Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 67987 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2017, 16:03:14 »

Dit klopt inderdaad. Ik vond de reactie van Eline dan ook heel onterecht. Heeft ze in het vuur van het spel niet goed opgelet, of probeert ze Davey een oor aan te naaien? Juist, omdat Davey (meermalen) duidt op de juiste naam van het schip én omdat dit volslagen wordt genegeerd, vind ik Davey (ten opzichte van vooral Eline) nu wat minder verdacht dan eerst.

Ben ik niet helemaal mee eens.. Davey somt allerlei namen op, maar hij zegt op geen enkel moment; Ja, dit is het antwoord, dit moet je proberen!

Eline is degene die de juiste regels vindt over John Pearson. Zij begint de regels op te lezen, terwijl Davey bij compleet andere deuren loopt te zoeken en rond te hangen. Eline vraagt de rest dan erbij te komen om te helpen (Ik snap het niet zo). Waarom zou zij, als ze de mol was, zo enthousiast de rest naar de juiste regels trekken?
Dat Davey dan 'To London' opleest, en in een volgende zin 'Swallow' zegt is niet zo raar, want Eline heeft ze opgetrommeld allemaal en zit die regels hardop voor te lezen. Terwijl de dames over "Ondon" zitten te discusseren, loopt Davey weer weg naar een heel andere deur. Hij zegt absoluut niet dat ze "Swallow of London" moeten proberen.

Als Eline en Marzena vragen of ze "London" niet moeten proberen, haakt Davey weer in ("Ja zeg maar! Zeg maar, Zeg maar. Ga maar zeggen, Ga maar zeggen").
Hij maant ze aan de verkeerde naam te zeggen (Ondon).

Vervolgens blijft Davey op andere plekken zoeken, ver weg van de regels die ze moeten hebben, terwijl Eline op de juiste plek blijft zoeken (ze zegt terecht "Volgens mij moet het echt daar beneden staan"). Als de meiden 'batavia' vinden zegt Davey eerst 'Nee' en meteen erachteraan 'Zeg maar. Zeg maar iets'.

Davey leest wel de zin op met Swallow of London maar het is Eline die zegt: "Misschien is het wel de swallow of London". Davey was ondertussen al met zijn zaklantaarn naar een heel andere plek gegaan. Bovendien, mocht hij de mol zijn dan weet hij op dit punt al dat de tijd zo goed als voorbij is. En kan hij als uiterst fanatieke kandidaat naar de bus racen en zeggen dat hij de oplossing aandroeg..

Eline valt voor mij af hier als mol, zit op de juiste plek te zoeken consequent, komt met het juiste antwoord. Dat ze even de verkeerde kant op gaat, wordt meteen door Davey aangegrepen om haar verdacht te maken. Davey is mij mol vooralsnog, met Annelies op 2.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2017, 20:35:34 »
eline kijkt vanaf het begin op de juiste deur enhaar positionering voor die deur laat de anderen weinig ruimte om makkelijk mee te lezen( zie zaklamp van ik geloof davey)

dat je dan op 35 seconden voor de deadline het juiste antwoord aangeeft , lijkt niet verdacht omdat die anderen nog verder weg aan het zoeken waren, maar is mijns inziens juist wel verdacht. een soort kwestie van weten waar et staan maar toch bewust verkeerd te kijken.

sluit eline zeker nog niet uit als Mol en helaas ook hans niet.

hans oke doet 4 dagen niet mee, maar let wel hij is  in zuidafrika ( en valt misschien wel bij de valopdracht voordat de opdracht is genoemd), dus hij kan in theorie info hebben van de opdracchten. feit is dat hij deze test beter maakt dan bouba en jolien. tevens heeft de regie bewust alle vragen van exit 1 een optie gegeven voor hans.
ik hoop t van niet , maar niet om de manier hoe hij in de groep gekomen is, maar gewoon omdat t niet mijn soort speler is

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2017, 21:48:16 »
eline kijkt vanaf het begin op de juiste deur enhaar positionering voor die deur laat de anderen weinig ruimte om makkelijk mee te lezen( zie zaklamp van ik geloof davey)

dat je dan op 35 seconden voor de deadline het juiste antwoord aangeeft , lijkt niet verdacht omdat die anderen nog verder weg aan het zoeken waren, maar is mijns inziens juist wel verdacht. een soort kwestie van weten waar et staan maar toch bewust verkeerd te kijken.

