Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437435 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1600 Gepost op: 6-06-2020, 20:45:13 »
Boos worden is dus juist dramatisch als je elkaar wilt begrijpen, in plaats van alleen je punt doordrukken.
Soms wel, ja. Maar ik heb me ook vaak genoeg pas gerealiseerd hoe erg iets eigenlijk was, doordat mensen er boos of verdrietig van werden. Emotie kan juist ook belangrijk zijn in een boodschap. Ik vind het toch altijd jammer als mensen meteen niet meer luisteren naar de inhoud, alleen omdat iemand boos is. Soms is die boosheid gewoon terecht. Wat natuurlijk verder niet betekent dat we allemaal maar tegen elkaar moeten gaan schreeuwen ;)

Citaat
Daarnaast ga je voorbij aan mijn punt.
" Die impliciete "too" is daar van nature aanwezig." <- dat is jouw interpretatie dat die implicatie van nature aanwezig is. Anderen interpreteren dat niet van nature.
Dat is niet alleen mijn interpretatie, dat is hoe taal werkt (en ja, ik heb hier vakken over gevolgd). Als je zegt "koffie is lekker" zeg je toch ook niet dat thee niet ook lekker kan zijn? Niemand zal van nature denken dat je dan zegt "alleen koffie is lekker". En als dan de context zou zijn dat iedereen loopt te roepen dat koffie vies is, en jij zegt "koffie is lekker", dan zou het raar zijn om vervolgens te reageren "Oh, dus je vindt alleen koffie lekker? En thee en chocolademelk dan?". Daar gaat het helemaal niet over, het ging nu over koffie. (verder niet helemaal het goede voorbeeld, want hier is de 'too' niet impliciet aanwezig, iemand kan in dit geval best thee inderdaad verschrikkelijk vinden, maar ik kan even ook niets beters bedenken ;D)

Citaat
Of als citaat van de vorige pagina:
""All lives matter" zeggen is dus juist net níet inclusief" <- hierbij is het woord 'is' weer alsof alleen de ontvanger het alleenrecht heeft om te bepalen of die zinssnede inclusief is.
De intentie van Hans is om inclusief te zijn.
Een mogelijke interpretatie is dat het dat juist niet is.
Ik denk dat we dan een belangrijk deel van communicatie over het hoofd zien, namelijk context. De oorsprong van de zin is namelijk om de aandacht af te leiden van hetgene waar het werkelijk om gaat, en zo is hoe heel veel mensen het ook gebruiken. De oorspronkelijke bedoeling van de zin "all lives matter" is dus niet inclusief. Dan snap ik best dat iemand anders die die context niet kent het misschien wel hartstikke goed kan bedoelen, maar het is dan logisch dat mensen die de context wél kennen die persoon verkeerd interpreteren. Die interpretatie is namelijk wel de juiste, en de andere persoon gebruikte die verkeerd. Stel, iemand gebruikt een woord of spreekwoord helemaal verkeerd omdat hij de betekenis niet goed kent, dan ligt het toch ook niet aan de ontvanger dat die hem verkeerd interpreteert?

Zonder de context van Black Lives Matter, is all lives matter inderdaad een prima opmerking. Binnen die context niet. Dus is het goed als mensen die wel goede intenties hebben weten wat er normaal in deze context mee bedoeld wordt, zodat ze niet verkeerd geïnterpreteerd worden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1601 Gepost op: 6-06-2020, 21:02:28 »
Intentie is niet altijd even belangrijk.

In communicatie: natuurlijk wel.
Hoe bepaal je de betekenis van een boodschap?

Bestaat de betekenis alleen uit de intentie? Nee, blijkbaar (behalve oa bij BLM?)
Bestaat de betekenis alleen uit interpretatie? Nee, vermoedelijk (en anders behalve oa bij ALM?).
Mijn punt so far is dat beide/alle deelnemers betekenis geven, die voor ieder kan verschillen, en waarbij betekenissen naast elkaar kunnen bestaan.

