Poll

Welk concept zou jíj willen voor het komende songfestival in het najaar?

Back to Eurovision
Back to basic
All American
No hablo inglés
Random
Covers
Southern Hemisphere
Back to the 00's

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Malta 2017  (gelezen 92568 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #780 Gepost op: 26-05-2017, 08:51:51 »
En misschien een idee: omdat we 2 keer per jaar een SF doen, het ene een thema/toevoeging te geven (in die geval clips), en het volgende dan back tot basic, eenvoud. De twee in 2018 kunnen dan bv: random en basic zijn, 2019: thema, en basic, etc. etc. Zo behoud je ook de afwisseling.

Mee eens  ::jaja::
I will follow my inner gold

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #781 Gepost op: 26-05-2017, 10:51:32 »
Overigens heb ik je alsnog gewoon nog eens 10 punten gegeven, voor de clip ;D

Ik zag het, thanks! En ook weer 12 punten van gig, dus jullie zijn met z'n tweeën verantwoordelijk voor 40% van mijn punten :P ::bravo:: (zal de volgende keer proberen ook weer wat aardiger voor jullie te zijn).

Ook tof om te zien dat mensen die mijn nummer helemaal niks vonden toch nog punten voor de clip over hadden. :)

Voor de volledigheid nog mijn clipcommentaren:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #782 Gepost op: 26-05-2017, 11:24:06 »
Mijn commentaren rondom de videoclips:

12 punten:
Japan: Hoewel ik het lied echt vreselijk vind, ben ik vol ontzag voor de videoclip. Japan heeft met een enorm toffe futuristische en toch hedendaagse indrukwekkendheid ervoor gezorgd dat deze clip 12 punten van Oekraïne krijgt. Hoe ze dit gefilmd hebben, geen idee. En juist dat maakt het zo bijzonder. En dan neem ik de K3-achtige bordesscene op het dak natuurlijk helemaal voor lief. Want ook dát is in diezelfde futuristische sfeer gemaakt en kan alleen maar ontzagwekkend genoemd worden. Prachtig!

10 punten:
Nederland: Oeh, dit is écht mooi! Heel erg diepzinnig, betekenisvol, oprecht, kwetsbaar en adembenemend. Mooie camerabeelden, fenomenale belichting, indringende boodschap en een spetterend einde. Wat kan ik anders doen dan mijn 10 punten aan Krystl geven?

8 punten:
Amerika: Onverwacht moet ik deze clip toch ook veel punten geven. De sfeer van het lied en de clip passen wat mij betreft enorm mooi bij elkaar. De clip is een kunstwerkje. Hoewel ik het laatste deel met de raket nou niet echt heel tof vind, hoort het wel bij de stijl van het lied en heeft het ook wel weer wat Amerikaans. Daarnaast zit er een verhaal en logica in de videoclip, waar ik ook echt wel naar op zoek was in deze editie van het Songfestival.

7 punten:
Frankrijk: Ja, dit pareltje van een videoclip kan je natuurlijk niet onberoerd laten. Méér dan prachtige beelden, tot in de puntjes verzorgd en heel erg soepel in beeld gebracht. Zoiets moet je hebben voor deze editie van het Songfestival! Een grote duim voor de inzender, die het blijkbaar helemaal begrepen heeft wat betreft videoclips.

6 punten:
Canada: Ik vind dit leuk! Ik vind ouderen sowieso al geweldig, maar hoe Canada dit voor elkaar heeft weten te krijgen raakt bij mij gewoon een snaar. Heb zitten genieten van deze videoclip. Ik moest erom lachen, maar ook wel een beetje huilen in mijn hart; want het slaat eigenlijk als een drol op een plank, maar dat geeft dan weer niks als je het zo kunt verpakken.

5 punten:
Spanje: Wat een prachtige videoclip! Heel erg mooi, sferisch en bijzonder. Een clip waarbij ik bleef kijken en wilde weten wat het volgende special effect zou worden. Gewoon mooi gedaan dus, door Spanje! Complimenten.

