Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 80346 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 20-02-2017, 18:42:21 »
Het erge is dat we nooit zullen weten wie nou echt wie verdacht. Omdat zelfs als we weten wie de mol is, in aflevering 10, er niet bekend zal worden gemaakt vanaf wanneer de winnaar op de mol zat. Het zal blijven bij speculatie.

Op basis van "beste molposities" ben ik er van overtuigd dat Thomas de mol is. Dus blijft het raar wat we aan verdenkingen zien in de uitzendingen. Er blijven maar drie mogelijkheden over:

1. Thomas de mol wordt om de één of andere reden echt nauwelijks verdacht. Wat ik moeilijk te geloven vind.
2. De productie heeft zoveel zitten knippen en plakken, dat er volstrekte onwaarheden worden getoond. Dat zou ik een kwalijke zaak vinden. Weglaten, of halve waarheden, ok, dat kan. Maar iets laten zien dat 100% niet waar is?
3. Jochem zit wel op Thomas. Maar verbergt dat voor zijn medekandidaten, en zelfs voor de kijkers thuis. Hij weet zo Diederik om de tuin te leiden, Ima uit het spel te schoppen en misschien Sigrid ook wel?

Eigenlijk zouden Jochem en Sanne het moeten weten dat Thomas de mol is, na die rit in de auto achter de twee ballonnen aan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #241 Gepost op: 20-02-2017, 18:49:09 »
Ik geloof optie 1.

Eigenlijk zouden Jochem en Sanne het moeten weten dat Thomas de mol is, na die rit in de auto achter de twee ballonnen aan.

Niet als je al tijden in een gigantische tunnel zit. En Sanne twijfelt wel maar zegt ook terecht dat het tegenstribbelen van Thomas deze opdracht nou ook weer niet zo denderend was als molactie.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #242 Gepost op: 20-02-2017, 18:50:18 »
Jochem is de Mol en alles is logisch...

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #243 Gepost op: 20-02-2017, 19:03:44 »
bewijzen dat er gemanipuleerd wordt staan overal volop hoor. Dat verzint molecula niet

En het is trouwens ook super logisch dat dat gebeurt

Ik heb ook nooit beweerd dat er nooit gemanipuleerd wordt, maar dat is dan meestal meer in de zin van niet bekend maken op wie iemand stemt, maar er word de laatste weken naar een reden gezocht waarom niemand (en Sanne twijfelt) op Thomas als mol zit. en 1 van die redenen is continue manipulatie terwijl gewoon aan alles af te lezen valt dat Jochem en ima op Diederik zitten/zaten, Diederik (en Thomas) op Sanne en Sanne twijfelt tussen Jochem en Thomas. Waarom is dat nou zo moeilijk om te geloven? Tuurlijk is het apart dat de mol (als het Thomas is natuurlijk) zo weinig wordt verdacht, maar dat is nu eenmaal zo.

En natuurlijk mag iedereen zijn of haar mening geven, ik geef hem nu ook, maar al weken wordt door (onder andere) molecula dezelfde mening gegeven. waardoor week in week uit dezelfde (inmiddels onnodige) disscussie ontstaat.

Tot slot wil ik nog even melden dat ik iedereen hier respecteer en dat ik niemand persoonlijk wil aanvallen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #244 Gepost op: 20-02-2017, 19:06:54 »
+1 Marvin

En is ook niet raar om te geloven. Ik geloof ook dat niet ALLES manipulatie is maar dat er veel wordt geknipt en geplakt. Denk nl dat Sanne veel meer op Thomas zit dan wij zien en denken. Dat merk ik gewoon aan haar gedrag en keuzes.
Maar goed. Dat zullen we allemaal straks zien toch?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #245 Gepost op: 20-02-2017, 20:04:03 »
Waarom zou Jochem zo ineens overstappen? Hij kan toch alsnog denken dat iedereen op Diederik zit en Ima de slechtste was? Ik zou er niet gelijk vanuit gaan dat Jochem overstapt.
Ik ook niet, maar het is een mogelijkheid. Zie Jochem's reactie in deze extra video:

http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-van-de-kandidaten-op-de-uitslag-van-de-zevende-test/

^ dat Imanuelle dus opmerkzaam en erg nauwkeurig was met alles te noteren (over Diederik) en dan toch naar huis moest. Dan is het niet heel logisch dat Diederik de mol is.

