Auteur Topic: Aflevering 5 : Sport  (gelezen 31482 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Aflevering 5 : Sport
« Gepost op: 3-10-2014, 00:39:11 »
Jeeej tijd voor de sportweek  ;D

Immuniteitsproef : De Zevenkamp


Beste Heroes en Villains we gaan vandaag een zevenkamp doen hier op onze survivor-atletiekbaan om immuniteit te winnen voor je team.
De volgende spectaculaire onderdelen staan op het programma :

- 100 m
- Verspringen
- Hordenlopen
- Hoogspringen
- 1500 m
- Speerwerpen
- Ceremonie

Normaal gesproken zouden de teams nu al moeten gaan kiezen wie welk onderdeel doet, maar aangezien ze beide voor voordeel hebben gekozen, staat de uitleg hier al onder zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken ;).
Belangrijke opmerkingen hierbij : Bij het verspringen zijn 2 mensen nodig, en bij de 1500m moet je iemand kiezen die in staat is een geluidsopname te maken met zijn of haar computer.
In totaal kunnen dus 8 mensen meedoen. Dit houdt in dat de villains dit keer maar 1 sit-out hebben. En dit mag volgens de regels dus niet Catshee, Miek1999 of Hillo zijn. De heroes zijn nog maar met 5. Van hen zullen dus enkele een dubbel onderdeel moeten doen.

Bij alle onderdelen geld weer : Opzoeken in welke vorm dan ook is verboden !

De onderdelen

Tijdspellen :

100 m : Dit gaat om snelheid. Ik of D*N post slechts 1x deze week een startschot op een vooraf bepaald tijdstip ( afbeelding van pistool en PANG erbij ), degene die als eerste FINISH post na dit startschot wint een punt voor zijn kamp. Een wereldrecord ( Onder de 9,58 seconden van Bolt ) levert een bonuspunt op !

Verspringen : Een lid van het team moet AFZET posten, waarna iemand anders uit het team AFSTAND post zo lang mogelijk na AFZET. Wanneer een verspringer van het andere team tussendoor post is de sprong ongeldig. Je hebt maar 3 pogingen bij het verspringen! Degene met de verste afstand (tijd ) die wint. Een Wereldrecord levert een bonuspunt op ( 8,95 ) , in survivor 89 minuten en 30 seconden later.

Kennisspellen :

Hordenlopen : Er komen 10 sportvragen per pm, die beantwoord moeten worden. Degene die de meeste goed heeft wint het punt. Alle 10 de vragen goed is bonuspunt. Bij gelijkspel telt de snelste tijd. Opzoeken verboden

Hoogspringen : De lat wordt hier steeds hoger gelegd, zo ook voor jullie. Jullie krijgen de opdracht om een bepaald plaatje te zoeken en deze binnen een bepaalde tijd te posten. Hoe hoger de lat komt. Hoe lastiger de plaatjes en tijd worden. Er zijn 3 pogingen per hoogte.  Bij gelijkspel telt net als in het echt het minst aantal foutsprongen, die wint.  Bonuspunt te verdienen, als je boven de 2,45 springt. Een hoogte overslaan, mag in het echt wel maar hier niet. Heroes en VIllains mogen niet hetzelfde antwoord geven.

Speerwerpen. In survivor gaat het speerwerpen natuurlijk om de jacht. Er worden foto’s gepost van mensen. Is het een (ex)sporter dan mag je hem raken door een speer te gooien en dit te posten. Is het iemand anders dan mag het niet. Raak je een niet-sporter dan krijg je 3 strafpunten. Opzoeken is verboden. Heb je meer dan 18 punten dan krijg je bonuspunt.
En met sporter bedoelen we natuurlijk professioneel sporter. En natuurlijk kan elke sporter maar door 1 speer geraakt worden. Dus je moet ook de tegenstander voor zijn.

Creativiteit :

1500 meter. Commentaar geven: Jullie krijgen een fragment van een 1500 m wedstrijd waarbij jullie commentaar moeten geven. Leukste/beste/grappigste commentaar wint een punt! Geeft de jury je boven de 8 gemiddeld dan krijg je een bonuspunt!



Ceremonie : Ook voor de ceremonie kun je punten krijgen in dit spel! Ontwerp een gouden , zilveren en bronzen medaille voor op het podium. Deze medailles hoeven niet alle drie hetzelfde ontwerp te hebben. Geeft de jury je boven de 8 gemiddeld krijg je een bonuspunt.

Je mag teamgenoten niet helpen met zijn of haar onderdeel! Het is de bedoeling dat iedereen individueel zijn steentje bijdraagt aan de winst. Dus niet dat 1 iemand die heel veel van sport is mag helpen bij alle kennisonderdelen.

Heroes en Villains : Graag bepalen wie welk onderdeel doet voor Vanavond 23:59 Dan beginnen we zaterdag echt.
Deadline voor Creativiteitsopdrachten = Dinsdag 20:00 uur --> Liefst eerder, heeft jury meer tijd!
Deadline voor de rest en jurybeoordeling = Woensdag 20:00 uur

Bij een gelijke stand, gaan we nog een 100m doen, en mogen 5 mensen van het team meedoen :P

Hierbij verklaar ik de Survivorspelen voor geopend!