Als dat niet zo is, wederom: hoe bepaal je de betekenis, c.q. wie bepaalt de betekenis?
Niet qua macht, of qua sociale ongelijkheden, maar puur in theorie/filosofie: Wat is de betekenis van een boodschap? Wie bepaalt dat? Zender A naar Ontvanger B.

Citaat
Nog een woord om te googlen; tone policing ;D

Tuurlijk mag je boos zijn & boos je punt maken.
Maar als in praktijk mensen daardoor niet luisteren, dan is het geen functionele communicatietactiek.
Anders gezegd: als je doel communicatie is, dan zou ik methoden gebruiken die de kans op inhoudelijke dialoog vergroten.
Als je doel iets anders is, go for it, maar dan ben ik benieuwd wat het doel is.

Citaat
verder niet helemaal het goede voorbeeld, want hier is de 'too' niet impliciet aanwezig
...dat is toch juist het hele punt?
Ik stelde dat, volgens mij, 'too' niet van nature aanwezig was. Deels omdat sommige mensen het van nature niet aanwezig vinden, dus voor hen is het niet van nature aanwezig.
Dus als er dan een voorbeeld is waar het sowieso niet van nature aanwezig is.. dan snap ik het voorbeeld niet.

Citaat
Ik denk dat we dan een belangrijk deel van communicatie over het hoofd zien, namelijk context.

Fair point, dat was wellicht inderdaad nog te afwezig: context.
Hoe bepaalt context wat de ware betekenis is (indien er een is)?
Wellicht dat context variabel is, en zegmaar het zetje geeft of aan de intentie of de interpretatie meer belang moet worden gehecht?
Oehhh, nee, dat is ook weer tricky, want dat klinkt doelbewust & subjectief. Dan levert dat alleen maar subjectieve context op, zodat iedereen z'n eigen context heeft, en je alsnog niets verder geraakt.

Hans, wellicht? Wat vindt Jakobson hiervan?
Ik bedoel, ik heb hier geen achtergrond in, ik theoriseer maar wat ;D

Citaat
Stel, iemand gebruikt een woord of spreekwoord helemaal verkeerd omdat hij de betekenis niet goed kent, dan ligt het toch ook niet aan de ontvanger dat die hem verkeerd interpreteert?
Alright, interessant voorbeeld.
Dus de context is afhankelijk van de meerderheid? Oftewel, als de grootste groep iets op manier A opvat, dan is dat de ware betekenis?

Nee, maar humpf, dan komen we volgens mij nog niet verder. Immers, stel de ALM-boodschap is opgesteld door 1 miljoen mensen met een rascistische insteek.
En stel dat de boodschap nietsvermoedend wordt overgenomen door 5 miljoen goedbedoelende Hans'en. Dannn zijn de Hansen in de meerderheid, en dan zou de boodschap dus (ondanks de oorsprong) inderdaad positief zijn?

Citaat
Zonder de context van Black Lives Matter, is all lives matter inderdaad een prima opmerking. Binnen die context niet. Dus is het goed als mensen die wel goede intenties hebben weten wat er normaal in deze context mee bedoeld wordt, zodat ze niet verkeerd geïnterpreteerd worden.
Zou er nog eens over moeten nadenken (wat dit betekent voor wat dan de betekenis vaststelt qua context), maar wellicht dat we hier daadwerkelijk eens zijn. ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1602 Gepost op: 6-06-2020, 21:17:38 »
Nee, maar humpf, dan komen we volgens mij nog niet verder. Immers, stel de ALM-boodschap is opgesteld door 1 miljoen mensen met een rascistische insteek.
En stel dat de boodschap nietsvermoedend wordt overgenomen door 5 miljoen goedbedoelende Hans'en. Dannn zijn de Hansen in de meerderheid, en dan zou de boodschap dus (ondanks de oorsprong) inderdaad positief zijn?


Er zijn genoeg groepen mensen die bepaalde woorden weer 'reclaimen' idd. Bijvoorbeeld genoeg vrouwen die het woord slet reclaimen. Waarom zou het iets slechts zijn als jij mij een slet noemt. Als slet betekent dat ik met veel mensen naar bed ga, dan ben ik een slet idd. Als jij dat dan negatief opvat is jouw probleem.
Of een bekender voorbeeld wellicht; Queer.

