Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
LaurensAanWAZIG, Realitynet
Nu online
295 gasten en 6 vaste bezoekers (Mollenmania, xanneweetwel, Miek1999, Lukie4, FrankLapidus, Silvermaiden)
Activiteitenagenda
Nu bezig
De Mol VIER Onderschriftenspel
Nu bezig
Wie is de Mol Online 2018
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 16
  Print  
Auteur Topic: [MO18] Aflevering 2 opdracht 2.1 [De bossen rond Anchorage] The Hunger Games  (gelezen 4400 keer)
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Gepost op: 15.04.2018, 18:27:48 »

2.1 The Hunger Games



Kandidaten, alhoewel... ik kan beter zeggen: tributen! Welkom bij de allereerste WIDMO-Hunger Games!
Jawel, jullie gaan een gezellig spelletje Hunger Games spelen op leven en dood. En er kan maar 1 winnaar zijn. Een winnaar die naast eeuwige roem ook nog eens een mooi sleutelwoord krijgt en een mooie halve joker naar keuze!

Aangezien er nogal wat regels zijn is het handig die goed door te lezen en eventuele vragen te stellen. Deze spelregels komen in een van de volgende posts. Het speelveld zie je hier (toelichting over alles vind je in de spelregels)

Daarnaast moeten jullie je elk gaan neerzetten achter een van de tributen. Iedere tribuut heeft eigen eigenschappen. Welke dat zijn, worden in de volgende post geplaatst. Hiervoor geldt: wie het eerst komt, kan de in zijn ogen beste tributeneigenschappen uitkiezen. Degenen die voor de deadline niet hebben gekozen zullen door ons bij een van de overgebleven tributen geplaatst worden.

Hier het speelveld:
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #1 Gepost op: 15.04.2018, 18:28:40 »

DE SPELREGELS

De beurten
In ieder beurt kunnen jullie een paar dingen doen. Een beurt bestaat uit maximaal 5 vakjes vooruit (minder mag ook als het nodig is). Je mag binnen een beurt zo vaak van richting verwisselen als jullie willen. En dat zowel horizontaal, als verticaal, als diagonaal. Daarnaast mag ieder van jullie ook nog tijdens het spel vijfmaal een 'dubbele' beurt doen, ofwel maximaal 10 vakjes verplaatsen. Jullie doen dit als volgt: stel, je staat op BB6, en je wilt 5 vakjes vooruit, dan zet je het bijvoorbeeld zo neer: BB6-BB7-CC8-DD8-DD9-DD10.
Daarnaast kunnen jullie tijdens een beurt bijv een item of iets anders pakken. Je zet dan bij het vakje neer waar je wat wilt pakken: BB6-BB7-CC8 Ik pak hier een appel-DD8.
Ook kunnen jullie in een beurt een gevecht aangaan. Afhankelijk van het wapen kan dit tijdens een beurt, of alleen op het vakje waar je eindigt. Ook dit meld je bij het betreffende vakje: BB6-BB7-CC8-DD8 Ik ga een gevecht aan met tribuut X. Tribuut X heeft nu maximaal 15 minuten de tijd om te reageren. Dit doet hij door te melden: Ik ga het gevecht aan. Vervolgens wordt hierna random bepaald wat voor verwonding het gevecht heeft opgeleverd (zie de aparte wapens). Indien na een kwartier niet is gereageerd door de aangevallen tribuut, wordt er toch random bepaald wat voor verwonding er is opgelopen.
Per beurt kan men maar 1 actie doen.
Men kan een volgende beurt doen nadat minimaal 2 anderen een beurt hebben gedaan of nadat een kwartier verstreken is na je laatste beurt. Enkel als je een aanval hebt aangekondigd, of als je verdedigt dien je te wachten op ons antwoord. Enige uitzondering op de regels is het begin van het spel. Na je allereerste beurt mag je pas weer als er hetzij minimaal 5 anderen zijn geweest, of als er een kwartier verstreken is. In de bergen is dit 20 minuten.
Aanvallen op andere tributen zijn vanaf de tweede beurt mogelijk.

De verschillende terreinen
Zoals jullie op het spelbord zien, zijn er verschillende kleuren gebruikt. Iedere kleur staat voor een andere ondergrond, voor een ander terrein. Hieronder welke terreinen er zijn:
* Lichtgroen: De vlakte. Op dit terrein zullen jullie allemaal beginnen aan het spel. Zoals gezegd, het grasveld hier is vlak, en goed te gebruiken voor jullie eventuele wapens.
* Donkergroen: Het bos. In het bos kom je even snel vooruit als op de vlakte, maar een aantal wapens hebben hier een korter bereik. Ook bevinden hier zich een aantal bomen die gebruikt kunnen worden om in te klimmen (zie 'bomen').
* Bruin: De heuvels. Het is hier moeilijker om vooruit te komen. Daarom zal je na een beurt die eindigt in de heuvels iets langer moeten wachten voor je weer mag plaatsen (zie 'beurten'). Ook meerdere wapens hebben hier een kleiner bereik, en kunnen minder dodelijk zijn.
* Blauw: Het water. Dit kunnen meertjes zijn, maar ook rivieren. Deze zijn voor meerdere doeleinden te gebruiken. Je zou er kunnen schuilen of alleen snel doorheen kunnen trekken (zie 'beurten') maar ze zijn ook een bron voor vers zoetwater (zie 'voedsel').
* Geel: De cornucopia. Het centrale punt van de Hunger Games. Hier begint het allemaal voor jullie, hier kunnen wapens liggen en wat nog meer. Zie verder 'cornucopia'.

