Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1024775 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3340 Gepost op: 9-03-2013, 13:34:27 »
Lukie twittert: Leraren South Dakota mogen vuurwapens dragen.
Levensgevaarlijk dit. Echt niet te geloven
Maar misschien wel goed om meer mannen in het onderwijs te krijgen  ::jaja::

en geweldig voor de jeugd: vandaag vrij, want alle leraren zijn op de schietbaan.  :-X
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3341 Gepost op: 9-03-2013, 14:45:52 »
;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3342 Gepost op: 11-03-2013, 15:48:42 »
Het Nederlands honkbalteam verslaat met 7-6 voor de vijfde keer op rij Cuba en gaat door naar de halve finale van de World Baseball Classic!

What a game! ::bravo::



🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3343 Gepost op: 12-03-2013, 13:15:53 »
Las vanochtend in de krant dat er volgens de plaatselijke politie toch geen sprake is/was van een pyromaan in Enschede.

Dus dat is goed nieuws :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3344 Gepost op: 12-03-2013, 17:54:02 »
Daar hadden ze het inderdaad over, maar een verklaring had men ook niet... Overigens, wat ik begrepen was, was dat men het er alleen maar over had dat er geen verband tussen de verschillende branden was.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3345 Gepost op: 12-03-2013, 17:54:37 »
de ene was heter dan de andere ?

of was het modus operandi ::vergroot:: anders ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3346 Gepost op: 12-03-2013, 17:56:53 »
Geen flauw idee, daar heeft men niet over uitgewijd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3347 Gepost op: 12-03-2013, 22:13:45 »
Volgens de trouw van vandaag had het verschillende oorzaken.

Bij de brand van de 31ste was blijkbaar inmiddels het vermoeden verschoven naar kacheltjes die doorbranden en dergelijke. Maargoed, was blijkbaar meer een tussentijdse update, aangezien winkeleigenaren bewakingspersoneel wilden in gaan huren. Wat qua pyromanen dus waarschijnlijk niet specifiek nodig is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3348 Gepost op: 17-03-2013, 20:22:33 »
Citaat
Geld dwarrelt over Dordtse weg
DORDRECHT -

Een man uit Zevenhuizen heeft zondag een duur foutje gemaakt. Hij had zijn portemonnee op het dak van zijn auto laten liggen, waardoor er voor ruim 3000 euro aan biljetten over de N3 bij Dordrecht wegwaaide. Dat meldde de politie zondag.

De man zag dat er geen vluchtstrook was, reed uiteindelijk een rondje via een afslag en kon nog 160 euro bemachtigen. De rest was al opgeraapt door andere automobilisten. Die hadden echter het meeste geld weer gegeven aan een vrouw die beweerde dat het geld van haar was.

De politie is nog naar haar op zoek. De onfortuinlijke eigenaar van het geld zoekt nog naar zijn portemonnee en pasjes.

Wie heeft er dan ook 3000 euro cash in z'n portemonee zitten. :o

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3349 Gepost op: 17-03-2013, 21:32:26 »
Roept zoiets nu niet juist om een tweet ? :-[
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3350 Gepost op: 17-03-2013, 21:34:27 »
Vuile streek van die vrouw zeg  :o
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3351 Gepost op: 18-03-2013, 19:18:28 »
Moet je eens bedenken hoe die brave automobilisten die haar het geld hebben gegeven zich voelen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3352 Gepost op: 20-03-2013, 22:55:43 »
Staat hier nog niets over het belachelijke gedoe tegen die lesbische pleegouders die onderduiken? Schandelijk vind ik het.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3353 Gepost op: 21-03-2013, 13:21:58 »
Dat gaat veel te ver inderdaad. Jammer dat het zo'n rel is geworden.