« Laatst bewerkt op: 4-10-2014, 01:17:33 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #1 Gepost op: 3-10-2014, 00:45:02 »
Ziet er superleuk uit ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2014, 00:46:35 »
Leuke mix van opdrachten de deelnemers moeten hard aan de bak! Ik ga dat vanuit de bar eens rustig bekijken  ::proostbier::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2014, 00:54:47 »
Luxeproef : Sportmontage



De sportgeschiedenis is al heel wat opmerkelijke/mooie/trieste/opvallende momenten rijk.
Hieronder heb ik in een filmpje mijn best gedaan om een aantal van deze momenten voor jullie te verzamelen.
Alleen is het beeld helaas weggevallen. Maar gelukkig is het geluid bewaard gebleven.
In allerlei talen komen hieronder commentaarstukjes, interviews, terugblikken etc. voorbij van die sportmomenten.
Aan jullie de taak om een omschrijving te geven van welk geluidsfragment bij welke gebeurtenis hoort.
Stuur dit in door een tijdstip uit het filmpje te koppelen aan een gebeurtenis. Nummeren hoeft dus niet ( Stel je slaat er een over gaat dan alles mis ), maar doe er wel een tijdstip bij!
Om de Belgen tegemoet te komen staan er naast een aantal Nederlandse fragmenten ook Belgische fragmenten in.
Probeer in je antwoord zo volledig mogelijk te zijn. Stel je hoort een fragment dat Duitsland wereldkampioen is geworden. Zeg dan bijvoorbeeld: Duitsland wordt wereldkampioen voetbal in 2014.

Het geluid is niet altijd even geweldig, maar zie dat als een extra uitdaging ofzo ::)
Wanneer het echt niet te horen is, mag je me een pm sturen, dan zal ik wel typen ( doe ik in het topic dan ) wat er te horen is.

Opzoeken in welke vorm dan ook is ook hier verboden!



Antwoorden naar zowel mij als D*N sturen!

Deadline : Dinsdag 20:00

Dan heeft de winnaar iets ruimer de tijd om voor het dilemma te kiezen, of een idol te proberen te vinden etc.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2014, 01:01:48 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2014, 00:56:19 »
Verspringen : Een lid van het team moet AFZET posten, waarna iemand anders uit het team AFSTAND post zo lang mogelijk na AFZET. Wanneer iemand van het andere team tussendoor post is de sprong ongeldig. Je hebt maar 3 pogingen bij het verspringen! Degene met de verste afstand (tijd ) die wint. Een Wereldrecord levert een bonuspunt op ( 8,95 ) , in survivor 89 minuten en 30 seconden later.
Bedoel je met het andere team alleen de andere 2 verspringers of alle mensen van het andere kamp?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2014, 00:58:54 »
Alleen de andere verspringers  ::jaja::

En je mag andere teamleden niet helpen met de opdrachten. Dus je mag de quiz bijvoorbeeld niet samen oplossen. Wij verwachten dat iedereen volwassen genoeg is om zich daaraan te houden ;).

« Laatst bewerkt op: 3-10-2014, 01:00:51 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2014, 01:00:13 »
 ::jaja:: ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #7 Gepost op: 3-10-2014, 01:06:30 »
Oja je krijgt nog wel even een knuffel hoor Jesper
Ziet Dennis toch niet

 ::hug::
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #8 Gepost op: 3-10-2014, 01:08:55 »
 :D ::hug::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #9 Gepost op: 3-10-2014, 01:13:52 »
Oja je krijgt nog wel even een knuffel hoor Jesper
Ziet Dennis toch niet

 ::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #10 Gepost op: 3-10-2014, 08:20:10 »
Wat een leuke opdrachten! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #11 Gepost op: 3-10-2014, 08:22:04 »
Wat een leuke opdrachten! ::bravo::

Ik vind dit tot nu toe de leukste opdracht van allemaal ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #12 Gepost op: 3-10-2014, 08:58:40 »
Kijk, met dit soort sportopdrachten kan ik nog wel wat.  8)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #13 Gepost op: 3-10-2014, 11:42:05 »
Ziet er mooi uit zeg!  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #14 Gepost op: 3-10-2014, 11:52:53 »
Gaaaaaf :D
En we mogen weer wat doen ::hyper::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #15 Gepost op: 3-10-2014, 12:55:45 »
Oei, nu vind ik het wel heel erg jammer dat ik niet mee kon doen. Dit is de met afstand leukste ronde tot nu toe! ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #16 Gepost op: 3-10-2014, 13:03:39 »
Echt super leuk weer  ::bravo::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #17 Gepost op: 3-10-2014, 14:19:56 »
Wat een leuke opdrachten!  ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #18 Gepost op: 3-10-2014, 17:12:00 »
Bedankt allemaal  :D

Ik ga denk ik voor het hoogspringen en speerwerpen een apart topic aanmaken, omdat daar veel gepost moet worden. En het anders wel een hele grote chaos wordt  ;D
You'll never walk alone

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 : Sport
« Reactie #19 Gepost op: 3-10-2014, 17:30:35 »
Verspringen gebeurd dus wel gewoon hier?