De cornucopia
Het gele vlak is de cornucopia. Hier zal veel kunnen gebeuren tijdens het spel. Jullie zullen allemaal beginnen in een cirkel rond de cornucopia. In en rond de cornucopia liggen in het begin van het spel allerlei wapens en items. Wat je met die wapens en items kunt doen staat bij de wapens. Om een van de wapens of items te pakken te krijgen dienen jullie met een van je stappen tijdens je beurt op een vakje van jouw keuze terecht komen. Je mag maar 1 wapen of item in een beurt pakken.
Verder dienen jullie hier eventueel gevonden geld naartoe te brengen om het in de pot te laten komen. Dit doen jullie door in je beurt op een van de gele vakjes terecht te komen en het geld daar achter te laten.
Verder kunnen wij tijdens het spel de cornucopia voor verschillende dingen gaan gebruiken. Indien er iets bij de cornucopia te halen valt dien je altijd op een van de gele vakjes terecht te komen om aan de eis te voldoen.

De bomen
In de bossen zien jullie een aantal kruisjes staan. Dit zijn voor jullie mogelijk interessante bomen. Deze bomen mogen jullie gebruiken om in te klimmen en zo voor aanvallers te schuilen. Om een boom te kunnen beklimmen moeten jullie uitkomen op het vakje, en vervolgens ook in je post melden dat je de boom wil beklimmen. In de boom ben je veilig(er) voor de meeste aanvallen. (zie de verschillende wapens) Een aantal wapens is alleen te gebruiken als de aanvaller ook zelf in de boom klimt. Let op: je mag maar eenmaal per etmaal een boom inklimmen, en niet langer dan 1 uur in de boom blijven zitten. Na dat uur kan je gewoon aangevallen worden volgens de normale regels.
« Laatste verandering: 15.04.2018, 20:58:49 door LdHmolletje » Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #2 Gepost op: 15.04.2018, 18:29:10 »

Verschillen tussen tributen
Jullie zijn allemaal een andere tribuut met andere vaardigheden. Van tevoren hebben jullie de kans om de tribuut te kiezen die jullie willen zijn. De keuzemogelijkheden worden na de spelregels geplaatst.

De aanvallen
Zoals al bij de beurten uitgelegd kunnen jullie de andere tributen met jullie wapens gaan aanvallen. Bij een aanval kan (als er binnen een kwartier gereageerd wordt) ook een tegenaanval komen. De verschillende wapens hebben allemaal hun eigenschappen qua range en dodelijkheid. Als er een aanval is aangekondigd zullen wij zo snel mogelijk aan de hand van de eigenschappen van de wapen(s) random gaan bepalen in hoeverre jullie gewond zijn, of misschien wel gedood.
Ben je lichtgewond kan je gelukkig nog je volle aantal stappen per beurt zetten.
Als je zwaargewond bent heb je een probleem. Vanaf dat moment kan je de eerste 24 uur per beurt nog maar maximaal 3 vakjes vooruit (of 6 bij een dubbele beurt). Na die eerste 24 uur zal je nog maar maximaal 1 vakje per beurt kunnen gaan. Na nogmaals 24 uur... hebben we weer een dode. Maar... misschien gunt een kijker jou wel een wondzalf, waardoor je wond langzaamaan zal genezen. Overigens, je mag nog wel een aanval plaatsen.
Je kunt pas vanaf je tweede beurt aan aanval doen op een ander.

Voedsel
Voedsel is zeer belangrijk tijdens de Hunger Games. Iedereen heeft iedere 24 uur voldoende voedsel en water nodig. Gelukkig heb je voor de Hunger Games voldoende gegeten en gedronken, waardoor je de eerste 24 uur vooruit kan. Maar het is toch wel handig om achter voedsel en water aan te gaan. Water is makkelijk te vinden. De gehele rivier en iedere vijver is voorzien van zoetwater. Als jij het tijd vind om te drinken dien je tijdens je beurt op een vakje direct naast een blauw vakje te komen, en bij dat vakje zet je neer dat je gaat drinken. Vanaf dat moment heb je weer voldoende vocht ingenomen voor de volgende 24 uur. Voedsel is alleen te vinden door onze mededelingen. Of door een gulle sponsor/kijker. Wij zullen tijdens het spel meermaals melden dat er ergens dieren of ander voedsel gespot is, en hoelang je met het voedsel vooruit kunt. Ook hier geldt dat je tijdens je beurt op het vakje moet komen om het voedsel te nuttigen. Zet hierbij dat je het voedsel nuttigt.
Let er goed op dat je echt iedere 24 uur eet en drinkt. Als je na 24 uur nog niet hebt gegeten of gedronken zal je dat merken aan je oriëntatievermogen. Je wapens zullen minder dodelijk zijn, en eventuele aanvallen op jou zullen dodelijker zijn. Na 36 uur zonder voedsel zal je tempo minder worden, en kan je nog slechts 2 vakjes per keer vooruit. Na 36 uur zonder water heb je een groter probleem, en zal je tempo tot slechts 1 vakje per beurt worden beperkt. Na 48 uur zonder voedsel zakt je tempo naar 1 vakje per keer. Na 48 uur zonder water of na 60 uur zonder voedsel is het RIP tribuut...

