Auteur Topic: [film] Shrek 2  (gelezen 6185 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
[film] Shrek 2
« Gepost op: 5-07-2004, 12:18:01 »

The film picks up right where the first movie ended... Shrek and Fiona return from their honeymoon to find a letter from Fiona's parents inviting the newlyweds over for dinner. The only problem is that they have no idea that their daughter is now an ogre.

En? Al gezien?

Hij zit helemaal vol met referenties naar andere films/series (Fawlty Towers, Indiana Jones, LoTR, Seinfeld, Ghostbusters en natuurlijk alle Disney-films die op de hak worden genomen), maar zelfs als je die niet allemaal doorhebt (en dat kan eigenlijk niet anders, want het zijn er gewoon té veel) blijft het een hele leuke film waar ik heel erg om heb moeten lachen. Vooral de nieuwe personages (king Harold (JOHN CLEESE!) en Queen Lilian(Julie Andrews), Puss-in-Boots (Banderas), The Fairy Godmother (Jenniffer Saunders, en in deze film een ontzettende bitch) en Prince Charming (Rupert Everret) stelen de show. Maar ook SHrek (Myers), Fiona (Diaz), Donkey (Murphey) en alle originele personages blijven zeer amusabel (lol, is dat een woord?).
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #1 Gepost op: 5-07-2004, 18:00:31 »
ik ga hem binnenkort kijken, want ik heb hem via een kennis op een (illegale) dvd gekregen, dan zal ik mijn mening wel geven.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2004, 19:19:11 »
Ik heb hem van het weekend gezien! En in 1 woord: Hilarisch! Ik heb me krom gelachen om die subtiele humor en grappen die de makers er in gestopt hebben!
Eddie Murphy als Donkey is mijn favoriet, alhoewel ik Jennifer Saunders als Godmother Fairy ook erg goed vind!  ;D  ;D  ;D
That's all

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #3 Gepost op: 6-07-2004, 11:23:44 »
Eddie Murphy als Donkey is mijn favoriet, alhoewel ik Jennifer Saunders als Godmother Fairy ook erg goed vind!  ;D  ;D  ;D
Mja, ik vind Murphy een beetje té soms en vindt de Zorrokat die Antionio Banderas neerzet eigenlijk iets eh... subtieler ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #4 Gepost op: 6-07-2004, 12:53:42 »

Mja, ik vind Murphy een beetje té

Daarom juist  ;D .

Zorrokat was in t begin wel oke, maar ik begon me na een tijdje te ergeren aan die humor en dat accent   ::ohno::
That's all

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #5 Gepost op: 6-07-2004, 13:21:08 »
Owja: wedden dat Shrek3 (en ook shrek4) eindigt met een vrolijk liedje, gezongen door Donkey (en/of andere karakters)? ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #6 Gepost op: 6-07-2004, 14:47:14 »
Zou je denken??  :P
That's all

Offline psychol_mikol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2004, 21:28:13 »
ik heb hm gezien en ik moet zeggen het is weer een meesterwerk. vooral hoe eddie murphey donkey doet, ontzettend goed gewoon een aanrader dus

Offline alathea

  • Forumlid
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #8 Gepost op: 14-07-2004, 15:51:08 »
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deel 1 een stuk beter vond.
Maar ik heb wel gelachen.
Die kat, tis net mijn kat
It's not  that easy beeing green

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #9 Gepost op: 15-07-2004, 11:45:51 »
Ik vond hem ook minder dan deel 1. De aanloop duurde best lang, maar toen het leuk werd lachte je je helemaal dubbel. Alle personages mogen in deel 3 terugkomen!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #10 Gepost op: 15-07-2004, 12:01:40 »
Ik ben best wel benieuwd naar Shrek 2, ik heb Shrek wel al gezien, en die was echt hilarisch ::jaja:: En Shrek 2 ga ik binnenkort ook zien  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #11 Gepost op: 18-07-2004, 12:02:28 »
We hebben hem gister gezien, en ik vond hem iig heel cool! :D Voor wie hem nog niet gezien heeft: blijf zitten tijdens de aftiteling!!! ;)

@miesh: ik vond hem ook wel leuk, niet geweldig ofzo maar das meer omdat ik niet zo van dit soort films houd.. die kat was iig erg lief ;D en verder, de LOTR-referenties waren ook wel cool.. :)

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #12 Gepost op: 21-07-2004, 02:44:55 »
Ik ben er maandagavond heengeweest en ik vond hem echt heel leuk en echt zo grappig. Het feit dat er veel persiflages zijn op andere films maakt het voor mij alleen nog maar leuker. Die humor in combinatie met de animatie is echt top! ::ok::
Toch bedankt!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #13 Gepost op: 27-07-2004, 22:25:43 »
ik heb me ziek gelachen bij de tafelscène:

shrek!fiona!harold!fiona!shrek!fiona!harold!shrek!harold!

DONKEY !
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #14 Gepost op: 28-07-2004, 20:00:41 »
ik vond het vooral grappig toen Pinokkio met zn piepstemmetje boven aan die put stond ;D

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: [film] Shrek 2
« Reactie #15 Gepost op: 27-08-2004, 11:17:18 »
Gewoon een heel goede film. De gelaarsde kat is schitterend (compliment voor Banderas) een vervolg dat een ruime voldoende haalt.
Gek zijn is gezond