Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2608879 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15500 Gepost op: 27-12-2013, 14:43:30 »
ben even helemaal alleen.. heerlijk rustig naar een hele drukke Kerst...
er was eens......

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15501 Gepost op: 27-12-2013, 23:32:23 »
Ik wil eigenlijk iets vertellen,en dit leek me de beste plek.. Sommige forumleden kennen het hele verhaal,sommige weten iets. En ik wil het graag wat meer open hier,zodat ik ook als er iets is er makkelijk over kan praten zonder veel uitleg te geven.

Eigenlijk is het al bezig vanaf mijn kleutertijd. Ik ging naar groep 1,en kwam daar motorisch gezien niet zo goed mee. Nog een keer groep 1 overgedaan maar het ging nog niet. Dus hup,naar het speciaal onderwijs. Waar ik dus alleen zat om die reden,cognitief was er niets mis. Tussen allemaal kinderen met ADHD,en dat soort stoornissen waar ik me niet echt op mijn gemak voelde. Daarnaast werd ik door kinderen in de buurt enorm gepest,want ja ik zat op een "rare" school. Gevolg was dat ik me altijd thuis opsloot,en hele middagen voor de tv zat. Dokters zeiden dat ik een soort lichte versie van spierziekte had,en dat mijn voorruitzicht niet zo best was. Ik zou nooit kunnen schrijven,op een teamsport mocht ik niet. In groep 7 kreeg ik ineens een hele grote inhaalslag en ik kon motorisch ineens goed mee. Ineens werd er gezegd dat ik wel op teamsport moest,maar ik had zo vaak te horen gekregen dat ik dat helemaal niet kon dat ik dat was gaan geloven,ik durfde dus niet meer en redde me met allerlei smoesjes er onderuit. Zelfde geld voor buitenspelen,ik had het nooit gedaan dus ook dat durfde ik niet meer. Helemaal in mezelf opgesloten.

Toen kwam de middelbare,ik mocht naar het "gewone" VMBO vanwege die inhaalslag. Ik dacht: Nieuwe ronde,nieuwe kansen. Maar ook dat ging niet allemaal op rolletjes. De 1e 2 jaar werd ik flink gepest,wat de onzekerheid die ik voor de middelbare school al had alleen maar nog heviger maakte. Mentor zag het gebeuren,nodigde me vaak uit op gesprek,maar ik wilde absoluut niet dat hij er iets aan zou doen,bang om wraak. De andere middelbare school jaren waren qua school redelijk goed. Maar toen kwam een volgend ding: Bijbaantjes. Ik werd nogal door mijn ouders gepusht om naar een bijbaantje op zoek te gaan,dus ik vol goede moed op zoek.. Maar bij het 1e bijbaantje ging het op een gegeven moment mis: Ik werd met een preek de laan uitgestuurd. Waarna ik ook dat dus niet meer durfde.

Examen gedaan. Weer een frisse start. Mijn 1e opleiding mislukte. Nog vol goede moed aan een 2e begonnen,maar ook dat lukte niet.. En ook de 3e liep mis. Mijn zelfvertrouwen had me inmiddels zo de grond ingeboord dat ik het echt niet meer wist. Toen ben ik een soort traject voor vastlopende studenten gaan volgen,en die hebben me maar eens richting een psycholoog gestuurd,want die snapte niet zo goed waar het nu eigenlijk op vast liep. Wel moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik het verleden van de basis en middelbare school daar verzweeg. Aantal testen bij die psycholoog gedaan en daar kwam vervolgens een uitslag uit: Autisme. Ik werd met allerlei vooroordelen rondom autisme om mijn oren geslagen waarin ik me totaal niet herkende. En me nog veel onzekerder maakte.

Hierna heb ik een half jaar thuis gezeten. Ik wist het niet meer,kon geen moed vinden om te gaan werken,voelde me een enorme mislukkeling. In de zomervakantie probeerde ik voor het eerst weer wat betaald werk,maar daar werd ik na mijn proeftijd ook weer de laan uitgestuurd.