Dood en de gevolgen
Er zijn verschillende manieren om tijdens dit spel dood te gaan.
*Tijdens een gevecht: na een gevecht wordt bekend hoe gewond de vechters zijn. Je kan meteen dood zijn, maar ook zwaargewond of lichtgewond. Als er vervolgens niks gebeurt en je gaat een volgend gevecht aan, dan wordt het een optelsom. Zwaargewond + zwaargewond is dood. Zwaargewond + lichtgewond is dood. Lichtgewond + lichtgewond is zwaargewond. Enkel een zalfje kan je dan nog redden. Tevens als je te lang als zwaargewonde doorgaat kan je na verloop van tijd ook overlijden.
*Door te weinig voedsel: na 48 uur zonder water of 60 uur zonder voedsel is het ook onherroepelijk de dood.
*Door de spelmakers: ook wij kunnen een handje helpen...
Wapens en items die in het bezit zijn van dode tributen kunnen afgepakt worden door ieder die dat wil. Echter moet dat wel binnen 30 minuten gebeuren. Daarna wordt de dode tribuut met alles wat hij bezit weggehaald. Je kunt per beurt maximaal 1 wapen/item wegpakken op het vakje van de overleden tribuut. Zet er dan bij wat je wegpakt. Let op: je kunt per beurt maar 1 ding pakken. Je moet je aan de regels houden van de hoeveelheid spullen die je in je bezit kunt hebben (je kunt wel jouw wapen omruilen voor dat van de dode tribuut; zet dat er dan ook bij). Als je je eigen wapen wilt terugpakken geldt dat ook als een beurt.

De wapens en items
In het begin van het spel zullen er verspreid in en rond de cornucopia verschillende wapens te pakken zijn. Om een wapen/item te pakken moet je tijdens je beurt met een van je stappen op het bewuste vakje terecht komen. Tevens moet je bij dat vakje zetten dat je het daar liggende wapen pakt. Je kunt per beurt slechts 1 wapen/item pakken. Aan het begin van het spel kan je slechts 1 wapen in je bezit hebben.
Naast de wapens liggen er ook andere items (rugzak, net) Hiervoor gelden qua pakken dezelfde regels als voor de wapens. Je mag aan het begin van het spel maximaal 1 item in je bezit hebben. Je kunt dus 1 wapen en 1 item aan het begin van het spel in je bezit gaan krijgen.
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #3 Gepost op: 15.04.2018, 18:29:37 »

De kijkers
De kijkers mogen, als ze willen, jullie helpen in het spel. Wij hebben een lijst opgesteld met verschillende items, die zij voor jullie kunnen kopen. Denk aan voedsel, water, wondzalf enz. Er zijn 2 manieren om van een kijker spullen te krijgen. De kijker kan uit zichzelf jou iets geven. Indien een kijker jou iets gunt sturen zij ons een mailtje, met wat ze jullie gunnen. Wij sturen jullie dan een mailtje met wat jullie gekregen hebben. En de kijker kan op een oproep van jou reageren. Merk je je dat je iets nodig hebt mag je in het topic tijdens je beurt een oproep doen aan het publiek jou iets te sturen. Of het publiek daarin meegaat ligt natuurlijk niet in jouw hand. En... als iemand reageert op jouw oproep zal dit ten koste gaan van de pot...
Oh ja, kijkers mogen dus enkel via het topic benaderd worden. Dus niet via pm, facebook, irl, enz. Mocht dit uitkomen volgt onherroepelijk diskwalificatie van deze opdracht.
Hou er ook rekening mee dat iedere kijker maar tweemaal iets mag versturen, en dat moet aan 2 verschillende tributen zijn.

Samenwerken tussen tributen
Tijdens het spel mag er in het topic niet onderling gepraat worden. Enkel de zetten mogen jullie plaatsen. Echter, een samenwerkingsverband is mogelijk. Tot aan het aftellen kunnen jullie onderling pm-men. Daarna enkel nog als jullie je hetzij op hetzelfde vakje bevinden, hetzij in vakjes naast elkaar. Daarbuiten zijn onderlinge mailtjes verboden. Echter, jullie mogen enkel onderling pm-men als jullie ook ons meenemen als ontvanger, zodat wij het een beetje in de gaten houden. Oh ja, onthoudt wel dat er maar 1 winnaar kan zijn.

De spelmakers
Tja, wij zijn de spelmakers. Wat wij tijdens het spel met jullie gaan doen? Dat zien jullie dan wel weer. Wel kunnen we jullie al vertellen dat er gedurende het spel een aantal keren geld gedropt zal worden op 1 of meerdere vakjes. En we zullen jullie meedelen als er ergens voedsel is te vinden.

