Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1199716 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3760 Gepost op: 2-06-2011, 17:14:02 »
Maar dat komt dus omdat het alleen vragen zijn van dingen die jij leuk vindt/snapt/kent. Ik snap dat je zulke vragen stelt, maar om dan steeds te zeggen 'Het is toch heel makkelijk?' is natuurlijk een beetje naief  ::) Als ik vraag wat mijn wachtwoord is kan ik ook wel zeggen dat ik het een makkelijke vraag vind maar dat is logisch.

Maar ik snap dat het veel werk is en verder echt respect hoor! ::ok:: Ik zou het je niet na kunnen doen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3761 Gepost op: 2-06-2011, 17:16:49 »
ik bank niet ::tandpastasmiley::
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3762 Gepost op: 2-06-2011, 17:19:41 »
Maar dat komt dus omdat het alleen vragen zijn van dingen die jij leuk vindt/snapt/kent. Ik snap dat je zulke vragen stelt, maar om dan steeds te zeggen 'Het is toch heel makkelijk?' is natuurlijk een beetje naief  ::) Als ik vraag wat mijn wachtwoord is kan ik ook wel zeggen dat ik het een makkelijke vraag vind maar dat is logisch.

Maar ik snap dat het veel werk is en verder echt respect hoor! ::ok:: Ik zou het je niet na kunnen doen.
Ik stel ook vragen van onderwerpen die mij niet of nauwelijks interesseren. Maar op zic zijn (bijna) al mijn vragen goed op het internet te vinden... En zoals al gezegd, ik heb een paar vragen gesteld waarbij ik het heel knap vond dat jullie het antwoord hadden gevonden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3763 Gepost op: 2-06-2011, 17:23:02 »
De zevende vraag van de vijfde ronde is voor: hesso12!
Voor 50 Euro
Categorie: Geschiedenis

Er zijn 6 soevereine staten die in het Nederlands met een O beginnen. Zet deze op volgorde van wanneer deze landen onafhankelijk zijn geworden. Het land dat het eerst onafhankelijk is geworden zet je op 1, en vergeet de data/jaartallen niet!

« Laatst bewerkt op: 2-06-2011, 19:30:36 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3764 Gepost op: 2-06-2011, 17:30:29 »
Huh? hij bankte niet, dus de vraag is voor 50.

Ik bank overigens ook niet zometeen. Meer door het bedrag dan door mijn astronomische kennis v/h onderwerp  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3765 Gepost op: 2-06-2011, 19:21:44 »
Als kijker vindt de Dwaas de quiz erg vermakelijk, met afwisselende vragen... ::bravo:: LDH ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3766 Gepost op: 2-06-2011, 19:23:37 »
Als kijker vindt Lukie de quiz erg vermakelijk, met afwisselende vragen... ::bravo:: LDH ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3767 Gepost op: 2-06-2011, 19:31:08 »
Huh? hij bankte niet, dus de vraag is voor 50.

Aangepast!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3768 Gepost op: 2-06-2011, 21:37:36 »
OMG, als je op Oman onafhankelijk googled komen er wel iets van 10 datums van onafhankelijkheid, hoe moet ik nou weten welke jij bedoeld?? :\'(
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3769 Gepost op: 2-06-2011, 21:41:30 »
OMG, als je op Oman onafhankelijk googled komen er wel iets van 10 datums van onafhankelijkheid, hoe moet ik nou weten welke jij bedoeld?? :\'(
Apart, ik vind slechts 1 jaartal (oke, niet de precieze datum, maar toch het jaartal van onafhankelijkheid...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3770 Gepost op: 2-06-2011, 22:03:56 »
dus ik hoef niet de datum te doen, want jij zegt net zelf dat je niet de precieze datum weet?
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3771 Gepost op: 2-06-2011, 22:09:04 »
Als een dag niet bekend is, of niet te vinden is, is logischerwijze een jaartal alleen ook voldoende!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3772 Gepost op: 2-06-2011, 22:12:10 »
Aangezien bij een aantal onderwerpen de cijfertjes op internet kunnen verschillen, ben ik daar wat soepeler mee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3773 Gepost op: 2-06-2011, 23:45:58 »
1. Oostenrijk 15 mei 1955
2. Oeganda 9 oktober 1962
3. Oman 1971 (er zijn verschillende datums maar dit is geloof ik de datum waar Oman onafhankelijk werd van de UK)
4. Oekraïne 24 augustus 1991
5. Oezbekistan 1 september 1991
6. Oost-Timor  20 mei 2002

Hopelijk goed ;D
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3774 Gepost op: 3-06-2011, 00:29:37 »
Oman is een moeilijk verhaal inderdaad. Volgens mij heeft 1971 vnl met de UAE te maken, die toen officieel onafhankelijk van GB werd.

Ze schijnen zelf te claimen al honderden jaren onafhankelijk te zijn, sinds met als laatste onderdrukkers Persie/Iran. Portugal probeerde halverwege 17de eeuw wat in de melk te brokkelen, maar dat was blijkbaar beperkt tot enkele kust-steden.

Een jaartal die het meest in de buurt komt van een antwoord is 1951, waarin GB en Oman een nieuw verdrag ondertekenden mbt vriendschap en dergelijke, en waarin GB Oman erkende als een onafhankelijk land. Verscheidene bronnen hiervoor, onder andere http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/35834.htm. Daarentegen was de houding tov GB vermoedelijk 'vrijwillig ondergeschikt' - dus zou twijfelachtig zijn om te spreken van afhankelijkheid.

Dus ja, moeilijk een jaartal te koppelen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3775 Gepost op: 3-06-2011, 09:03:49 »
Hoewel ik Oostenrijk een aparte datum vind, ik zat zelf meer aan 1804 te denken, keur ik hem goed! Jou datum zou je inderdaad ook kunnen zien, aangezien toen een einde kwam van de bezetting van de 4 overwinnaarsmachten. Oman had ik ook 1971, want toen werden ze officieel zelfstandig van Engeland... Maar goed, ik had al gezegd dat ik met de data soepel zou zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3776 Gepost op: 3-06-2011, 09:09:30 »
De achtste vraag van de vijfde ronde is voor: hulpdakdekker!
Voor 100 Euro
Categorie: Aardrijkskunde

Geef voor alle continenten de hoogste berg, en zet ze op volgorde van hoogste naar laagste berg. Noord en Zuid Amerika zie ik als 2 continenten!

Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3777 Gepost op: 3-06-2011, 10:44:03 »
Aangezien je N-Amerika en Z-Amerika als aparte continenten ziet, ga ik ervan uit dat je de verdeling met 7 continenten gebruikt. In dat geval is het rijtje:

Azie; Mount Everest; 8,848
Zuid Amerika; Aconcagua; 6,962
Noord Amerika; Mount McKinley; 6,198
Afrika; Kilimanjaro; 5,895
Europa; Elbroes; 5,642
Antarctica; Vinsonmassief; 4,892
Australie; Puncak Jaya; 4,884

De exacte hoogte van bergen kan van bron tot bron verschillen, zo wordt het Vinsonmassief bijvoorbeeld als 5140 gegeven op de Nederlandse wikipedia -- maar volgens mij zijn dit de meest gebruikte en accurate.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3778 Gepost op: 3-06-2011, 10:45:50 »
heb je het antwoord in Yards, Meters, of sinaasappels gegeven ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3779 Gepost op: 3-06-2011, 10:48:33 »
Meters - ik weerstond de verleiding om het in sinaasappels te doen.

Wilde het nog veranderen, maar zag toen ineens dat de exacte hoogte van de bergen niet eens was gevraagd, dus ja..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.