Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436870 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1720 Gepost op: 7-06-2020, 15:11:52 »
Ik mag me dus ook niet druk maken over dingen die niet hier gebeuren? In dit geval is het dus belangrijker om me over BLM druk te maken, dan over 'collega-christenen' elders die misschien nog wel zwaarder onderdrukt worden? Dat vind ik echt niet kunnen als je zoiets zegt. ::niet-ok::

Als je snapt dat het voor die christenen zo erg is dat ze worden onderdrukt, dan snap je toch ook dat dit voor de zwarten hier ook zo is en kan je daar empathie voor hebben door het te steunen?
Ik sta ook achter hun ideeën... Alleen niet enkel hun problemen, maar ook die van andere wereldbevolkinsgroepen. En die zijn voor mij even belangrijk... Maar ja, dat heb ik ondertussen wel gemerkt dat je dat op dit moment niet mag zeggen.
« Laatst bewerkt op: 7-06-2020, 15:19:53 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1721 Gepost op: 7-06-2020, 15:19:57 »
LdH, het is prima dat jij wat wilt doen tegen het onderdrukken van Christenen in heel veel landen. Maar daarom hoef je toch een ander niet te belemmeren in het gebruiken van de leus Black Lives Matter?
Als jij iets wilt doen tegen prostaatkanker, vind je het toch ook niet vervelend dat de Borstkankervereniging aandacht vraagt voor borstkanker?

Ja, het was allemaal duidelijker geweest en minder aanleiding voor discussie als de leus Black Lives Matter Too was. Maar het is echt heel zwak om te zeggen 'ja maar andere groepen hebben het ergens op de wereld ook slecht'. Daar moet ook wat aan gebeuren. Maar dat sluit het bestaan van de BLM-movement niet uit.
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1722 Gepost op: 7-06-2020, 15:23:29 »
Okee, nog een poging:

Ja, er zijn ook andere groepen die worden onderdrukt en gediscrimineerd. Ja, daar moeten we ook iets aan doen. Maar de Black Lives Matter beweging zet zich in voor zwarte mensen. Die andere mensen hebben allemaal hun eigen organisaties en bewegingen. Die kan je ook steunen naast BLM. Dat sluit elkaar helemaal niet uit.

Om nog maar weer een eerder voorbeeld erbij te halen: ben je ook tegen de borstkankervereniging omdat er ook andere kankers bestaan die ook heel erg zijn? Of tegen KiKa omdat er ook volwassenen zijn met kanker? Waarschijnlijk niet. Maar dat is wel hetzelfde als tegen BLM zijn omdat andere groepen ook onderdrukt worden.

Ik ben niet per se tegen de borstkankervereniging of KiKa maar ik zie meer in bijvoorbeeld KWF kankerbestrijding dat zich richt op alle vormen van kanker. Zo ben ik ook niet per se tegen BLM maar vind ik wel dat ze veel groepen vergeten (en ja, als ik puur naar Nederland kijk denk ik dat moslims er hier wat betreft discriminatie erger aan toe zijn dan zwarten)
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1723 Gepost op: 7-06-2020, 15:25:38 »
D’n waarom kun je wel om je heen vertellen wat je zo erg vindt voor de onderdrukking van de zwarte gemeenschap maar niet voor de onderdrukte regenboogcommunity In oost europa? 

Al die dingen die je noemt dje je kan doen voor blm, Ik zie geen enkele redenen waarom je die niet zou kunnen doen voor de onderdrukte christenen.
Je geeft aan dat het lastiger  is , omdat je er minder directe  invloed op hebt. Helaas geldt dat ook voor de situatie voor de zwarte gemeenschap .  We kunnen enkel hopen dar onze protesten, onze stemmen en onze donaties een verschil gaan maken.  En in de samenkomst van velen zal de stem eerder gehoord worden.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1724 Gepost op: 7-06-2020, 15:29:15 »
LdH, het is prima dat jij wat wilt doen tegen het onderdrukken van Christenen in heel veel landen. Maar daarom hoef je toch een ander niet te belemmeren in het gebruiken van de leus Black Lives Matter?
Als jij iets wilt doen tegen prostaatkanker, vind je het toch ook niet vervelend dat de Borstkankervereniging aandacht vraagt voor borstkanker?

