Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76097 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #240 Gepost op: 29-01-2018, 10:24:28 »
Wie is de Mol (The Mole) S18E04 op youtube.
Om 21:20 is het gesprek tussen Loes en Ruben waarin Ruben niets vertelt over wat boven de grond gebeurd is.

In de bijlage een overzicht van de lange mannen die ik tijdens de 2e opdracht heb gevonden. Alleen bij Emilio, Jan, Loes en Olcay, want die gingen voor het geld. En volgens het dagboek van de mol kon je dan de mol zien. En allemaal in het zichtveld van de kandidaten, niet achter hun rug.
Hoop dat de bijlage doorkomt... Ja gelukt, e.e.a. staat in de bijlage lange_mannen.pdf

« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 10:38:43 door foxhunter »

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #241 Gepost op: 29-01-2018, 10:40:42 »
Wat mij vanuit mijn Stine-tunneltje opviel bij deze opdracht:
Als Stine aan de beurt is, zien we die oudere man met dat rode vest (met porto) in beeld. Tijdens dat shot begint Art de vraag te stellen "Wil je nu al weten wie de mol is?" We hebben Stine dan nog niet gezien.
Als de vraag gesteld is, wordt het beeld van Stine van onscherp naar scherp gebracht. Geeft de montage hiermee antwoord op de gestelde vraag?  :o

Oftewel, was deze vraag voor de kijker bedoeld? Wil je nu al weten wie de mol is? Kijk dan maar eens even naar het volgende beeld  ::vergroot::
Volgens mij is dit bij geen van de andere kandidaten zo in beeld gebracht, maar misschien heeft iemand anders net zoiets ook bij een ander gezien.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #242 Gepost op: 29-01-2018, 10:47:33 »
De mevrouw met de tas en de paraplu heeft het postuur van Stine en heeft ook een beetje X-benen die Stine ook heeft. Dit is overigens makkelijker te zien met bewegende beelden dan met een screenshot. Wat ik moeilijker vind te verklaren zijn de schoenen. De schoenen die deze mevrouw draagt zijn anders dan de schoenen die Stine tot nog toe heeft aangehad in alle afleveringen. Het kan natuurlijk dat ze hier op hebben gelet en dat ze speciaal hiervoor andere schoenen hebben meegenomen maar het was makkelijker voor ons geweest als we de schoenen konden herkennen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #243 Gepost op: 29-01-2018, 11:00:08 »
Zou het kunnen dat de mol zich tussen een groepje goed geschminkte en verklede crew-leden heeft bevonden bij het 'vlak langs' lopen? Dan is de kans op herkenning het kleinst, denk ik. Voor verkleedpartijen bij de crew was mogelijk meer tijd dan voor het vermommen van de mol.

Offline XesjeX

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #244 Gepost op: 29-01-2018, 11:01:15 »
De mevrouw met de tas en de paraplu heeft het postuur van Stine en heeft ook een beetje X-benen die Stine ook heeft. Dit is overigens makkelijker te zien met bewegende beelden dan met een screenshot. Wat ik moeilijker vind te verklaren zijn de schoenen. De schoenen die deze mevrouw draagt zijn anders dan de schoenen die Stine tot nog toe heeft aangehad in alle afleveringen. Het kan natuurlijk dat ze hier op hebben gelet en dat ze speciaal hiervoor andere schoenen hebben meegenomen maar het was makkelijker voor ons geweest als we de schoenen konden herkennen.

Viel me inderdaad ook op dat die vrouw het postuur van Stine had. Maar ik denk niet dat de productie het ons zo makkelijk gaat maken door haar dezelfde schoenen te laten dragen..

Offline XesjeX

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #245 Gepost op: 29-01-2018, 11:04:00 »
Zou het kunnen dat de mol zich tussen een groepje goed geschminkte en verklede crew-leden heeft bevonden bij het 'vlak langs' lopen? Dan is de kans op herkenning het kleinst, denk ik. Voor verkleedpartijen bij de crew was mogelijk meer tijd dan voor het vermommen van de mol.

Op een gegeven moment (volgens mij toen Jan aan de beurt was) zag je twee mensen onder een blauw/witte paraplu lopen. Die vrouw leek erg op Stine, ze had ook zilveren (met rode? -> was niet goed te zien) oorbellen in. Daarnaast liep een man met een baard die op Ruben leek, maar kleiner is dan Ruben, dus misschien is dit wel iemand van de productie die verkleed naast Stine loopt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #246 Gepost op: 29-01-2018, 11:32:21 »
Wat mij vanuit mijn Stine-tunneltje opviel bij deze opdracht:
Als Stine aan de beurt is, zien we die oudere man met dat rode vest (met porto) in beeld. Tijdens dat shot begint Art de vraag te stellen "Wil je nu al weten wie de mol is?" We hebben Stine dan nog niet gezien.
Als de vraag gesteld is, wordt het beeld van Stine van onscherp naar scherp gebracht. Geeft de montage hiermee antwoord op de gestelde vraag?  :o

Oftewel, was deze vraag voor de kijker bedoeld? Wil je nu al weten wie de mol is? Kijk dan maar eens even naar het volgende beeld  ::vergroot::
Volgens mij is dit bij geen van de andere kandidaten zo in beeld gebracht, maar misschien heeft iemand anders net zoiets ook bij een ander gezien.

Heel mooi! Ik heb het meteen even gecheckt en je hebt gelijk. Maar een dingetje maakt het wat minder overtuigend: je kan ook ongeveer zo'n hint (wat minder sterk) naar Loes in de opdracht zien. Bij haar zien we eerst een close-up van de vraag "wil je nu al weten wie de Mol is?" en dan pas Loes in beeld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #247 Gepost op: 29-01-2018, 11:40:36 »
Geef mij eens argumenten waarom ik niet moet overstappen van Stine naar Jan.


Alles nalezend, vind ik de uitleg van Art over ''vlak langs komen'', en de vermomde personen toch best wel sterk.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #248 Gepost op: 29-01-2018, 12:05:19 »
Viel me inderdaad ook op dat die vrouw het postuur van Stine had. Maar ik denk niet dat de productie het ons zo makkelijk gaat maken door haar dezelfde schoenen te laten dragen..

Toch zagen de schoenen er gebruikt uit. Misschien heeft ze de schoenen apart gehouden voor deze molactie maar is het heel goed mogelijk dat ze deze schoenen wel eerder heeft aangehad. Ze komt als bekende Nederlander wel vaker voor de camera. Het lijkt me niet heel erg waarschijnlijk dat Stine tweedehands schoenen koopt voor WIDM en vervolgens nooit meer aandoet.

Met name de X-benen doet me vermoeden dat het Stine is. Het is wel heel veel toeval dat iemand zo in beeld wordt gebracht met het zelfde postuur die ook dezelfde type X-benen heeft.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #249 Gepost op: 29-01-2018, 12:28:03 »
Als je het mij vraagt... ik geloof helemaal niks van al die verkleedpartijen.
Om een hele simpele reden: waar is de rest van de groep als er een kandidaat bij Art staat??
Die blijven dan toch bij elkaar lijkt me?

Tenzij alle kandidaten van elkaar worden afgezonderd... maar dan moet er een extra belletje bij de deelnemers gaan luiden lijkt me...  ::tandpastasmiley::

Ik denk er sterk aan dat er iets van een vrachtwagen is langs gereden met een afbeelding van De Mol op de truck...

 ::oink::
Dit is een heel interessant dilemma. We gaan er inderdaad vanuit dat de persoon in kwestie gewoon langs liep. Maar dat kan inderdaad alleen maar indien iedereen zowel vooraf als nadien gescheiden is gebleven. Anders kan deze opdracht nooit slagen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #250 Gepost op: 29-01-2018, 12:33:33 »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #251 Gepost op: 29-01-2018, 12:34:48 »
Als je het mij vraagt... ik geloof helemaal niks van al die verkleedpartijen.
Om een hele simpele reden: waar is de rest van de groep als er een kandidaat bij Art staat??
Die blijven dan toch bij elkaar lijkt me?

Tenzij alle kandidaten van elkaar worden afgezonderd... maar dan moet er een extra belletje bij de deelnemers gaan luiden lijkt me...  ::tandpastasmiley::
Het zal echt wel vaker zijn dat kandidaten voor een opdracht afgezonderd werden. Lijkt me niet zo heel vreemd hoor. De eerste opdracht waren ze ook maar met één andere kandidaat in een hotel. Dat vonden ze misschien wat vreemd, maar dat betekent niet dat ze nu meteen door hadden dat de rest in een ander land was of dat ze dachten oh dan zal de ander wel de mol zijn want we zijn maar met z'n tweeën.  ::rofl:: Je hebt ook wel vaker opdrachten dat kandidaten op verschillende plekken moeten starten, zonder dat wij zien dat ze al uitleg over een opdracht hebben gehad.

Ik zou het ontzettend flauw vinden als de mol niet daadwerkelijk langs gelopen kwam (al dan niet met vermomming). Zeker gezien er in het dagboek van de mol naar gerefereerd wordt. Bovendien zouden de kandidaten dan toch moeten denken, maar heej we waren de hele tijd samen, hoezo kan de mol dan langs gelopen zijn? Daar zou toch wel iemand een opmerking over gemaakt hebben.

maar goed het speuren naar wie dat dan kan zijn, vind ik niet zo interessant. Dus ik denk dat ik verder maar uit dit topic wegblijf.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #252 Gepost op: 29-01-2018, 12:44:39 »
Met name de X-benen doet me vermoeden dat het Stine is. Het is wel heel veel toeval dat iemand zo in beeld wordt gebracht met het zelfde postuur die ook dezelfde type X-benen heeft.

