Auteur Topic: Dagelijkse bezigheid (occupation)  (gelezen 14994 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Gepost op: 15-05-2003, 03:00:10 »
Ik merkte hier en daar dat men graag van elkaar wil weten wat men dagelijks doet(beroep, school, studie, etc.).

Zoals de Engelsen zeggen: "what's your occupation?"








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2003, 08:12:40 »
Zal ik dan maar beginnen zo op de vroege morgen?

Ik ben momenteel derdejaars student Bedrijfseconomie in Venlo, waar ik ook woon. Over 'n jaar hoop ik dus af te studeren. Ik ben nog aan 't twijfelen of ik daarna gelijk wil gaan werken of nog door ga studeren. (Ik neig toch naar doorstuderen, want ik ben pas 22 als ik klaar ben. Dus heb ik eigenlijk nog genoeg tijd om nog door te studeren. Werken kan ik daarna nog m'n hele leven.)

Verder heb ik, zoals de meeste studenten, 'n bijbaantje en wel in 'n bakkerij. Daar houd ik me iedere zaterdag bezig met verkopen, bestellingen opnemen, poetsen, vlaaien maken, bestellingen klaar zetten en nog 101 andere dingen.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2003, 08:40:30 »
Nou ja, ik werk dus op de receptie bij een autoschadeherstel. Dit doe ik al 4 jaar, gelijk nadat ik mijn diploma MTS autotechniek had gehaald. Ik vind dit werk erg leuk maar ik zie mij dit niet heel mijn leven doen. Misschien wil ik me zelf nog eens aan een eigen bedrijf wagen en iig iets weer met mijn handen doen (aan auto's werken).







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2003, 09:06:32 »
na vele omzwevingen via het welzijnswerk (sociale academie gedaan) werk ik nu op een fotovaklab. daar ben ik in mijn eentje de hele digitale afdeling  ;D. het werk is best veelzijdig, maar zit wel de hele dag achter de computer. het verschilt van foto's bewerken en retoucheren tot het inscannen van negatieven en vooral bij dat laatste (omdat je veel moet wachten) heb ik lekker tijd om te forummen... ;)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2003, 13:35:30 »
Ik ben student 2e jaar Management Economie en Recht in Den Bosch. Eerst nog een stageplaats zoeken, dan in september tot januari op stage. Dan nog 2 blokken les en dan afstuderen!!!

Verder een bijbaantje bij de plaatselijke Albert Heijn.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2003, 14:31:07 »
ik zit in 4 gymnasium. k werk in n bejaardentehuis maar dat is voor school, ga daar heel binnenkort mee stoppen. voorlopig ga ik ook geen ander werk doen tenzij ik iets vind wat ik echt leuk vind.

na mn school wil k een jaar naar de vs. net als han heb ik nog genoeg tijd als k mn diploma haal (als ik t in een keer haal ben k dan 17 en duurt t nog ff voor k 18 wordt), dus zo'n jaar kan k me qua tijd wel permitteren. daarna weet ik nog niet wat ik ga doen, ik denk iets met recht ofzo. weet ook nog niet waar, liefst in een engelstalig land als ik een beurs kan krijgen, en anders in nederland of belgie.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2003, 14:56:07 »
Ik zit nu in de 2e en doe VWO.
Verder geen baantje, ook nog beetje jong hé ;) Ga in de vakantie waarschijnlijk wel in de kassen oid werken, maarja, das nie zo boeiend voor jullie denk ik...
na mn school wil k een jaar naar de vs. net als han heb ik nog genoeg tijd als k mn diploma haal (als ik t in een keer haal ben k dan 17 en duurt t nog ff voor k 18 wordt), dus zo'n jaar kan k me qua tijd wel permitteren. daarna weet ik nog niet wat ik ga doen, ik denk iets met recht ofzo. weet ook nog niet waar, liefst in een engelstalig land als ik een beurs kan krijgen, en anders in nederland of belgie.
Hehe, ik wil ook un jaartje naar de vs als ik mn examen gehaald heb! :)
Ben dan ook nog maar 17, en dan wil ik of al gewoon iets doen wat met mn studie te maken heeft of gewoon een jaar highschool daar! :)

Daarna wil ik misschien ook iets met recht doen (kan dr nix aan doen Doris ::) ) of psychologie gaan studeren offe naar het conservatorium...







« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 14:56:38 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2003, 15:01:36 »
(kan dr nix aan doen Doris ::) )
hahaha geeft toch nix, is juist koel :D k kom t nie echt vaak tege dat mense ongeveer t zelfde gaan doen, jij wel? hier wil iedereen medicijnen gaan studeren. niemand n jaar naar t buitenland en niemand recht... btw, university in de vs kost wel heel erg veel... maar aan de andere kant schijnt high school weer super makkelijk te zijn... maar ja, das ook wel weer lekker dan want dan hoef je niet zo veel te doen en kan je lekker genieten van de mensen, t land enzo :D

sorry ben btje obsessed door jaar naar vs, kan echt niet wachten...







« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 15:02:44 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2003, 15:16:45 »
hahaha geeft toch nix, is juist koel :D k kom t nie echt vaak tege dat mense ongeveer t zelfde gaan doen, jij wel? hier wil iedereen medicijnen gaan studeren. niemand n jaar naar t buitenland en niemand recht... btw, university in de vs kost wel heel erg veel... maar aan de andere kant schijnt high school weer super makkelijk te zijn... maar ja, das ook wel weer lekker dan want dan hoef je niet zo veel te doen en kan je lekker genieten van de mensen, t land enzo :D

sorry ben btje obsessed door jaar naar vs, kan echt niet wachten...
Ik kom idd ook niet echt veel mensen tegen die beetje hetzelfde willen doen... Wel wat mensen die iets met recht willen gaan doen maar un jaar naar het buitenland niet. En idd megaveel mensen die geneeskunde willen studeren, moet er persoonlijk niet aan denken...
Ik vind high school denk ik wel leuker om te doen, gewoon meer met de cultuur daar kennismaken en idd het land, de mensen... :) Tis ook niet goedkoop natuurlijk, maar ik had laatst folder daarover meegenomen en de vs was nog goedkoper als Engeland ::)

kan helemaal begrijpen dat je dr zo'n zin in hebt, moet je mij zien dan, ik zit nog maar in de 2e ;)








The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

maapie

  • Gast
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2003, 15:22:01 »
Ik zit op school, nu in de brugklas en ik ga 2 VWO doen. Verder heb ik niks spannends te vertellen, ik heb geen bijbaantjes, ik weet nog niet wat ik wil gaan doen ik wil ook niet naar de vs toe  ;D

edit:ik zie net dat dit wel een hele saaie post is, maar ja ;D







« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 15:24:07 door maapie »

Offline Dee-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • abcD
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2003, 16:10:22 »
Mijn voornaamste bezigheid is het moeder van 4 dochter zijn (9,7,5,3). Om af en toe even wat anders te doen werk, ik ook nog 0,4 werkweek als TOA aan een middelbare school. Voor de mensen van mijn leeftijd (en ouder), dat heette vroeg amanuensis (die vage man met die baard in die witte jas in het lab).







Ik ga gaten graven

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2003, 16:14:04 »
VW0-6 leerling en ik heb wel een bijbaantje, maar dat is allemaal wat te ingewikkeld om uit te leggen. Als je het heel simpel wil zeggen: vakkenvuller (maar dat is maar een onderdeel van...)








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #12 Gepost op: 15-05-2003, 17:25:10 »
Ik zit op 4 atheneum, heb geen bijbaantje en hierna wil ik misschien psychologie gaan studeren, maar dat weet ik nog niet zeker.
Verder heb ik geloof ik niets bijzonders te vertellen.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #13 Gepost op: 15-05-2003, 17:29:15 »
Ik ben 2e jaars HBO-V student! Jaja ik word dus verpleegkundige!! Na mijn studie zou ik willen reizen of eerst doorstuderen omdat ik op neonatologie wil. Ik heb een bijbaantje in de horeca bij de schouwburg! Verder weet ik eigenlijk ff nix boeiends te vertellen!

Oja, op het moment loop ik stage in een sociowoning voor verstandelijk gehandicapten in Bussum!







« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 23:32:22 door Lauren »
Koekoek!

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #14 Gepost op: 15-05-2003, 17:44:41 »
He intikker woon je ook in den bosch?...welke AH werk je?

Ik woon in Den Bosch...studeer SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) in Nijmegen. Ben nu tweede jaars.

Bijbaantje; oppassen bij ongeveer alle adressen met kinderen in de wijk  ;)
In de zomer werk ik in een verpleeghuis hier in de buurt.
Volgend jaar (derde jaar) ga ik 10 maanden full time stage lopen bij een 'medisch kinderdagverblijf', voor zwaar ernstig gehandicapte, maar ook autistische (enz.) kinderen. Leeftijd daar van 0 t/m ongeveer 16 jaar. Maar het gemiddelde niveau van de kinderen is net 4 jaar.
Dus kei leuk om te werken denk ik! (ook in Den Bosch)

Houdoe!









een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #15 Gepost op: 15-05-2003, 17:45:08 »
ik doe (net als doris :D ) 4 gymnasium
nog maar 3 weekjes school en dan is het vakantie   yay!  ;D
na school ga ik iets bij een uitgeverij ofzo doen denk ik
of bij de televisie
ik woon in hilversum dus dat kan makkelijk hier :)

als bijbaantje werk ik bij de appie hein
bij de traiteur afdeling
das pizzas en salades enzo maken :D
werk je ook bij appie Criz? of bij de concurrent?  >:(










Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #16 Gepost op: 15-05-2003, 18:45:59 »
Ik ben verpleegkundige en werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg op een leefgroep met gedragsmoeilijke kindertjes. Daarnaast schrijf ik verpleegtechnische protocollen voor de organisatie, ik coach verpleegkundige teams en ik geef af en toe ook nog eens les aan 't HBO-V. Dus misschien kom ik Lauren nog wel eens tegen.







« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 18:48:27 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #17 Gepost op: 15-05-2003, 20:30:40 »
Uhhh zoals de meeste mensen (iig de barmensjes) wel weten zit ik in 6 gymnasium en ga komend jaar klassieke talen studeren in Nijmegen, oftewel Griekse en Latijnse Taal en Cultuur (GLTC). Ik ben dan ook nog wel net geen 18 als ik daar aan begin maar ja, ik hoef niet zo nodig een jaar weg hier, vind Nijmegen eik al erg (weg van cabaret enzo :'().

Cabaret is nl mn grote hobby, niet erg professioneel zoals jeugdtheaterschool ofzo, maar gewoon zo'n hobbycursus zeg maar, doe ik al jaaaaren, en is supergezellig en -grappig.

Ik heb geen bijbaantje, maar moet deze vakantie wel gaan werken om mn vakantie naar Frankrijk te kunnen betalen en hopelijk mn kamer in Nijmegen ::) (moet nog wel zoeken, zowel naar werk als naar die kamer...). Ik heb 2 jaar geleden ook bij de AH gewerkt btw...! Haha populaire werkplek ;).

Abeltje vertel eens iets meer over jezelf... je zit dus ook in 6 gymnasium maar verder...??








Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2003, 20:56:07 »
albert heyn is cool! :D









Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2003, 21:19:43 »
echt wel cool!! geen dag zonder appie hein!  ;D