Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2362284 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9860 Gepost op: 23-05-2010, 22:17:27 »
Dwaastoo plaagt mij op Twitter >:( :\'(

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #9861 Gepost op: 23-05-2010, 22:18:22 »
ik las het  ::hug::
twitterhooligan die dwaastoo
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9862 Gepost op: 23-05-2010, 22:26:19 »
Dwaas weet van niets...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #9863 Gepost op: 23-05-2010, 22:52:19 »
a, wat heb je nu weer gedaan: dwaas2 !!
b, gerechtelijke dwaling             !!! ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9864 Gepost op: 29-05-2010, 10:19:33 »
Te zoeken woorden bij kruiswoordpuzzels  >:( >:(
Iedereen kent het vast,je vult een kruiswoordpuzzel in,enkele hokjes zijn omcirkeld en er staat een cijfer bij en met die letters moet je een woord vormen,dit woord dan doorbellen en dan maak je kans op een prijs.Ik heb het 3x gedaan.Men vraagt om het te zoeken woord DUIDELIJK in te spreken,maar ik heb alweer pech  :-\\ 2 van de 3 te zoeken woorden begonnen met de letter.....G  >:( >:( en ik moet dat dus duidelijk inspreken......De winnaars worden persoonlijk verwittigd,maar ik heb nog niets vernomen  >:( >:(

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #9865 Gepost op: 29-05-2010, 10:21:35 »
whahha, laat je het een ander toch inspreken ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9866 Gepost op: 29-05-2010, 20:33:18 »
de weersvoorspelling voor morgen...de jongste mag morgen op voor zijn oranje baret tijdens de landmachtdagen in havelte maar het weer wordt bagger >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #9867 Gepost op: 29-05-2010, 20:41:07 »
de weersvoorspelling voor morgen...
idd :(
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9868 Gepost op: 30-05-2010, 23:15:14 »
Waarom kan het bij Ziggo nooit eens goed gaan?

Misschien kan iemand me uitleggen of ik iets over het hoofd zie, misschien kan ik hun stap dan wel begrijpen.

Op 6 mei kocht ik een decoder om digitale televisie mee te kunnen ontvangen. Daar heb ik vrijdag 7 mei de hele dag mee zitten te klooien, het signaal bleef maar steeds wegvallen, ik kreeg het slechts terug met tussenkomst van de klantenservice van Ziggo.

Als compensatie werd me aangeboden dat ik alle digitale zenders die Ziggo momenteel in haar pakket heeft, na de gebruikelijke proefperiode van 2 weken, nog eens 3 maanden (dus tot half augustus) zou blijven ontvangen. Gratis dus, als compensatie van de inmiddels gemaakte kosten.

Enkele dagen later vielen de zenders allemaal weg, behalve die van het basispakket. Toen ik daarover reclameerde, werd me in eerste instantie gezegd dat de andere medewerker mij die toezegging van die extra 3 maanden niet had mogen doen. Ik zei dat ik er jammergenoeg geen bewijs van had, dat men mij dat had beloofd, dus ik stond met lege handen. Let wel: de standaard proefperiode was nog niet eens afgelopen.

Ik nam er toch geen genoegen mee, en besloot mijn grieven in een email via het Ziggo-contactformulier toe te zenden. Dit werd opgepikt, en iemand van de klantenservice nam contact op. Hij zou dit per omgaande in orde maken, maar dat gebeurde maar niet. Vervolgens nam ik WEER contact op met Ziggo (ik liet me terugbellen, om precies te zijn, en zie: het kon per omgaande geregeld worden, nog tijdens het gesprek had ik alle zenders weer terug.

Deze afspraak zou ik op papier krijgen. Maar weer ging het mis. Ik zou een HDTV-pakket hebben besteld, met ingang van een datum die ik helemaal niet had genoemd, en het zou me zo en zoveel kosten. Over die drie maanden was niets terug te vinden.

In tegenstelling tot wat op papier stond, zag ik in het factuuroverzicht online (Mijn Ziggo), dat men weldegelijk 3 keer het maandbedrag voor het HDTV-pakket als korting voor de eerstvolgende nota had geregistreerd.

So far so good. DACHT ik.

Vrijdagavond, 28 mei, kwam ik erachter dat Ziggo toch ongevraagd 34 zenders had laten vervallen. De reden : Preview periode beëindigd, stond erbij.

Wie het nog snapt, mag het me uitleggen. Een totaal-pakket is toch een pakket met alle beschikbare zenders? Of zie ik iets over het hoofd?

Kort gezegd: ik ben van mening dat Ziggo de gedane belofte moet nakomen.