4 punten:
Engeland: Als er één clip is die laat zien wat er gezongen wordt, is het deze wel. De agressiviteit die het nummer al uitstraalt, wordt bevestigd in alle kamers van het huis. De vonken schieten ervan af! Engeland heeft verstand van videoclips, dat is zeker.

3 punten:
Finland: Ondanks dat dit totaal niet mijn smaak is, kan ik er niet omheen dat de videoclip gewoon staat als een huis. Knap gemaakt, veel werk in gestopt en een goed passende sfeer bij het lied. Voor mij duidelijk dat het in de punten moet vallen.

2 punten:
Duitsland: Leuk en schattig! Ook vind ik het tof dat er gebruik wordt gemaakt van poppen, mooie natuur, dieren én kinderen. In mijn ogen altijd een garantie van punten! Daarnaast past het ook naadloos bij het lied en komt er gewoon heel duidelijk naar voren wat de bedoeling van dit alles is. Netjes gedaan, Duitsland.

1 punt:
Denemarken: Zo’n typisch liedje waarbij de videoclip helemaal aansluit met de sfeer van het lied. In mijn ogen werd het lied erdoor versterkt én dus komt daar een punt uit voort gerold, juist omdat Denemarken bij mijn liedjes punten nét dat beetje tekort was gekomen.

