Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 86265 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2009, 15:48:19 »
een aardig rijtje mogelijke molacties na 2 afleveringen:

1. Loods: Sebastiaan wil Dennis en Rick verwisselen maar wordt gecorrigeerd door Rick en Viviënne. Was dit niet gebeurd, dan was de opdracht mislukt.
2. Zoeken naar geld en vrijstelling: Sebastiaan vindt de vrijstelling. Hierdoor stopt de tijd en kan er geen geld meer gevonden worden. Dit heeft ook gevolgen voor de tweede groep, aangezien de halve biljetten van beide groepen aan elkaar moeten passen.
3. Reuzenrad: Sebastiaan haalt de goede combinatie Paula - Viviënne (allebei netnummer 070) uit elkaar. Er zijn nog 2 goede combinaties over. Er wordt 1000 euro verdiend in plaats van 1500 euro.

Ik ga hier helemaal in mee! Ik denk ook dat het een hint is dat je tijdens het intro eerst een ex-mol ziet (Yvon in haar roze jas) en pas daarna Sebastiaan. Zo'n montage is alleen bij hem en bij niemand anders. Ook nog raar is dat hij heel snel wist te vertellen in afl. 1 dat in die werf de eigenaar van de Titanic een boot had liggen en dat je gelijk daarop een ferry van Stena Line (SL = Sebastiaan Labrie) ziet. Ben benieuwd naar donderdag!!
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 16:15:41 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2009, 16:14:42 »
Voordat Sebastiaan gaat typen, zie ik ook al wat roods in Dennis' horloge, dus het lijkt me niet van het scherm te komen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2009, 16:20:41 »
Ik heb er voorlopig niets tegenin te brengen, aangezien Sebastiaan voorlopig ook mijn mol is. Tenzij komende donderdag het tegendeel bewezen wordt......

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2009, 16:24:03 »
rood scherm = gewone kandidaat ?

Dan klopt deze theorie toch juist niet met jouw Mol Bodejos ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #84 Gepost op: 20-01-2009, 16:44:12 »
rood scherm = gewone kandidaat ?

Dan klopt deze theorie toch juist niet met jouw Mol Bodejos ?
Jawel. Er zijn toch rode schermen geweest in combinatie met een mol?

Voor zover ik weet is dit in buitenlandse series een aantal keer voorgekomen, maar ik weet niet precies bij welke. Ik dacht een Duitse serie, hierover kan Robby of Heinz meer vertellen.

Ik had bijna gezegd dat dat bij Yvon ook was gebeurd, maar daar is voor zover ik weet nooit een rood scherm getoond. Zij bleef als laatste over bij de allereerste test, in serie 5. Maar dat wil niet zeggen dat er ook echt een rood scherm geweest is.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #85 Gepost op: 20-01-2009, 16:49:36 »
Nee maar hier ging het om wie de mol zou worden. De mol kreeg een groen scherm en alle gewone kandidaten een rood scherm. Dus als Sebas een rood scherm kreeg, is hij een gewone kandidaat. Alleen die ene die een groen scherm kreeg, dat is de mol.
The British are not impressed.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #86 Gepost op: 20-01-2009, 17:47:51 »
Nee maar hier ging het om wie de mol zou worden. De mol kreeg een groen scherm en alle gewone kandidaten een rood scherm. Dus als Sebas een rood scherm kreeg, is hij een gewone kandidaat. Alleen die ene die een groen scherm kreeg, dat is de mol.

ALS het waar is, dat er nog geen mol was... Ik ga er vooralsnog vanuit dat die theorie niet opgaat en dat de mol allang bekend was, ver voor het vertrek naar N.I. Ik denk dat de SMS een bliksemafleider is voor de kandidaten en voor ons als kijker. Hebben die ex-mollen een leuk snoepreisje gehad, maar meer dan dat is er volgens mij niet!! Vertel eens waarom je Yvon ziet lopen, vlak voor/in het introfilmpje van Sebas? Zij is mol geweest en hij is het nu! (hoop ik)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 17:50:50 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #87 Gepost op: 20-01-2009, 17:56:27 »
Heb zo'n vermoeden dat dat alleen was om de ndrukken die opgedaan waren tijdens de heenries weer teniet te doen en iedereen dus weer gewoon vanaf nul moest beginnen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #88 Gepost op: 20-01-2009, 17:58:27 »
ALS het waar is, dat er nog geen mol was... Ik ga er vooralsnog vanuit dat die theorie niet opgaat en dat de mol allang bekend was, ver voor het vertrek naar N.I. Ik denk dat de SMS een bliksemafleider is voor de kandidaten en voor ons als kijker. Hebben die ex-mollen een leuk snoepreisje gehad, maar meer dan dat is er volgens mij niet!! Vertel eens waarom je Yvon ziet lopen, vlak voor/in het introfilmpje van Sebas? Zij is mol geweest en hij is het nu! (hoop ik)
Een beproefde methode is altijd: vraag aan Laafje wie de mol is, dan weet je zeker dat die kandaat het dus NIET is..........