Geld
Geen WIDM-opdracht zonder te verdienen geld. Op een aantal momenten in het spel leggen wij op 1 of meerder plaatsen geld neer. Wij maken hier dan een melding van. Dit geld kunnen jullie ophalen door tijdens een beurt langs het vakje te gaan waar het geld ligt en dan te melden bij dat vakje dat je het geld oppakt. Dit geld komt pas in de voorlopige pot als je het hebt gebracht naar de cornucopia. Dit doe je door tijdens je beurt op 1 van de vakjes van de cornucopia te gaan staan en te melden dat je daar het geld neerlegt. Ook geld dat de winnaar of de eventuele overlevenden in hun bezit hebben komt bij de pot. Geld dat in het bezit was van een gesneuvelde tribuut, en dat nog niet bij de cornucopia was neergelegd komt te vervallen.

De winnaar
Er kan maar 1 winnaar zijn. Ja, wij doen onder geen enkele omstandigheid aan meerdere winnaars... Nee, wij 'straffen' het zelfs af.
Het spel is afgelopen als er nog 1 iemand over is, of indien de maximale tijd voor dit spel verstreken is. Indien we een winnaar hebben verdient deze een sleutelwoord en een halve joker voor zichzelf. Daarnaast komt al het geld dat op tijd bij de cornucopia is gebracht, of dat nog in het bezit is van de winnaar in de pot. Indien er nog meerdere personen leven wordt er geen kaart en geen halve joker verdiend. Het geld dat bij de cornucopia is gebracht, of dat nog in bezit is van de levende tributen zal gedeeld worden door het nog aantal levende tributen. Dat geld komt dan slechts in de pot.

Speciaal voor de kijkers
Jaja, de kijkers hebben ook een rol in dit spel. Net als in de film kunnen kijkers een van de tributen 'helpen' door iets per parachute naar die tribuut toe te sturen. Iedere kijker mag gedurende het spel tweemaal een parachuutje versturen. In beide gevallen aan een andere tribuut. Dit kost in principe niets. Behalve als je naar aanleiding van een directe vraag van een tribuut in het topic besluit te helpen. Stuur ons een pm met wie je wilt helpen. Doe je het naar aanleiding van een vraag van een tribuut, dan sturen wij je een lijstje met wat de verschillende dingen kosten. Vervolgens maak je een keuze en sturen wij het naar die persoon toe. Natuurlijk ook per pm zodat niemand weet dat jij het gestuurd hebt. Doe je het vanuit je eigen goedheid vraag je ons ook om de lijst van dat moment en maak je je keuze.
Wat valt er zoal te kopen? Voedsel, water, wondzalf... en misschien heb je wel een eigen idee? De lijst wisselt per dag. Net als de prijzen van de verschillende producten in het hierboven beschreven geval.
Jullie mogen niet per pm, facebook, irl, e.d. benaderd worden door tributen met verzoeken. Mocht dit toch gebeuren, verzoeken wij jullie dit ons te melden.
« Laatste verandering: 15.04.2018, 19:47:37 door LdHmolletje » Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #4 Gepost op: 15.04.2018, 18:30:13 »

DE WAPENS EN ANDERE ITEMS EN HUN MOGELIJKHEDEN

Hieronder zien jullie de wapens en andere items die bij de start in en om de cornucopia liggen. Elk wapen en elk item heeft zo zijn eigen eigenschappen.
Bij elk van de wapens staat waar je ze kan inzetten en van welke afstand. Daarnaast staat er ook bij hoe dodelijk ze zijn. Zoals in de spelregels vermeld bepaalt uiteindelijk random.org in hoeverre iemand al dan niet is geraakt en ook hoe gewond die persoon is. Dit verschilt ook per wapen. Bij ieder wapen staat hoe groot de kans is om gedood te worden, zwaargewond te raken, lichtgewond te raken en om gemist te hebben. Dit is van belang voor random.org. Stel er staat (4-3-2-1) dan betekent dat dat er 40% kans is op directe dood, 30% kans op zwaargewond te raken, 20% op lichtgewond, en 10% op een misser. Bij random zal dan 4x 'dood', 3x 'zwaargewond', 2x 'lichtgewond' en 1x 'mis' ingevuld worden. Random zal vervolgens bepalen wat de uitkomst is.
De afstand (dat wil zeggen het aantal vakjes dat je met een wapen kan overbruggen) verschilt per wapen, en ook per ondergrond. Voor de afstand is van belang waar het beoogde slachtoffer staat. Staan beiden op verschillende ondergronden, telt de ondergrond van het mogelijke slachtoffer. Bij ieder wapen wordt het ook kort samengevat. +3 wil zeggen dat je tot maximaal 3 vakjes ver met dat wapen kan komen. Dit geldt zowel horizontaal, als verticaal, als diagonaal. Dat houdt verder in dat je ook op je eerste of tweede vakje van je wapen gebruik kunt maken. (dit kan handig zijn bij een eventuele verdedigingsact. Bij de meeste wapens echter kan je enkel van je eindvakje gebruik maken van je wapen. (zie spelregels).
Als je in eerste instantie hebt gemist/alleen verwond, mag je gerust nog een poging wagen. Alleen niet van dezelfde plek.
Als iemand een eerste aanval overleefd, en het slachtoffer van een tweede aanval, worden de aanvallen 'bij elkaar opgeteld'. Zwaargewond + zwaargewond betekent dood. Zwaargewond + lichtgewond betekent ook dood. Lichtgewond + lichtgewond betekent zwaargewond. Eventuele verdere aanvallen gaan volgens hetzelfde principe.