Maar wat vind je ervan dat Jeugdzorg juist dit kind bij een lesbisch koppel heeft ondergebracht? Het kan goed gaan, maar je neemt wel een risico. Had er in dit geval niet meer rekening moeten worden gehouden met de achtergrond, wensen en gevoelens van de moeder? Of verspeelt de ouder op het moment van de uithuisplaatsing elke zeggenschap over de opvoeding van het kind (en speelt de reden van uithuisplaatsing daarbij nog een rol)?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3354 Gepost op: 21-03-2013, 13:38:27 »
Een uithuisplaatsing is vaak een noodsituatie, met ouders die over de rooie gaan en hun kind niet weg willen laten gaan. Dan kun je niet eerst even peilen wat de wensen en de gevoelens zijn. En omdat het een noodsituatie is, kun je simpelweg niet zomaar beschikken over pleegouders met een vergelijkbare achtergrond.
En waarom gaat die moeder pas na 9 jaar hier heibel over schoppen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3355 Gepost op: 21-03-2013, 13:40:46 »
het ging in eerste instantie om een crisisplaatsing, dus dan hoef je voor mij niet te kijken. Dan moet het kind in veiligheid komen.
Daarna vind ik het verstandig om te kijken of het een beetje passend is. Maar goed dit kind is van de crisisplaatsing gebleven op het adres, dus er was geen daarna meer.

Ik lees trouwens ook in de media dat er in eerste instantie door een rechter was bepaald dat het jochie weer naar huis kon. Daar tegen is jeugdzorg weer in beroep gegaan. dus moeders heeft ook eerder al gemeld dat ze in ieder geval weer voor het kind wilde / kon  zorgen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3356 Gepost op: 21-03-2013, 13:43:53 »
Het vervelende in dit geval is bovendien dat Justitie op verschillende niveaus het niet met elkaar eens zijn. De biologische moeder kreeg op een gegeven ogenblik het gelijk aan haar zijde, hetgeen een paar jaar later weer werd herroepen.

Waar het om gaat, is dat een kind misschien wel beter af is bij dit lesbische stel dan bij de biologische moeder.


Wat willen ze dan? Een moeder die haar opvoed-taak niet aan kan, hetgeen ten koste gaat van dat kind? Ik vond haar nogal hysterisch tekeer gaan, toen ze vorige week voor de camera verhaal kwam halen.

Dat ze in Turkije homofilie niet accepteren, is hun zorg. Nederland heeft daar andere opvattingen over.

Wanneer ik in Turkije op vakantie ga of zou gaan werken/wonen, dien ik me aan hun regels en gewoontes te houden. Andersom zou dit dus ook moeten gelden, In Nederland gelden ONZE normen en waarden.

Je krijgt dus conflicten, wanneer een van de partijen zich niet aan de gewoontes van het land (van ''verblijf'') houden.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3357 Gepost op: 21-03-2013, 16:10:48 »
Dat het om een crisisplaatsing ging, was mij ontgaan. Dan kun je inderdaad niet (al te) kieskeurig zijn. Of je daarna nog een herplaatsing kunt overwegen, lijkt me af te hangen van hoe lang de procedures duren en in hoeverre het kind dan al aan het pleeggezin gehecht is.

Blijft wat mij betreft de vraag of Jeugdzorg deze rel door een zorgvuldiger plaatsing niet had kunnen voorkomen. Een Islamitisch pleeggezin is op korte termijn waarschijnlijk lastig te vinden, maar een lesbisch koppel staat misschien wel erg ver weg van de Turkse cultuur. Aan de andere kant, een moeder die al negen jaar vecht voor de hereniging van haar gezin had misschien sowieso de media en de steun van de Turkse regering opgezocht. Die regering had zich moeten bezinnen op haar reactie.

Nou ja, moeilijke zaak. Sneu voor alle partijen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3358 Gepost op: 21-03-2013, 17:04:26 »
Nee, sneu voor maar 1 partij.
De rest kan zich verdedigen en maakt keuzes.

Arm kind ::hug::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3359 Gepost op: 21-03-2013, 18:17:38 »
Arm kind zeker. Toch is er meer aan de hand dan alleen het zwart/witverhaal dat we eerst te horen kregen. Er is twijfel of er wel sprake van mishandeling was. Waarom wel de andere kinderen teruggeplaatst werden bij hun ouders en het jongste kind niet ontgaat mij.
Verder vind ik dat we zeker wat meer op moeten komen voor onze westerse waarden en verworven vrijheden.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw