Auteur Topic: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury  (gelezen 52500 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #80 Gepost op: 23-05-2014, 16:37:44 »
- Lukie niet weggestemd
Euhm, was jij niet diegene met het plan om Lukie weg te stemmen in the first place? ::)

Ik heb maar vier expliciete finale deals gemaakt hoor, daar ben ik wel voorzichtig mee geweest. Meestal heb ik wat vagere termen gebruik als 'we moeten bij elkaar blijven' (tegen het app complot), of zei ander het maar heb ik daar nooit expliciet op geantwoord/beloofd dat we een final 2/3 deal hadden (Fabiann).

Zoals ik zei mijn eerste finaledeal was met Jann. Die vloog eruit in aflevering 8, maar hij was gewoon erg handig omdat ik heel erg veel informatie van hem kreeg (en hij van mij). Na een tijdje had ik door dat het waarschijnlijk niet ging lukken om samen in de finale te komen, want jann had erg veel vijanden. Maar zoals verwacht is hij dus ook weggestemd zonder mijn toedoen.

De tweede finale deal was met Loezel in Aflevering 9. Ik had door dat we een meerderheid nodig hadden, Loezel was nog een beetje de 'grijze muis' in het spel geweest, geen opdrachten gewonnen, geen grote allianties gevormd etc. Daarnaast gunde ik haar de finale wel en dacht ik dat ik van haar kon winnen. Voor mij de perfecte kandidaat dus om een final 2 mee te sluiten.

De derde finale deal was met Lucy na de meeting bij Swifty. Ze gaf aan dat Nextgp een final 3 wou met haar en Ycaris, maar dat zij liever mij in Ycaris haar plaats had. Lucy had ik het hele contact al erg goed contact mee en we zouden een final 3 hebben dus ik kon makkelijk zowel de final 2 van Loezel als van Lucy trouw blijven.

De vierde en laatste final 3 deal heb ik met Nieky gemaakt, dat was meer als bescherming om niet weggestemd te worden in de kwartfinale. Ik wist natuurlijk ook niet hoeveel extra stemmen iedereen had. Stel dat Molbelg en Nieky wel alle extra stemmen hadden, dan was ik weg. Dus ik moest een manier vinden om hem te laten denken dat ik met hem naar de finale wou. Gelukkig was het app complot er en was een final 3 sluiten dus niet zo raar.

Maar nu ben ik benieuwd, welke deal had jij met Loezel? Want ik heb uiteindelijk al deze deals na kunnen komen. Maar als jij ook een final 2/3 had met Loezel dan jij niet?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #81 Gepost op: 23-05-2014, 16:44:30 »
Euhm, was jij niet diegene met het plan om Lukie weg te stemmen in the first place? ::)

De eerste keer misschien, maar dat kwam omdat alle vijanden in Nbede zaten ::)
En de tweede keer heb ik niet op hem gestemd, dus ik heb hem er niet echt uitgestemd

Maar waarom ga ik serieus in op een grapje van mezelf ?  ::)

Oja omdat het aangeeft dat ik niet alleen maar meegelift heb :D
Dankjewel D*N  :-*
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #82 Gepost op: 23-05-2014, 16:51:39 »
De eerste keer misschien, maar dat kwam omdat alle vijanden in Nbede zaten ::)
En de tweede keer heb ik niet op hem gestemd, dus ik heb hem er niet echt uitgestemd

Maar waarom ga ik serieus in op een grapje van mezelf ?  ::)

Oja omdat het aangeeft dat ik niet alleen maar meegelift heb :D
Dankjewel D*N  :-*
Omdat je claimed zo lief en loyaal gespeeld te hebben en dat niet zo is ;D.

En nee ik heb nooit gezegd dat je alleen maar hebt meegelift. Maar wel voor een groot deel en je hebt het zelf tegen me gezegd, dus dat heb ik tegen je gebruikt ja :P. Daarnaast geeft het aan dat ik elke keer de schuld kreeg en dat mijn spel daarom ook sterk was. Ik heb zelfs nadat mensen openlijk hebben gezegd dat ik ze heb verraden nog mensen weten te vinden die me vertrouwen (en ze daarvan kunnen overtuigen) en ben in de finale gekomen.