Maar hij zit (als het niet gedeeltelijk geacteerd was) toch wel diep in de Diederik tunnel, idd


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #246 Gepost op: 20-02-2017, 20:33:14 »
Natuurlijk worden de testbiechten van de mol achteraf ingesproken.De mol verdenkt toch niemand tijdens het spel? Hij is immers zelf de mol.

Het zal ook wel eens voorkomen dat een biecht van een kandidaat over gedaan moet worden. Het is me in het verleden wel eens opgevallen dat er een andere achtergrond was.Die zwarte achtergronden bij de biechten maakt ook van alles mogelijk. Ik kan me echter niet voorstellen dat dat op grote schaal gebeurt. Veel te veel toestanden met  kleding en herinneringen enz.Imanuelle draagt in het tweede deel van haar voorstelfilmpje een outfit waarvan ik me niet kan herinneren dat ze dat tijdens de opnames gedragen heeft. Wellicht dat daar iets over gedaan is.

Tijdens aflevering 10 wordt best wel besproken  wanneer de winnaar de mol verdacht. Hadewych heeft aangegeven  dat ze Anne-Marie al meteen doorhad omdat ze Anne-Marie kende en Anne-Marie zich in haar ogen vreemd/anders gedroeg. Ook Rik van de Westelaken heeft verteld dat hij Margriet al door had in aflevering 1 in de controll room en daardoor bij haar in de buurt bleef. Sofie heeft  verteld wanneer ze Susan ging verdenken.De verdenkingen van kandidaten komen ook gewoon aan bod.

Zoals ik al vaker heb aangegeven wordt er  creatief gemonteerd om voor de kijkers niet te veel weg te geven maar men kan het m.i. niet maken om van de grote lijnen af te wijken en dat is volgens mij ook nu niet gebeurd. We horen en zien ook tijdens de bondjesgesprekken en tijdens de opdrachten hoe de verdenkingen liggen.En Sanne verdenkt inderdaad Thomas, dat zie je ook aan haar opmerkingen aan Thomas in de cabrio. Diederik gedroeg zich de laatste aflevering nogal mollerig waardoor de verdenkingen op hem extra gevoed werden.De miscommunicatie tussen Diederik en Thomas tijdens de ballonopdracht kun je evengoed aan Diederik toeschrijven als je in de Diederik tunnel zit. Evenals zijn tijdrekken bij de lavastenen opdracht. Sanne deed daar nog een schepje bovenop door Diederik openlijk verdacht te maken.

En soms wordt de mol gewoon niet verdacht dat gebeurde toch ook met Dennis Weening? Complimenten voor de mol. Jammer dat er nu van alles geinsinueerd wordt.

Het is inderdaad zo dat aan het eind van de serie de mol  de finalisten gaat verdenken en de finalisten elkaar. Als we uitgaan van Thomas als mol dan is het meest voor de hand liggende scenario Thomas, Jochem en Sanne.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 20:39:58 door Moedermol »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #247 Gepost op: 20-02-2017, 22:56:21 »
En natuurlijk mag iedereen zijn of haar mening geven, ik geef hem nu ook, maar al weken wordt door (onder andere) molecula dezelfde mening gegeven. waardoor week in week uit dezelfde (inmiddels onnodige) disscussie ontstaat.

Marvin, nogmaals, ik geloof niet dat ik steeds dezelfde discussie begin, sterker nog, aangezien mijn mening steeds aangevallen wordt, is het eerder andersom. Wanneer ik hier tot in den treure lees dat iemand dit of dat zal doen omdat hij volgens een of andere biecht op deze of die zit, vind ik dat er best af en toe een bericht tussendoor mag komen waarin ik dat in twijfel trek. Daarmee begin ik geen nieuwe discussie, ik herhaal wellicht een eerder argument zoals jullie dat ook doen. Prima toch? Even goede vrienden en we hoeven echt niet steeds weer dezelfde oude koeien uit de sloot te halen en elkaar in de haren te vliegen.

Bovendien ging het bericht waar jij nogal uitgesproken op reageerde over heel iets anders. Ik probeerde op basis van wat we gewoonlijk in molbiechten zien te onderbouwen waarom ik het onwaarschijnlijk vind dat Jochem de mol zou zijn.