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #89 Gepost op: 20-01-2009, 18:07:08 »
Een beproefde methode is altijd: vraag aan Laafje wie de mol is, dan weet je zeker dat die kandaat het dus NIET is..........

Niet alleen zij heeft altijd de winnaar goed, ik ook de laatste jaren. Denk aan een Marc-Marie, Paul en Edo.

Maar on-topic: ik blijf erbij dat de mol al die tijd al bekend was.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #90 Gepost op: 20-01-2009, 21:28:40 »
Niet alleen zij heeft altijd de winnaar goed, ik ook de laatste jaren. Denk aan een Marc-Marie, Paul en Edo.

Maar on-topic: ik blijf erbij dat de mol al die tijd al bekend was.
Indirect heb je daarmee ook goede kans de mol te kunnen ontmaskeren, omdat je de winnaar als mol kunt afstrepen. Dat is met een omweg ook een goede methode. Ik kan me in jullie rijtje scharen, althans wat 1 of meer finalisten betreft.

Wat Sebastiaan betreft: het uit elkaar halen van de 070-kandidaten is een echte mol-actie, omdat het hier niet zozeer om veel geld gaat, maar om een ogenschijnlijk onopvallende actie. TWEE koppels uit elkaar halen zou teveel opvallen. De mol moet immers ook onopgemerkt blijven.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2009, 00:35:20 »
Ik vind het ook wel cool dat hij een molboekje had gepakt en in iemand anders tas had gedaan :D (aflevering 3). Zou hij het echt niet gelezen hebben denken jullie?

En idd, de 070 kandidaten was een goeie, want ik weet niet of er tegen hem gezegd is dat die goedzaten. Eerder dat dat niet goed was ofzo, zoals ik het begreep. Ten minste, Dennis had iets gezegd waardoor Sebas dacht, oh dat karretje moet naar beneden. En het bord was zo'n chaos, als een kandidaat je dan ook een voorzetje geeft moet je die gewoon inkoppen ;) Als mol zijnde, maar zelfs als kandidaat om een beetje discussie op gang te brengen.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2009, 11:38:42 »
Ik vind het ook wel cool dat hij een molboekje had gepakt en in iemand anders tas had gedaan :D (aflevering 3). Zou hij het echt niet gelezen hebben denken jullie?

En idd, de 070 kandidaten was een goeie, want ik weet niet of er tegen hem gezegd is dat die goedzaten. Eerder dat dat niet goed was ofzo, zoals ik het begreep. Ten minste, Dennis had iets gezegd waardoor Sebas dacht, oh dat karretje moet naar beneden. En het bord was zo'n chaos, als een kandidaat je dan ook een voorzetje geeft moet je die gewoon inkoppen ;) Als mol zijnde, maar zelfs als kandidaat om een beetje discussie op gang te brengen.

Volgens mij was op het bord duidelijk te zien dat juist de 070 combinette een goede combinette was! Dus dat hij daar juist van af moest blijven!! Dennis was vond ik heel fanatiek met die karretjes en het oplossen van de raadsels. Rick deed warrig waardoor Sebastiaan, als (mijn) mol, het idd alleen maar hoefde in te koppen. En het mooie is dat hij daar later de anderen de schuld van geeft! Hij zei zelf al een keer: "ik klets veel, dus dat blijf ik maar doen en verdenken ze mij niet" (oid).
I got that tunnel vision going through my  head

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2009, 22:30:13 »
Oh ja, Rick bedoel ik, niet Dennis. Rick die gaf 2 karretjes aan die nog moesten ofzo, 1 daarvan was de 070 combi.

Wat ik ook typisch een molactie vind, en een mooi staaltje acteerwerk, is dat hardopdenken van Sebastiaan. Dat was echt zo zogenaamd-fanatiek  ::tandpastasmiley::

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2009, 12:33:06 »
Wat vinden jullie hiervan;
Misschien een beetje ver gezocht, maar er moet iets met die titanic zijn...en dan misschien gelinked (Llink!= omroep waar Sebas programma doet)aan Sebastiaan.