Edit: Daarnaast ben jij ook niet degene die het plan heeft uitgevoerd. Jij hebt alleen Lukie4 genoemd omdat je Fabiann niet wou wegstemmen. Maar ik heb daarna het plan uitgevoerd.

Ik wil de juryleden nog even meegeven: Nieky en Lucy zijn vooral tegen elkaar aan het 'vechten' op het moment. Geen van beide heeft nog kunnen aangeven dat ze het beter hebben gespeeld dan mij, omdat ze dat niet kunnen ;).
« Laatst bewerkt op: 23-05-2014, 16:53:16 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #83 Gepost op: 23-05-2014, 16:54:00 »
Wat nou aangezien we Bjorrn kennen  :P
Dat we allemaal weten dat je zo lief bent
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #84 Gepost op: 23-05-2014, 17:58:06 »
Geniaal D*N ;D

even complimentje voor alledrie, jullie doen het fantastisch

het is zo moeilijk om dit allemaal te lezen zonder me ermee te mogen bemoeien, maar het is wel heel erg leuk om te volgen, leuke finale 'eilandraad' (en goeie vragen van de jury)!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #85 Gepost op: 23-05-2014, 19:30:06 »
Daisy, Mollenvanger, JPMOL en Schulz mogen nog een vraag stellen tot morgen 20:00 uur.

D*N, Lucy en Nieky mogen morgen voor die tijd een slotwoord tot de jury richten.

Om 20:00 uur wordt er een slotje op dit topic gezegd als er een modje lief genoeg is om dat even voor mij te doen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #86 Gepost op: 23-05-2014, 19:34:21 »
We gaan er aan denken (stuur evt. een pb naar Lukie en/of mij)

Met verbazing zit ik weer alles te lezen in dit topic. Een whatsapp complot, final deals, en de meeting bij Swifty die tot een final choice heeft geleid.

Ontzettend knap dat jullie dit voor elkaar krijgen. Alleen al van alle schema's bijhouden zou ik compleet gestoord worden.

::bravo::

Dat de beste moge winnen ::cheerleader::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #87 Gepost op: 23-05-2014, 19:35:38 »
We gaan er aan denken (stuur evt. een pb naar Lukie en/of mij)
Was ik van plan inderdaad, zal ik doen ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #88 Gepost op: 23-05-2014, 19:42:10 »
finalisten.. het is genieten om jullie antwoorden en uitleg te lezen.. dank je wel..
Stukje bij beetje wordt voor mij duidelijk wie er voor mij winnaar of winnares zou moeten worden. Maar, er kan nog van alles veranderen, m'n uiteindelijke keuze maak ik pas na het slotpleidooi  ;D
er was eens......

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #89 Gepost op: 23-05-2014, 21:35:53 »
Morgen kom ik met mijn vraag voor jullie   ::jaja:: t is nogal een drukke week geweest, en ga morgen alles goed doorlezen (nog eens door eerdere topics bladeren) en mijn vraag en stem bepalen...

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #90 Gepost op: 23-05-2014, 21:50:26 »
Jaja, ik ben jurylid  ::zwaai:: ::) ::)

Heb het spel vrij goed gevolgd, ik wist niets van tactieken (nu veel dingen uit de doeken zijn gedaan meer) maar ben nog niet uit mijn keuze, morgen buig ik me even over de uitslagen van oude opdrachten hierzo, op deze manier bepaal ik mijn keuze  ::ok::
Maar ik weet in ieder geval op wie ik niét ga stemmen  ::pinokkio::   >:D
Als ik vragen heb stel ik ze nog wel  ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #91 Gepost op: 23-05-2014, 22:57:07 »
Zoals ik dus al zei, was mijn tactiek om zoveel mogelijk mensen te vriend te houden en betrouwbaar te zijn.
Mag ik de jury nog even voorleggen dat deze tactiek is gefaald. Als je weggestemd wordt en de meeste tegenstemmen van ons drie hebt verzameld dan heb je mensen blijkbaar niet genoeg te vriend gehouden. Je hebt zelfs op Molbelg na, de meeste tegenstemmen gekregen van iedereen in dit spel (samen met Swifty).

