Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2358214 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10060 Gepost op: 19-10-2010, 22:48:39 »
::rofl::
DAt soort dingen heb je binnen een half uur in elkaar gezet. en dan heb je een 6, dat is goed genoeg. :P. Beter dan een 1.
Mijn engels is dan ook wel zwaar onderontwikkeld ::hypocriet::.
Hetzelfde geld voor mijn wiskundige inzicht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10061 Gepost op: 19-10-2010, 22:49:01 »
Misschien is het tijd om R.N. af en toe eens op een laag pitje te zetten (i.i.g. tot je je huiswerk afhebt) ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10062 Gepost op: 19-10-2010, 22:51:03 »
Misschien is het tijd om R.N. af en toe eens op een laag pitje te zetten (i.i.g. tot je je huiswerk afhebt) ;)
haha ik verveel me zo op school.
Dit is al mijn 5de jaar hier en ik heb er gewoon geen zin meer in.
Mijn motivatie is weg.
En met de compensatiepunten die ik vorig jaar heb opgebouwd heb ik niet veel te vrezen.
Hoewel ik toch maar eens een bijlesje scheikunde ga nemen ( had een 2.9 op een so).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10063 Gepost op: 19-10-2010, 22:54:08 »
haha ik verveel me zo op school.
Dit is al mijn 5de jaar hier en ik heb er gewoon geen zin meer in.
Mijn motivatie is weg.
En met de compensatiepunten die ik vorig jaar heb opgebouwd heb ik niet veel te vrezen.
Hoewel ik toch maar eens een bijlesje scheikunde ga nemen ( had een 2.9 op een so).
welk niveau doe je?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10064 Gepost op: 19-10-2010, 22:55:53 »
welk niveau doe je?
havo, examenjaar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10065 Gepost op: 19-10-2010, 22:56:43 »
Even doorzetten, een jaar is zo voorbij! Je krijgt er spijt van als je dit jaar laat versloffen! (denk ik)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10066 Gepost op: 19-10-2010, 22:58:13 »
Even doorzetten, een jaar is zo voorbij! Je krijgt er spijt van als je dit jaar laat versloffen! (denk ik)
gelukkig heb ik altijd nog bsm in mijn vakkenpakket ( beweging sport en maatschappij).
Dat is zo makkelijk.
Als ik daar een acht op haal mag ik al 2 vijfen hebben of 1 vier. ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10067 Gepost op: 19-10-2010, 23:02:02 »
gelukkig heb ik altijd nog bsm in mijn vakkenpakket ( beweging sport en maatschappij).
Dat is zo makkelijk.
Als ik daar een acht op haal mag ik al 2 vijfen hebben of 1 vier. ::trots::
Maar engels moet sowieso voldoende zijn toch?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10068 Gepost op: 19-10-2010, 23:03:40 »
Maar engels moet sowieso voldoende zijn toch?
nope, dat gaat gelukkig volgend schooljaar pas in ::tandpastasmiley::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10069 Gepost op: 19-10-2010, 23:05:30 »
nope, dat gaat gelukkig volgend schooljaar pas in ::tandpastasmiley::.

mooi zo!
Nou ik ga nog ff wat lezen voor een essay. :P. Kan ik morgen meteen beginnen met schrijven. jippie  ::pinokkio::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10070 Gepost op: 19-10-2010, 23:07:33 »
mooi zo!
Nou ik ga nog ff wat lezen voor een essay. :P. Kan ik morgen meteen beginnen met schrijven. jippie  ::pinokkio::
haha nu nog?
Beetje laat toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10071 Gepost op: 19-10-2010, 23:14:02 »
haha nu nog?
Beetje laat toch?

