Auteur Topic: [kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 53144 keer)

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2018, 10:47:24 »


Hij postte dit op Instagram
Daarnaast is de vertaling van Moskou in het Georgisch: Moskau

Om dan even de afstand te bekijken; van Tbilisi naar Moskou is het 1648.05 km, dus dat is het niet. Ik vind het een opmerkelijke foto met te weinig informatie. (zoals de kilometers van Helsinki) Het helpt ook niet mee dat er geen street view beschikbaar is bij Tbilisi, dan kon ik naar deze specifieke plek zoeken.


Note: Dit kan natuurlijk ook gewoon uit een ander land zijn, waarin hij die overgebleven drie weken spendeerde.


In het Georgisch werken ze ook niet met het letterstelsel waar bijvoorbeeld het Nederlands, Frans of Engels wel gebruik van maakt (die letters waar dit mee is getypt).
Moskou in het Duits is Moskau. En plaatsen als Salzburg en Bremen liggen op vrijwel exact 1887 km afstand van Moskou.
Het is dus ook aannemelijk dat deze foto daar genomen is.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2018, 10:54:28 »
Bremen zou dan een goede plek zijn ja, ik moet zeggen dat deze foto natuurlijk niet gemaakt hoeft te zijn tijdens de opnameperiode ofzoiets, en dat hij dit gewoon tussen toen en nu daar zag en dacht aan de fijne tijd in moskou.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2018, 11:24:51 »
Geen fan van terugkerende kandidaten.
Zeker die keer dat Paul Rabbering terug kwam en uiteindelijk won.
Een rood scherm geeft je tenslotte veel informatie en dus een voorsprong als je terug keert.
Weg = weg zou altijd moeten gelden.
Jammer voor Ron, maar ik hoop dat het definitief is.
Ik vind dit ook. We zullen zien volgende week
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2018, 11:28:55 »
Ron had zo goed als geen informatie over de andere kandidaten, het was dus bijna een loterij.
Afvallen en dan terugkeren na een aflevering over te hebben geslagen is zeker geen voordeel. Je mist cruciale informatie en de overige kandidaten weten dan dat je de mol niet bent.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2018, 11:30:10 »
Aangezien de afvaller niet vooraf bekend was, moet er een ticket voor hem hebben gelegen. Ik denk, dat het wel mogelijk is dat hij op een of andere manier nog een rol gaat spelen. Terugkeren als kandidaat zou ik erg teleurstellend vinden, al geloof ik niet dat hij veel informatie over de mol had. Tenzij hij er een duo mee vormde, dan zou hij er later nog enig voordeel van kunnen hebben.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2018, 12:24:37 »
Nog een pluspunt in de "Ron komt terug" kant; ik heb nooit het bekende vaarweldeuntje gehoord.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2018, 12:32:13 »
Ik ben voorstander van de terugkeer van Ron. Hoewel het een spectaculaire opening was, heeft hij nooit zijn kans gekregen. Ron zal volgende week vast in dat theaterstuk opduiken ::jaja::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2018, 12:39:24 »
In het Georgisch werken ze ook niet met het letterstelsel waar bijvoorbeeld het Nederlands, Frans of Engels wel gebruik van maakt (die letters waar dit mee is getypt).
Moskou in het Duits is Moskau. En plaatsen als Salzburg en Bremen liggen op vrijwel exact 1887 km afstand van Moskou.
Het is dus ook aannemelijk dat deze foto daar genomen is.

Nee, de afstand Moskou - Tbilisi is 1.887 km. Hij geeft dus een hint dat hij terugkeert.

En nog één keer dan voor alle nieuwkomers (iedereen die wat langer de Mol kijkt weet dit allang): de Mol krijgt NOOIT een roodscherm. En nu dus ook niet.
Het zou volstrekt oneerlijk zijn tegenover de kandidaten en met name tegenover Loes om die in graniet gebeitelde regel onaangekondigd overboord te gooien.
Als men dat doet, dan is het spel al zijn geloofwaardigheid kwijt.

Wat de App betreft is er dus geen enkel probleem als Ron weer terugkomt: hij kan de Mol toch niet zijn, dus wie alles op hem had ingezet en nu de App niet meer kan gebruiken kan dat terecht ook niet als Ron weer terug is. Hij komt dan simpelweg niet meer als molkandidaat in de app te staan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2018, 12:43:50 »
Tunnelvrager, kan jij vertellen hoe je aan die afstand komt, overal waar ik het zoek vind ik kleinere afstanden.