Maar ze roept de rest juist bij zich en vraagt hun hulp meen ik? Ze blokkeert die deur niet, ze roept de rest juist bij de les. Waarom zou de mol dat doen? Ze leest hardop de naam van de boot op, ruim voordat ze dan uiteindelijk besluiten om hem in te dienen. Misschien dat ze daarmee juist molt (en de anderen denken bij Swallow of London; die hebben we al gehad) maar ht leek er meer op dat ze de rest naar de juiste plek leidt

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2017, 21:52:54 »
Deze week lijken de verdenkingen toch gelijkmatiger gespreid over 4 kandidaten. Was vorig jaar ook leuk dat tot na aflevering 4 eigenlijk niemand echt een idee had wie het moest zijn.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2017, 22:50:55 »
Marzena of Annelies denk ik

Voor mij voorlopig ook een van deze twee. Heb voor nu op Marzena gestemd.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2017, 23:20:07 »
Nogmaals Annelies.
Maar die is het dan dus niet  ::rofl:: Ben notoir slecht in mollen vinden. Winnaars vinden kan ik beter.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 20:25:15 door Whiskers »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #66 Gepost op: 15-02-2017, 00:38:38 »
1) Davey
2) Marzena
3) Annelies

kunnen ze niet gewoon een berg opfietsen en een kapelletje ingaan? Dan zie ik eerder wie de mol is  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #67 Gepost op: 15-02-2017, 10:29:51 »

kunnen ze niet gewoon een berg opfietsen en een kapelletje ingaan? Dan zie ik eerder wie de mol is  ;)

Dit ja  ::trots::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #68 Gepost op: 15-02-2017, 12:17:32 »
-Eline
-Davey
-Marzena

Maar nog steeds puur op gevoel.
Wel een aantal kandidaten kunnen schrappen die het waarschijnlijk niet zijn, maar dan blijven er genoeg over   ;)
Benieuwd of komende aflevering meer duidelijkheid schept!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #69 Gepost op: 15-02-2017, 15:50:12 »
Eline

met een vleugje twijfel over Marzena

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #70 Gepost op: 15-02-2017, 21:48:24 »
1. Annelies
2. Marzena
3. Eline  ::love::

Twijfel: Davey, Hans
Niet: Robin, Sam, Bertrand
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #71 Gepost op: 15-02-2017, 22:40:59 »
Ik draai frank zijn lijstje om

Eline ::love::
Marzena
Annelies
En als t al een mannelijke mol is, davey of Hans

« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 23:06:03 door Tarbozan »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #72 Gepost op: 16-02-2017, 09:42:15 »
Jolien was mijn wensmol maar helaas  ::love:: Eline en Davey blijven over als verdachte. Bertrand is Gilles de tweede, Robin een fanatieke kandidaat bij uitstek (mannelijke Cathy?), Sam een Stijn de tweede, Marzena een tweede Isa, Annelies de moeke en Hans.. Ik zou het zeer onverstandig vinden van de productie om de mol bij uitstek zo vroeg al buiten de groep te plaatsen. Zelfs al creëer je daarmee een gelijk speelveld voor eenieder die kandidaat is. (want dan belet de mol niet dat een kandidaat niet meegaat richting Zuid-Afrika) Hij kan het gewoon zijn bij gebrek aan rood scherm en dat ie nooit uit het spel heeft gelegen. Het is wel verwonderlijk dat ie de tweede test en reguliere test overleefd zonder pasvragen en zonder dat ie alle kennis kan hebben war er zich de vier dagen voor zijn komst zich heeft afgespeeld. De overige kandidaten zijn ook niet happig op zijn komst en ik zie hem geen informatie achterhalen. Dus tja.. alles kan maar dan nog zie ik Hans eerder als kandidaat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #73 Gepost op: 16-02-2017, 11:42:58 »
Veel moeilijker dan de Nederlandse versie, daar was ik er na afl. 2 uit dat het Thomas is  ::tandpastasmiley::
Ik ga dan maar voor Eline, maar er totaal niet zeker van.
Ik durf alleen Hans, Robin en Sam af te schrijven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2017, 11:57:42 »
Ik kies Annelies. ::jaja::

Annelies zegt bij het overleg in de auto dat haar eerste gedachte drukken was en dan dat ze het iedereen gunt om door te gaan. Als haar eerste gedachte drukken was lijkt het me vreemd dat ze de gok durft te nemen dat helemaal niemand gaat drukken. Annelies drukt niet en profileert zich als vriendelijke groepsmens. Wat me wel doet twijfelen is dat ze nog lang in de auto achterblijft en dat als ze de Mol is haar angst behoorlijk goed zou acteren.

Bij de tweede opdracht zit ze met Eline op een ideale positie om te mollen. Ergens in de keten van zes goede antwoorden een fout maken is geen probleem. Haar val zie ik als een ongelukje, niet als molactie. Maar het kwam misschien wel goed uit. Ze kiest er in ieder geval niet voor om ondanks haar val fanatiek door te gaan.