Kort gezegd; groepen die onderdrukt werden door bepaalde woorden pakken na een tijd die woorden terug en draaien de betekenis om; ze zijn trots zo genoemd te worden. Dat draait de dynamiek als het ware om.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1603 Gepost op: 6-06-2020, 21:25:59 »
Waarom zou het iets slechts zijn als jij mij een slet noemt. Als slet betekent dat ik met veel mensen naar bed ga, dan ben ik een slet idd. Als jij dat dan negatief opvat is jouw probleem.

TOP! ::bravo::

Jouw intentie zou dan dus zijn dat het puur neutraal beschrijvend is.
De interpretatie van een ontvanger is anders, namelijk met een negatieve connotatie.
Beide betekenissen bestaan tegelijkertijd, maar verschillen, en beide deelnemers hebben hun eigen visie op wat het woord voor hen betekent.
Dat was waar ik steeds naartoe wilde qua intentie/interpretatie. ::ok:: Mooi voorbeeld.


Goed, stop op je hoogtepunt enzo (intentie overigens niet-seksueel, maar met interpretatie heb ik niets te maken [maar dude, seriously...why]), dus ik laat het hier voorlopig bij - in ieder geval voor vanavond.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1604 Gepost op: 6-06-2020, 21:38:42 »

...dat is toch juist het hele punt?
Ik stelde dat, volgens mij, 'too' niet van nature aanwezig was. Deels omdat sommige mensen het van nature niet aanwezig vinden, dus voor hen is het niet van nature aanwezig.
Dus als er dan een voorbeeld is waar het sowieso niet van nature aanwezig is.. dan snap ik het voorbeeld niet.
Okee, ik heb me volgens mij niet helemaal goed uitgedrukt. De "only" is per definitie niet aanwezig in zo'n statement, mijn voorbeeld was vooral bedoeld om dat aan te tonen. De "too" is hier dan vooral impliciet omdat we ervan uitgaan dat iedereen het er wel over eens is dat alle levens ertoe doen.

De rest van je bericht gaat meer over taalwetenschap en hoe de betekenis van dingen wordt bepaald en dat vind ik te veel buiten de scope van deze discussie vallen (en dat kan ik ook niet meer uit mn hoofd beantwoorden tbh :P). Niet puur de meerderheid iig, en in dit geval gaat het dus meer om de context waarin je iets zegt dan de objectieve betekenis buiten die context.

TOP! ::bravo::

Jouw intentie zou dan dus zijn dat het puur neutraal beschrijvend is.
De interpretatie van een ontvanger is anders, namelijk met een negatieve connotatie.
Beide betekenissen bestaan tegelijkertijd, maar verschillen, en beide deelnemers hebben hun eigen visie op wat het woord voor hen betekent.
Dat was waar ik steeds naartoe wilde qua intentie/interpretatie. ::ok:: Mooi voorbeeld.
Maar ook hier is de context het die de betekenis het meeste bepaalt, namelijk of je het over iemand anders zegt of over jezelf. Het is nog steeds niet okee om iemand anders een slet te noemen, ook als je jezelf misschien zo noemt om het te reclaimen.
« Laatst bewerkt op: 6-06-2020, 21:43:20 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1605 Gepost op: 6-06-2020, 21:41:10 »
Om het over een heel Andere boeg te gooien , als exact hetzelfde politie-incident  had geleid tot de dood van een blanke man uit de middenklasse ?  Hadden we dan ook In elk land dagelijks demonstraties gehad?  Ik Waag het Te betwijfelen.

De actie van de politie was buitenproportioneel gewelddadig. En dat hier iemand voor terecht Moet staan , is meer dan overduidelijk. Maar of het bewust racisme was, daar durf ik geen uitspraak over te doen. Ja de agent was blank en de gearresteerde zwart. Maar gezien de statistieken is het over grote deel bij de politie blank en is een groot percentage van de arrestaties bij gekleurde medemens.


