Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437918 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1640 Gepost op: 7-06-2020, 00:53:30 »
Ik moet dus zeggen dat ik wit ben omdat iemand daar een artikel over heeft geschreven, terwijl ikzelf wit in deze context enorm vind neigen naar white supremacy en dat is iets waar i k echt heel ver vanaf wil staan.
Je hebt het dus niet gelezen? ;D

Je moet het niet doen omdat iemand er een artikel over heeft geschreven (overigens niet het enige artikel/stuk/media hierover, gewoon een voorbeeld om uit te leggen waarom) maar om wat erin staat. Ik kan dat ook allemaal weer gaan uittypen maar dat zou verspilde moeite zijn.

Citaat
Ik mag dus niet alm zeggen omdat dat ook gebruikt wordt door domme tegenstanders van blm die niet inzien dat in de A van All automatisch ook black wordt meegepakt

Gelukkig dat ik nog voor mezelf kan bepalen hoe ik het bedoel.






And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1642 Gepost op: 7-06-2020, 01:04:50 »
Nee dat komt zeker niet aardig over. Ik snap niet zo goed waar die laatste opmerking voor nodig is. En in mijn eerste alinea zeg ik eigenlijk hetzelfde als jij dus snap ik niet zo goed waarom je vindt dat je mij op zoveel manieren iets uit moet blijven leggen.
Je eerste alinea was een vraag, dus ik geef antwoord. Alleen wordt het langzamerhand een beetje frustrerend dat jij en anderen steeds dezelfde vragen blijven stellen en om dan steeds dezelfde antwoorden te moeten blijven geven, want "lees alsjeblieft de discussie terug" klinkt dan óók weer niet aardig. Ik vraag me gewoon oprecht af waarom het nu zo moeilijk om te begrijpen is, en hoe we dan wel moeten discussiëren zonder dat jullie je aangevallen voelen. Ik doe echt mijn best, maar ik weet het gewoon niet meer.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1643 Gepost op: 7-06-2020, 01:09:50 »
Je hebt het dus niet gelezen? ;D

Je moet het niet doen omdat iemand er een artikel over heeft geschreven (overigens niet het enige artikel/stuk/media hierover, gewoon een voorbeeld om uit te leggen waarom) maar om wat erin staat. Ik kan dat ook allemaal weer gaan uittypen maar dat zou verspilde moeite zijn.




Ik heb het artikel tuurlijk wel gelezen, en er staan een hele hoop punten in waar een waarheid inzit, maar ook punten waarbij ik denk dat je wel heel veel spijkers op laag water kan zoeken.   

Aan wit kleeft een nadeel, aan blank kleeft een nadeel.
Daarom en zo omschreef ik het volgens mij ook al paar keer.. dat Ik ( mijn mening, verder geen waardeoordeel) liever blank genoemd word en dat ik ( ja weer mijn mening) vandaag gewoon naar een blm meeting Ben gegaan terwijl ik toch echt vind dat all lives matter. 


Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1644 Gepost op: 7-06-2020, 01:23:43 »
Mensen begrijpen dat punt heus wel. Ik begrijp ook heus wel dat je tegen een demonstrant voor BLM nu niet gaat roepen: maar hé wacht eens even dat klopt niet: het is ALM. Dat snap ik echt wel. Maar omdat ALM dus gebruikt wordt als 'tegenhanger' voor BLM door mensen met slechte bedoelingen, mag je nooit meer zeggen: All Lives Matter? Iedereen doet ertoe. Alle levens zijn belangrijk.

Je eerste alinea was een vraag, dus ik geef antwoord. Alleen wordt het langzamerhand een beetje frustrerend dat jij en anderen steeds dezelfde vragen blijven stellen en om dan steeds dezelfde antwoorden te moeten blijven geven, want "lees alsjeblieft de discussie terug" klinkt dan óók weer niet aardig. Ik vraag me gewoon oprecht af waarom het nu zo moeilijk om te begrijpen is, en hoe we dan wel moeten discussiëren zonder dat jullie je aangevallen voelen. Ik doe echt mijn best, maar ik weet het gewoon niet meer.

Ik bedoelde niet alinea, maar eerste twee zinnen. Ik zeg in die zinnen juist dat ik het wel begrijp in deze context.