0 punten:
IJsland: Helaas voor IJsland vallen ze nét buiten de boot. In eerste instantie dacht ik: ‘Sinds wanneer zijn televisieprogramma’s videoclips?’ Maar aan de andere kant paste alles wel bij elkaar in de clip. Desondanks laten ze toch 10 toppers van videoclips voor zich, waardoor het uitkomt op 0 punten.
Zuid-Korea: Dit is denk ik typisch een gevalletje van cultuurverschil. Ik denk te begrijpen dat Zuid-Korea humor uit wil stralen met deze inzending (en het zal ook ongetwijfeld Zuid-Koreaanse humor zijn), maar het komt op mij niet zo leuk over. Wel hebben ze pluspunten door het culturele aspect dat ze dus over willen dragen, maar ze halen het niet om voor de punten mee te spelen.
Wit-Rusland: Oei… Hier moet ik toch echt even ingrijpen als bezoeker van Wit-Rusland, zo'n 2 maanden geleden. Natuurlijk heb ik niet het hele land door kunnen reizen in de tijd dat ik er was, maar in de introtekst bij dit lied staat toch echt een grote fout: dit is géén Wit-Russisch landschap. Hoe verliefd ik ook ben op Wit-Rusland, het landschap wat we zien in de clip is toch echt het Kaukasus gebergte in Rusland. Die foute informatie zorgt, sorry en helaas, toch echt voor minpunten vanuit mijn Wit-Russische voorliefde. Wel ben ik blij dat ik het hierbij recht kon zetten…
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #783 Gepost op: 26-05-2017, 11:24:27 »
En de laatste 0-punters:
Italië: Het deed pijn om dit fantastische lied geen punten te geven voor de videoclip, maar eerlijk is eerlijk; het is origineel en krachtig, maar net niet goed genoeg in verhouding tot andere clips. Ik vind de clip zeker uitstralen wat het lied belichaamt, maar zoveel lichamen in één clip stralen dan weer niet uit wat ik naar zoek voor de beste clip van het Songfestival.
Noorwegen: Ai, een gevalletje too much. Ik mis in de clip het verhaal… Er gebeurt veel, maar ook weer weinig. Wél is het heel tof dat ze de mysterieuze sfeer van het lied vast weten te houden in de videoclip, maar het komt voor mij niet in aanmerking voor punten.
Australië: Oeh, dit deed pijn aan mijn ogen. Natuurlijk, de visuals waren amazing en er zal een bak met geld in gestoken zijn, maar ik zie niet in waarom ik zou moeten kijken naar iemand die overlijd aan een hartinfarct? We doen toch geen verpleegkundige opleiding hier? Next, please.
Nigeria: De clip begint echt heel erg sterk en goed! Maar helaas zakt het een beetje in elkaar naar mate de tijd vordert. De originaliteit die er in de eerste minuut zichtbaar was, verdwijnt (net als de mensen) in het donkere decor van iemands hood.
Polen: Hoewel de clip een sfeer heeft waar ik wel van houden kan en een indringendheid uitstraalt die mij bij de keel grijpt, mist er toch een extra ‘whauw’ gevoel door de chaotische vormgeving. Ik vermoed dat het erbij hoort, maar juist misschien dát duwt mij een beetje weg bij het idee om hier punten aan te gaan geven.
Oostenrijk: Jullie weten hoeveel ik verliefd ben op dit nummer: ik gaf het 12 punten, maar de clip kan ik met de beste wil van de wereld geen punten geven. Het is inderdaad simpel en leuk, maar in vergelijking met alle andere inzendingen is het gewoon té simpel. Wel schrijven ze juist met die simpelheid toch weer gewoon geschiedenis! Liefde voor Oostenrijk. Geen punten, wel een kusje.
Colombia: Tsja. De stijl past helemaal bij het lied en het is wat dat betreft echt perfect gedaan, maar doordat de stijl mij zo tegenstaat en het zo enorm nep overkomt allemaal, kan ik echt niet anders dan het geen punten toe te schrijven…
Zwitserland: Ik weet niet óf ik het mag zeggen, maar deze videoclip deed toch echt pijn aan mijn ogen. Niet dat het lelijk in beeld gebracht is of anderszins amateurisme uitstraalt, maar tijdens de videoclip kreeg ik steeds meer het idee dat alles zo enorm geregisseerd was, dat ze aan hun eigen videoclip ten onder gingen. Toen ik in de laatste paar seconden de namenlijst zag van ongeveer alle inwoners van dit mooie land, besefte ik waarom: tevéél werk in je videoclip steken is óók niet goed.
Kaapverdië: Zouden ze gedacht hebben dat ze 6 punten zouden krijgen, door maar zoveel mogelijk sixpacks in beeld te laten verschijnen? Ik wilde deze clip eigenlijk niet eens afkijken, omdat ik het eigenlijk te ordinair voor woorden vond, maar met de Oekraïense professionaliteit die ik bezit bleef ik toch maar kijken tot het einde, om daarna meteen weg te klikken. (Het: hang op, klik weg en bel uw bank principe) Het dansje is trouwens wél leuk, dat mag ook gezegd worden.
Ghana: Het enige leuke in deze videoclip zijn eigenlijk de Afrikaanse kindjes die in beeld komen. En ohja, ook een deel van de Ghanese cultuur komt mooi in beeld, maar daar blijft het dan ook bij.
Roemenië: Het doet mij oprecht heel veel pijn om Roemenië met hun heerlijke Eurovision lied zo laag te moeten beoordelen op hun videoclip; maar ik wil wel eerlijk zijn. Dit is gewoon een nep opgezet optreden waarbij ze mij met wat gillende dames, old fashion instrumenten, nette pakken en lichtshows willen imponeren. En nee, dat gaat er bij mij gewoon helaas echt niet in… Helemaal niet als je de creativiteit van de andere inzendingen bekijkt.
Griekenland: Helaas… Het leukste moment vond ik in deze video om te zien dat het publiek het blijkbaar leuk vond om naar te kijken, al hoewel: die hadden ook al de programmaboekjes op schoot erbij gepakt. Ohja, en de dubbele beelden waren in die tijd waarschijnlijk al heel erg vooruitstrevend?

Ohja, mijn totale eindscore van de door mij gegeven punten was alsvolgt:
Nederland 16
Amerika 15
Spanje 13
Oostenrijk 12
Japan 12
Roemenië 10
Frankrijk 7
Canada 6
Italië 5
Ghana 4
Engeland 4
Duitsland 3
Nigeria   3
Finland   3
Noorwegen 2
Denemarken 1
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #784 Gepost op: 26-05-2017, 12:00:34 »
we love gupp :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #785 Gepost op: 26-05-2017, 12:06:35 »
@ UK, ik twijfel of ik de clip goed snap. Het is toch zo dat ze zich die inbraak en ravage inbeeldt? En dat uiteindelijk ze kiest voor gewoon flatsj een glas water in zn gezicht ipv in te breken?

En Fabian ook mijn complimenten! Heel mooi gemaakt, goed georganiseerd en zag er allemaal verzorgd uit. Wanneer is de volgende? :D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #786 Gepost op: 26-05-2017, 12:07:57 »
Citaat
Mijn commentaren rondom de videoclips:

12 punten:
Japan: Hoewel ik het lied echt vreselijk vind, ben ik vol ontzag voor de videoclip. Japan heeft met een enorm toffe futuristische en toch hedendaagse indrukwekkendheid ervoor gezorgd dat deze clip 12 punten van Oekraïne krijgt. Hoe ze dit gefilmd hebben, geen idee. En juist dat maakt het zo bijzonder. En dan neem ik de K3-achtige bordesscene op het dak natuurlijk helemaal voor lief. Want ook dát is in diezelfde futuristische sfeer gemaakt en kan alleen maar ontzagwekkend genoemd worden. Prachtig!

Daarom gaf dit liedje in dit geval de doorslag. Vond de clip zo mooi in elkaar gezet dat ik bleef kijken en me op een gegeven moment zelfs afvroeg of de lift ooit zou stoppen  ::rofl::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #787 Gepost op: 26-05-2017, 12:09:50 »
@ UK, ik twijfel of ik de clip goed snap. Het is toch zo dat ze zich die inbraak en ravage inbeeldt? En dat uiteindelijk ze kiest voor gewoon flatsj een glas water in zn gezicht ipv in te breken?

Ja, ik dacht zelf ook dat ze het zich inbeeldde. Of ik snap m'n eigen clip niet..  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #788 Gepost op: 26-05-2017, 12:15:10 »
het was in mijn ogen gewoon te veel agressiviteit.
 ::sorry::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #789 Gepost op: 26-05-2017, 12:27:24 »
Ja, ik dacht zelf ook dat ze het zich inbeeldde. Of ik snap m'n eigen clip niet..  ::rofl::

 ::rofl::

het was in mijn ogen gewoon te veel agressiviteit.
 ::sorry::

Dat vond ik ook, totdat ik erachter kwam dat ze het enkel hem in gedachte toewenste. Dat ze het niet doet en denkt van nah dat ben je niet waard hup glas water en weg lopen maakt de clip er een stuk leuker op imo ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #790 Gepost op: 26-05-2017, 12:37:05 »
Laat ik ook nog even mijn clipcommentaren geven :)
Zoals al eerder gezegd zaten veel clips op ongeveer hetzelfde niveau om verschillende redenen, waardoor ik ze lastig te vergelijken vond. De ene clip was schattig, de andere mooi gefilmd, de andere maakte het nummer sterker. Uiteindelijk heb ik daarbij dus het liedje de doorslag laten geven voor de volgorde. Alleen mijn top 3 sprong voor mij echt boven de rest uit.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #791 Gepost op: 26-05-2017, 12:45:12 »
@Lukie Ja, ik zat zelf ook te twijfelen of ik dit liedje in zou sturen vanwege de clip, maar toch gedaan omdat ik het liedje gewoon heel tof vind.