Ik vind demonstraties tegen racisme  prima en vind het spijtig dat ze nog steeds nodig zijn. Maar heb moeite Met de term black lives matter, omdat dus discriminatie en racistische opmerkingen zeker niet Alleen op kleur gebeuren.

In die zin vind ik de term all lives matter meer bij mezelf Passen.
En over dat er hier soms harde discussie s gevoerd worden. Prima toch. Zo Lang het maar Met respect voor elkaars mening is.





Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1606 Gepost op: 6-06-2020, 21:45:50 »
Jouw intentie zou dan dus zijn dat het puur neutraal beschrijvend is.
De interpretatie van een ontvanger is anders, namelijk met een negatieve connotatie.
Beide betekenissen bestaan tegelijkertijd, maar verschillen, en beide deelnemers hebben hun eigen visie op wat het woord voor hen betekent.
Dat was waar ik steeds naartoe wilde qua intentie/interpretatie. ::ok:: Mooi voorbeeld.

Nee, niet helemaal ::rofl::
Ik bedoelde meer dat woorden betekenissen hebben. En dat vandaag slet een slechte betekenis heeft, betekent niet dat het dat volgende eeuw ook heeft. Maar er is wel een leidend beeld van hoe een woord op een bepaald moment gebruikt wordt. Alleen zijn er dus groepen die dat (actief) proberen te veranderen. En dan is de context voornamelijk belangrijk. En in het geval van Queer is de context de tijd waarin je het gebruikt. En in het geval van BLM is hun hele campagne en de politieke situatie de context.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1607 Gepost op: 6-06-2020, 21:47:02 »
Om het over een heel Andere boeg te gooien , als exact hetzelfde politie-incident  had geleid tot de dood van een blanke man uit de middenklasse ?  Hadden we dan ook In elk land dagelijks demonstraties gehad?  Ik Waag het Te betwijfelen.
Dat komt omdat het dan daadwerkelijk een incident was geweest in plaats van een dagelijkse gebeurtenis. Maar zwarte mensen worden structureel vermoord door de politie, en de daders lopen vrijwel allemaal nog vrij rond. Daarom wordt er gedemonstreerd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1608 Gepost op: 6-06-2020, 21:59:12 »

In die zin vind ik de term all lives matter meer bij mezelf Passen.
Ook als je daarmee de BLM boodschap bagatelliseert en dus eigenlijk zegt dat we geen probleem hebben? Racisme is nou eenmaal een oncomfortabel onderwerp, schuilen achter goede intenties is niet genoeg meer. Het is belangrijk om het probleem te erkennen en er iets mee te doen, je uit te spreken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1609 Gepost op: 6-06-2020, 22:03:10 »
Dat komt omdat het dan daadwerkelijk een incident was geweest in plaats van een dagelijkse gebeurtenis. Maar zwarte mensen worden structureel vermoord door de politie, en de daders lopen vrijwel allemaal nog vrij rond. Daarom wordt er gedemonstreerd.

Dus er wordt meer gereageerd op een dagelijks gebeurtenis dan op een incident?  Dat Klopt niet In mijn beleving.  Verder vind ik structureel en vermoord vrij bewoordingen.

Nogmaals het overmatige geweld van de politie bij de arrestatie van George ffloyd is echt bizar. Maar ik denk niet dat je statistieken gaat Vinden dat het structureel is.
Gelukkig maar want elk van dit soort incidenten is er 1 teveel

Dat er meer hard politieoptreden tegen zwarten is, ligt er helaas ook aan dat er statistisch meer crimineel gedrag wordt vertoond door zwarten, dûs is de kans erop groter. 

Niet dat ik het daardoor goed praat, absoluut niet.

Ook als je daarmee de BLM boodschap bagatelliseert en dus eigenlijk zegt dat we geen probleem hebben? Racisme is nou eenmaal een oncomfortabel onderwerp, schuilen achter goede intenties is niet genoeg meer. Het is belangrijk om het probleem te erkennen en er iets mee te doen, je uit te spreken.

