Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3423787 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12940 Gepost op: 11-03-2010, 23:59:39 »
Waar slaat de reclame van Parcel op? Wat heeft een liliputter met pakjes bezorgen te maken?
je weet toch..  Liliputters bezorgen alle pakjes ::ohno::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12941 Gepost op: 13-03-2010, 10:27:45 »
En ze kunnen er ook nog eens mee door een waterkraan. Of waren dat nou de snurfen?



OT: Als ik een Hispeed-ticket koop, waarmee ik voor een deel over Nederlands grondgebied reis (en daar ook moet overstappen, mag ik dan voor alle zekerheid 1 trein eerder nemen, om de aansluiting te halen?

Voorbeeld: ik wil met een nachttrein (weer) naar Munchen. Stuk comfortabeler als de Eurolines-bus, en nog goedkoper ook.

In de dienstregeling staat dat ik dan om 18.56v moet vertrekken uit Maastricht, en de aansluitende trein in Utrecht vertrekt om 21.02. Normaalgesproken een marge die ik moet kunnen halen, maar we weten allemaal dat het treinreizen in Nederland tegenwoordig net een loterij is, Die 10 minutenmarge heb je dan zo verspeeld.

Nu dacht ik: de intercity naar Utrecht heeft geen gereserveerde plaatsen, het lijkt me sterk dat ik niet 1 trein eerder zou mogen nemen, zodat ik dan een heel ruime marge heb,

Oh, en vraag 2, voor degenen die al eens zo hebben gereisd: ik reis door de nacht, en er ziojn slaapcabines aan boord. Er wordt in de voorwaarden nergens gesproken over toeslag zus of toeslag zo, maar ik kreeg voor betreffende verbinding wel een totaalprijs van retour 137,80 euro. Wie weet oif ik er rekening mee moet houden dat ik voor die slaapmogelijkheid nog eens extra moet betalen? Bij de klantenservice van Hispeed krijg ik niemand te pakken, dus ik dacht: misschien is er hier op het forum al eens iemand geweest die zo heeft gereisd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12942 Gepost op: 13-03-2010, 10:36:55 »
Wat voor ticket heb je. Je slaapplek moet je reserveren. Dus daar zou je een toeslag betaald voor moeten hebben. Je ticket Maastricht-Utrecht zou een open ticket moeten zijn, dus kan je elke trein van Maastricht naar Utrecht nemen die je wel, op de dag van vertrekt tenminste.

Zo boeken wij de tickets tenminste. ::jaja::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12943 Gepost op: 13-03-2010, 10:56:03 »
Ik heb er nog geen, maar hispeed geeft als totaalprijs 137,80 aan. Als ik maar weet dat ik die prijs moet betalen kom ik ter plaatse niet voor een verrassing te staan. Het is neem ik aan wel goedkoper dan een reguliere overnachting,

Die ene vraag, daar vertrouw ik wel op. Het niet kunnen wijzigen slaat v oor zover ik weet, op gereserveerde zitplaatsen, en niet zozeer op de verbinding zelf.


Je wordt trouwens wel lekker gemaakt met prijzen van enkele tientjes, terwijl dat in de praktijk maar voor een paar data geldt. (ik zou vorige week hebben kunnen boeken voor 58 euro retour)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12944 Gepost op: 13-03-2010, 11:16:25 »
Ik heb even voor een willekeurige datum op de NS site de route Maastricht-Munchen Hbf-Maastricht opgevraagd en de City Night Line route gekozen (zowel heen als terug). Je moet 4 bolletjes aanvinken.

2 bolletjes staan voor een tickt Maastricht-Utrecht en Utrecht-Maastricht. Dit is een open kaartje op die route, je kan elke trein nemen die je wil op de dag dat jou kaartje geldig is. Dus als je de gegeven overstaptijd te kort vindt, neem gerust een trein eerder.

Daarnaast moet je 2x voor een resevering op de CityNightLine kiezen. Je betaalt voor de trein + je zit/lig plaats in de trein. Je slaapplek heb je dus voor betaalt. Je drankjes en eten moet je uiteraard nog wel zelf betalen. ;)

Die goedkope aanbiedingen zijn overigens zeer beperkt beschikbaar. Vaak zijn ze maar voor de eerste 10 personen en dan gaat de prijs omhoog. In de luchtvaart en hotelsector precies hetzelfde. Hoe minder plek, hoe hoger de prijs. Middelbare school economie, als de schaarste toeneemt en mensen hebben het product nodig, zullen ze een hogere prijs moeten betalen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12945 Gepost op: 13-03-2010, 11:19:30 »
waarom mensen van Maastricht via utrecht naar munchen reizen ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12946 Gepost op: 13-03-2010, 11:25:13 »
Waarom mensen die van Maastricht naar München willen niet gewoon gaan lopen. Is toch veel goedkoper?
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12947 Gepost op: 13-03-2010, 11:40:54 »
Je kan via Aken gaan, maar dat scheelt in prijs helemaal niets, is soms zelf duurder, en in theorie ben je soms zelfs langer onderweg, omdat je voor een reguliere verbinding moet kiezen. Daisy kan het je haarfijn uitleggen hoe dat zit. Die is de deskundige op dit gebied.

Soms is een omweg dus gunstiger in reistijd en prijs.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12948 Gepost op: 13-03-2010, 11:42:37 »
Waarom zijn Nederlanders altijd zo zuinig?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12949 Gepost op: 13-03-2010, 20:23:40 »
Intussen zowel het hotel als de treinreis geboekt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12950 Gepost op: 13-03-2010, 22:37:47 »
Is mijn hoofdpijn nu eindelijk weg, of het maar tijdelijk?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12951 Gepost op: 14-03-2010, 12:20:36 »
Welke bloem kan je met een sneeuwklokje vergelijken?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12952 Gepost op: 14-03-2010, 17:41:49 »
hoe laat zal ik vandaag (beter gezegd: morgen) in bed liggen.
hoe lang is ook een leuke vraag.

iemand interesse om te wedden?
Ik wed dat ik zeker pas na 1en in bed lig. Maar dan puur omdat ik tegen die tijd mijn computer tegen de muur heb gesmeten en hij het niet meer doet.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 17:52:38 door Vieffan »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12953 Gepost op: 14-03-2010, 22:42:34 »
Laat die computer nou maar staan.. Is zo zonde als je m kapot smijt ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12954 Gepost op: 14-03-2010, 23:33:27 »
Haha,

ik heb me essay al een uurtje ofzo. En ga nu lekker naar bed toe. Ben moe, want het was een drukke en erg stressvolle dag

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12955 Gepost op: 15-03-2010, 12:59:46 »
Haha,

ik heb me essay al een uurtje ofzo. En ga nu lekker naar bed toe. Ben moe, want het was een drukke en erg stressvolle dag

Gelukkig maar..

Zucht... Waarom voel ik me nu zo klote ... Ik ben echt mega verkouden
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12956 Gepost op: 15-03-2010, 14:48:11 »
Hee, ik ben niet de enige die ziek is!
Ow shit dat is geen vraag,
Stelletje molloten...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12957 Gepost op: 15-03-2010, 15:35:23 »
Ik vraag me af of het niet eens tijd wordt dat Jan-Peter Balkenende wat meer tijd vrij gaat maken voor zijn gezin.........:D

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12958 Gepost op: 15-03-2010, 15:42:14 »
bodejos,dat vraag ik me ook wel af, als hij dat nu wel tot een goed einde brengt :-\\
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #12959 Gepost op: 16-03-2010, 23:11:15 »
waarom blijven mensen niet met hun tengels van andere mensen af ???  >:( >:( >:(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.