Auteur Topic: Welke series raad jij aan?  (gelezen 156550 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #220 Gepost op: 6-04-2015, 23:21:59 »
Jammer :(. Maar het is wel door hem geschreven toch? En van de originele serie is ook maar een deel door hem geregisseerd?

Misschien zou hij inderdaad een paar afleveringen kunnen doen.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2015, 22:00:41 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #221 Gepost op: 7-04-2015, 08:06:56 »
Klopt  ::jaja:: Script is inderdaad wel van hem dacht ik, samen met Mark Frost. Maar als Lynch regisseert, gebeurt er in ieder geval iets bijzonders (positief of negatief)  :P


We zullen zien, hopelijk komt hij nog terug, dat zou ik wel gaaf vinden  ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #222 Gepost op: 8-04-2015, 22:43:03 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #223 Gepost op: 9-04-2015, 17:36:06 »
Leuk. Benieuwd hoeveel steun er nodig is voor hij alsnog overstag gaat. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #224 Gepost op: 9-04-2015, 19:53:32 »
al vraag ik me af of het een heel slim idee is om David Lynch te laten regisseren, gezien een van zijn recentere films Inland Empire :P Dat is een beetje te abstract voor hoge kijkcijfers, waar Showtime waarschijnlijk toch wel op hoopt.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #225 Gepost op: 10-04-2015, 14:32:11 »
Whoop. 12 juni is het zover.. Dan komt seizoen 3 van Orange is the new black  ::boogie::

Ga proberen 1 aflevering per week te bekijken, maar ben bang dat het een dag of 2 binnen zitten wordt  ::hypocriet:: ;).


Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #226 Gepost op: 10-04-2015, 14:47:40 »
Ik zit nu bij S1E9 maar ik kom er maar niet doorheen  :-X Denk dat ik ook niet lang meer ga proberen

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #227 Gepost op: 10-04-2015, 15:52:11 »
::hyper::

Ik denk eigenlijk dat seizoen 2 enorm gaat teleurstellen :\'( :P Seizoen 1 gaat denk ik gewoon heel moeilijk te kloppen zijn. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat dat zo'n beetje de algemene consensus is dus misschien dat dat de verwachtingen lager maakt en dat deze dan wel uiteindelijk te halen zijn ::rofl:: Kijk er wel naar uit ::jaja::

Verder ook veel zin in Hannibal seizoen 3, zeker na die finale vorig jaar ::oink::, en Fargo seizoen 2 ::love:: ::bravo::

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #228 Gepost op: 10-04-2015, 15:54:03 »
Ik zit nu bij S1E9 maar ik kom er maar niet doorheen  :-X Denk dat ik ook niet lang meer ga proberen

Dat kan  ;). Had ik met Game of Thrones, Breaking bad  :-X. Probeer het telkens opnieuw, maar ik kan er echt de focus niet voor opbrengen op de 1 of andere manier.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #229 Gepost op: 10-04-2015, 16:29:33 »
Ook begrijpelijk  ;) Ik moet wel zeggen dat ik Red echt awesome vind, maar die heeft helaas niet de hoofdrol.


Verder ook veel zin in Hannibal seizoen 3, zeker na die finale vorig jaar ::oink::


Ik ook  ::hyper:: Zo benieuwd naar hoe het verder gaat na de Red Wedding-achtige taferelen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #230 Gepost op: 10-04-2015, 17:13:43 »
Whoop. 12 juni is het zover.. Dan komt seizoen 3 van Orange is the new black  ::boogie::
Jaaaa, zo leuk! :D
🜃

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #231 Gepost op: 10-04-2015, 19:25:42 »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #232 Gepost op: 10-04-2015, 22:48:05 »
Dat kan  ;). Had ik met Game of Thrones, Breaking bad  :-X. Probeer het telkens opnieuw, maar ik kan er echt de focus niet voor opbrengen op de 1 of andere manier.

Ouch.. twee van de beste series ooit!

Bijna 12 april! :D Game of Thrones season 5!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #233 Gepost op: 11-04-2015, 08:04:22 »
Ouch.. twee van de beste series ooit!


Vind ik dus niet  ;). Hoewel ik het wel om me heen hoor, maar ik zie echt niet wat er zo goed aan is  ::schaam::. Als iemand het mij zou kunnen uitleggen?

Ook begrijpelijk  ;) Ik moet wel zeggen dat ik Red echt awesome vind, maar die heeft helaas niet de hoofdrol.


In seizoen 2 heeft ze een grotere rol. Haar verhaal wordt dan verder uitgewerkt en ze is inderdaad cool.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #234 Gepost op: 11-04-2015, 10:25:46 »
Vind ik dus niet  ;). Hoewel ik het wel om me heen hoor, maar ik zie echt niet wat er zo goed aan is  ::schaam::. Als iemand het mij zou kunnen uitleggen?

In seizoen 2 heeft ze een grotere rol. Haar verhaal wordt dan verder uitgewerkt en ze is inderdaad cool.


Game of Thrones begint heel langzaam, maar ik vind het heel cool dat het zo'n groot episch verhaal is waarin je alles kunt verwachten. Het is niet altijd boeiend, maar ook de decors / locaties / kostuums en een paar hele gave rollen en acteurs maken het voor mij wel echt de moeite waard.

Breaking Bad vind ik de transformatie van Walter White fantastisch en hoe vooral Skylar en Hank daarop reageren. En Tuco, Hector Salamanca en Gustavo Fring zijn echt geniale schurken. Soms is het wat traag, maar het verhaal verzwakt niet.

Maar ik maakte laatst een lijstje met favoriete series en deze kwamen eigenlijk helemaal niet zo hoog, dus ik begrijp het best  ::schaam::



Ik ga denk ik OITNB toch nog proberen, dan. Hoorde idd dat in seizoen 2 Piper minder de hoofdrol kreeg (dus hopelijk ook dat zachtgekookt ei Larry, want die is zoo vervelend). Ik hoorde ook dat het personage gespeeld door Laverne Cox daar meer ruimte kreeg en ik ben ook heel benieuwd naar haar verhaal  :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #235 Gepost op: 11-04-2015, 10:46:49 »
ik kwam laatst een stuk in het NRC tegen over series en waarom bepaalde series (ging vooral over HBO geloof ik) zo goed zijn.
Het kwam er op neer dat ze spotten met de "oude wetten van tv series"

zoals  never kill the main character.

Verder had het volgens de schrijver van het artikel ook te maken met de diepere laag die de hbo series hebben als voorbeelden werden ook the Sopranos (waarheidsgetrouw beeld maffia) en True detective (diepere laag vader-dochter relatie) genoemd.

Iets minder sterk werd het argument van de schrijver toen hij Sex & the city als voorbeeld (sex verheerlijken) en twee alinea's later girls (sex weergeven zoals het is) noemde.

Maar goed GOT dus vanwege de diepere laag als machtsspelletjes en het onverwachte (er wordt niet één hoofdpersoon vermoord maar de vraag is of er één iemand uit de eerste serie het einde zal halen ;D).
Komt inderdaad nog bij zoals NextGP zegt de enscenering en het goede spel van de acteurs.
Ow en dan ben ik nog eens helemaal niet van het diepere en het occulte maar de 3-ogige raaf vind ik geweldig met dat jochie.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #236 Gepost op: 11-04-2015, 10:57:13 »
Ok. Het klinkt wel interessant allemaal :P. Ik ga het binnenkort maat weer eens oppakken bij seizoen 2.

@Next klopt dat Piper naar de achtergrond gaat en dat een aantal bijrollen de hoofdtoon zijn in seizoen 2. Vond ik erg leuk om te zien. Larry verdwijnt in seizoen 3 trouwens helemaal  ::boogie::  ;). Niemand vindt hem leuk. Hij voegt ook niks toe vind ik.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #237 Gepost op: 11-04-2015, 11:05:30 »
GoT zou ik zrker nog een kans geven!

BB is gewoon niet heel leuk ::hypocriet::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #238 Gepost op: 11-04-2015, 12:30:57 »
Ow en dan ben ik nog eens helemaal niet van het diepere en het occulte maar de 3-ogige raaf vind ik geweldig met dat jochie.

Dat is het stomste stuk
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #239 Gepost op: 12-04-2015, 11:59:27 »
Dat begon net echt interessant te worden, maar nu komt het helemaal niet in het seizoen voor ::)



also: woohoooooo GoT begint bijna ::hyper::

Ik zit de introtune alweer te pampam-pada-dampam-pada-dampam-pada-dampam'en ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.