Ja, het was allemaal duidelijker geweest en minder aanleiding voor discussie als de leus Black Lives Matter Too was. Maar het is echt heel zwak om te zeggen 'ja maar andere groepen hebben het ergens op de wereld ook slecht'. Daar moet ook wat aan gebeuren. Maar dat sluit het bestaan van de BLM-movement niet uit.
Ja, ik vind BLMT een betere leus, en ja, de BLM-beweging is er ook, en die beweging is op dit moment ook belangrijk. Maar ik zeg alleen dat die voor mij alleen niet belangrijker is dan andere bewegingen. Ik belemmer ook niemand in het gebruik van BLM. Maar dan zou men mij en met mij genoeg anderen, moeten belemmeren die alle levens even belangrijk vinden...

Wat ik hier nog aan toe wil voegen is een leus van een tijdje geleden:
Verbeter de wereld, en begin bij jezelf...
« Laatst bewerkt op: 7-06-2020, 15:37:11 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1725 Gepost op: 7-06-2020, 15:36:47 »
De communicatie in dit topic lijkt soms gebrekkig.

Daarmee bedoel ik dat overwegend reacties worden gegeven, met herhalingen of nieuwe pogingen om hetzelfde idee uit te leggen. Ik zie weinig interesse in de mening van anderen: vragen wat iemand vindt, en waarom. Doorvragen, zelfs als het gesloten vragen zijn, zolang het geen retorische vragen zijn.
Hierdoor wordt onvoldoende in de ander verplaatst en wordt langs elkaar heen gepraat, zelfs als men het in feite met elkaar eens is.

Een voorbeeld hiervan is de uitvoerige discussie van afgelopen nacht over de term All lives matter (ALM). Voor mij als relatieve buitenstaander leken de gesprekspartners het overwegend eens, maar toch ging het pagina's door.
Daarom heb ik uiteindelijk geprobeerd deze middengrond expliciet te maken:

Goed, hier is afgelopen nacht een hoop gepost - waarbij deels in cirkels en via herhalingen.

Hierbij heb ik de indruk dat er weinig is gede-escaleerd. Oftewel: dat er best gedeelde opvattingen zijn tussen de deelnemers van beide kanten van het gesprek, maar dat dit onvoldoende is bevestigd. Terwijl dat ontvlammingen, maar vooral ook een hoop posts & tijd had kunnen schelen.

Dus ik doe een poging, en ik ben van beide kanten in het gesprek benieuwd of ze zich in onderstaande punten kunnen vinden:

1. Alle levens zijn belangrijk.
2. BLM richt zich echter vooral op de problemen die zwarte mensen hebben.
3. Andere groepen hebben eveneens problemen. Het is prima als die via andere initiatieven onder het voetlicht worden gebracht, maar BLM wil specifiek de aandacht richten op de problemen waar zwarte mensen mee te maken krijgen.
4. ALM wordt door een aanzienlijk deel van de gebruikers (ongeacht of dat 10% of 90% van de gebruikers is: een aanzienlijk deel) gebruikt om deze focus op de problemen van zwarte mensen te verleggen.
5. Doordat ALM wordt gebruikt zoals beschreven in punt-4, wordt ALM overwegend NIET opgevat met de betekenis van punt-1, maar als het wegwuiven van de problemen waarvoor de zwarte gemeenschap aandacht vraagt.
6. Als je wilt uiten dat alle levens van belang zijn (punt-1), dekt de term ALM dus niet goed de lading (punt-5). Daarom moet de term ALM niet worden gebruikt wanneer punt-1 wordt bedoeld.

Deze samenvatting is inmiddels onderschreven in gespreksdeelnemers van beide kanten: Starlight (post 1677 & 1698) & Moni (per pm, met toestemming om dit te delen); en daarnaast door Swifty als nieuwe, relatief neutrale deelnemer (1683).
Door geïnteresseerd naar de mening van de ander te vragen, in plaats van alleen te reageren, was dit veel eerder naar voren gekomen.

En niet iedereen is het wellicht met deze samenvatting eens.
Tarbozan droeg enkele punten aan waarmee hij het niet eens was (post 1705).
Dat is prima.
Daar kan je op doorvragen, om het standpunt concreter te maken & te verhelderen (zoals ik probeerde in 1712).

Oftewel:
Probeer niet enkel te overtuigen of je mening te geven: wees geïnteresseerd in de ander. Wat denken ze exact, waar kom je overeen, waar verschil je, waarom is dit zo?