Pijl en boog



Zoals al in de film bewezen is, is dit ook hier een van de dodelijkste wapens, mits natuurlijk in de juiste handen. Je begint het spel met 10 pijlen. Een weggeschoten pijl is uit het spel indien iemand ermee geraakt is. Als je gemist hebt kan je hem weer terughalen; alleen moet je dan wel zelf naar het vakje gaan waarnaar je hem hebt geschoten.
Je kunt met pijl en boog in ieder geval de grootste afstand bereiken. Op het veld kan je tot wel 5 vakjes horizontaal, verticaal en diagonaal schieten. In de bossen is dit ook nog altijd 4 vakjes (mits er geen vakje met een boom tussen staat), en op de heuvels is dit zomaar 3 vakjes. Helaas is het niet mogelijk om op iemand te schieten die zich op dat moment in het water bevind. Ook is het niet mogelijk om in het voorbijgaan te schieten. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Kort samengevat: Range: vlakte +5; bos +4; berg +3
Random: overal (5-2-0-3)

Speer



Ook dit wapen is dodelijk. Wel wat lastiger in gebruik, maar toch. Als je een beetje kan mikken het perfecte wapen. Wel een nadeel is, dat als je ermee geworpen hebt, je hem op het vakje moet terughalen waarnaar je geworpen hebt.
Met de speer kan je zowel in de bossen (let wel even erop dat er geen bomen in de weg staan) als op de vlakte tot maximaal 3 vakjes ver werpen. En dat zowel horizontaal, verticaal als diagonaal. In de heuvels is dit toch nog 2 vakjes. Je kunt met de speer ook richting water werpen, alleen is de kans om te missen wel ietsje groter. Helaas kan je niet in het voorbijgaan werpen. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Kort samengevat: Range: vlakte/bos +3; berg: +2
Random: overal (4-2-1-3) behalve bij water (3-1-1-5)

Zwaard



Niet het meest makkelijke wapen, maar ook zeker een goed wapen om andere mee uit te schakelen. Door het gewicht kan niet iedereen er even goed mee overweg.
Je kunt maximaal 1 vakje van je slachtoffer afstaan. Wel een voor voordeel is, dat je even dodelijk bent als je in het voorbijgaan je zwaard wilt gebruiken. Ook kan je hem gebruiken om iemand die in het water zit. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Kort samengevat: range: overal +1
Random: (4-3-2-1)
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #5 Gepost op: 15.04.2018, 18:30:53 »

Trident



Een mooi wapen, die je met enige oefening goed kunt gebruiken. Je kunt zowel steken als slaan hiermee. Als je goed raakt is het een behoorlijk dodelijk wapen.
Als je wilt steken dien je in een vakje naast je beoogde slachtoffer te staan. Maar deze optie is wel dodelijker dan de slag-optie. Dan kan je van maximaal 2 vakjes met je trident slaan (let wel even op dat er geen bomen tussen staan). De steek-optie is ook perfect bij het water te gebruiken, maar niet in het voorbijgaan. De slag-optie is dan weer niet in het water te gebruiken, maar wel weer in het voorbijgaan. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Korte samenvatting: range: steken, overal: +1; overal, slaan +2
Random: steken (4-2-3-1); slaan (3-3-2-2); slaan in het voorbijgaan (2-3-3-2)

Aks



Een lastig wapen om onder de knie te krijgen. Maar als je het talent hebt zeer dodelijk, mits je maar iemand goed raakt. Daarnaast kan je er ook nog eens mee gooien. Nadeel is dan wel dat je, om je wapen weer terug te krijgen, naar de plek moet gaan waar je hem naartoe hebt geworpen. Als je slaat kan dat tot maximaal 2 vakjes (let wel op de bomen), als je ermee werpt tot maximaal 3. Slaan kan in het voorbijgaan, werpen niet. Slaan kan ook in het water, werpen niet. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Korte samenvatting: range: overal, slaan +2; overal, werpen +3
Random: slaan (5-1-0-4); werpen (3-2-1-4)

Machete



Een machete is altijd handig om te hebben. Niet zo zwaar en het kan behoorlijke wonden toebrengen. Op de juiste plekken kan het ook dodelijk zijn. Nadeel kan zijn dat je in een vakje naast je beoogde slachtoffer moet staan. Voordeel is dan weer dat het zowel in het water als ook in het voorbijgaan even dodelijk is. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Korte samenvatting: range: overal +1
Random: (2-3-4-1)