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Irritant
« Reactie #9869 Gepost op: 31-05-2010, 21:54:59 »
ziggo opzeggen is de beste oplossing geloof me en oja wel even een paar maanden je rekening in de gaten houden want ze halen gewoon geld van je rekening al heb je het opgezegd en is het termijn verlopen.
schiftelijk opzeggen en aangetekend versturen helpt ook geen zier.
als je kastje stuk gaat en je moet een andere beloven ze dit binnen 3 werkdagen op te sturen en 3 maanden later heb je er nog geen maar ondertussen wel geld van je rekening halen. ik zeg niet wat je doen moet maar om meer elende te besparen zou ik het opzeggen.
ik heb zelf telfort en heb geen klachten en kpn is ook heel goed.
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9870 Gepost op: 6-06-2010, 10:43:21 »
De mentaliteit van een bepaald soort mensen bij een street-sale:

- Bij het opstellen van je kraampje duiken in je zakken die je nog moet uitstellen.

- bij duidelijk kwalitatieve items die al redelijk naar de bodem toe geprijst zijn  dingen ze tot het belachelijke af
--> bv er staat 5 euro en ze bieden 1 euro, dus we verhogen vervolgens onze prijzen een beetje om een beetje ruimte te geven om een compromis te vinden dicht naar het gewenste bedrag--> 8 euro, bieden ze alsnog 1 euro.  Bij weigering maken ze een hele scene en blokkeren je mogelijkheid tot verkopen of blijven ze aan je kop zeuren tot 15x toe door telkens met een belachelijk bod in de hoop dat je toch toegeeft...   

- Het gebrek aan respect voor andermans goederen -> Mijn vriendin kreeg een broek letterlijk naar haar hoofd gegooid door een man die toen we het kraampje aan het afbouwen waren achter zijn broek vroeg en nog de pretentie had om bovenstaand voorbeeld toe te passen aangaande het afdingen.

- Het laten opzij leggen van goederen die ze vervolgens niet komen ophalen.

- Afkomen met het smoesje 'ik kom later terug om alles op te kopen voor export' om toch maar korting te kunnen krijgen op zijn gewenste aankoop. en vervolgen komen ze niet opdagen.


Niet om met een vinger te wijzen maar een bepaalde groep mensen maar 'aanpassen' betekend ook de gang van zaken volgen in het land waar je je geluk komt beproeven... 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9871 Gepost op: 6-06-2010, 11:08:18 »
Andersom is het wel zo dat in de landen waar jij op doelt, het heel gebruikelijk is om juist op markten en eigen verkoop af te dingen. Verkopers zijn juist heel erg teleurgesteld als je NIET gaat afdingen.

Tot op zekere hoogte begrijp ik echter wel dat het irritant voor je is.

Tip voor de volgende keer: meerdere bordjes ophangen, eventueel ook in het turks of arabisch, dat er aan jouw kraam vaste prijzen gelden. Een bordje met FIXED PRICES is echter ook voor een allochtoon duidelijk genoeg. Vraag of de andere kraamhouders dit OOK willen doen, anders lopen ze alsnog naar je buren.

Gevolg: duidelijkheid

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Irritant
« Reactie #9872 Gepost op: 6-06-2010, 11:14:38 »
wachten  >:(
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9873 Gepost op: 6-06-2010, 11:16:30 »
ziggo opzeggen is de beste oplossing geloof me en oja wel even een paar maanden je rekening in de gaten houden want ze halen gewoon geld van je rekening al heb je het opgezegd en is het termijn verlopen.
schiftelijk opzeggen en aangetekend versturen helpt ook geen zier.
als je kastje stuk gaat en je moet een andere beloven ze dit binnen 3 werkdagen op te sturen en 3 maanden later heb je er nog geen maar ondertussen wel geld van je rekening halen. ik zeg niet wat je doen moet maar om meer elende te besparen zou ik het opzeggen.
ik heb zelf telfort en heb geen klachten en kpn is ook heel goed.
De decoder is in de mediamarkt gekocht, dus die kan ik zelf meteen omruilen wanneer daar behoefte aan is.

Ik heb momenteel alles apart, en betaal misschien wel iets meer. Als ik alles combineer, ik weet echt niet bij wie ik dat dan het beste kan doen. Feit is wel dat ik dan ook mijn emailadres kwijt ben, ik moet afwegen wat een totale overstap me waard is.

Overigens zei iemand van Ziggo me gisteren nog dat hij niet begreep dat iemand me die toezegging van de extra drie maanden ''Freeview'', zoals hij het noemde, had kunnen doen. Dat was simpelweg technisch niet mogelijk zei hij.

Maar door me dat bedrag op de eerstvolgende rekening in mindering te brengen, en het vervolgens gewoon per maand te incasseren, is het weldegelijk mogelijk. Het systeem wordt als het ware voor de gek gehouden, en denkt dat er voor die drie maanden gewoon betaald is. Dus het is gewoon onzin om na drie weken ineens met het verhaal te komen dat het technisch onmogelijk is.

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Irritant
« Reactie #9874 Gepost op: 6-06-2010, 11:21:49 »
ik heb hele slechte ervaringen met ziggo en meedere mensen die ik ken, ik ben overgestapt en hun ook en nu zijn wij tevreden en geen klachten verder. ... dat zegt genoeg....
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9875 Gepost op: 6-06-2010, 12:05:28 »
Andersom is het wel zo dat in de landen waar jij op doelt, het heel gebruikelijk is om juist op markten en eigen verkoop af te dingen. Verkopers zijn juist heel erg teleurgesteld als je NIET gaat afdingen.