Anders kan je hier decennia over schrijven, maar kom je nergens.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1726 Gepost op: 7-06-2020, 15:41:41 »
Ik ben het ook eens met die punten Hdd ::jaja::

Ik mag me dus ook niet druk maken over dingen die niet hier gebeuren? In dit geval is het dus belangrijker om me over BLM druk te maken, dan over 'collega-christenen' elders die misschien nog wel zwaarder onderdrukt worden? Dat vind ik echt niet kunnen als je zoiets zegt. ::niet-ok::
Ik sta ook achter hun ideeën... Alleen niet enkel hun problemen, maar ook die van andere wereldbevolkinsgroepen. En die zijn voor mij even belangrijk... Maar ja, dat heb ik ondertussen wel gemerkt dat je dat op dit moment niet mag zeggen.
Kan je aub stoppen met het argument dat je "niets meer mag zeggen"?  ::) Erg storend.

Nogmaals het is geen wedstrijd wat er belangrijker is, het is alleen niet respectvol om op een BLM protest/discussie binnen te lopen met een argument van "OH wisten jullie dat er ook andere groepen zijn die heel erg, misschien wel erger dan jullie worden onderdrukt"? Ja, er worden ook andere groepen onderdrukt, maar die hebben hun eigen initiatieven, organisaties, demonstraties etc.

D’n waarom kun je wel om je heen vertellen wat je zo erg vindt voor de onderdrukking van de zwarte gemeenschap maar niet voor de onderdrukte regenboogcommunity In oost europa? 
Oh boy.... vraagt hij aan de homo

Niet alleen leg je mij woorden in de mond die ik niet heb gezegd, maar je slaat ook weer helemaal de plank mis. Ik zet mij net zo hard in voor LGBTQ+ rechten, gezien ik zelf onderdeel ben van deze groep. Nogmaals je.hoeft.niet.te.kiezen.je.kan.beiden.supporten.

Citaat
Al die dingen die je noemt dje je kan doen voor blm, Ik zie geen enkele redenen waarom je die niet zou kunnen doen voor de onderdrukte christenen.
Je geeft aan dat het lastiger  is , omdat je er minder directe  invloed op hebt. Helaas geldt dat ook voor de situatie voor de zwarte gemeenschap .  We kunnen enkel hopen dar onze protesten, onze stemmen en onze donaties een verschil gaan maken.  En in de samenkomst van velen zal de stem eerder gehoord worden.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1727 Gepost op: 7-06-2020, 15:47:47 »
En daar is weer dat sfeertje waar ik op doelde... ::)

Jammer.
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1728 Gepost op: 7-06-2020, 15:51:12 »
Ik ga me hier ook buiten houden  ::jaja::
Niet omdat ik geen mening heb, maar omdat ik vind dat er totaal niet naar elkaar geluisterd wordt. Ik vind dit niet alleen een tendens hier op het forum, maar een tendens in heel Nederland die ik kotsbeu ben. Eerst met alle coronamaatregelen (Als je tegen maatregelen was was je meteen een moordenaar en als je voor de maatregelen was kreeg je ook een hoop kritiek en weerwoord). Nu met deze discussie weer. Het lijkt wel alsof nuance niet meer bestaat.

Jammer  :-\\
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1729 Gepost op: 7-06-2020, 15:56:11 »
En daar is weer dat sfeertje waar ik op doelde... ::)

Jammer.
Ik vind het persoonlijk wat vervelend dat je dan steeds maar geen enkele frustratie of irritatie mag blijken als anderen je woorden in de mond leggen die je niet hebt gezegd, en ondertussen je echte inhoud totaal negeren en niet op vragen ingaan. Een gesprek moet wel van twee kanten komen. We hebben met zijn allen ook genoeg pogingen gedaan om respectvol dingen uit te leggen, en respectvol reageren kan zeker wel zoals je zelf ook hebt bewezen ::ok:: Maar als iemand bijv. steeds blijft zeggen "oh dus je vindt dat ik een racist ben?" terwijl al meerdere keren is gezegd dat we dat helemaal niet zeggen en wat we dan wel bedoelen, dan vind ik niet dat je kan blijven verwachten dat mensen wel aardig op jou blijven reageren.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1730 Gepost op: 7-06-2020, 15:59:45 »

D’n waarom kun je wel om je heen vertellen wat je zo erg vindt voor de onderdrukking van de zwarte gemeenschap maar niet voor de onderdrukte regenboogcommunity In oost europa? 