Natuurlijk worden de testbiechten van de mol achteraf ingesproken.De mol verdenkt toch niemand tijdens het spel? Hij is immers zelf de mol.

Precies hierom. Dank je Moedermol.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 23:26:15 door molecula »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #248 Gepost op: 20-02-2017, 23:28:32 »
Natuurlijk worden de testbiechten van de mol achteraf ingesproken.De mol verdenkt toch niemand tijdens het spel? Hij is immers zelf de mol.

Voor mij voegde dit argument van molecula, bevestigd door Moedermol, zeker iets toe aan mijn begrip, en vond het een goeie post. Ik houd het forum best nauwkeurig bij maar had deze specifieke (en aannemelijke) vorm van manipulatie nog niet of in elk geval niet vaak voorbij zien komen. Misschien is het hier in eerdere seizoenen uitentreuren over gegaan, maar dit jaar niet hoor! Ik vond het juist een goede toevoeging aan de eerdere discussie, die inderdaad een beetje op een herhaling van zetten begon te lijken.

Ik weet nog even niet wat dit betekent voor wie de mol is, wie de volgende afvaller en wie de finalisten, maar 't is er (in elk geval voor mij) weer een stukje gereedschap bij. ::vergroot:: ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #249 Gepost op: 21-02-2017, 06:50:01 »
Even wat anders. Zoveel hoeft er niet gemanipuleerd te zijn. Als je je in de testen richt op Diederik, richt je je op de mannen en op dezelfde kamer. Thomas en Diederik raken bovendien erg goed bevriend  en doen sommige dingen hetzelfde of vertonen mol gedrag in dezelfde opdrachten. Dan kan je de test vanzelf beter doen als je op Diederik zat met wat spreiding dan als je bv op geheel iemand anders zat. Verklaart alleen niet waarom Diederik er dan nog in zit sinds hij zich zo vol op Sanne heeft geworpen als mol.

Kan niet wachten tot er wat meer duidelijk wordt met die testen in aflevering tien. Blijft toch ook gek dat Diederik nu zo duidelijk geschrapt is als mogelijke mol. Weet iemand of dat wel eens eerder is gebeurd?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #250 Gepost op: 21-02-2017, 07:57:26 »
Voor mij voegde dit argument van molecula, bevestigd door Moedermol, zeker iets toe aan mijn begrip, en vond het een goeie post. Ik houd het forum best nauwkeurig bij maar had deze specifieke (en aannemelijke) vorm van manipulatie nog niet of in elk geval niet vaak voorbij zien komen. Misschien is het hier in eerdere seizoenen uitentreuren over gegaan, maar dit jaar niet hoor! Ik vond het juist een goede toevoeging aan de eerdere discussie, die inderdaad een beetje op een herhaling van zetten begon te lijken.

Ik weet nog even niet wat dit betekent voor wie de mol is, wie de volgende afvaller en wie de finalisten, maar 't is er (in elk geval voor mij) weer een stukje gereedschap bij. ::vergroot:: ::ok::

Ik ben blij dat er tenminste nog iemand is die het een welkome bijdrage vond  :D
Eerlijk gezegd was ik ook verbaasd hoe er gereageerd werd, maar vooral dat er mensen zijn die al veel langer op het forum zitten die denken dat de mol kennelijk maar iets uit zijn duim zuigt bij zijn biechten, zonder dat daar even over is nagedacht. Dan heb je in mijn ogen een iets te naïeve kijk op hoe WIDM gemaakt wordt.

Kijk maar eens naar wanneer in de afgelopen seizoenen de mol voor het eerst 1 of meerdere finalisten verdenkt en wanneer een verdenking doorzet:
2009: Aflevering 4 Vivienne, vanaf 5 Anniek
2010: Aflevering 4 Frits, vanaf 7 Sanne
2011: Aflevering 5 Art
2012: Aflevering 1 Carolien & Paulien, vanaf 4 enkel nog verdenkingen op 1 van beide finalisten
2014: Aflevering 1 Freek, vanaf 6 vaste verdenking op Sofie
2015: Aflevering 6 Rik
2016: Aflevering 6 Annemieke (in aflevering 4 ook al genoemd)
Ik ben niet goed in kansberekening, maar het lijkt mij een erg kleine kans dat al die mollen allemaal al zo vroeg zouden weten wie er in de finale zou komen.