Ik bagatelliseer helemaal niks. Er zijn tig groeperingen die ook gediscrimineerd worden ( oa joden ) . En ik vind dat alm, voor mijzelf impliceert dat ook black lives matter , maar ook dat van joden, sikhs, hindoes etc etc.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1610 Gepost op: 6-06-2020, 22:17:30 »
Dus er wordt meer gereageerd op een dagelijks gebeurtenis dan op een incident?  Dat Klopt niet In mijn beleving.  Verder vind ik structureel en vermoord vrij bewoordingen.
De dood van George Floyd was nu de aanleiding, maar zijn dood is lang niet de enige. Er zijn al eerder protesten hierover geweest in de VS, omdat het veel vaker voorkomt. Dat maakt het dus ook structureel. En ja, als iemand 8 minuten en 46 seconden lang op iemands nek zit zodat hij geen adem kan halen dan noem ik dat moord.

Tenslotte is het ook racistisch, omdat dit niet bij witte mensen gebeurt. En dat heeft niets te maken met criminaliteit. Zwarte mensen riskeren al vermoord te worden door de politie als ze worden aangehouden omdat hun autolicht het niet doet. Of omdat ze in hun eigen wijk lopen en mensen de politie bellen omdat ze dat verdacht vinden. Of omdat ze hun eigen huis binnenlopen en mensen denken dat ze aan het inbreken zijn.

Citaat
Ik bagatelliseer helemaal niks. Er zijn tig groeperingen die ook gediscrimineerd worden ( oa joden ) . En ik vind dat alm, voor mijzelf impliceert dat ook black lives matter , maar ook dat van joden, sikhs, hindoes etc etc.
En wat hebben zwarte mensen eraan als je elke keer dat ze vertellen hoeveel ze te maken hebben met racisme alleen maar zegt dat andere mensen ook gediscrimineerd worden? Wat lost dat precies op?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1611 Gepost op: 6-06-2020, 22:18:35 »
Ja de agent was blank en de gearresteerde zwart. Maar gezien de statistieken is het over grote deel bij de politie blank en is een groot percentage van de arrestaties bij gekleurde medemens.
Dat er meer hard politieoptreden tegen zwarten is, ligt er helaas ook aan dat er statistisch meer crimineel gedrag wordt vertoond door zwarten, dûs is de kans erop groter. 
Daar over gesproken; kijk deze even.
Het gaat er om dat agenten (in de VS) zwarte mensen vaker aanhouden dan witte mensen. Vervolgens ze zonder reden dood schieten. Ook als een zwart persoon wordt aangehouden op verdenking van een strafbaar feit, wordt deze vrij vaak gewoon vermoord, terwijl dat bij witte mensen niet zo is.
Dus er wordt meer gereageerd op een dagelijks gebeurtenis dan op een incident?  Dat Klopt niet In mijn beleving.  Verder vind ik structureel en vermoord vrij bewoordingen.

Nogmaals het overmatige geweld van de politie bij de arrestatie van George ffloyd is echt bizar. Maar ik denk niet dat je statistieken gaat Vinden dat het structureel is.
Gelukkig maar want elk van dit soort incidenten is er 1 teveel
Ik ken je verder niet maar ik gok maar even dat jij een wit persoon bent? Dan is het logisch dat het in jouw beleving niet gebeurt; want het gaat letterlijk over de beleving van mensen die niet zoals jou zijn. Wat ik eerder al zei; mensen zeggen al jaren dat dit soort dingen gebeuren. En dat jij het niet zelf mee maakt betekent niet dat het niet gebeurt.

Ik kan hier heel lang op antwoorden, maar ik ga denk ik gewoon even reageren met een aantal (twitter) voorbeelden.
Voxpop vraagt hoe veel nadeel men ondervind van hun huidskleur
Hier is een lijst van dingen waar zwarte mensen voor vermoord zijn door politie, die wij witte mensen gewoon kunnen doen zonder die angst te hebben.