Hakmes



Dit is ook een interessant wapen om te hebben. Vooral omdat dit het enige mes is waarbij je niet direct naast je beoogde slachtoffer hoeft te staan zonder dat je werpt. Je kunt er alleen niet mee in het water slaan. Wel in het voorbijgaan. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je helaas geen gebruik maken van dit wapen.
Korte samenvatting: range: overal +2
Random: (2-3-4-1)

Zaagmes



Niet het meest geschikte mes om iemand mee te doden, maar verwonden gaat perfect. Je dient dan in een vakje direct naast je slachtoffer te staan. Met dit mes zou je ook kunnen werpen. Door het gewicht ervan kan dat tot maximaal 2 vakjes van je vandaan. Als je hem na je worp weer wilt hebben dien je naar het vakje te gaan waarheen je hem geworpen hebt. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je gebruik maken van dit wapen.
Korte samenvatting: range: overal, steken +1; overal werpen: +2
Random: steken (3-3-3-1); werpen (2-3-3-2)

Werpmes



Verreweg het dodelijkste mes. Je kunt er natuurlijk mee steken, maar zoals de naam al zegt: als je een beetje kan mikken kan je hier perfect mee werpen. Als je hier iemand mee wilt steken, moet je in een vakje naast je slachtoffer staan. Als je wilt werpen mag je zomaar 3 vakjes van iemand af staan. Enkel in de bergen is dit 2 vakjes. Je kunt hem ook in het voorbijgaan gebruiken, evenals in het water. Alleen geldt voor beide gevallen dat een worp onzuiverder wordt. Indien een andere tribuut jouw tot een vuistgevecht uitdaagt kan je gebruik maken van dit wapen.
Korte samenvatting: range: overal, steken +1; vlakte/bos, werpen +3, berg, werpen +2
Random: steken (3-2-3-2); overal, werpen (5-1-0-4); behalve in water/in het voorbijgaan, werpen (3-1-1-5)

Vuistgevecht



Vooral handig voor tributen die geen wapen hebben. Misschien niet echt dodelijk, maar je kan anderen wel verwonden, en doen vertragen. Je kunt alleen een vuistgevecht beginnen als jullie op hetzelfde vakje staan. Voordeel men geen gebruik van andere wapens kan maken. Enige uitzonderingen: het zaagmes en het werpmes; die kan men wel gebruiken.
Kort samengevat: overal +0
Random: (2-2-6-0)
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #6 Gepost op: 15.04.2018, 18:31:35 »

Net



Op zich geen wapen waarmee je kunt doden of verwonden. Maar het kan wel heel erg handig zijn om anderen gemakkelijker te pakken te krijgen. Je kunt het net op 2 manieren gebruiken. Ten eerste kan je het net over een andere tribuut werpen. Dit kan op de vlakte maar ook in het water tot maximaal 3 vakjes, in de bergen en in het bos tot maximaal 2 vakjes. De tribuut waarover het net heen is gevallen, kan geen gebruik meer maken van zijn wapen. Hierdoor kan degene die het net heeft geworpen zonder tegenstoot van zijn eigen wapen gebruik maken.
De tweede mogelijkheid is om met je net een val op te stellen. Dit kan alleen in het bos. Je geeft in het geval je hiervan gebruik wilt maken, aan ons door in welk vakje je je val hebt opgehangen (let wel op dat je natuurlijk wel zelf langs dat vakje bent gekomen). Zodra een andere tribuut op het vakje, of een van de 8 omringende vakjes terecht komt, valt het net over die persoon. Deze is dan gevangen, en kan ook geen gebruik meer maken van zijn wapen of andere krachten. Degene die het net heeft opgehangen heeft 2 uur de tijd om een aanval op die tribuut uit te voeren. Daarna is het de gevangen tribuut gelukt om zich te bevrijden.
Het net kan meermaals gebruikt worden, zolang je hem maar weer ophaalt op het vakje waar naar je hem hebt gegooid, dan wel waar je hem hebt opgehangen. Let op: indien iemand zich heeft weten te bevrijden, is het net kapot en niet meer te gebruiken.
Kort samengevat: range: vlakte/water +3; bos/berg +2
Random: nvt

Rugzak



Een rugzak kan zeer handig zijn om te bezitten. Elk van de rugzakken heeft een unieke inhoud. Wat er in welke rugzak zit? Dat merk je pas als je er eentje hebt gepakt! Jij krijgt de inhoud, en wat je ermee kunt doen, dan per pm te horen.
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #7 Gepost op: 15.04.2018, 18:32:25 »

DE TRIBUTEN: Zoals gezegd zijn jullie alle 11 een tribuut. Iedere tribuut heeft andere eigenschappen. Dit kan hem zitten in al dan niet sterke beheersing van een wapen, maar ook andere eigenschappen zijn mogelijk. De wapens en hun betekenis kan je vinden in de wapen-topics. Ook kan je uitleg vinden in de spelregels.