Ik hoop ook dat de juryleden zich niet gaan focussen op 'wie is het liefst of heeft het liefste gespeeld'. Ja de andere twee zeggen altijd heel lief 'ow wat jammer dat je bent afgevallen' terwijl ik vaak wat harder reageerde. Maar ik was eerlijk en niet hypocriet. Uiteindelijk hebben we dezelfde mensen weggestemd. De andere twee mogen zeggen dat ze loyaler geweest zijn, maar ik heb gewoon meer contact gemaakt omdat het nodig was. Als ik nieky's woorden mag gebruiken 'ik was de king pin'. Dus ik deed al het regelen en het contact maken waardoor ik meer mensen moest teleurstellen terwijl hun dat niet hoefden.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #92 Gepost op: 24-05-2014, 01:17:05 »
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat die tactiek 'gefaald is'. Ja, ik ben weggestemd, en ja ik heb veel tegenstemmen gehad. Maar ondanks dat sta ik wel hier! Dat is al een prestatie op zich. Bovendien heb ik tijdens de positieve stemming wel de meeste stemmen gekregen, dus dat compenseert al heel veel tegenstemmen. Die tegenstemmen kwamen overigens altijd van dezelfde mensen. Ik wil de jury graag nog even duidelijk maken, dat het moment dat ik weggestemd werd eigenlijk best grappig was. Ik wist dat ik iemand boos moest maken in mijn eerder genoemde dilemma. Ik heb al uitgelegd waarom ik de keuze voor Jann en tegen Molbelg te gaan gemaakt heb. Zodra die stemming geweest was, wist ik dat ik target was. Ik heb met mijn complotgenootjes overlegd over deze stemming en hen duidelijk gemaakt dat het beter was om op mij te stemmen. Anders zouden zij ook target worden en ervan uitgaande dat de andere groep Molcrazy weg zou stemmen, wist ik dat ik de eliminatieopdracht zou overleven. Het feit dat ik daardoor meer tegenstemmen had, was het wel waard. Want Fabiann wantrouwde de rest (nog) niet en zo konden mijn complotjes standhouden. Dat heeft mij onder andere de finale gebracht.
Ten slotte wil ik even kwijt dat ik ook niet hypocriet en wel eerlijk was. Als ik zei dat het jammer was dat iemand afviel, dan meende ik dat oprecht. Ook al had ik diegene zelf weggestemd. Dat betekent niet dat ik iemand niet gun verder te komen, of dat ik iemand niet aardig vind. Volgens mij kun je best iemand wegstemmen en dat alsnog jammer vinden, zonder hypocriet te zijn.

Hiermee is aangetoond dat mijn tactiek niet gefaald heeft (in correct Nederlands ;) ) en dat D*N's argument dat ik oneerlijk en hypocriet zou zijn niet opgaat. Ik hoop dat de jury dat begrijpt :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #93 Gepost op: 24-05-2014, 01:55:44 »
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat die tactiek 'gefaald is'. Ja, ik ben weggestemd, en ja ik heb veel tegenstemmen gehad. Maar ondanks dat sta ik wel hier! Dat is al een prestatie op zich. Bovendien heb ik tijdens de positieve stemming wel de meeste stemmen gekregen, dus dat compenseert al heel veel tegenstemmen. Die tegenstemmen kwamen overigens altijd van dezelfde mensen. Ik wil de jury graag nog even duidelijk maken, dat het moment dat ik weggestemd werd eigenlijk best grappig was. Ik wist dat ik iemand boos moest maken in mijn eerder genoemde dilemma. Ik heb al uitgelegd waarom ik de keuze voor Jann en tegen Molbelg te gaan gemaakt heb. Zodra die stemming geweest was, wist ik dat ik target was. Ik heb met mijn complotgenootjes overlegd over deze stemming en hen duidelijk gemaakt dat het beter was om op mij te stemmen. Anders zouden zij ook target worden en ervan uitgaande dat de andere groep Molcrazy weg zou stemmen, wist ik dat ik de eliminatieopdracht zou overleven. Het feit dat ik daardoor meer tegenstemmen had, was het wel waard. Want Fabiann wantrouwde de rest (nog) niet en zo konden mijn complotjes standhouden. Dat heeft mij onder andere de finale gebracht.
Ondanks dat sta je wel hier? Dat was niet de tactiek toch? Dus in welk opzicht heeft je tactiek dan wel gewerkt? Je vergeet dat de positieve stemming ten eerste mijn plan was en ten tweede je de helft van de stemmen zelf gekocht hebt ::).