Wow ja, D*N ben jij soms homofoob?!?!?!?
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1731 Gepost op: 7-06-2020, 16:08:23 »
Sorry maar ik wordt hier echt boos van en jammer dat ik dat niet mag uiten want dan gaat jullie sfeer weg. Ik en anderen zijn super geduldig geweest, super respectvol en hebben dingen soms wel 10 keer uitgelegd op verschillende manieren. Wanneer mensen dan nog steeds in herhaling vallen en zelfs woorden in je mond leggen, dan is het gewoon een keer klaar met het geduld en inhoudelijke & aardige reacties.

Wow ja, D*N ben jij soms homofoob?!?!?!?
Ja daarom ben ik altijd zo onaardig tegen je :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1732 Gepost op: 7-06-2020, 16:09:26 »
Sorry maar ik wordt hier echt boos van en jammer dat ik dat niet mag uiten want dan gaat jullie sfeer weg. Ik en anderen zijn super geduldig geweest, super respectvol en hebben dingen soms wel 10 keer uitgelegd op verschillende manieren. Wanneer mensen dan nog steeds in herhaling vallen en zelfs woorden in je mond leggen, dan is het gewoon een keer klaar met het geduld en inhoudelijke & aardige reacties.

Ja, ik snap dat dat frustrerend is. Maar dat betekent toch ook niet dat wij onze mening over de sfeer niet mogen geven.
Ik betrok het ook niet alleen op het forum, maar ik vind dit een tendens die ik in heel NL zie. En dat benoem ik.
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1733 Gepost op: 7-06-2020, 16:15:26 »
Ja daarom ben ik altijd zo onaardig tegen je :-*
::rofl::
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1734 Gepost op: 7-06-2020, 16:24:23 »
Ja, ik snap dat dat frustrerend is. Maar dat betekent toch ook niet dat wij onze mening over de sfeer niet mogen geven.
Ik betrok het ook niet alleen op het forum, maar ik vind dit een tendens die ik in heel NL zie. En dat benoem ik.
Ik zeg ook niet dat het niet mag, alleen dat ik het vervelend vind. Elke keer als iemand maar enige emotie (boosheid/frustratie) laat zien komt er iemand roepen dat de sfeer niet goed is... wat ironisch genoeg, weinig bijdraagt aan die sfeer ;).

Je kan dan beter of zoeken naar de middenweg zoals bijv. Hdd doet, zelf een genuanceerde mening geven, iemand zijn frustratie proberen te begrijpen, of gewoon niets zeggen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1735 Gepost op: 7-06-2020, 16:42:11 »
ik probeer toch ook beide kanten te begrijpen, en onder woorden te brengen? Zonder daarbij in herhaling te willen vallen. Of is er over mijn bericht heen gelezen? (reactie 1717).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1736 Gepost op: 7-06-2020, 16:45:31 »
ik probeer toch ook beide kanten te begrijpen, en onder woorden te brengen? Zonder daarbij in herhaling te willen vallen. Of is er over mijn bericht heen gelezen? (reactie 1717).
Het was ook niet gericht naar jou ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1737 Gepost op: 7-06-2020, 17:23:50 »
Wanneer mensen dan nog steeds in herhaling vallen en zelfs woorden in je mond leggen, dan is het gewoon een keer klaar met het geduld en inhoudelijke & aardige reacties.
Dat moet dan ook van 2 kanten komen, aangezien ik (en ik weet ook anderen) exact hetzelfde gevoel hebben dat jullie ons woorden in onze mond leggen. Misschien willen wij jullie niet helemaal begrijpen, maar evenzo willen jullie onze standpunten niet begrijpen.

Zoals ik al eerder zei (maar dat was blijkbaar niet opgevallen)

VERBETER DE WERELD EN BEGIN BIJ JEZELF!

En daar laat ik het voorlopig bij deze discussie bij, want ik heb verder alleen mezelf ermee als ik doorga...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1738 Gepost op: 7-06-2020, 17:33:15 »
.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1739 Gepost op: 7-06-2020, 18:08:13 »
Oh ja want caps lock en vetgedrukte zinnen met uitroeptekens dragen bij aan de sfeer of de discussie ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!