Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 419963 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #580 Gepost op: 28-08-2012, 18:22:10 »
welkom in de 21e eeuw ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #581 Gepost op: 2-09-2012, 15:56:56 »
Ik ben om...... en wat heb ik een hoop principes overboord moeten gooien  :-[ :-X

De e-reader is besteld bij bol.com. Het hoesje heb ik al binnen....

Dat wordt boeken downloaden dus....

Ik denk dat je er nog heel veel plezier aan gaat beleven Dolfie!!!

Ik heb de laatste tijd o.a. gelezen:

De reis van je leven - Lex Harding (een aanrader.  Over een vader die met zijn 2 zoons van Alexandrië, Egypte naar het zuidelijkste puntje in Zuid Afrika reist. Erg mooi geschreven, mooie verhalen, mooie stukken over het landschap en de landen!)

Op de trekker naar de Zuidpool - Manon Ossevoort
(zij reist van Nederland over Parijs naar de Balkan door Afrika naar de Zuidpool. Een aardig verhaal, maar meer niet. Ik vond het soms nogal vlak geschreven en het eind was in 5 pagina's afgeraffeld. Het laatste stuk Afrika én de Zuidpool krijgen we in het boek eigenlijk niets meer van mee. Jammer!)

Het land van melk en honing - Grace McCleen
(Roman over een meisje dat een wereld gebouwd heeft op haar kamer. Zodra ze het daar laat sneeuwen blijkt het buiten ook te gaan sneeuwen en ze beseft dat ze wonderen kan doen. Ik vond het een mooi, ontroerend verhaal.)

Verminkt - Patrick de Bruyne (De thriller zelf, qua schrijfstijl, stelde me een beetje teleur. Maar het verhaal is zo pakkend dat ik het boek niet meer weg wilde leggen. Een gezin wordt overvallen thuis door 2 Polen en zodra ze denken dat de politie eraan komt, duwen ze de 16-jarige dochter in de hete pan met olie die op het fornuis staat. Haar gezin is vreselijk verbrand en ze zal lang moeten revalideren. Haar vader wil de daders te pakken krijgen en stapt naar de pers omdat de politie in zijn ogen niet genoeg doet.... maar dan begint de ellende pas.)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #582 Gepost op: 2-09-2012, 16:00:21 »
Ow in verminkt was ik begonnen, maar de stijl stond me inderdaad niet aan. Dus die heb ik weg gelegd.

Ik ben inmiddels halverwege het eerste deel van Game of Thrones. Beetje aan het doorlezen want het begint vanavond ook op RTL4. Ik vind het echt goed geschreven en ik ben inmiddels ook al weer gewend aan het Engels. Dus het lezen gaat steeds vlotter.
Dat moet ook wel want het boek is nogal dik.
Mooie verhalen over werelden far far away. Middeleeuws met een stukje mystiek, mooie landschappen worden beschreven en intrigerende mensen. Aanrader hoor!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: de bibliotheek
« Reactie #583 Gepost op: 2-09-2012, 16:22:30 »
Zit er nog aan te twijfelen of ik ze wil lezen, want wil de serie voor mij ook niet verpesten (seizoen 1 en 2 nu gezien).
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #584 Gepost op: 2-09-2012, 17:36:41 »
ik ben inmiddels ook al weer gewend aan het Engels. Dus het lezen gaat steeds vlotter.

Je hebt de boeken niet in het nederlands? Of wilde je ze persé in het engels lezen?
Ik heb nl. sowieso deel 1 in het nederlands.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #585 Gepost op: 2-09-2012, 17:41:19 »
Je hebt de boeken niet in het nederlands? Of wilde je ze persé in het engels lezen?
Ik heb nl. sowieso deel 1 in het nederlands.
ik kreeg ze in het Engels. En hoewel het een tijd geleden is vind ik het wel weer prettig om in het Engels te lezen ::ok::  Maar dank je ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #586 Gepost op: 2-09-2012, 19:39:15 »
Ik ben momenteel in het duits bezig.... "Die Konferenz der Tiere" van Erich Kästner.
Onze pastoor had het er met me over dat dat zo'n leuk boekje was en heeft het me uitgeleend. Is ook weer even wennen om in het duits te lezen, maar eigenlijk lees ik liever duits dan engels :) Maar na een pagina of 10 zit je er sowieso weer goed in.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #587 Gepost op: 7-09-2012, 22:05:49 »
Ik heb inmiddels al aardig wat e-boeken geïnstalleerd. Het is even wennen, maar oooooo wat is het handig. Ik heb mijn eerste boek vanmiddag uitgelezen.