Nu ben ik weer voorzichtig wat aan het opkrabbelen met vrijwilligerswerk. Het gaat op zich goed,al vind ik complimenten die ik daar krijg nog altijd lastig aan te nemen. Zo vaak gehoord wat ik niet kon. Dus dit is eigenlijk al best wel een hele stap... Thuis begrijpen ze dat alleen niet zo goed. Mijn vader wil het liefst dat ik zo snel mogelijk weer aan de studie ga,want ja met vrijwilligerswerk kom je nergens. Dat soort opmerkingen moet ik nu een aantal keer per week aanhoren. Iets van waardering is er niet bij.. Wat ik zelf vreselijk lastig vind. Hoor alleen maar negatieve dingen.

Denk als ik alles op een rij zet dat alles gewoon mislukt is door een gebrek aan zelfvertrouwen.

Heb nu begin januari sinds 3 maanden weer een afspraak bij een psycholoog,een andere als die destijds de testen heeft gedaan. Hij spreekt het autisme toch wel weer voor een deel tegen. Maar toch zie ik er als een berg tegenop. Had de vorige keren ook het idee dat hij mij weer zo snel mogelijk aan de studie wil hebben,en voor gevoel was de vorige keren ook weinig ruimte.. Dus ik ben benieuwd wat mij nu weer te wachten staat..

Enorm lang verhaal,maar ik wilde graag even vertellen waar ik mee rondloop. En waar mijn gevoelens op dit moment mee bezig zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-12-2013, 23:35:41 door Pjotr1992 »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15502 Gepost op: 27-12-2013, 23:43:15 »
Sjee, wat een verhaal zeg! Ik begrijp helemaal dat het soms lastig voor je is! Wanneer je veel tegenslagen hebt gehad is het ook gewoon heel lastig om dingen positief te blijven zien.

Praten met een psycholoog is wel heel goed. En vooral eerlijk zijn! Vertel alles waarvan jij denkt dat het relevant is (en misschien ook juist wel de dingen waarvan je denkt dat ze misschien niet zo relevant zijn). Wie weet kun je dan oplossingen vinden zodat het beter gaat :D Vooral veel dingen proberen. Dan kom je er vanzelf achter wat bij je past :D

En wat betreft vrijwilligerswerk, dat is hartstikke goed :D Zo ben je toch bezig en wie weet rol je via het vrijwilligerswerk wel in een betaald baantje :D En.. Ook niet onbelangrijk, je doet ervaring op en dat weten nieuwe werkgevers ook altijd wel te waarderen.

Succes ermee! ::hug::
« Laatst bewerkt op: 27-12-2013, 23:49:31 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15503 Gepost op: 27-12-2013, 23:45:17 »
Dankjewel.  :) Hoop dat mijn ouders dat ook eens inzien..
« Laatst bewerkt op: 27-12-2013, 23:47:56 door Pjotr1992 »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15504 Gepost op: 27-12-2013, 23:47:49 »
Goed dat je je verhaal nu ook hier verteld hebt Pjotr  ::ok::
Ik denk dat het al een hele goede stap is dat je zo oprecht en eerlijk tegen iedereen kan zijn, en je emoties toont.
Ondanks dat het allemaal niet altijd mee zit, jij komt er wel  ::ok::

Zoals ELISE al zei : Dat vrijwilligers werk is echt een goede stap

Ook hier nog een  ::hug::

En veel sterkte nog !
You'll never walk alone

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15505 Gepost op: 27-12-2013, 23:51:52 »
Knap dat je 't nu ook hier vertelt! Respect daarvoor.  :D