Je hebt het steeds over discussiëren, maar ik vind het meer overkomen alsof jij gelijk hebt en ik dat maar niet wil begrijpen. Een zin als: langzamerhand een beetje frustrerend dat jij en anderen steeds dezelfde vragen blijven stellen en om dan steeds dezelfde antwoorden te moeten blijven geven, vind ik nogal aanmatigend overkomen.

Ik vind de post van Hans wel mooi geformuleerd en de laatste zin heel treffend. Ik quote even de laatste zin.

De discussie is dan dus: bestaat er per context echt 1 ware betekenis van alle woorden, van alle dingen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1645 Gepost op: 7-06-2020, 01:24:25 »
Je eerste alinea was een vraag, dus ik geef antwoord. Alleen wordt het langzamerhand een beetje frustrerend dat jij en anderen steeds dezelfde vragen blijven stellen en om dan steeds dezelfde antwoorden te moeten blijven geven, want "lees alsjeblieft de discussie terug" klinkt dan óók weer niet aardig. Ik vraag me gewoon oprecht af waarom het nu zo moeilijk om te begrijpen is, en hoe we dan wel moeten discussiëren zonder dat jullie je aangevallen voelen. Ik doe echt mijn best, maar ik weet het gewoon niet meer.
Stop dan eens Met steeds maar willen zeggen dat Anderen niet dat mogen zeggen wat zij willen zeggen.  Ik en wederom kan ik niet voor Anderen spreken vind het erg frustrerend dat als Ik zeg alm dat ik dan krijg te horen dat ik zeg dat zwarten niet zielig moeten  doen en Anderen ook gediscrimeerd worden .

Dat is toch  compleet niet de invulling die ik aan alm geef, dat is de invulling die je aan de  term geeft.
Hier bij is de opmerking van Hans voor mij zo treffend over 1 ware betekenis .

Als ik het heb over een huis Met groene gordijnen dat bovenop een Berg staat , en onder in het dal is een huisje Met een Blauw dak, een een huis Met een rode voordeur.
En ik laat 40 mensen dat tekenen is de kans dat Ik 40 verschillende voorstellingen krijg, waarbij er misschien geen 1 was zoals ik het in mijn hoofd had.

Dus laten we stoppen Met voor elkaar In te vullen. Ik heb nergens t idee dat er hier iemand is die gelooft dat zwarten niet gedscrimineerd worden en dat zwarten maar moeten stoppen Met zielig doen.


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1646 Gepost op: 7-06-2020, 01:29:49 »
Anderen mogen ook niet altijd alles zeggen, nee. Soms is iets niet meer gewoon een mening, maar gaat iets in tegen mensenrechten etc. ALM is in jouw intentie misschien niet zo bedoeld, maar zoals hier al echt heel vaak is uitgelegd, is dat wel waar die beweging voor staat. Als je dan toch nog die phrase wil gebruiken, moet je ook niet raar opkijken als je racistisch, naïef of respectloos genoemd wordt.

Starlight (onder andere) probeert echt al de hele dag HEEL rustig en geduldig haar (en dat van velen) standpunt uit te leggen. Echt jammer dat mensen dan gaan zeuren dat ze aanvallend is. Als je dat zo voelt, moet je misschien eens bij jezelf kijken waarom dat zo voelt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1647 Gepost op: 7-06-2020, 01:43:05 »
Anderen mogen ook niet altijd alles zeggen, nee. Soms is iets niet meer gewoon een mening, maar gaat iets in tegen mensenrechten etc. ALM is in jouw intentie misschien niet zo bedoeld, maar zoals hier al echt heel vaak is uitgelegd, is dat wel waar die beweging voor staat. Als je dan toch nog die phrase wil gebruiken, moet je ook niet raar opkijken als je racistisch, naïef of respectloos genoemd wordt.

Starlight (onder andere) probeert echt al de hele dag HEEL rustig en geduldig haar (en dat van velen) standpunt uit te leggen. Echt jammer dat mensen dan gaan zeuren dat ze aanvallend is. Als je dat zo voelt, moet je misschien eens bij jezelf kijken waarom dat zo voelt.

Oh? zeuren?

