Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76107 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #220 Gepost op: 28-01-2018, 21:49:06 »
Die blonde vrouw bij Olcay is heel lang. Het is Ruben. Bij Jan en Emilio zie je 10 meter achter Art een lange man. De lange oude man met rood vest heeft een porto is zijn linker jaszak. Voor ons rechts. Hoe kom je er op, nou Ruben loog tegen Loes in het nagesprek van de eerste opdracht over het gedrag van Jan en dan ga je lange mannen zoeken. Bij Loes  zie je een aan het einde een groen T-shirt naar links gaan. Gewoon zijn eigen groene T-shirt?!

Ruben als mol is bereid Loes eruit te spelen. Belofte maakt schuld. Dit kost me een kratje Sjaak.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 23:38:44 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #221 Gepost op: 28-01-2018, 22:17:39 »
Die blonde vrouw bij Olcay is heel lang. Het is Ruben. Bij Jan en Emilio zie je 10 meter achter Art een lange man. De lange oude man met rood vest heeft een porto is zijn linker jaszak. Voor ons rechts. Hoe kom je er op, nou Ruben loog tegen Loes in het nagesprek van de eerste opdracht over het gedrag van Jan en dan ga je lange mannen zoeken. Bij Loes  zie je een aan het einde een groen T-shirt naar links gaan. Gewoon zijn eigen jas?!

Ruben als mol is bereid Loes eruit te spelen. Belofte maakt schuld. Dit kost me een kratje Sjaak.

Goed gespot die porto.
En ook wel een hele leuke gedachte: Ruben is ze allemaal!
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 22:22:31 door annebeestje »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #222 Gepost op: 28-01-2018, 22:20:57 »
Geprobeerd naar de tijden op het horloge van Art te kijken, maar deze houd hij grotendeels verborgen. Alleen bij Emilio en bij Olcay kon ik een tijdstip zien. Zat hooguit 5 minuten tussen tussen Emilio en Olcay. Als dat bij iedereen zo snel ging qua tijd, dan geloof ik niet dat de mol een enorme verkleedpartij gehad zal hebben. Jammer dat er bij de rest geen tijden te zien zijn.

Edit: raar trouwens dat in zo’n korte tijd ook de opstelling compleet veranderd is. Achtergrond is heel anders, bord verplaatst, zon/schaduw. Wellicht toen de regenbui geweest? Gezien de (ik denk) druppels op het bord bij Olcay.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 22:26:16 door Claudia/Zwanee »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #223 Gepost op: 28-01-2018, 22:26:37 »
Dit is zulk hilarisch puzzelvoer voor molloten. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #224 Gepost op: 28-01-2018, 22:45:46 »
Dit is zulk hilarisch puzzelvoer voor molloten. ::rofl::

Reken er maar op dat het hele productieteam in een deuk ligt   ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #225 Gepost op: 28-01-2018, 22:46:15 »
Heerlijk nietszeggende opdracht. ::ok::
🜃

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #226 Gepost op: 28-01-2018, 23:04:37 »
Dit is zulk hilarisch puzzelvoer voor molloten. ::rofl::

Geweldig, vooral als het alleen een opdracht is om met de mol te kloten achter de kandidaten  ::rofl::

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #227 Gepost op: 28-01-2018, 23:29:42 »
Maar volgens het Dagboek van de Mol liep de Mol alleen langs bij kandidaten die "Ja" antwoordden op de vraag "Wil je nu al weten wie de mol is?" Dus dan is de mol bij Stine niet langsgelopen.

EDIT: Oh, wacht, dat bedoel je waarschijnlijk ook... laat maar. :-[

 ::rofl::
Ach ik vind het zelf ook ingewikkeld allemaal  ;)
Maar inderdaad, dat bedoelde ik.
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #228 Gepost op: 29-01-2018, 01:00:55 »
Art stelde de vraag 'Wil je nu al weten wie de Mol is?' aan iedereen, behalve aan Loes. Bij Loes zien we namelijk alleen de desbetreffende vraag in beeld op het bord.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #229 Gepost op: 29-01-2018, 01:02:06 »
Het klopt wel qua volgorde. Wat ik opvallender vind is haar mimiek op de vraag of zij de mol is.
Ze knijpt haar lippen samen, schudt nee en knippert 3 keer met haar ogen terwijl ze het woord “nee” uitspreekt (op 31.34).