Betreffende de app: dit jaar gaat het inderdaad over de mol en niet over de afvaller.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2018, 12:47:19 »
Over de weg is het alleen al meer, kijk maar: hier

Maar hemelsbreed is het wel 1.887 km.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 19:24:04 door Daisy, Reden: linkje aangepast ivm leesbaarheid op smartphone/tablet »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2018, 12:48:11 »
Ik zou het eerlijk gezegd wel ontzettend irritant vinden als Ron zelf aan het hinten is dat hij terugkeert. :-X De afstand tussen Moskou en Tbilisi is volgens deze site inderdaad korter (1648 km), hemelsbreed gemeten.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #71 Gepost op: 7-01-2018, 12:52:28 »
Over de weg is het alleen al meer, kijk maar: hier

Maar hemelsbreed is het wel 1.887 km.

nope
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 19:25:02 door Daisy, Reden: linkje aangepast ivm leesbaarheid op smartphone/tablet »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #72 Gepost op: 7-01-2018, 12:53:14 »
Als ik kijk op https://www.daftlogic.com/projects-google-maps-distance-calculator.htm
en Moskou en Tbilisi aantik, dan krijg ik 1651 km. Google Maps geeft 1646 km. Iemand anders zei hier in de topic 1647 km, dus die getallen lijken me aardig betrouwbaar.

Edit: op https://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm kun je cirkels tekenen op de kaart. Misschien heeft iemand zin om de rand af te lopen van de cirkel rondom Moskou met een straal van 1887 km.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 12:59:41 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #73 Gepost op: 7-01-2018, 12:55:56 »
Er is overig geen afvallersdagboek, maar wel eentje van de Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #74 Gepost op: 7-01-2018, 13:00:18 »
Ik ben net gebeld door de Telegraaf met de vraag of ik denk dat Ron terugkomt. ::rofl::

Ik heb heel eerlijk slimme vondsten uit dit topic niet aan mezelf toegeschreven maar ik ben bang dat ze die nuance achterwege laten. Het stukje wordt morgen gepubliceerd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #75 Gepost op: 7-01-2018, 13:05:27 »
De twee steden op de foto van Ron waren beiden gaststeden van de Olympische Spelen. München was ook een gaststad en ligt op ca. 1887 km van Moskou. Ik heb al wat gezocht op het internet, maar weinig foto's te vinden van de grond in het Olympisch park in München. Iemand die er toevallig al geweest is en mijn denkrichting kan bevestigen/ontkrachten?

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #76 Gepost op: 7-01-2018, 13:07:24 »
Zo'n foto hoeft niet persé iets te maken te hebben met de OS, Helsinki en Moskou zijn twee best bekende steden, lijkt me.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Donderwolk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #77 Gepost op: 7-01-2018, 13:18:00 »
Misschien heb ik iets gevonden. In de leader zien we links een taxi met een wit nummerbord.
Echter hebben taxi's in Rusland (daar waar Ron zou zijn gestrand) gele nummerborden!
In Georgië daarentegen hebben taxi's gewoon witte nummerborden net als in de leader.  ::vergroot::

Kortom een comeback van Ron?  ::bravo:: Hij leek ook wel erg te berusten in zijn lot terwijl hij zo vreselijk fanatiek zou zijn.




De taxi links die niet te zien is bij de eerste pic. De zwarte 'taxi' meer in het midden is niet echt een taxi,
want de taxi die daarvoor staat rijdt later weg. Het leek dus slechts dat de zwarte auto een taxi was.  ::schaam::


Bron: Wikipedia

« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 13:57:13 door Donderwolk »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #78 Gepost op: 7-01-2018, 13:59:37 »
Per auto is het volgens Google Maps juist weer veel langer. Goeie kans dat er dus toch een route tussen Moskou en Tbilisi is die precies de afstand is als op die foto die Ron op Instagram plaatste.
Dat lijkt me namelijk overduidelijk een hint naar zijn terugkomst. En als hij terugkomt, dan gaat hij echt niet naar Salzburg of Bremen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2018, 14:09:41 »
Dit soort richtingaanwijzers die een aantal steden aangeven zijn meestal toch echt hemelsbreed. Natuurlijk, je kan via honderdduizend omwegen zelfs 50.000 km afleggen van Moskou naar Tbilisi, maar het is duidelijk dat de foto van Ron niet in Tbilisi is gemaakt. Bovendien is "Moskau" niet Georgisch, dat is namelijk "მოსკოვი" wat je uitspreekt als "Moskovi".

Het kan goed zijn dat Ron hier hint op zijn terugkomst hoor, maar echt 100% zeker vind ik dit niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48