Zoals ik al eerder zei er is hier maar één waarheid en dat is die van jullie en wij zijn degenen die zeuren. En dat onder het mom van een respectvolle en geduldige discussie, zoals D*N zegt.  ::ohno::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1648 Gepost op: 7-06-2020, 01:43:59 »
Je hebt het steeds over discussiëren, maar ik vind het meer overkomen alsof jij gelijk hebt en ik dat maar niet wil begrijpen. Een zin als: langzamerhand een beetje frustrerend dat jij en anderen steeds dezelfde vragen blijven stellen en om dan steeds dezelfde antwoorden te moeten blijven geven, vind ik nogal aanmatigend overkomen.
...omdat het ook niet mijn mening is, maar een feit dat "all lives matter" in antwoord op "black lives matter" bedoeld is om de beweging niet serieus te nemen en daar de aandacht van afleidt. Iedereen vindt dat all lives matter, maar in de context van Black Lives Matter is dat compleet irrelevant want all lives worden niet vermoord door de politie, dat zijn black lives. Dus die hebben nu de aandacht. De aandacht van black lives terug naar all lives brengen, negeert dus het probleem.

En dan kan het allemaal best zijn dat dat niet jullie bedoeling is, maar dat doet er niet toe. Dat is wel de boodschap die het overbrengt. Dat proberen we duidelijk te maken. Zodat jullie met al jullie goede intenties niet onbedoeld de verkeerde boodschap overbrengen.

En zelfs als het wel om een mening ging is het frustrerend als iemand steeds dezelfde dingen blijft vragen over je mening en je dan steeds dezelfde dingen moet uitleggen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1649 Gepost op: 7-06-2020, 01:44:50 »

Ik heb het artikel tuurlijk wel gelezen, en er staan een hele hoop punten in waar een waarheid inzit, maar ook punten waarbij ik denk dat je wel heel veel spijkers op laag water kan zoeken.   

Aan wit kleeft een nadeel, aan blank kleeft een nadeel.
Wat er is nadelig aan wit? We zijn toch gewoon wit? Waarom zouden wij onszelf niet wit noemen maar donkere mensen wel zwart?

Citaat
Daarom en zo omschreef ik het volgens mij ook al paar keer.. dat Ik ( mijn mening, verder geen waardeoordeel) liever blank genoemd word en dat ik ( ja weer mijn mening) vandaag gewoon naar een blm meeting Ben gegaan terwijl ik toch echt vind dat all lives matter. 


... vind ik nogal aanmatigend overkomen.

Dat is dus ook hoe de zwarte gemeenschap zich voelt als jij "All Lives Matter" verkondigd in deze discussie.

De discussie is dan dus: bestaat er per context echt 1 ware betekenis van alle woorden, van alle dingen?
Als het gaat om politieke discussies zeker wel ja. Je kan ook verkondigen dat je nazi bent geworden en dat voor jou betekent dat je een "nederig amicale zielverrijkende inwoner" bent geworden, maar je zal dan ook met de grond gelijk gemaakt worden, mogelijk je baan verliezen en meer, want we weten dat nazi gewoon voor iets staat wat fout is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1650 Gepost op: 7-06-2020, 01:55:34 »
Uit Wikipedia de aanhangers van all live matters stellen alle mensen gelijk ongeacht ras.  En de maatschapij zou kleurenblind moeten

. Verder nig een wat religieuzer I gestelde sympatisant   “we are all brothers and sisters and all live matters to the great “ .

Pas op moment dat mensen als Obama erop losgingen “ it is about an issue in the
Afro American community that doesn’t exist as such in other communities”. Dat de term alm een Andere lading heeft gekregen .

Maar Obama zit daar verkeerd er zijn wel degelijk Andere groeperingen die ook bijna dagelijks te maken hebben Met racisme en geweld ( sikhs , joden , lgbtq).

Dus vandaar dat er nu - naar mijn mening ten ontechte - een scherp rand je aan de term alm hangt. Terwijl deze term tich veel beter de lading dekt , want ik denk dat de mensen achter blm ook zeker niet willen impliceren dat only black lives matter.

En dat geven ze ook aan In de meeste interviews waarbij die kritiek te horen wordt gegeven.

Dus Ik hoop dat de aanhamgers van blm, me niet meer van alles verwijten als ik blijf zeggen dat ik voor mezelf de term blm niet de volledige lading vindt dekken.


Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1651 Gepost op: 7-06-2020, 01:55:47 »
Dat is dus ook hoe de zwarte gemeenschap zich voelt als jij "All Lives Matter" verkondigd in deze discussie.