Nogmaals; ik raad je aan om naar zwarte mensen te luisteren. Zij roepen dit al heel lang. Of kijk op withuiswerk.nl
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1612 Gepost op: 6-06-2020, 22:31:18 »
hallo wij zijn hier allemaal niet in staat om racisme de wereld uit te helpen.. we kunnen allemaal op onze eigen manier onze verontwaardiging tonen, maar het is een utopie om te denken dat een racisme vrije wereld in mijn levenstijd ooit zal bestaan.


Dus dat een zwarte er niks aan heeft dat er ook anderen gediscrimeerd worden , snap ik volledig. Ik leg alleen maar uit dat ik voor mezelf me niet kan vinden in blm omdat dat voor mij impliceert dat enkel black lives er toe zouden doen.

En dat is voor mij zeker niet zo. All lives matter to me.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1613 Gepost op: 6-06-2020, 22:35:26 »
hallo

hoi

wij zijn hier allemaal niet in staat om racisme de wereld uit te helpen.. we kunnen allemaal op onze eigen manier onze verontwaardiging tonen, maar het is een utopie om te denken dat een racisme vrije wereld in mijn levenstijd ooit zal bestaan.

Dus dan moeten we het maar niet proberen?  ???

Als wij ons toch uitspreken en deze gesprekken overal voeren en iedereen het er over eens is dat racisme slecht is. En als steeds meer mensen gaan zien hoe er bepaalde systemen in onze maatschappij zitten die racistische roots hebben, dan kunnen we dat toch aanpakken en veranderen? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. 'Het lukt niet dus waarom zouden we proberen de wereld te verbeteren?' is dat wat je zegt?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1614 Gepost op: 6-06-2020, 22:40:59 »
hallo wij zijn hier allemaal niet in staat om racisme de wereld uit te helpen.. we kunnen allemaal op onze eigen manier onze verontwaardiging tonen, maar het is een utopie om te denken dat een racisme vrije wereld in mijn levenstijd ooit zal bestaan.
We kunnen ook niet voorkomen dat er nooit meer iemand vermoord wordt op deze aarde, betekent dat dan dat we hier niets meer tegen moeten doen? Nee racisme gaat nooit helemaal verdwijnen waarschijnlijk, maar dat betekent niet dat je geen vooruitgang kan boeken?

Citaat
Ik leg alleen maar uit dat ik voor mezelf me niet kan vinden in blm omdat dat voor mij impliceert dat enkel black lives er toe zouden doen.

En dat is voor mij zeker niet zo. All lives matter to me.
Maar dat is dus niet de boodschap, het gaat erom dat black lives er OOK toe doen. En door je uit te spreken voor de beweging hiertegen (ALM) impliceer jij dus dat ze er niet toe doen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1615 Gepost op: 6-06-2020, 22:43:41 »
hallo wij zijn hier allemaal niet in staat om racisme de wereld uit te helpen.. we kunnen allemaal op onze eigen manier onze verontwaardiging tonen, maar het is een utopie om te denken dat een racisme vrije wereld in mijn levenstijd ooit zal bestaan.
Huhwat.
Zou wat zijn als mensen ook zo over slavernij hadden gedacht. Of over de nazi's.

Citaat
Ik leg alleen maar uit dat ik voor mezelf me niet kan vinden in blm omdat dat voor mij impliceert dat enkel black lives er toe zouden doen.

En dat is voor mij zeker niet zo. All lives matter to me.
Ja en dat impliceert dat statement dus op geen enkele manier zoals hier al meerdere keren is uitgelegd ::ok::

Als iemand collecteert tegen borstkanker, geef je dan ook maar geen geld omdat andere kankers ook erg zijn?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1616 Gepost op: 6-06-2020, 22:45:45 »
Sorry aapje dus omdat ik wit ben sluit ik mijn ogen voor wat er met mensen dje een andere kleur hebben gebeurt. Dat is echt wat je zegt?  Nou dan is t duidelijk dat je me niet kent.