Ervan uitgaande dat Thomas de Mol is: Hij verdenkt Sanne vanaf aflevering 3, vanaf aflevering 7 ook Jochem. Diederik heeft hij slechts in eenmaal in aflevering 3 genoemd, dus dat lijkt me de volgende afvaller. Aangezien Jochem verdachter is dan Sanne zou je verwachten dat Thomas Jochem meer genoemd zou hebben dan Sanne. Aan de andere kant verdenkt de mol ook vaak degene die hem het meeste verdenkt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #251 Gepost op: 21-02-2017, 10:04:53 »
Ik ben blij dat er tenminste nog iemand is die het een welkome bijdrage vond  :D
Eerlijk gezegd was ik ook verbaasd hoe er gereageerd werd, maar vooral dat er mensen zijn die al veel langer op het forum zitten die denken dat de mol kennelijk maar iets uit zijn duim zuigt bij zijn biechten, zonder dat daar even over is nagedacht. Dan heb je in mijn ogen een iets te naïeve kijk op hoe WIDM gemaakt wordt.
Inderdaad. En op de amusementswereld in het algemeen.

En, zelfs in het puur theoretische geval dat ze de biechten van de mol niet achteraf zouden willen opnemen, dan nog vraag ik me af of daar ueberhaupt tijd voor is, zonder dat het de kandidaten opvalt. In de tijd dat de anderen biechten zal met de mol zijn of haar molstreken worden geevalueerd / stategieen worden doorgesproken, neem ik aan..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #252 Gepost op: 21-02-2017, 14:17:53 »
Even wat anders. Zoveel hoeft er niet gemanipuleerd te zijn. Als je je in de testen richt op Diederik, richt je je op de mannen en op dezelfde kamer. Thomas en Diederik raken bovendien erg goed bevriend  en doen sommige dingen hetzelfde of vertonen mol gedrag in dezelfde opdrachten. Dan kan je de test vanzelf beter doen als je op Diederik zat met wat spreiding dan als je bv op geheel iemand anders zat. Verklaart alleen niet waarom Diederik er dan nog in zit sinds hij zich zo vol op Sanne heeft geworpen als mol.

Kan niet wachten tot er wat meer duidelijk wordt met die testen in aflevering tien. Blijft toch ook gek dat Diederik nu zo duidelijk geschrapt is als mogelijke mol. Weet iemand of dat wel eens eerder is gebeurd?

De vragen zijn natuurlijk niet alleen maar : in welke kamer slaapt de mol en is de mol man/vrouw.
Afgelopen aflevering is wel zo dat Diederik in een luchtballon zat en Sanne bij Thomas en Jochem een opdracht deed. Hier zullen wat vragen over zijn geweest, en dat kan het verschil gemaakt hebben. Het kan ook gelijk in foute vragen geweest zijn, dan verliest de langzaamste.
Wat betreft dat tweede, ik herinner me in seizoen 5 dat iedereen maar afviel op
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, zodat je wel moest snappen dat zij het niet kon zijn. Maar ze haalde wel de finale. En dat deed je dan weer twijfelen: zou misschien iedereen op
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zitten? (zoals Ima nu redeneerde)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #253 Gepost op: 21-02-2017, 17:50:26 »
Inderdaad. En op de amusementswereld in het algemeen.

En, zelfs in het puur theoretische geval dat ze de biechten van de mol niet achteraf zouden willen opnemen, dan nog vraag ik me af of daar ueberhaupt tijd voor is, zonder dat het de kandidaten opvalt. In de tijd dat de anderen biechten zal met de mol zijn of haar molstreken worden geevalueerd / stategieen worden doorgesproken, neem ik aan..

Ik heb wel eens gehoord dat er tijdens de opnames niet zoveel met de  mol wordt gecommuniceerd.
Alleen als het nodig is en dan stiekem met briefjes.
 De biechten van de mol kost juist extra tijd omdat de mol net zo biecht als alle andere kandidaten maar ook  voor aflevering 10  moeten de molbiechten worden opgenomen.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #254 Gepost op: 21-02-2017, 18:18:14 »
Ook Rik van de Westelaken heeft verteld dat hij Margriet al door had in aflevering 1 in de controll room en daardoor bij haar in de buurt bleef.
Margriet heeft er in Moltalk naar gehint dat dit niet klopt, recht in het gezicht van Rik. Of dit klopte...