Ik weet niet waar jij het gelezen hebt, maar ik heb nergens beweerd dat ik dat verkondig richting de zwarte gemeenschap.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1652 Gepost op: 7-06-2020, 01:58:44 »
...omdat het ook niet mijn mening is, maar een feit dat "all lives matter" in antwoord op "black lives matter" bedoeld is om de beweging niet serieus te nemen en daar de aandacht van afleidt. Iedereen vindt dat all lives matter, maar in de context van Black Lives Matter is dat compleet irrelevant want all lives worden niet vermoord door de politie, dat zijn black lives. Dus die hebben nu de aandacht. De aandacht van black lives terug naar all lives brengen, negeert dus het probleem.

Is er ook informatie/bewijs te vinden over dat dit een feit is dat het is bedoeld om de beweging niet serieus te nemen en de aandacht af te leiden?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1653 Gepost op: 7-06-2020, 01:59:26 »
Ik snap ni et hoe je All Lives Matter kan gebruiken als je weet dat het vooral gebruikt wordt als tegenreactie op BLM ::hypocriet::

Nu ga ik weer verder   ::proostbier:: fijne nacht allemaal!
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1654 Gepost op: 7-06-2020, 02:03:21 »
Ik weet niet waar jij het gelezen hebt, maar ik heb nergens beweerd dat ik dat verkondig richting de zwarte gemeenschap.

Je post het op een openbaar forum Moni ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1655 Gepost op: 7-06-2020, 02:13:58 »
Is er ook informatie/bewijs te vinden over dat dit een feit is dat het is bedoeld om de beweging niet serieus te nemen en de aandacht af te leiden?
Als iemand zegt "black lives matter" en iemand reageert daarop met "all lives matter", wat bedoelt die persoon daarmee te zeggen dan? Wat doet dat precies? Waarom is dat relevant om te noemen? Er zijn echt al genoeg analogieën genoemd om uit te leggen waarom dat niet een goede reactie is. Welk bewijs heb je nodig dan? Dat het een bewuste actie is van mensen? Dat er een racistische organisatie bestaat die All Lives Matter heet? Dat is namelijk helemaal niet wat we proberen te zeggen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1656 Gepost op: 7-06-2020, 02:28:20 »
Je post het op een openbaar forum Moni ;).

Sorry, maar ik word hier heel naar van en vind dit niet oké. Ga je me nu ergens van beschuldigen?  ???

We discussiëren hier over de opvatting van ALM. Dat wil nog niet zeggen dat ik Black Lives minderwaardiger vind.

Als iemand zegt "black lives matter" en iemand reageert daarop met "all lives matter", wat bedoelt die persoon daarmee te zeggen dan? Wat doet dat precies? Waarom is dat relevant om te noemen? Er zijn echt al genoeg analogieën genoemd om uit te leggen waarom dat niet een goede reactie is. Welk bewijs heb je nodig dan? Dat het een bewuste actie is van mensen? Dat er een racistische organisatie bestaat die All Lives Matter heet? Dat is namelijk helemaal niet wat we proberen te zeggen.

Oké dus het is puur jullie interpretatie? Omdat ik hier eerder las dat het een feit was dat het een antibeweging was op BLM.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1657 Gepost op: 7-06-2020, 02:30:13 »


Aan het eind samen lopen  ::jaja::   
...maar soms even niet :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1658 Gepost op: 7-06-2020, 02:43:36 »
Oké dus het is puur jullie interpretatie? Omdat ik hier eerder las dat het een feit was dat het een antibeweging was op BLM.
Zucht.
Nee, het is geen antibeweging als zodanig. Ja, door dat te zeggen leid je de aandacht weg van het probleem (namelijk dat black lives er in de maatschappij niet toe doen) en dat doen vooral mensen die de BLM-beweging niet steunen en denken dat racisme geen probleem is. Als je niet wil dat mensen je daarmee associëren moet je het dus niet zeggen.

Edit: en blijkbaar worden er wel ook protesten tegen BLM gehouden onder die naam. Niet georganiseerd zoals BLM, maar dus wel mensen die dat echt actief zo gebruiken.

En dat is echt de laatste uitlegpoging die ik ga doen ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 7-06-2020, 02:47:16 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1659 Gepost op: 7-06-2020, 02:48:50 »
Jawel ALM is wel een tegenbeweging. In Leeuwarden is een BLM protest en er is een tegendemonstratie aangekondigd onder de naam ALM 🤷‍♀️
I won't worry my life away. I choose to be happy!