De titanic is gezonken in 1912.
19 = de S in het alfabet
12 = de L in het alfabet
Dus Sebastiaan Labrie

Om het nog leuker te maken:

1 + 9 + 1 + 2 = 13 -> de M in het alfabet dus Sebastiaan Labrie Mol

Ik vind het heel toevallig allemaal. Let ook op de Stena Line boot die in beeld kwam. En het antwoord van Sebastiaan op de vraag wat hij zou doen als hij de mol zou zijn: "alles wat ik tot nu toe weet over boord gooien".(Aflevering 1)

Ik weet nu echt niet meer wie de mol is...Sebastiaan, Dennis, Froukje, Jon, Rick en Anniek staan nog steeds op mijn mollenlijst omdat er toch telkens weer hints verschijnen waar ik hen aan kan linken.
Jullie hebben het telkens over een tunnelvisie? Ik ken dat echt niet!  ::)

Carpe Diem!!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2009, 13:20:16 »
Wat vinden jullie hiervan;
Misschien een beetje ver gezocht, maar er moet iets met die titanic zijn...en dan misschien gelinked (Llink!= omroep waar Sebas programma doet)aan Sebastiaan.

De titanic is gezonken in 1912.
19 = de S in het alfabet
12 = de L in het alfabet
Dus Sebastiaan Labrie

Om het nog leuker te maken:

1 + 9 + 1 + 2 = 13 -> de M in het alfabet dus Sebastiaan Labrie Mol

Ik vind het heel toevallig allemaal. Let ook op de Stena Line boot die in beeld kwam. En het antwoord van Sebastiaan op de vraag wat hij zou doen als hij de mol zou zijn: "alles wat ik tot nu toe weet over boord gooien".(Aflevering 1)

Ik weet nu echt niet meer wie de mol is...Sebastiaan, Dennis, Froukje, Jon, Rick en Anniek staan nog steeds op mijn mollenlijst omdat er toch telkens weer hints verschijnen waar ik hen aan kan linken.
Jullie hebben het telkens over een tunnelvisie? Ik ken dat echt niet!  ::)



Ik vind het goed bedacht. Maar over Llink: daar werkt Froukje ook, en nog aan hetzelfde programma als Sebas. Geestig om te lezen over die jaartallen, die dan weer gelinkt worden aan letters. Ik kom daar niet op, maar als ik dit zo lees denk ik "hoe simpel kan het zijn!"

Het antwoord op de vraag hoe hij het zou doen als mol was idd een raar antwoord. Hoezo, alles wat ik weet overboord gooien??? Wat weet je dan?

Ik heb dus wel tunnelvisie  ::schaam::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2009, 15:10:09 »

Het antwoord op de vraag hoe hij het zou doen als mol was idd een raar antwoord. Hoezo, alles wat ik weet overboord gooien??? Wat weet je dan?

Uiteraard heeft de groep op de reis naar Noord-Ierland ook al contact gehad. Ik neem aan dat het spelletje dus eigenlijk al op Schiphol is begonnen, enige tijd voor de opnamen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2009, 17:56:38 »
Dat zal best, maar wat is hij daar dan te weten gekomen wat hij door de mol te spelen overboord zou willen gooien? Maakt toch niet uit wat hij weet als mol zijnde? Hij kan daardoor het spelletje gewoon meespelen en het is alleen maar in zijn voordeel. Vreemde uitspraak hoor!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2009, 19:02:14 »
Ik zat net een programma van LLink te bekijken, en daar zie ik dus inderdaad Froukje en Sebastiaan de hele tijd gezellig elkaar afwisselen. Dit in combinatie met de hints over Titanic begin ik toch echt langzaamaan te geloven dat het allemaal geen toeval meer kan zijn. Vooral de vraag 'Welke twee kandidaten zijn samen 353 cm lang (Froukje en Sebastiaan) en dat de afmetingen van de titanic bij elkaar opgeteld ook 353 zijn (meters welliswaar). Dan ook nog alle hints met het getal 2, het zal toch niet waar zijn dat ze echt zoiets raars als twee mollen bedacht hebben. En dan zijn er nog meer hints die op Sebastiaan of Froukje terug te brengen zijn.... Dit alles maakt me maar onzeker :-S...
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2009, 19:08:42 »
Dat zal best, maar wat is hij daar dan te weten gekomen wat hij door de mol te spelen overboord zou willen gooien? Maakt toch niet uit wat hij weet als mol zijnde? Hij kan daardoor het spelletje gewoon meespelen en het is alleen maar in zijn voordeel. Vreemde uitspraak hoor!

Als mol maakt dat inderdaad niet uit. Als deelnemer kun je wel al verdachte opmerkingen of akties van de andere kandidaten genoteerd hebben.

Als je op zoek bent naar de mol is nu eenmaal alles wat een ander doet verdacht.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)