Hier nog mijn punten incl. commentaar:


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

0 points komen eraan!
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #792 Gepost op: 26-05-2017, 12:46:04 »
0 points go to:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Frankje Lapi

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #793 Gepost op: 26-05-2017, 12:56:18 »
Wat hebben jullie het uitgebreid aangepakt  ::oink:: Ik heb echt letterlijk gewoon gedacht; wat vind ik leuk om te zien op MTV? En dat punten gegeven  ::rofl::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #794 Gepost op: 26-05-2017, 13:03:08 »
ik moet wel zeggen dat ik mijn liedje niet gekozen had op de clip. ik had een liedje gekozen en de clip kon me worst wezen op dat moment.  ::rofl::
Dat is niet zo een goede keuze geweest.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #795 Gepost op: 26-05-2017, 13:19:01 »
Wat hebben jullie het uitgebreid aangepakt  ::oink:: Ik heb echt letterlijk gewoon gedacht; wat vind ik leuk om te zien op MTV? En dat punten gegeven  ::rofl::

Ach, ik had vakantie  :P. Ik had niet veel te doen en vond het trouwens ook erg leuk om zo uitgebreid te beoordelen.
Frankje Lapi

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #796 Gepost op: 26-05-2017, 14:55:14 »
Gefeliciteerd, Silvermaiden!


En hoe ik de clip heb beoordeeld? Is het origineel, past het bij het liedje, begrijp ik het geheel wel? Daarom ook dat bijv. Japan en Nederland zo goed als onderaan eindigden bij de clip...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #797 Gepost op: 26-05-2017, 18:31:37 »
Zo, even het topic doorlopen.....

Bedankt Fabiann dat je me helemaal achteraan gezet hebt, dan had ik zelf de punten kunnen uitdelen, als iedereen niet zo snel was geweest. Maar dat was niet het geval, dus was het aan Fabiann om mijn punten bekend te maken.
Natuurlijk top organisatie weer! Zeker door de mooie grafieken en statistieken. ::ok::

Natuurlijk Silvermaiden gefeliciteerd met de overwinning! ::bravo::
Voor de tweede keer op rij dat mijn absolute favoriet gewonnen heeft, ik heb het niet voor niets 2x12 punten gegegeven. :)

Wel grappig dat ik volgens Fabiann's statistieken een gemiddelde stemmer ben, maar door Frankrijk 2x0 en Finland 2x12 punten te geven, heb ik toch een enorme invloed op de einduitslag gehad!
(Wat dat betreft klopt de laatste statistiek weer wel - maar ik snap niet hoe ik bij de individuele berekening 2x heel laag (toondoof en schele otter) eindig en bij t totaal ineens eerste sta ... het zal wel :P)

@Starlight - Ik vond je liedje niet bijzonder genoeg. Qua clips gingen de 1e 3 punten gingen naar liedjes uit de twijfel categorie en daar vond ik Australië, Nederland en Denemarken net iets leuker in. Je hing echt op de grens. (Volledige clip uitleg volgt verderop in deze lange post.)

Wat betreft mijn eigen inzending, een 15e plek, daar had ik mezelf wel een beetje ingeschaald. Outsider voor de top 10 had ik mezelf neergezet, maar met de wetenschap dat ik het echt van de songpunten moest hebben. Als meer mensen het Duits wat zouden waarderen, had dat best gekund. Nieky had ik bijv. ook veel meer punten gegund met zijn Duitse inzending, echt leuk nr.
Maar 8e bij de songpunten is niet slecht is met een 3e keuze nr... Maar in totaliteit achter Zuid-Korea eindigen ... auw ... :(

Gupp en Nieky bedankt voor de 12 punten! ::bravo::
En alle andere landen die mij punten hebben gegeven uiteraard ook. ::jaja::
De meeste punten overal kwamen van Nieky en LdH zie ik (beide 17). Dat verbaast me absoluut niet (Nieky en ik geven elkaar altijd veel punten en LdH is fan van Duitse muziek.)

Daisy had ook wel een hele slechte clip, zonde want het was inderdaad best een leuk liedje.
I know, maar ik kon er ook niks aan doen dat dit de clip was :(

Qua clippunten vind ik 33 punten helemaal niet slecht. Alles boven de 15 zou me meevallen.
Ik hoopte door er een leuke tekst bij te zetten - dat 't misschien mensen over de streep zou trekken het voor de grap een paar punten te geven (als ze 't nummer ook leuk vonden) - is iig bij LdHmolletje gelukt, 10 punten. :D

Ik had in eerste instantie een ander (Engelstalig) nr op het oog, maar naderhand vond ik dat nummer toch niet zo leuk. Maar toen had ik mijn top 3 al ingestuurd, met Oostenrijk op 3. Dus ik hoopte maar dat ik mijn 1e of 2e keuze kreeg ... maar helaas.
Toen de gok genomen (met de basic clip) en mijn vakantiefavoriet van afgelopen september ingestuurd. Heel vaak voorbij horen komen toen ik in het Alpenland op vakantie was, en sindsdien draai ik 'm regelmatig. Ik word zo vrolijk van dit liedje. :)

Ik moest overigens erg lachten toen ik las dat Nieky in het begin dacht dat Lukie Oostenrijk was  ::rofl::
@Nieky Ik vond het juist zo duidelijk dat hij het NIET was, maar wel iemand die wel bekend was met het concept. Daarnaast heeft Lukie wel gezegd dat ie een 4e land moest insturen en wel z'n eerste keuze kreeg, en dat ie makkelijke landen had gekozen, dus hij moest Amerika wel zijn. ::jaja::

Volgens mij heb ik Pjotr nog nooit zoveel punten gegeven. :o En absoluut terecht.
Maar andersom is het nog steeds niet gelukt (geloof ik). Doel volgend songfestival: punten van Pjotr krijgen. ;D

Er komt nog een 2e post want ik ga over de 5000 karakters heen  ::schaam::


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #798 Gepost op: 26-05-2017, 18:33:18 »
Deel 2:

Over wat de volgende keer te doen ...
Clips niet meer, maar daarmee meld ik niks nieuws. Ik heb echt een natte vingerwerk beoordeling gedaan, ik vind het totaal onbelangrijk. In mijn 'teens' keek ik uiteraard naar TMF en MTV, maar nu kijk ik zelden of nooit een clip. Ik heb ook geen motivaties daarbij gedaan (ja iets heel korts bij de top 3 - maar heb even geen zin om dat terug te zoeken). Wat ik gedaan heb is alle liedjes uit de categorie 'slecht' (de nrs die sws geen songpunten kreen) niks gegeven, de 1e 3 punten aan de twijfelgroep, en de beter nummers hebben de hoogste punten gekregen. Omdat ik een goed nummer bij een clip wel wilde belonen. Om een clip te kunnen bekijken, moet het nummer me ook wel aanspreken, anders zou ik wegzappen.

Wat wel: Een 'gewoon' Songfestival zou ik prima vinden (alleen Europa, of met alle wereldlanden, maakt mij niet uit). Random is ook altijd leuk, maar hebben we recent 2x achter elkaar gedaan. Amerikaans kunnen we ook wel weer een keer proberen. Viel vorige keer een beetje tegen, maar er is genoeg leuks te vinden in de USA.
Of: D*N stelde een 2017 songfestival voor - maar we kunnen ook 'Back to the Zero's' doen (alles tussen 2000 en 2009), dat is voor kleinere landen ook nog wel te doen (een nr uit bijv. Letland uit de jaren 90 of 80 lijkt me onmogelijk).

Update RN Ranking komt volgende week ergens.
Songfestival pagina loopt achter, wil ik onder handen nemen, leuk projectje voor de zomer ergens. ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #799 Gepost op: 26-05-2017, 18:52:33 »
Zuid-korea was anders een erg leuk nummer met een clip die veel te weinig punten heeft gekregen tussen al die nietszeggende clips ::hand:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human