Je zegt dus dat ik als blanke me niet kan inleven in de denkwereld van een ander.
Sorry maar dan heeft hier discussiëren echt geen zin. Want ik neem aan dat een groot deel van de gebruikers hier blank is en die kunnen dus volgens jou allemaal niet meevoelen eb denken met mensen due anders zijn.

Dat is pas een ideologie die vrij racistisch aanvoelt, alsof ik als  toevallig blankgeborene alleen maar blanke gedachtes mag hebben . Ik hoop dat we due tijd toch al wat jaren achter ons hebben.

Sorry dat ik persoonlijk op aapje reageer maar daf gebeurde op mij ook en voelde niet prettig omdat ik juist al Posts lang zeg voor mij all live matters en dus inclusief black lives.


Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. 'Het lukt niet dus waarom zouden we proberen de wereld te verbeteren?' is dat wat je zegt?
Dat is totaal niet wat ik zeg. Ik zeg juist dat we allemaal op onze eigen manier onze verontwaardiging tonen. Maar dat het een utopie is om te denken dat er een wereld zal zijn zinder afgunst, haat en onvrede jegens een ander , helaas.  Ondanks dat ik mijn onvrede uit, sluit ik mijn ogen niet voor deze realiteit .

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1617 Gepost op: 6-06-2020, 22:50:00 »
En is slavernij uit deze wereld weg? Zo ja wat over pooiers, mensenhandelaars etc.
Is nazistisch denken weg uit deze wereld?

Ik geef om elk leven en ik  geef voor elke collecte voor welke kankerbestrijding dan ook ( andere ziektes).

Maar ik stip nu met posten want ik heb gewoon het idee dat ik hier voor een tribunaal sta .

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1618 Gepost op: 6-06-2020, 22:52:43 »
Volgens mij vindt iedereen hier dat Black Lives Matter. Ik vind het soms wel jammer dat je je hier moet verdedigen, terwijl je precies hetzelfde vindt, maar het dan niet op de 'juiste' manier uit.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1619 Gepost op: 6-06-2020, 22:56:05 »
En is slavernij uit deze wereld weg? Zo ja wat over pooiers, mensenhandelaars etc.
Is nazistisch denken weg uit deze wereld?
Nee, maar we hebben wel de systemen afgeschaft waarin die dingen normaal waren. Natuurlijk zullen er altijd racisten in de wereld blijven, maar we kunnen wel het systeem veranderen waardoor het niet meer institutioneel is.

Citaat
Ik geef om elk leven en ik  geef voor elke collecte voor welke kankerbestrijding dan ook ( andere ziektes).
Het was een vergelijking. Zeggen "all lives matter" tegen "black lives matter" heeft hetzelfde effect als zeggen "alle kankers zijn erg" tegen iemand die het heeft over borstkanker. Ja, dat weten we, maar daar heeft die persoon nu echt helemaal niets aan.

Citaat
Maar ik stip nu met posten want ik heb gewoon het idee dat ik hier voor een tribunaal sta .
We zitten hier de hele dag al met iedereen discussies te voeren hoor, niet alleen met jou. Het is niet persoonlijk. Maar als jij dan je reactie geeft midden in een discussie moet je niet verwachten dat je daar geen commentaar op krijgt.

Volgens mij vindt iedereen hier dat Black Lives Matter. Ik vind het soms wel jammer dat je je hier moet verdedigen, terwijl je precies hetzelfde vindt, maar het dan niet op de 'juiste' manier uit.
Ik geloof niet dat ik exact hetzelfde vind als iemand die weigert om Black Lives Matter te steunen omdat "all lives matter". Ik probeer duidelijk te maken waarom die reactie helemaal niet doet wat iedereen denkt dat het doet, maar juist heel pijnlijk is voor zwarte mensen, omdat je daarmee de aandacht afleidt van hun probleem door steeds maar te benoemen dat er ook andere problemen zijn. Ik wil juist helemaal niet dat mensen daarom in de verdediging schieten, maar zich realiseren wat ze eigenlijk zeggen met die uitspraak.
« Laatst bewerkt op: 6-06-2020, 23:05:37 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"