Tribuut 1: Jij bent een crack met pijl en boog. Indien het je lukt dit wapen te pakken te krijgen neemt je range toe met 1 extra vakje, terwijl ook jouw randomscore omhoog zal gaan, en wel met 'dood' +1, en mis '-1'. Zwaard en machete zijn minder jouw ding. Mocht je die pakken zal jouw randomscore omlaag gaan, met in beide gevallen 'dood' -1 en 'mis' +1.
Tribuut 2: Jij bent met afstand de snelste tribuut. Naast de 5 beurten van 10 vakjes, krijg jij nog eens 5 extra beurten van 10 vakjes. Jij mag dus in het totaal 10 maal tot maximaal 10 vakjes vooruit gaan in een beurt.
Tribuut 3: Fijn om handig met messen te zijn. Als jij een of meerdere messen in je bezit hebt, zal jouw randomscore omhoog gaan. Je 'dood'-score zal 1 omhoog gaan, en jouw 'mis'-score zal 1 omlaag gaan.
Tribuut 4: Jij bent misschien wel de meest middelmatige tribuut die ertussen zit. Je hebt niet direct een bepaald wapen waar je beter of slechter in bent. Maar toch heb je zo af en toe ineens een sterke beurt. Daarom mag je eenmaal in het spel bij een aanval jouw randomscore verhogen, waarbij 'dood' 1 omhoog gaat, en 'mis' 1 omlaag. Daarnaast lukt het je om eenmaal in het spel een aanval van een andere tribuut dusdanig af te weren, dat zijn random score van 'dood' 1 omlaag gaat, en 'mis' 1 omhoog. Als je van je kracht gebruik wilt maken zet je dat in het topic.
Tribuut 5: Jij bent de beste zwemmer van het stel. Jij mag in plaats van maximaal 2 zetten eindigend in het water iedere dag 4 maal in het water eindigen. Tevens kan men jou het eerste kwartier dat jij in het water zit niet aanvallen.
Tribuut 6: Jij vind je de beste van alle tributen. Je bent een echte leider, vind jij. daarom mag jij gedurende het spel eenmalig jouw wapen bij de cornucopia omruilen voor een wapen dat nog over is, of dat was van een overleden tribuut. Als jij dat wilt doen stuur je ons een mailtje, en krijg je van ons te horen welke wapens je kunt kiezen. Dan maak jij je keuze, en zodra je op het aangewezen cornucopia vakje bent gekomen geef je ons je oorspronkelijke wapen en krijg je van ons jouw nieuwe wapen. Let op: als je ons een mailtje hebt gestuurd dat je wilt ruilen, kan je je helaas niet meer terugtrekken.
Tribuut 7: Jij bent een tribuut die zich perfect kan vermommen. Daardoor mag jij gedurende het spel 5 maal je zetten  in het geheim doen. Je zet in het topic neer dat je gaat zetten, maar dat je je kracht inzet. Vervolgens stuur je ons even een mailtje met jouw stappen.
Tribuut 8: De voormalig kampioen speerwerpen van je district. Dan moet je wel wat met een speer kunnen doen. Indien jij de speer te pakken krijgt zal jouw range met 1 vakje toenemen. Daarnaast zal bij een aanval van jou jouw random 'dood'-score met 1 omhoog gaan en je random 'mis'-score met 1 omlaag. Mocht je een ander wapen te pakken krijgen waarmee je ook kunt werpen (de aks, het zaagmes en het werpmes), dan zal alleen jouw randomscore 'dood' met 1 omhoog gaan en 'mis' met 1 omlaag gaan. Echter, met het zwaard en de machete kan ook jij niet echt goed omgaan. Zou je die te pakken krijgen is jouw 'dood'-score 1 lager, en jouw 'mis'-score 1 hoger.
Tribuut 9: Jij bent de koning van de man-tegen-man-gevechten. Als jij iemand tot zo'n gevecht uitdaagt, zal jouw random 'dood'-score met 2 omhoog gaan, en je 'lichtgewond'-score 2 omlaag. Wordt je uitgedaagd, dan is de score in beide gevallen 1 omhoog/omlaag. Indien jij door iemand in een vakje om het jouwe heen wordt aangevallen kan jij als enige, indien je binnen een kwartier antwoord op de aanval een stapje in de richting van je aanvaller gaan en een vuistgevecht uitroepen. Overigens gelden hier wel de regels over aanval en verdediging. (zie spelregels)
Tribuut 10: Jij bent de beste klimmer van het stel. Als jij een boom inklimt hoef jij pas weer na 2 uur de boom uit. Daarnaast ben jij het eerste kwartier beschermd tegen alle wapens. Daarna zal jij de tijd dat je (tot aan de 2 uur) in de boom zal bij een aanval de random score 'dood' eentje lager worden, en die zal dan terecht komen bij de randomscore 'mis'.
Tribuut 11: De kleinste tribuut van het veld zijn is niet altijd fijn, maar kan toch voordelen hebben. Men heeft immers meer moeite om op jou te mikken bij een aanval. Daarom geldt bij iedere aanval op jou van meer dan 1 vakje weg dat de 'dood'-score van de aanvaller met 1 omlaag gaat en de 'mis'-score 1 omhoog.
« Laatste verandering: 15.04.2018, 19:16:13 door LdHmolletje » Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #8 Gepost op: 15.04.2018, 18:34:56 »

De tributen met hun beginpunten:
tribuut 1 (NN38):
tribuut 2 (QQ38):
tribuut 3 (SS38):
tribuut 4 (WW34):
tribuut 5 (WW31):
tribuut 6 (WW28):
tribuut 7 (SS24):
tribuut 8 (QQ24):
tribuut 9 (NN24):
tribuut 10 (II31):
tribuut 11 (II34):

Jullie hebben de tijd tot 21:00 om jezelf achter de tribuut van jouw keuze neer te zetten.