In de derde opdracht op het dak lijkt niet of weinig gemold te worden. De vraag over Annelies (miss bikini of miss moto) bleek wel moeilijk te beantwoorden te zijn, dat is misschien een indirect speldenprikje van de Mol.

Bij opdracht 2.1 kiezen Annelies en Bertrand voor de pasvragen in plaats van voor het geld. We zien niet wie de beslissing neemt maar Annelies is er als de kippen bij om aan Bertrand voor te leggen of hij voor de pasvragen zou gaan. Bij de liedjes raadt Annelies een paar keer het goede woord en laat ze Bertrand de fouten maken.

Maar het meest verdacht gedurende de eerste twee afleveringen is Annelies voorafgaand aan de zangopdracht door Eline naar voren te schuiven als zangtalent wat al snel onterecht blijkt. En Annelies zelf weet hier ook nog eens 1000 euro uit de pot te houden. Wat er ook vreemd uitziet is dat Annelies teleurgesteld lijkt te reageren als het eerste jurylid langs Eline loopt zonder haar aan te wijzen.

Al met al voldoende mogelijke molacties na twee afleveringen voor Annelies. Verder lijkt ze me een stabiele factor in de groep die zich niet te snel uitspreekt wanneer discussies er fel aan toegaan. Als een van de weinigen staat ze open voor Hans. Ze lijkt wat reserve te bewaren en ook hier en daar wat te acteren. ::vergroot::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2017, 15:36:22 »
Bertrand, Davey en Eline zijn voor mij het meest verdacht. Stem gaat dus maar naar Eline.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #76 Gepost op: 18-02-2017, 13:03:04 »
Annelies, Eline, Marzena of Davey.
(die vrouwen zijn met niet veel, maar zo verdacht é... wsl omdat ik vrouwen niet begrijp  ::tandpastasmiley::)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2017, 16:10:17 »
Ik heb de afleveringen nogmaals bekeken en Mol- en kandidatenacties geturfd. De Vlaamse Mol haalt de Mollenspeurder weer in me naar boven!

Annelies, Eline en Hans komen bovendrijven als Molverdachten, hoewel dat bij Hans vooral komt omdat hij pas 1 opdracht mee heeft gedaan ...

Al met al kies ik voor Annelies, die is net iets verdachter dan Eline ...

Nog even en ik ga zelfs weer taarten bakken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2017, 18:05:46 »
Mijn hoofdverdachten (in volgorde):

1. Marzena
Drukte snel, wilde het busje snel laten vertrekken opdat er minder verdiend zou worden, hielp weliswaar Jolien over de streep maar er waren ruim 3 minuten over (vertrouwen winnen), wilde voor de pasvragen gaan (maar Davey stak een stokje tussen), gaf in de gevangenis een verkeerd antwoord en leidde de aandacht af van het juiste antwoord (The Swallow of London), bleef in de dierenproef de geit melken en riep er andere kandidaten bij waardoor er tijd verloren ging.

2. Annelies
Drukte weliswaar niet maar wist snel het beroep van de vorige kandidaat, koos voor moeilijke vragen bij de loopproef, koos voor de pasvragen en slaagde niet in haar opdracht waardoor de pasvragen naar Hans gingen (de terugkeer van Hans komt de mol goed uit), duidde zichzelf en Elise aan voor de gospel, wilde voor € 1000 gaan en stopte ineens met zingen toen een jurylid langskwam.

3. Davey
Drukte snel, slaagde niet in zijn kettingproef en ook niet bij het zoeken van de naam van het schip, wilde Sam in het gospelkoor hoewel Sam aanvankelijk niet wilde (Sam slaagde toch), bij de dierenproef bracht hij weinig aan bij de kruiswoordpuzzel, zei dat er een slot aan Robins kooi hing, negeerde de stok en de vishaken (ik neem aan dat die in de kooi met de hulpmiddelen lag en alleen Davey is daarin geweest), verloor ook wat tijd om naar Bouba's kooi te gaan ipv. de leeuwenkooi. Onmols is dat Davey duidelijk voor het geld koos in de gevangenis.

4. Eline
Drukte op de knop, weliswaar als 6e maar kende het beroep van de vorige kandidaat, gaf vaak foute antwoorden in de loopproef (hoewel opzichtig), gaf in de gevangenis het juiste antwoord maar te laat en sloeg eerst een verkeerde weg in. Verloor € 500 bij het gospelkoor.

Bertrand is een twijfelgeval, Sam, Hans en Robin heb ik (voorzichtig) doorgestreept.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 20:09:50 door Luc »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #79 Gepost op: 19-02-2017, 19:12:42 »
Op dit moment zeg ik Eline.
Ich bin ein Bärliner!