Er was trouwens weer een link naar het getal 28.
Toen ze de brievenbus (ofzoiets, ik weet niet precies wat het was) van die boer filmden. Het nummer was 244. Kun je weer herleiden naar 28!
Het verborgen getal kan natuurlijk ook 10 zijn. De som van 2+8=10. De som van 2+4+4 ook. De som van de hotelkamer (1144) ook. Ligt 10 niet meer voor de hand? En kan het niet zijn dat de enige link naar dat getal het aantal aanvankelijke deelnemers is? De leeftijd van Ferdi is het duidelijk niet, zoveel is nu zeker.







De meeste mensen weten van alles de prijs, maar van niets de waarde.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #18 Gepost op: 4-05-2003, 13:36:52 »
Wat gaf Ferdi aan Ron nadat bekend werd dat hij het spel moest verlaten?
Nee hoor, geen geld van de Karaoke of het zakgeld. Je hoort namelijk iets rinkelen. Volgens mij zijn het gewoon de sleuteltjes van de camper. Ferdi zat toch de meeste tijd achter het stuur?

Ruud







Goede jacht!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 8
« Reactie #19 Gepost op: 4-05-2003, 13:39:18 »
Volgens mij zijn het gewoon de sleuteltjes van de camper.

Dat denk ik ook. Niks vreemds dus.