Lippen op elkaar persen: Het lichaam geeft letterlijk aan dat datgene wat er uit de mond van de persoon komt er eigenlijk niet uit zou moeten komen.
Knipperen met de ogen: Dit zijn uitingen van nervositeit, die vaak duiden op liegen. Gemiddeld knippert een persoon 1 keer per 5 seconden met de ogen.


Ik denk dat als je de mol bent, je wel zult weten dat deze vraag er in zit en ook waar die zit. Waarom zou je als mol jezelf willen pijnigen met deze lastige vraag? En mocht de mol toch voor deze optie kiezen, dan zullen ze heus wel deze vraag vijf keer gefilmd hebben en de minst nerveuze in de uitzending plaatsen.


dacht exact hetzelfde. Nu was het wel meteen duidelijk dat je dus ook een soort figuurlijke vrijstelling kon verdienen door de mol te spotten. Maar ik denk dat als je alles positief (dus ‘liefelijk”) had beantwoord je misschien wel bij die vrijstelling was uitgekomen helemaal rechts onderaan? Dus: ik wil niet weten wie de mol is, ik pak geen jokers af etc. Alhoewel ik het niet eens zou zijn als je nu dat al kon verdienen. Maar om aan te geven: misschien was er echt nog wel iets te verdienen op dat bord.

Waarschijnlijk zul je wel eerst op eigen houtje aflevering acht moeten zien te halen. En daarnaast, als je alleen lieve antwoorden geeft maar uiteindelijk in aflevering zes jokers gaat stelen, misschien dat Art dan de finalevrijstelling weer afpakt?
Toch denk ik eerder zoals zovelen suggereren dat als je goed oplet en de mol ziet, dat dat al een soort van vrijstelling is.

Wat mij verder opviel in mijn Stinetunnel: bij de meeste kandidaten kregen wij uitgebreid de inleidende praatje van Art te zien. Bij Stine werd ineens meteen de keuze gemaakt bij de eerste vraag. Stine was sowieso redelijk kort bij deze opdracht Misschien hebben ze het intropraatje bij haar overgeslagen omdat ze de tijd nodig had om zich eerst weer om te kunnen kleden?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #230 Gepost op: 29-01-2018, 01:02:37 »
Geprobeerd naar de tijden op het horloge van Art te kijken, maar deze houd hij grotendeels verborgen. Alleen bij Emilio en bij Olcay kon ik een tijdstip zien. Zat hooguit 5 minuten tussen tussen Emilio en Olcay. Als dat bij iedereen zo snel ging qua tijd, dan geloof ik niet dat de mol een enorme verkleedpartij gehad zal hebben. Jammer dat er bij de rest geen tijden te zien zijn.

Edit: raar trouwens dat in zo’n korte tijd ook de opstelling compleet veranderd is. Achtergrond is heel anders, bord verplaatst, zon/schaduw. Wellicht toen de regenbui geweest? Gezien de (ik denk) druppels op het bord bij Olcay.


Er zijn inderdaad 2 opstellingen. De volgorde die werd getoond in aflevering 4 was als volgt:
Emilio,Jan,Stine,Ruben,Loes,Simone,Olcay

Behalve bij de eerste 3 heb ik de volgorde van de kandidaten kunnen achterhalen:
1. Stine of Jan  
2. Stine of Jan  
3. Emilio tijdstip op Art's horloge: 16:25  
4. Ruben  tijdstip op Art's horloge is 16:50
5. Loes   geen tijdstip zichtbaar; geen regendruppels op de tafel
6. Olcay 17:40 + regendruppels op de tafel
7. Simone (bij Simone meer regendruppels zichtbaar op de tafel dan bij Olcay!)

Wanneer Art de groep toespreekt na deze opdracht, dan is het 18:15 uur.


twee foto's toegevoegd van Olcay en Simone. Alleen bij deze twee waren regendruppels te zien op de tafel. Bij Simone zie je er meer, dus zij heeft als laatste de vragen beantwoord.

« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 01:07:31 door mastermol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #231 Gepost op: 29-01-2018, 01:07:15 »
Ik ben zo blij dat jullie een manier gevonden hebben om de kandidaten in de juiste volgorde te zetten. ::bravo:: Ik begon al te vrezen dat dit topic vol met vage shots ging staan van Georgiërs.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #232 Gepost op: 29-01-2018, 01:43:40 »
Maar dan is het dus heel onmols van Simone om voor groepsvrijstelling te gaan. Want er was toch al een meerderheid voor geld, kon ze daar als mol mooi op meegaan.

Ik heb het idee dat Simone het advies van Rik om te nepmollen gewoon consequent volhoudt.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #233 Gepost op: 29-01-2018, 07:29:00 »
Maar dan is het dus heel onmols van Simone om voor groepsvrijstelling te gaan. Want er was toch al een meerderheid voor geld, kon ze daar als mol mooi op meegaan.

Ik heb het idee dat Simone het advies van Rik om te nepmollen gewoon consequent volhoudt.

Je antwoord moet natuurlijk ook bij je karakter passen, zeker als het niet uitmaakt. Als jij alles aan iedereen gunt en opeens niet voor de groepsvrijstelling gaat is daar (zeg niet dat Simone zo is, gewoon een vb). Anderzijds zou een Olcay die zich profileert als iemand die 3 extra afvallers wil voor 1 euro vrij ongeloofwaardig zijn als ze opeens de groeps vrijstelling kiest.

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #234 Gepost op: 29-01-2018, 08:40:26 »
Over de volgorde van Niets is wat het lijkt: Is dit met het weerbericht gecheckt van die dag? Daar kan je op zien wanneer het geregend heeft. Ik weet niet precies op welke dag dit gedraaid is, maar iemand kan dat vast wel vertellen? Want als dit rijtje klopt dan kan het niet anders dan dat Simone de mol is.

Vind het alleen wel raar dat we dan nog niet echt hints gevonden hebben in de afleveringen dat op Simone slaat. Wel heel veel molgedrag. Of heb ik een hint gemist?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #235 Gepost op: 29-01-2018, 08:49:34 »
Over de volgorde van Niets is wat het lijkt: Is dit met het weerbericht gecheckt van die dag? Daar kan je op zien wanneer het geregend heeft. Ik weet niet precies op welke dag dit gedraaid is, maar iemand kan dat vast wel vertellen? Want als dit rijtje klopt dan kan het niet anders dan dat Simone de mol is.

Want?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #236 Gepost op: 29-01-2018, 09:28:44 »
Fantastisch dat zo goed gespeurd is naar de volgorde!
Ik denk zelf niet dat de Mol de laatste geweest moet zijn. Waarom is dat nodig voor en opdracht?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #237 Gepost op: 29-01-2018, 09:51:47 »
En verder, terwijl Stine aan de tafel staat loopt er iemand langs die ook nog eens zwaait en out of focus is...



Dit is toch gewoon Ruben?!

Zegt iig minstens dat iemand als Ruben gemakkelijk in het straatbeeld past. Ook de bediende bij het ontbijt had opvallend iets weg van Ruben (lang en zwarte baard).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 11:08:30 door Avogadro »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #238 Gepost op: 29-01-2018, 10:16:12 »
Als je het mij vraagt... ik geloof helemaal niks van al die verkleedpartijen.
Om een hele simpele reden: waar is de rest van de groep als er een kandidaat bij Art staat??
Die blijven dan toch bij elkaar lijkt me?

Tenzij alle kandidaten van elkaar worden afgezonderd... maar dan moet er een extra belletje bij de deelnemers gaan luiden lijkt me...  ::tandpastasmiley::

Ik denk er sterk aan dat er iets van een vrachtwagen is langs gereden met een afbeelding van De Mol op de truck...

 ::oink::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #239 Gepost op: 29-01-2018, 10:20:38 »

dat is wel een lange quote voor één smiley  .....


::bravo::

« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 18:16:33 door Lukie4, Reden: quote ingekort »