Ook zei Margriet in diezelfde Moltalk aflevering dat de mol héél veel weet, en dus ook op wie de kandidaten zitten.
Aan de hand van die verdenkingen, kan de mol zelf inschatten wie hij moet verdenken omdat die de hoogste kans heeft om in de finale te komen.
Zo zei Klaas (ik geloof in een vlog) dat hij er moeite mee had om te vinden wie nou de finale zou halen omdat hij die kandidaat zou moeten verdenken. (waarschijnlijk was dit moeilijk omdat iedereen hem verdacht en hij dus de slimste/meest fanatieke kandidaat moest selecteren)
Hieruit kun je trouwens ook afleiden dat Sanne inderdaad Thomas het meest verdenkt en dat Thomas misschien doorheeft dat Jochem hem ook nog wel eens zou kunnen gaan verdenken nu Diederik onwaarschijnlijk is als mol. (en dat Diederik inderdaad niet op hem zit...)

Ik geloof er wel in dat het voor kan komen dat de mol achteraf nog in een studio een biecht doet, maar het grootste gedeelte gebeurt toch echt jaar en dag al in het land zelf.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #255 Gepost op: 21-02-2017, 19:27:34 »
Volgens mij kun je bij de verdachtmakingen door de productie de volgende gradaties aanbrengen.
1.   In de biechten en testbeelden worden zaken verzwegen of uit hun verband gerukt. Er wordt ‘creatief’ met het aanwezige beeldmateriaal omgegaan.
2.   De productie vraagt aan een deelnemer te reageren op de stelling waarom een door hem of haar niet verdachte medekandidaat toch de Mol zou kunnen zijn. De kandidaat zegt hier dus op verzoek dingen die niet overeenkomen met het stemgedrag.
3.   De WIDM-crew draait de kijker een loer en verkondigt eigenhandig dingen die niet helemaal kloppen.

De discussie is tot nu toe gegaan over de eerste twee stappen. Ik richt me nu even op de derde stap. In aflevering 6 geeft Art weer hoe de verdenkingen in de groep liggen: Imanuelle en Jochem verdenken Diederik, terwijl hij en Thomas juist Sanne op de korrel hebben; Sanne twijfelt tussen Thomas en Jochem. (Blijkbaar was Arts praatje alvast opgenomen voor het geval dat aan het eind van die uitzending niemand eruit zou gaan: dan kun je gerust de verdenkingen opsommen zonder wat te verklappen, terwijl in de volgende uitzending de verhoudingen weer anders kunnen liggen.) Mocht Jochem daadwerkelijk de kandidaten en kijkers al een tijdlang om de tuin leiden en Diederik helemaal niet verdenken, maar iemand anders, dan plaatst hij de productie voor een dilemma. De crew kan zien hoe Jochem gestemd heeft en weet dus of hij al dan niet liegt. In dat geval moet de programmaleiding kiezen: wordt de verdenking uit de test aangehouden of de verdenking die Jochem steeds uitspreekt? In beide gevallen verkondig je zonder een nadere toelichting iets wat wringt. Om het dilemma te omzeilen kun je dan maar beter helemaal geen verdenkingen uitspreken. Maar dat wordt in dit seizoen dus wel gedaan.

Er zijn naar mijn mening voldoende bewijzen voorhanden waaruit blijkt dat de crew bepaalde uitlatingen van kandidaten tijdens de biechten en testen verdoezelt (stap 1). In het verleden heeft de crew ook weleens aan een kandidaat gevraagd dingen te zeggen die niet overeenkomen met het stemgedrag (stap 2). Ik vind het een stap te ver gaan om ervan uit te gaan dat de programmaleiding eigenhandig dingen gaat verkondigen die niet volledig kloppen (stap 3). Dan weet je als kijker niet meer waar je aan toe bent.

Ik denk daarom dat Jochem halverwege het seizoen op Diederik zat, maar wél met nog een beetje spreiding op een of meer andere kandidaten. Diederik zal ook vast wel op Sanne hebben gezeten op dat moment. Ik heb echter altijd gedacht dat Diederik op een gegeven ogenblik Thomas als Mol zou gaan zien. Diederik was in elk geval niet erg happig om een bondjeachtige situatie met zijn Mol Sanne aan te gaan (‘Nou, prima, voor één dag’). Inmiddels denk ik dat ik er compleet naast zit met die inschatting.

