Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 97849 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #80 Gepost op: 14-03-2021, 12:36:41 »
Vandaag gekeken, want rond uitzendtijd ligt deze dame vaak al in bed en gisteren echt geen energie om langer wakker te blijven.

Weerwolven is altijd wel een van mijn lievelings spelletjes geweest. Dus leuk hoe ze dat ingebouwd hebben.

Deel van de groep ken ik weer niet, maar mooi te zien hoe ze met elkaar omgaan.

Sowieso leuk dat ze zo elementen bijvoegen met winnen van een opdracht.

Dus op zeker volgende week weer kijken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #81 Gepost op: 14-03-2021, 13:45:30 »
De drie kandidaten die overblijven, moeten in de ‘finale’ één persoon buitensluiten. De andere twee moeten vervolgens op een briefje aangeven of ze de buit willen delen of zelf willen houden. Zijn er twee delers, dan wordt de pot gedeeld. Is er toch eentje die de ander verraadt, dan krijgt die alles. Verraden ze elkaar dan gaat de volle schat naar degene die eerder werd buitengesloten. ::ok::
Die uitleg las ik ook ergens. Vind 'eentje die de ander verraadt' gek. Ik neem aan dat dit hetzelfde is als de buit willen houden, maar waarom zeggen ze dat dan niet.
Ook vraag ik mij af wat er zou gebeuren als alle verraders worden verbannen. Zolang er nog 3 verraders zijn kunnen ze met de grote groep meestemmen, maar de laatste zou het een stuk moeilijker kunnen krijgen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #82 Gepost op: 14-03-2021, 14:48:09 »
De drie kandidaten die overblijven, moeten in de ‘finale’ één persoon buitensluiten. De andere twee moeten vervolgens op een briefje aangeven of ze de buit willen delen of zelf willen houden. Zijn er twee delers, dan wordt de pot gedeeld. Is er toch eentje die de ander verraadt, dan krijgt die alles. Verraden ze elkaar dan gaat de volle schat naar degene die eerder werd buitengesloten. ::ok::

Oeh prisoners dilemma. Altijd leuk :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #83 Gepost op: 14-03-2021, 15:08:03 »
Was een mooie aflevering, alleen jammer dat Daan, 1 van de 3½ deelnemers die ik 'ken' al weg moest  :\'(

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #84 Gepost op: 14-03-2021, 19:47:56 »
Ik vind het ook leuk gedaan tot nu toe. Al eerder had ik er zelf al over nagedacht, hoe gaaf zou het zijn om +/- 1 week lang weerwolven te spelen in het groot. Stiekem dus wel een beetje jaloers op die BN'ers ::rofl::

De drie kandidaten die overblijven, moeten in de ‘finale’ één persoon buitensluiten. De andere twee moeten vervolgens op een briefje aangeven of ze de buit willen delen of zelf willen houden. Zijn er twee delers, dan wordt de pot gedeeld. Is er toch eentje die de ander verraadt, dan krijgt die alles. Verraden ze elkaar dan gaat de volle schat naar degene die eerder werd buitengesloten. ::ok::
Dit lijkt me een leuk idee, alleen: het is geen gegeven dat er 3 spelers overblijven. Bij weerwolven kan het de ene keer zijn dat er 10 mensen winnen, de andere keer wint er maar één iemand.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Verraders
« Reactie #85 Gepost op: 14-03-2021, 20:14:21 »
Dit lijkt me een leuk idee, alleen: het is geen gegeven dat er 3 spelers overblijven. Bij weerwolven kan het de ene keer zijn dat er 10 mensen winnen, de andere keer wint er maar één iemand.

Het lijkt me dat ze er vast goed over na hebben gedacht om het op deze manier aan te pakken.  ;D

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Verraders
« Reactie #86 Gepost op: 14-03-2021, 21:20:59 »
De drie kandidaten die overblijven, moeten in de ‘finale’ één persoon buitensluiten. De andere twee moeten vervolgens op een briefje aangeven of ze de buit willen delen of zelf willen houden. Zijn er twee delers, dan wordt de pot gedeeld. Is er toch eentje die de ander verraadt, dan krijgt die alles. Verraden ze elkaar dan gaat de volle schat naar degene die eerder werd buitengesloten. ::ok::
Hoe weet je dat?

Ik snap (ook met het eindspel van Enigma TV) nog steeds niet waarom er nu verraders in het spel zitten als je de prijs uiteindelijk individueel wint of verliest ??? Dan kun je de rollen van verrader en getrouwe toch net zo goed gewoon negeren en Expeditie Robinson spelen? Ja de verraders mogen 's nachts een extra persoon vermoorden. Dan wil je toch juist samenwerken met de verraders (zoals Loek al zei)? Wat gebeurt er als alle verraders of alle getrouwen eruit zijn? Het spel is dan dus niet afgelopen, want je wint niet als groep en er staat van tevoren blijkbaar al vast dat er hoe dan ook doorgespeeld wordt tot de 3 laatste spelers. Waarom bestaan die groepen dan?