Ik ben nu op zoek naar het nieuwe boek van Carlos Ruiz Safon. Iemand een tip of die al in het nederlands te downloaden is als e-boek (mijn spaans is nog niet helemaal tip-top)?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #588 Gepost op: 7-09-2012, 22:19:02 »
Ik zal hem vanavond voor je overtikken vanaf het boek dat ik hier heb liggen, Dolfie...........


Helaas kan ik zo snel niet typen. Ik vroeg me ook al af of ie ergens als e-book online stond, maar omdat ik zolang niet wilde wachten, heb ik de papieren versie maar aangeschaft.


Maar handig IS het, he? zo'n e-reader.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #589 Gepost op: 7-09-2012, 23:44:45 »
Heb hier de biografie van Steve Jobs liggen (geleend) Ben helemaal geen boeken lezer, maar is voor mij toch eigenlijk verplichte leesvoer.
Geniet nooit met mate...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #590 Gepost op: 8-09-2012, 00:19:45 »
Ik heb inmiddels al aardig wat e-boeken geïnstalleerd. Het is even wennen, maar oooooo wat is het handig. Ik heb mijn eerste boek vanmiddag uitgelezen.

Ik ben nu op zoek naar het nieuwe boek van Carlos Ruiz Safon. Iemand een tip of die al in het nederlands te downloaden is als e-boek (mijn spaans is nog niet helemaal tip-top)?


Ik ga toch ook maar over op de e-reader. Welke heb jij gekocht?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #591 Gepost op: 8-09-2012, 00:21:00 »
Kobo heeft naar het schijnt net 3 nieuwe modellen uit.

Heb af en toe wat op een Kobo gelezen, leest wel fijn. Maargoed, misschien zijn anderen beter ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #592 Gepost op: 8-09-2012, 08:54:22 »
@Dolfie: Nieuwe boeken worden zo snel gepost. Gewoon even geduld hebben :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #593 Gepost op: 8-09-2012, 09:45:29 »
Universele reisgids voor moeilijke landen van JellBC. Zelfs voor mij, die makkelijke landen al heel ingewikkeld vind, een heerlijk boek.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #594 Gepost op: 8-09-2012, 10:05:37 »
Universele reisgids voor moeilijke landen van JellBC. Zelfs voor mij, die makkelijke landen al heel ingewikkeld vind, een heerlijk boek.

Ha, dan noteer ik die in het rijtje met boeken die ik eens moet kopen/vragen ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #595 Gepost op: 8-09-2012, 13:11:31 »
Ik ga toch ook maar over op de e-reader. Welke heb jij gekocht?

Ik heb bij bol.com de aanbieding van de nieuwe Sony gekocht. Ben er echt superblij mee.


« Laatst bewerkt op: 8-09-2012, 13:16:12 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #596 Gepost op: 8-09-2012, 14:53:04 »
Oh ja, die is nu al niet meer leverbaar.  ;D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #597 Gepost op: 8-09-2012, 18:56:24 »
Die heb ik ook moeten reserveren Mloesje. Maar in de winkel zal die toch wel te koop zijn?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #598 Gepost op: 8-09-2012, 21:41:28 »
je krijgt hem ook gratis bij een abonnement op de NRC
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #599 Gepost op: 8-09-2012, 21:42:49 »
ik heb vandaag mijn lidmaatschap van de bibliotheek opgezegd...

lees alles nu op mijn ipad, bevalt heel erg goed die e-books :D
Keep calm and eat chocolates!