Bij de keuze voor de finalist en zogenaamde mol van de echte Mol is het voor de Mol tijdens het spel wat onhandig als halverwege vrijwel niemand jou op het oog heeft ;-) Mocht Thomas de Mol zijn, dan nam alleen Sanne hem in dat stadium deels mee. Ze leek daarbij echter nog niet echt 100% overtuigd van hem. Toch is Sanne dan al de beoogde Mol voor Thomas, zo blijkt uit een hotelgesprek in aflevering 6. Misschien was Thomas in de cabrio meer aan het mollen om ervoor te zorgen dat in elk geval Sanne hem zou verdenken? Dat kan ik niet hard maken, maar het zou een beetje raar zijn om uiteindelijk misschien een winnaar te krijgen die eigenlijk een andere Mol op het oog had.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #256 Gepost op: 21-02-2017, 21:34:03 »
Er zijn naar mijn mening voldoende bewijzen voorhanden waaruit blijkt dat de crew bepaalde uitlatingen van kandidaten tijdens de biechten en testen verdoezelt (stap 1). In het verleden heeft de crew ook weleens aan een kandidaat gevraagd dingen te zeggen die niet overeenkomen met het stemgedrag (stap 2). Ik vind het een stap te ver gaan om ervan uit te gaan dat de programmaleiding eigenhandig dingen gaat verkondigen die niet volledig kloppen (stap 3). Dan weet je als kijker niet meer waar je aan toe bent.

Hiermee ben ik het volkomen eens. Stap 1 en 2 worden inderdaad toegepast. Stap 3 gaat wat mij betreft te ver. Volgens mij heb ik dat ook meerdere malen in mijn berichten gezegd.

Ik denk daarom dat Jochem halverwege het seizoen op Diederik zat, maar wél met nog een beetje spreiding op een of meer andere kandidaten. Diederik zal ook vast wel op Sanne hebben gezeten op dat moment. Ik heb echter altijd gedacht dat Diederik op een gegeven ogenblik Thomas als Mol zou gaan zien. Diederik was in elk geval niet erg happig om een bondjeachtige situatie met zijn Mol Sanne aan te gaan (‘Nou, prima, voor één dag’). Inmiddels denk ik dat ik er compleet naast zit met die inschatting.

Volgens de verdenkingen bij de testbiechts zat Jochem  eerst op Diederik, Sanne, Jeroen en Roos. Het aantal verdachten  is hij per aflevering gaan minderen. Volgens mij schrok hij nogal toen Roos afviel dus Roos was één  van de twee verdachten van Jochem in aflevering 3. In aflevering 4 en 5 wordt het vaag gehouden, in  aflevering 6 vraagt hij zich af of Sanne of Thomas het kunnen zijn maar blijft het onduidelijk of hij hen meeneemt in de test.  In aflevering 7 gaat hij nog steeds, zegt hij, vol op Diederik. Uit de afleveringen blijkt dat hij Diederik verdenkt.

De verdenkingen van Diederik lopen uiteen. In aflevering 1 heeft hij het alleen over risicokandidaten, aflevering 2 heeft Diederik een vrijstelling. in aflevering 3 en 4 verdenkt hij Jeroen. In aflevering 5 switcht hij naar Jochem en in aflevering 6 naar Sanne maar spreidt ook op Jochem. In aflevering 7 is Sanne  zijn hoofdverdachte en neemt hij Jochem  voor 25 % mee.

De verdenkingen van Sanne waren in aflevering 1 Thomas, Sigrid en Imanuelle. Aflevering 2 Imanuelle en Sigrid en in aflevering 3 Imanuelle het meest. In aflevering 4 had Sanne een gesprek met Jeroen waaruit bleek dat ze verschillende hoofdverdachten hadden en ging Sanne de mannen in de gaten houden. Na de veiling verdacht ze Jochem. Na het afvallen van Jeroen heeft ze Imanuelle laten vallen en ging ze voor de mannen.