En mijn eerdere statement wordt weer bevestigd hier. Wel weggestemd worden en de meeste tegenstemmen krijgen maar dat maakt niet uit want het is een prestatie opzich om hier te staan. Het bewijst dat je iets hebt gedaan dit spel, maar niet dat je het beter hebt gespeeld.
 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #94 Gepost op: 24-05-2014, 02:29:14 »
D*N is in topvorm! ::respect::
🜃

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #95 Gepost op: 24-05-2014, 07:58:13 »
Ik heb niet de helft van de stemmen gekocht en dat weet jij ook ::)
Bovendien was het helemaal niet jouw plan, want jij wilde eigenlijk jezelf veilig stemmen.
Het feit dat ik ondanks veel tegenstemmen de finale gehaald heb, is wel degelijk een prestatie. Ik wil de jury er graag op wijzen dat ik in mijn vorige bericht reeds uitgelegd heb waarom ik veel stemmen had en toch veel vrienden. Hier heeft D*N niets tegen ingebracht. Hij roept alleen maar continu in cirkelredenering dat mijn tactiek faalde, wat ik al weerlegd heb.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #96 Gepost op: 24-05-2014, 10:42:44 »
 ::rofl:: Als we het dan toch over liegen hebben, voorbeeld hier ::).

Ik wist dat ik na de Lukie stemming niet genoeg stemmen kon krijgen om zelf door te gaan en had het er niet voorover om extra stemmen te kopen omdat ik al heel veel had gekocht voor de kwartfinale. Ik heb toen het plan gemaakt om degene waarvan ik verwachtte dat diegene het misschien niet zou halen in een opdracht het zou halen, jij dus.

Je weet dat ik een overzicht heb en die best kan laten zien:
Loezel: Jann
Nextgp: Lucy
MiekeG: Te laat
Starlight: Nextgp
Jann: Starlight
Ycaris: Starlight
Fabiann: Molbelg
D*N: Lucy
Lucy: MiekeG
Nieky: Lucy
Molbelg: Fabiann

Er waren zes stemmen op Lucy. Die van Next was een gegeven. Ik heb Nieky benadert om hem te overtuigen dat het het slimste was om op Lucy te stemmen (misschien kan Nieky dat nog bevestigen, want die zag het natuurlijk ook wel zitten om zelf door te gaan). En de stem van mij. De andere drie stemmen heeft ze gekocht! En dat is toevallig precies de helft van de stemmen die ze kreeg.

Als je veel vrienden hebt gemaakt dan wordt je niet weggestemd en krijg je zoveel tegenstemmen. Dat heb je helemaal niet weerlegt. Je hebt alleen maar gezegd dat de stemmen niet uitmaakte omdat je het toch gehaald hebt. Wat eigenlijk zegt dat je het slechter hebt gedaan dan zowel mij als niek. Want wij hebben beide wel meer gedaan dan 'slechts ene tactiek volgen die niet geslaagd is maar dat maakt niet uit want ik sta toch in de finale' ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #97 Gepost op: 24-05-2014, 10:56:16 »
Wat eigenlijk zegt dat je het slechter hebt gedaan dan zowel mij als niek. Want wij hebben beide wel meer gedaan dan 'slechts ene tactiek volgen die niet geslaagd is maar dat maakt niet uit want ik sta toch in de finale' ::).


Heuy dankje D*N, dat vind ik dus ook :D
Hoef ik het zelf niet meer te zeggen

En ik heb idd Lucy gestemd bij die extra stemming  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #98 Gepost op: 24-05-2014, 10:58:49 »
ben benieuwd of de jury door het slappe geklets heen kijkt en de terechte winnaar aanwijst.
Goed met woorden, zegt namelijk niet altijd wat ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #99 Gepost op: 24-05-2014, 11:01:40 »
 ::respect::
You'll never walk alone