Ik vond het best leuk, wel langdradig inderdaad. Benieuwd hoe ze het volgende week gaan doen, zonder de introductie en het bekendmaken van de verraders. Blij dat smaakmaker Francis er nog even in zit ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #87 Gepost op: 15-03-2021, 01:26:34 »
De verraders zeiden ook al iets belangrijks , ze zullen moeten kijken wie er meer zilver kan binnen brengen.
Kan een vreemde twist geven aan het spel. Buiten dat je tactisch wilt elimineren om de verdenking op je laag te houden, heb je ook sterke getrouwen nodig voor de missies.

Zoals hier al aangegeven ook benieuwd wat er gebeuren gaat als de verraders eruit zijn.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #88 Gepost op: 15-03-2021, 02:37:28 »
Ik vond het op zich een vermakelijke eerste aflevering, ik blijf voorlopig nog even kijken.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #89 Gepost op: 15-03-2021, 12:35:38 »
Ik hoorde alleen maar de muziek uit DARK. ::love::

1000 maal dank! Ik kon steeds maar niet plaatsen waar ik die muziek van herkende, terwijl het zo bekend klonk. Nu kan ik weer rustig slapen.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #90 Gepost op: 15-03-2021, 14:12:58 »
Ik heb me wel vermaakt, vond Francis leuk en de schilden een mooie verrassing. Maar nu ze dat weten, kan dat het spel veranderen  ???
...maar soms even niet :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #91 Gepost op: 16-03-2021, 02:06:31 »
Dacht Steven nou dat hij in Widm zat? Met zichzelf verdacht maken en niet willen zeggen wie hij verdacht? Ik vraag me af of hij het spel wel snapt.

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: De Verraders
« Reactie #92 Gepost op: 16-03-2021, 19:18:53 »
Jezelf verdacht maken, maakt wel dat je minder snel vermoord wordt door de verraders, maar eerder weggestemd door de getrouwelingen. Niet te veel opvallen lijkt  daarom het beste om niet opgemerkt te worden (al kan je natuurlijk ook gaan opvallen als je te stil bent). Diederik maakt zich erg verdacht door het voortouw te nemen. De meeste mensen lijken gewoon mee te lopen met de meute. Je wilt liever met anderen dezelfde fout maken dan in je eentje goed zitten: dan lig jij er vervolgens misschien uit.

Aan de andere kant kunnen de verraders zoals ze bespraken voor twee tactieken kiezen. Iemand vermoorden die goed lijkt te zitten om diegene verdacht te maken of iemand die een van de verraders mogelijk verdacht maakt. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #93 Gepost op: 16-03-2021, 21:32:56 »
Eerlijk gezegd denk ik dat die gewoon weg zijn.


Hoe er ook over Gaby wordt gedacht, ik vond het echt sneu voor haar.



Hierbij nomineer ik haar voor de (nog niet bestaande) Ron Boszhard-award.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #94 Gepost op: 16-03-2021, 23:23:24 »
Van het weekend de eerste aflevering gekeken en het ff laten bezinken. Op zich leuke diverse groep.

Wat ik wel echt mis zijn de tegenstelde belangen tussen de verraders en de getrouwen. De opdrachten en het zilver willen ze allebei dus hoe moeten de getrouwen (afgezien van stemgedrag) te weten komen wie de verraders zijn?

Wat ookal gezegd was, de getrouwen willen het liefst zelfs de verraders steunen zolang zij daardoor maar geen slachtoffer worden. Hoop dan ook echt dat er elementen/ spellen geïntroduceerd worden waarbij de getrouwen en de verraders een andere uitkomst nastreven. Anders is het voor een groot deel puur gokken wie welke rol speelt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #95 Gepost op: 17-03-2021, 12:30:58 »
De opdrachten en het zilver willen ze allebei dus hoe moeten de getrouwen (afgezien van stemgedrag) te weten komen wie de verraders zijn?
Zoals ik het begreep, was het idee dat ze in de opdrachten allemaal dezelfde belangen hebben, maar in de "raad" niet, en dat je dus moet kijken naar het verschil in gedrag tussen de opdrachten en de raad. Wie doet in de raad "anders" dan in de opdracht, die is verdacht.

Daarnaast vind ik het ook wel fijn dat er in de opdrachten in principe niet wordt "gemold". :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #96 Gepost op: 20-03-2021, 21:49:09 »
Aah, Francis' mond is gesnoerd...  :(

Ze hebben naar de Vlaamse mol gekeken.

Dit psychologische spel...  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2021, 22:10:07 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #97 Gepost op: 20-03-2021, 22:14:25 »
Krijg allemaal de vliegende vinkentering.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #98 Gepost op: 20-03-2021, 22:15:15 »
Wat is dit super zeg.. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #99 Gepost op: 20-03-2021, 22:15:30 »
Krijg allemaal de vliegende vinkentering.

Die mag ingelijst worden.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?