Thomas noemde ( of beantwoorde een vraag) in aflevering 1 Roos, Vincent Jeroen, aflevering 2 Jeroen, Roos Imanuelle, aflevering 3 Jeroen, Roos, Sanne Diederik, aflevering 4 Jeroen Sanne, aflevering 5 Jeroen Sanne ( erg verbaasde reactie van Thomas bij het rode scherm van Jeroen) Aflevering 6 Sanne maar hij blijft spreiden onduidelijk op wie. In aflevering 7 Jochem, Sanne.

In de bijlage de uitgeschreven teksten bij de testbiechts.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 21:37:50 door Moedermol »

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #257 Gepost op: 21-02-2017, 22:01:17 »
Dus in afl. 3 neemt Thomas de mol Sanne voor het eerst mee in zijn verdenking (na samen in de auto te hebben gezeten). Vanaf afl. 4 neemt hij Sanne elke test mee (nadat Sanne niet van zijn zijde week ;) ).

Ik weet dat het een omgedraaide redenatie is ;D, maar ik concludeer hieruit dat Sanne dus wel mogelijk vanaf afl. 4 al op Thomas zit (en dus de meeste kans heeft om de finale te spelen en Thomas de mol haar daarom ook telkens meeneemt in de test).

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #258 Gepost op: 21-02-2017, 22:57:14 »
Ik heb wel eens gehoord dat er tijdens de opnames niet zoveel met de  mol wordt gecommuniceerd.
Alleen als het nodig is en dan stiekem met briefjes.

Zo zei Klaas (ik geloof in een vlog) dat hij er moeite mee had om te vinden wie nou de finale zou halen omdat hij die kandidaat zou moeten verdenken.

Het is heel makkelijk om zulke dingen te roepen, maar ik zou graag een link zien waarin we kunnen checken of zoiets echt en met zoveel woorden is gezegd. En ook al zouden kandidaten of de productie zoiets met ons gedeeld hebben, dan heb ik er 2 kanttekeningen bij.
- Bedenk je dat niemand snel zal willen toegeven dat er meer gesjoemeld wordt dan al inherent is aan het concept van het programma.
- Bedenk je wat nodig is om spannende TV te maken en wat de makkelijkste manier is om dat te bereiken. Dus als het makkelijker is om een mol tijdens een testbiecht mondeling te instrueren hoe om te gaan met kandidaten die hem verdenken, dan zullen ze dat doen zonder moeilijk gedoe met briefjes. En als het makkelijker is om een medefinalist verdacht te maken met molbiechten achteraf, dan zullen ze dat eerder doen dan dat ze een mol nog meer stress zouden geven door het hem zelf uit te laten zoeken.

TV maken is al duur genoeg en er wordt flink bezuinigd op de publieke omroep. Wat jullie suggereren maakt het nodeloos ingewikkeld voor de productie. Ik heb respect voor jullie idealistische visie, maar het is verre van realistisch.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #259 Gepost op: 21-02-2017, 23:02:46 »
Het is heel makkelijk om zulke dingen te roepen, maar ik zou graag een link zien waarin we kunnen checken of zoiets echt en met zoveel woorden is gezegd. En ook al zouden kandidaten of de productie zoiets met ons gedeeld hebben, dan heb ik er 2 kanttekeningen bij.
- Bedenk je dat niemand snel zal willen toegeven dat er meer gesjoemeld wordt dan al inherent is aan het concept van het programma.
- Bedenk je wat nodig is om spannende TV te maken en wat de makkelijkste manier is om dat te bereiken. Dus als het makkelijker is om een mol tijdens een testbiecht mondeling te instrueren hoe om te gaan met kandidaten die hem verdenken, dan zullen ze dat doen zonder moeilijk gedoe met briefjes. En als het makkelijker is om een medefinalist verdacht te maken met molbiechten achteraf, dan zullen ze dat eerder doen dan dat ze een mol nog meer stress zouden geven door het hem zelf uit te laten zoeken.

TV maken is al duur genoeg en er wordt flink bezuinigd op de publieke omroep. Wat jullie suggereren maakt het nodeloos ingewikkeld voor de productie. Ik heb respect voor jullie idealistische visie, maar het is verre van realistisch.

Ik heb geen link maar mol Patick vertelde daar een anekdote over. Ik dacht in Moltalk
Hij verloor het briefje dat hij stiekem van de productie kreeg uit zijn ( broek) zak.