ja klopt, maar dat krijg je als je met jezelf afspreekt die tekst nog te willen lezen maar besluit dat het forum leuker is ::rofl::. Gelukkig heb ik die blok geen programmeren, dan ben ik altijd tot 12 uur nog bezig, want dan is de deadline ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10072 Gepost op: 19-10-2010, 23:17:36 »
ja klopt, maar dat krijg je als je met jezelf afspreekt die tekst nog te willen lezen maar besluit dat het forum leuker is ::rofl::. Gelukkig heb ik die blok geen programmeren, dan ben ik altijd tot 12 uur nog bezig, want dan is de deadline ;)
mijn deadlines zijn ook altijd middernacht.
Erg handig, alleen niet voor de nachtrust.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10073 Gepost op: 20-10-2010, 07:52:15 »
Engels verplicht voldoende? O wat ben ik blij dat ik 7,5 jaar geleden examen gedaan heb. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10074 Gepost op: 20-10-2010, 08:36:29 »
Engels verplicht voldoende? O wat ben ik blij dat ik 7,5 jaar geleden examen gedaan heb. ;D
engels, nederlands en wiskunde moeten voldoende zijn vanaf 2012.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10075 Gepost op: 20-10-2010, 10:26:44 »
vind het ook best terecht, engels heb je tegenwoordig overal nodig en wiskunde is ook gewoon belangrijk om basiskennis te hebben. Het is alleen wel heel balen als je niet goed bent in zo'n vak.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10076 Gepost op: 20-10-2010, 10:45:16 »
En om welke wiskunde gaat het dan? A of B? Gelukkig heb ik al jaren geleden mijn eindexamen gehaald, mede omdat ik in 6VWO wiskunde heb laten vallen. Ik vrees dat dit geen goede ontwikkeling gaat worden... Nederlands een voldoende vind ik niet meer dan logisch, maar bij Engelas twijfel ik echt, want ik heb wel gemerkt dat het Engels dat ik op school heb gehad, niet te vergelijken is met het Engelas in het dagelijkse leven. Wiskunde vind ik nog dommer, want waar heb je eigenlijk wiskunde voor nodig? Rekenen begrijp ik nog wel, maar wiskunde? Wat heb ik aan de sinus of aan de inhoud van een kegel? Je mag er vanuitgaan dat er vele scholieren hun eindexamen niet gaan halen omdat ze slecht zijn in wiskunde; of je gaat krijgen dat scholen veel soepeler gaan beoordelen om niet iedereen te laten zakken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #10077 Gepost op: 20-10-2010, 11:00:30 »
En om welke wiskunde gaat het dan? A of B? Gelukkig heb ik al jaren geleden mijn eindexamen gehaald, mede omdat ik in 6VWO wiskunde heb laten vallen. Ik vrees dat dit geen goede ontwikkeling gaat worden... Nederlands een voldoende vind ik niet meer dan logisch, maar bij Engelas twijfel ik echt, want ik heb wel gemerkt dat het Engels dat ik op school heb gehad, niet te vergelijken is met het Engelas in het dagelijkse leven. Wiskunde vind ik nog dommer, want waar heb je eigenlijk wiskunde voor nodig? Rekenen begrijp ik nog wel, maar wiskunde? Wat heb ik aan de sinus of aan de inhoud van een kegel? Je mag er vanuitgaan dat er vele scholieren hun eindexamen niet gaan halen omdat ze slecht zijn in wiskunde; of je gaat krijgen dat scholen veel soepeler gaan beoordelen om niet iedereen te laten zakken...
Het gaat om de wiskunde die je hebt. Tegenwoordig is er een nieuwe stroming. Nu zijn er 4 soorten wiskunde. C is (naar mijn weten) het makkelijkste en mag alleen gekozen worden door C&M. hoe precies A, B en D verdeelt zijn weet ik niet maar je hebt dus meer keuze en kunt dus de wiskunde kiezen die het best bij jou past.

Persoonlijk vind ik Engels wel heel belangrijk. Tuurlijk is het engels dat je op de middelbare krijgt anders dat wat je gebruikt als je met internationale collega's moet communiceren, maar het legt wel een basis. Het is belangrijk om iets af te weten van de grammar van engels en een groot woordenschat te hebben. Dat is nog het belangrijkste. Ik heb nu al mijn boeken in het engels en als je engels niet goed begrijpt kun je mijn studie niet halen. Zodra de studie technisch of filosofisch is zit je in de problemen.

Wiskunde vind ik ook belangrijk. Het gaat namelijk niet om of je de inhoud van een kegel nog kunt bereken, maar de intuïtie die je hebt als met een wiskunde probleem wordt geconfronteerd. Wiskunde helpt met het inzicht in problemen, en dat kun je in het latere leven denk ik goed gebruiken.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10078 Gepost op: 20-10-2010, 11:11:21 »
[...] Wiskunde vind ik nog dommer, want waar heb je eigenlijk wiskunde voor nodig? Rekenen begrijp ik nog wel, maar wiskunde? Wat heb ik aan de sinus of aan de inhoud van een kegel? [...]

[...] Wiskunde vind ik ook belangrijk. Het gaat namelijk niet om of je de inhoud van een kegel nog kunt bereken, maar de intuïtie die je hebt als met een wiskunde probleem wordt geconfronteerd. Wiskunde helpt met het inzicht in problemen, en dat kun je in het latere leven denk ik goed gebruiken.

Vieffan, je neemt me de woorden uit de mond.

LDHM, er is ook meer aan wiskunde dan alleen goniometrische functies en meetkunde...
Je gebruikt in je dagelijks leven meer wiskunde dan je denkt.

(denk bv. maar eens aan de interpretatie en het begrip van die [ironiemodus] geweldige [/ironiemodus] (politieke) peilingen... ;) )
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10079 Gepost op: 20-10-2010, 11:14:11 »
Vieffan, je neemt me de woorden uit de mond.

LDHM, er is ook meer aan wiskunde dan alleen goniometrische functies en meetkunde...
Je gebruikt in je dagelijks leven meer wiskunde dan je denkt.

(denk bv. maar eens aan de interpretatie en het begrip van die [ironiemodus] geweldige [/ironiemodus] (politieke) peilingen... ;) )
Tuurlijk, maar is daar een voldoende voor nodig in het eindexamen? Ik heb ook geen wiskunde-eindexamen gedaan, maar ik begrijp die peilingen ook zo wel...

Dan zou je toch over Engels en Wiskunde zeggen, dat je een minimaal aantal jaren die vakken hebt moeten volgen? Voor beide vakken is het zeker belangrijk dat je een goede basis moet hebben, maar dat geldt denk ik voor meerdere vakken, maar waarom je dan er ten eerste verplicht eindexamen in moet doen, en nog aparter, er een voldoende voor moet hebben, dat nut zie ik werkelijk niet... Ik vrees echt dat er mensen zijn die nu in het ergste geval zonder eindexamen van school moeten gaan (of met MAVO ipv VWO) enkel en alleen omdat ze echt een van beide vakken niet kunnen...
Ich bin ein Bärliner!