En  ::hug:: natuurlijk

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15506 Gepost op: 27-12-2013, 23:52:48 »
wow pjotr. voor mij ben je een held dat je hier zo open over bent.
ik heb geen goed advies want daar ken ik je niet goed genoeg voor. Luister naar jezelf en naar de positieve commentaren. (ow dus toch wel).
Ik vind het vrijwilligerswerk ook heel positief. Een gat in een CV is goed te verklaren met vrijwilligerswerk. Kies je eigen plan en go for it!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15507 Gepost op: 28-12-2013, 00:11:31 »
Wat een lang verhaal met veel tegenslagen :(. Knap dat je het verteld. Ik weet zeker dat het allemaal goed komt uiteindelijk ::hug::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15508 Gepost op: 28-12-2013, 00:16:49 »
Heftig verhaal, heel knap dat je het verteld hebt inderdaad.
Heel veel sterkte, komt allemaal goed ::hug::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15509 Gepost op: 28-12-2013, 00:33:24 »
Wow Pjotr. Wat vind ik je dapper om het hier zo op het forum neer te zetten::ok::
Misschien ook wel fijn om het eens even van je af te schrijven, en advies/commentaar of wat dan ook, te krijgen van mensen die je niet persoonlijk kennen, maar alleen van dit forum.
Probeer in ieder geval door te gaan met de weg die je nu bent ingeslagen: een leven voor jezelf op te bouwen, en de positieve dingen uit het leven te halen ::hug:: en een dikke pluim (die kan ik zo snel niet vinden hier)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15510 Gepost op: 28-12-2013, 02:29:00 »
Tsjee toch Pjotr, wat een verhaal.

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan wat boven mij al gezegd is. Probeer het inderdaad stap voor stap op te bouwen en vrijwilligerswerk is daar een mooi begin voor. Dat 2014 maar een goed jaar voor jou mag worden. ::hug::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15511 Gepost op: 28-12-2013, 08:13:31 »
Pjotr, wooow, wat goed dat je dit verhaal hier durft te doen! ::hug:: Fijn dat het forum voor jou een plek is waar je dit kunt delen. Ik sluit me aan bij alle goeie adviezen hierboven, en heel veel sterkte met de volgende stap in het traject.
Misschien is dit nu wel een goeie plaats om met je te delen wat ik gisteren bedacht dat ik graag tegen je wilde zeggen. Hoe meer ik lees op de finale-eilandraad, hoe meer bewondering ik heb voor hoe jij het spel hebt gespeeld. Je hebt je heel goed staande gehouden tussen al die ervaren spelers, met hun tactieken, verhalen, misleidingen, verbonden, etc. Super gedaan!

::ontopic:: ik voel me nu beschroomd om te posten wat ik eigenlijk waarvoor ik hier eigenlijk kwam, maar ik doe het toch maar: ik voel me katerig :( (en dat was al heel lang geleden)

het waren maar drie wijntjes ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15512 Gepost op: 28-12-2013, 10:16:56 »
Bedankt allemaal,ik wordt er een beetje verlegen van. ::regenboog::


Het half jaar dat ik helemaal niks deed ben ik ook best veel "vrienden" kwijt geraakt die me niet meer gezellig vonden,omdat ik gewoon super depri was. Iets wat ik er eigenlijk helemaal niet bij kon hebben,want dat heeft me nog onzekerder gemaakt.

Wow Pjotr. Wat vind ik je dapper om het hier zo op het forum neer te zetten::ok::
Misschien ook wel fijn om het eens even van je af te schrijven, en advies/commentaar of wat dan ook, te krijgen van mensen die je niet persoonlijk kennen, maar alleen van dit forum.

Klopt,dat is ook 1 van de redenen dat ik het gedaan heb. Het voelt een soort van veilig.



Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15513 Gepost op: 28-12-2013, 10:17:41 »
Pjotr respect voor jouw lange post.... ::ok::

Ga op je gevoel af....luister naar de mensen waarbij jij het gevoel krijgt dat ze je begrijpen én doe de dingen waar jij je prettig bij voelt. Met vrijwilligerswerk is niets mis en het geeft je blijkbaar veel voldoening en inderdaad je weet nooit wat voor baantje er uit voor komt.
Keep up the good work ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15514 Gepost op: 28-12-2013, 11:38:51 »
Pjotr,
Wat goed van je dat je het zo durft te vertellen! Zo te horen klinkt het alsof het nu wel met kleine stapjes beter aan het gaan is, en ik duim voor je dat het blijft doorzetten want dat verdien je!
Als je nog eens een keer zo er over wilt praten weet je mij (en ons hier op het forum) te vinden :)
Vrienden hoeven niet per se in de buurt te wonen, daar ben ik zelf ook achter gekomen!

 ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15515 Gepost op: 28-12-2013, 18:59:56 »
Gesloopt, 8 wedstrijden van 14 minuten keepen met zaalvoetbal is toch iets te veel.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15516 Gepost op: 28-12-2013, 19:49:43 »
Ach pjotrmans toch ::hug::


Laat ik nog iets aan de positieve voorgaande woorden toevoegen.
Als psycholoog wil je altijd begrijpen waarom mensen iets doen. Dus in een behandelsetting betekent dat voor de psycholoog: luisteren.
Luisteren, en gericht vragen stellen totdat de situatie helder is. Daarna pas beginnen te denken in verandering.

Nu ben ik zelf een hopeloos spreker. Misschien ben jij er beter in, maar ik ben de helft vergeten voordat ik op een kwart zit. :)
Daarentegen heb je het hierboven heel duidelijk en goed beschreven.
Ik zou je daarom willen vragen te overwegen aan je psycholoog te laten lezen. Hetzij voortijdig doorsturen, hetzij uitprinten en meenemen. Inclusief de alinea dat je weer een afspraak hebt, en er tegenop ziet. Ook die is belangrijk ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15517 Gepost op: 28-12-2013, 20:18:40 »
Ach pjotrmans toch ::hug::


Laat ik nog iets aan de positieve voorgaande woorden toevoegen.
Als psycholoog wil je altijd begrijpen waarom mensen iets doen. Dus in een behandelsetting betekent dat voor de psycholoog: luisteren.
Luisteren, en gericht vragen stellen totdat de situatie helder is. Daarna pas beginnen te denken in verandering.

Nu ben ik zelf een hopeloos spreker. Misschien ben jij er beter in, maar ik ben de helft vergeten voordat ik op een kwart zit. :)
Daarentegen heb je het hierboven heel duidelijk en goed beschreven.
Ik zou je daarom willen vragen te overwegen aan je psycholoog te laten lezen. Hetzij voortijdig doorsturen, hetzij uitprinten en meenemen. Inclusief de alinea dat je weer een afspraak hebt, en er tegenop ziet. Ook die is belangrijk ;)

Hij heeft al weleens een soortgelijk verhaal gelezen. De laatste keer dat ik er was deed ik alleen nog geen vrijwilligerswerk,en ook weet hij de reactie van mijn ouders daar dus niet op..

Om op dat laatste nog even door te gaan,toen we begin deze maand Sinterklaas vierde kreeg ik dit in mijn gedicht:

Sint las in het grote boek. Peter is nog steeds op zoek. De kogel is nog niet door de kerk,maar hij doet wel vrijwilligerswerk. Dat is mooi om te beginnen,maar je moet je wel verder bezinnen. Je bent heus wel slim genoeg,en je ligt niet in een ziekenboeg. Luister ook naar goede raad,en maak je niet te gauw kwaad. Dat is de raad van Sint en Piet,die menen het zo kwaad nog niet.

Ik hoefde geen minuut na te denken over wie mij getrokken had: Mn vader. Iedereen moest keihard lachen toen ik deze regels voorlas. Ik kon wel door de grond zakken van ellende...


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15518 Gepost op: 28-12-2013, 20:29:13 »
zucht, kan me voorstellen dat je daar ontzettend van baalt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #15519 Gepost op: 28-12-2013, 20:38:21 »
En zo krijg ik de laatste tijd wel meer opmerkingen naar me toe van m.. Ik moest nu weer een afspraak met die psych hebben anders werd ik het huis uitgezet,maandag toen we bij mijn oma waren zat hij iets te fluisteren zodat zij het niet hoorde,zegt mijn moeder daar wat van,zegt hij: Hou je mond toch,je lijkt Peter wel,die kan ook nooit zn mond houden. Toen we een weekendje op de camping waren zei de buurvrouw die daar vast woont: Ik dacht je komt je oude buurvrouw even helpen,dus ik zei amper wat terug.. Komt mn pa weer met: Zei hij niks terug? Ach,dat doet hij bij mij ook zo vaak..

Dat soort opmerkingen moet ik dus nogal vaak aanhoren. ::)