Hier zijn ook alvast de begincoördinaten van de verschillende wapens en items:
aks: MM33
hakmes: SS35
machete: PP35
pijl en boog: PP33
speer: PP29
trident: NN31
werpmes 1: RR31
werpmes 2: LL28
zaagmes: QQ27
zwaard: MM32
net 1: KK26
net 2: TT35
rugzak 1: PP37
rugzak 2: PP25
rugzak 3: KK32
rugzak 4: TT27
rugzak 5: UU32

Oh ja, de kijkers hebben dit spel ook een rol. Net als in de film met Katniss Everdeen mogen jullie de kandidaten 'helpen'. Hoe? Dat staat in de spelregels.

Nog 1 belangrijk dingetje om te weten: Een speldag begint om 06:00 uur en eindigt om 23:00 uur!. Daarbuiten kunnen geen zetten gedaan worden. Enige uitzondering: indien iemand na half 11 wordt uitgedaagd tot een gevecht mag er in de nacht gereageerd worden (met een eventuele tegenaanval).

Indien iedereen voor 21:00 zijn naam ergens heeft neergezet zullen we beginnen. Zo niet dan worden eventuele overgebleven namen random ingevoerd. Dan kunnen jullie nog van 21:00 tot 23:00 gaan spelen! Succes
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
BigBoots
Offline Offline

Geslacht: Man

« Antwoord #9 Gepost op: 15.04.2018, 18:38:07 »

Dit alles voor een sleutelwoord en een halve joker?
Hoeveel dagen spelen we dit?
Gelogd

Deelnemer - Wie is de Mol Online 2018
Hadewychisdemol
Offline Offline

Geslacht: Man

Winnaar Het geheim van Gizeh 2013 & TAR 2015

« Antwoord #10 Gepost op: 15.04.2018, 18:39:30 »

Wtf
Gelogd
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #11 Gepost op: 15.04.2018, 18:40:03 »

Tot vrijdag 10:00 of tot er nog 1 iemand over is...
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
BigBoots
Offline Offline

Geslacht: Man

« Antwoord #12 Gepost op: 15.04.2018, 18:48:52 »

Een beurt per kwartier of na 2 andere spelers. Dit gaat heel veel tijd en energie kosten om ver te komen. Die heb ik deze week niet. Dus zet mij maar ergens neer.
Gelogd

Deelnemer - Wie is de Mol Online 2018
Hadewychisdemol
Offline Offline

Geslacht: Man

Winnaar Het geheim van Gizeh 2013 & TAR 2015

« Antwoord #13 Gepost op: 15.04.2018, 18:49:17 »

Lol we moeten hier dus meer dan 4 hele dagen mee bezig zijn? Dat gaat mij echt niet lukken sorry Roll Eyes
Gelogd
Convans
Offline Offline


« Antwoord #14 Gepost op: 15.04.2018, 18:57:16 »

Geen geld te verdienen?
Gelogd
Hadewychisdemol
Offline Offline

Geslacht: Man

Winnaar Het geheim van Gizeh 2013 & TAR 2015

« Antwoord #15 Gepost op: 15.04.2018, 18:58:48 »

De tijd en moeite die je hier duidelijk in hebt gestoken zijn zeer gewaardeerd LdH en het ziet er heel leuk uit, maar ik ga dit echt niet 4 dagen lang actief kunnen spelen zonder dat mijn schoolwerk daaronder lijdt. Heb woensdag een essay in te leveren. Ik ga doen wat ik kan.
Gelogd
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #16 Gepost op: 15.04.2018, 18:58:56 »

Staat in de spelregels...
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
Molino
Offline Offline

Geslacht: Man

« Antwoord #17 Gepost op: 15.04.2018, 19:00:44 »

Jeetje.
Gelogd
Convans
Offline Offline


« Antwoord #18 Gepost op: 15.04.2018, 19:04:07 »

Ik zou graag tribuut 2 zijn, maar zit op mijn smartphone. Dus als iemand dat zou willen invullen  Volmondig Ja
Gelogd
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017
Offline Offline

Geslacht: Man

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #19 Gepost op: 15.04.2018, 19:05:25 »

Lol we moeten hier dus meer dan 4 hele dagen mee bezig zijn? Dat gaat mij echt niet lukken sorry Roll Eyes
School en werk zijn belangrijker natuurlijk! Niemand verwacht dat je 24/7 online bent/kan zijn. kunnen wij immers ook niet!
Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 16
  Print  
 
Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005
Powered by SMF 1.1 RC3 - CVS 20060827 | SMF © 2001-2006, Lewis Media
Pagina opgebouwd in 0.303 seconden met 21 queries.