Dat doet me denken aan die zin in het Dagboek van de Mol: "Herkennen ze mijn loopje niet?". Als Stine de enige is met een typisch loopje dan zou het wel een enorme voorzet zijn. Ook omdat de dame in kwestie zo duidelijk in beeld wordt gebracht.

Misschien toch eerder een dwaalspoor? Er stonden vorig jaar in het Dagboek geregeld dingen die op iedereen leken te wijzen behalve de Mol.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #253 Gepost op: 29-01-2018, 12:55:44 »
Dat doet me denken aan die zin in het Dagboek van de Mol: "Herkennen ze mijn loopje niet?".

EUREKA!! Bedenk me net nog een heel andere theorie...

Art zegt dat De Mol bij een ieder langs is gekomen... Stel dat Stine De Mol is:
Wat nou als ze de tweelingzus van Stine hiervoor hebben gebruikt??

In dat geval kan de groep gewoon bij elkaar blijven... en de tweelingzus van Stine zal ongetwijfeld nagenoeg hetzelfde loopje hebben of het anders in ieder geval goed na kunnen doen... vandaar wellicht "herkennen ze mijn loopje niet?"

Wij kijkers weten dat Stine een tweelingzus heeft... maar weten de deelnemers dat op het moment van de opname? Misschien een enkeling maar ik denk eerder dat niemand dat weet. In het geval dat iemand Stine meent te herkennen zal die denken dat dat niet kan omdat een paar minuten eerder Stine nog gewoon bij de groep zat...

Hoezo Stine-tunneltje...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 12:59:36 door KingLennart »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #254 Gepost op: 29-01-2018, 12:57:52 »
En Marja en Ellie Lust liepen ondertussen in het park tegen de klok in jokers te zoeken.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #255 Gepost op: 29-01-2018, 13:00:55 »
Ervan uitgaande dat Stine, Jan en Emilio eerst zijn gegaan, vind ik het (in mijn Ruben tunnel) ook wel opvallend dat er daarna gewisseld is en Ruben in het midden zit. Blijkbaar hebben er ongeveer 25 minuten gezeten tussen Emilio en Ruben. Als we ongeveer 20 minuten tussen de shifts zetten (en pak hem beet 5 minuten extra voor de verplaatsing), lijkt het zo te zijn, de dikgedrukte tijdens zijn dus gespotte tijden (goed werk, trouwens mastermol ::bravo::):

1. Stine of Jan - 15:45
2. Stine of Jan - 16:05 
3. Emilio - 16:25 
4. Ruben - 16:50 (+ 5 voor de locatiewissel)

5. Loes - 17:10
Regenbui, + 10 minuten
6. Olcay - 17:40
7. Simone - 18:00

Dit klopt dus niet helemaal, qua 20 minuten-regel, maar aangezien er regen is geweest, was dat waarschijnlijk dan een bui van 10 minuten, wat de vermoedelijke 30 minuten tussen Loes en Olcay zou kunnen verklaren?

Opvallend vind ik dat Ruben in die 5 verwissel-minuten ook gemakkelijk even zijn pruik/kleding/whatever zou kunnen veranderen: want zoiets afzetten lijkt me moeilijker onopvallend te doen dan het weer opzetten, als ik denk aan het fatsoeneren van je haar en outfit voor de tv. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #256 Gepost op: 29-01-2018, 13:01:09 »
En Marja en Ellie Lust liepen ondertussen in het park tegen de klok in jokers te zoeken.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ach ja ik heb al veel gekkere theorieën voorbij zien komen  ::tandpastasmiley::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #257 Gepost op: 29-01-2018, 13:09:26 »
Hoe zou zoiets gegaan zijn? De mol is dan heel de tijd niet bij de groep geweest. Je zou verwachten dat de kandidaten één voor één bij art geroepen worden maar blijkbaar zijn ze allemaal alleen gezet.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #258 Gepost op: 29-01-2018, 13:14:50 »
Hoe zou zoiets gegaan zijn? De mol is dan heel de tijd niet bij de groep geweest. Je zou verwachten dat de kandidaten één voor één bij art geroepen worden maar blijkbaar zijn ze allemaal alleen gezet.

Je moet niet willen dat ze elkaar dingen gaan vertellen of een tactiek gaan bespreken. Dus kan ik me voorstellen dat iedereen apart gehouden wordt. Niet alleen voor deze opdracht, maar voor alle opdrachten die niet een volledige groep zijn/individueel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #259 Gepost op: 29-01-2018, 13:15:55 »
Hoe zou zoiets gegaan zijn? De mol is dan heel de tijd niet bij de groep geweest. Je zou verwachten dat de kandidaten één voor één bij art geroepen worden maar blijkbaar zijn ze allemaal alleen gezet.

Ja, dat werd ook gedaan in het recentste seizoen van de Vlaamse Mol.

De Mol liep ook daar bij iedere kandidaat langs in een individuele opdracht en de wachtende kandidaten zaten apart op hun hotelkamer.

Het is ook niet anders te regelen dan door de kandidaten apart te zetten.