Tot op zekere hoogte begrijp ik echter wel dat het irritant voor je is.

Tip voor de volgende keer: meerdere bordjes ophangen, eventueel ook in het turks of arabisch, dat er aan jouw kraam vaste prijzen gelden. Een bordje met FIXED PRICES is echter ook voor een allochtoon duidelijk genoeg. Vraag of de andere kraamhouders dit OOK willen doen, anders lopen ze alsnog naar je buren.

Gevolg: duidelijkheid

Ik heb geen probleem dat men een beetje afpingelt maar tot 80 tot 95% eraf dingen vind ik gewoonweg respectloos.  Ik heb ook een regel als je kunt afdingen kan je ook met gepaste munt betalen. zo heb ik een keer toegezegd van 12 naar 4 euro en die kerel floept uit zijn zak een bomvolle clip met briefjes van 50 euro. ???

Nog even dieper die duidelijkheid; Belgie telt 3-4 landstalen en ik kan in alle 4 me behelpen (het een wat beter dan het ander) maar als je hier al meer dan 10 jaar woont en nog geen duidelijke zin kan vormen in 1 van die 4  ???
Zo was er er duidelijk een prijs afgesproken via een rekenmachine met verbale en lichamelijke goedkeuring (ja en duim omhoog), bij het teruggeven van het wisselgeld had een dame het lef om te zeggen dat het niet het afgesproken bedrag was en wilde meer geld terug --> de rekenmachine stond tevens nog aan op dat bedrag...

Er zijn in de buurt waar ik woon genoeg 2de-handsmarkten te doen en heb daar ook eens een bod gedaan bij zo'n allochtoon (30%), die haalde een machete boven en 'vroeg' me om door te lopen  ???  Ik weet ook dat dit een extreem geval was maar in de meeste gevallen is je verwijzing naar die landen hier niet echt van toepassing.  ::ohno::

Ik vind tevens als je een bod weigert, moet men je 'handeltje' niet gaan saboteren door bv heel je kraampje overhoop te halen en blijven zeuren voor die deal--> als ik dat ga doen in hun land...


Er is een groot verschil tussen aanpassen en een houding aannemen die men in het land van herkomst ook niet moet doen.  ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 6-06-2010, 14:07:54 door reaver »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #9876 Gepost op: 6-06-2010, 18:23:05 »
die verwijzing maak IK niet, die maakte je zelf. Vandaar mijn reactie.


Citaat
Niet om met een vinger te wijzen maar een bepaalde groep mensen maar 'aanpassen' betekend ook de gang van zaken volgen in het land waar je je geluk komt beproeven...
.

Overigens ben ik het voor een deel wel eens met je betoog. Afdingen heeft een functie, maar is voor een deel ook een sport. Maar ik kan me je frustratie voorstellen, wanneer iemand met een bundel 50-eurobiljetten aan komt zetten, wanneer je net van 12 naar 4 euro naar beneden ben gegaan. 
 
 
 

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9877 Gepost op: 6-06-2010, 18:43:29 »
Mensen die 's avonds om 11 uur gaan boren. Ik had gisteravond knallende koppijn, dus dat was al niet fijn (ik lag op bed, ik schrok me het apezuur), maar ik vind het sowieso niet kunnen dat mensen 's avonds om 11 uur gaan lopen boren. ::niet-ok::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #9878 Gepost op: 6-06-2010, 18:55:53 »
die verwijzing maak IK niet, die maakte je zelf. Vandaar mijn reactie.

Ergens wel want jij zegt.

Andersom is het wel zo dat in de landen waar jij op doelt, het heel gebruikelijk is om juist op markten en eigen verkoop af te dingen. Verkopers zijn juist heel erg teleurgesteld als je NIET gaat afdingen.

--> daarom dat ik antwoordde dat het daar ook niet echt gebruikelijk is om 80-95% van de vraagprijs af te dingen.

We zaten hier duidelijk niet op dezelfde wave  ;D






Overigens ben ik het voor een deel wel eens met je betoog. Afdingen heeft een functie, maar is voor een deel ook een sport. Maar ik kan me je frustratie voorstellen, wanneer iemand met een bundel 50-eurobiljetten aan komt zetten, wanneer je net van 12 naar 4 euro naar beneden ben gegaan. 

ach het is gepasseerd en volgende keer hang ik een bordje met wat basic rules in de hoop dat ze er gevolg aan geven

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #9879 Gepost op: 12-06-2010, 14:56:08 »
Er is markt bij de supermarkt, waardoor het onmogelijk is om te parkeren ... dus maar naar een andere supermarkt gereden ... waar ze vervolgens de helft van de artikelen die je nodig hebt niet hebben, met als gevolg dat ik vanavond nog een keer mag. >:(