Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 419961 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #720 Gepost op: 28-05-2013, 10:09:15 »
Ook Inferno leest makkelijk weg. Je neemt je voor maar 20 bladzijdes ofzo te lezen, maar je zit zo aan de 50.

Het grappige is dat het lijkt alsof dit boek geschreven lijkt te zijn als een uitdaging voor de filmmakers, en met name richting Ron Howard, die zowel de Da Vinci Code als het Bernini Mysterie op film wist vast te leggen, met zoveel mogelijk details uit de boeken.

Het staat op papier, en leest lekker weg. Maar probeer het vervolgens maar eens op film vast te leggen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #721 Gepost op: 28-05-2013, 19:12:14 »
Yes, lang verwacht, stil gehoopt en daar is ie dan in mijn handen: De biografie van Jimmy Connors: The outsider! ::bravo::

Mijn eerste tennisheld. Ben benieuwd, ik hoop wel dat het wat verder gaat dan wat ik nu gehoord heb: de wel of niet abortus van Chris Evert.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #722 Gepost op: 30-05-2013, 14:36:46 »
Tot mijn niet geringe verbijstering speelt de apotheose van Inferno zich af in een toeristische attractie waar ik ooit op vakantie ben geweest.  De details zoals beschreven, kan ik me na al die jaren nog levendig voor de geest halen.

Ik jaag de mensen hier op RN in het harnas, als ik zeg welke plek dat is, dus dat doe ik niet.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #723 Gepost op: 8-06-2013, 16:31:02 »
Ik heb net ook Inferno uitgelezen, maar ben er nog niet uit wat ik ervan vind. Aan de ene kant leest het boek gemakkelijk weg en is de setting van het boek geweldig (ik hou Italië en wil zo graag nog een keertje naar Florence en Venetië). Ook vind ik het leuk om weer eens wat te lezen over Robert Langdon, die toch wel een van mijn favoriete karakters is. Ook leuk dat het boek Dante in de hoofdrol zet, vooral omdat ik niet heel veel van hem afwist van tevoren.

Maar wat ik echt jammer vind is dat het boek een typische Dan Brown is, het wordt bijna een stereotype en cliché op zichzelf.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Natuurlijk lezen we Dan Brown's boeken voor deze formule, maar ik had graag wat meer originaliteit gewild.

De Nederlandse vertaling vind ik niet heel geweldig. Het boek is vrij statisch en is duidelijk door meerdere mensen vertaald, want de schrijfstijl wisselt echt per hoofdstuk. En dan heb ik nog twee bezwaren die tussen spoilertags moeten staan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #724 Gepost op: 8-06-2013, 17:14:21 »
En dan heb ik nog twee bezwaren die tussen spoilertags moeten staan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

--

Uhmmm even kijken, wat heb ik uitgelezen.

De eerste 3 delen van Lorien Legacies [de overige 3 delen zijn nog in verwachting].
Blijf het -hoogstens- zeer matige boeken vinden.
Maar somehow dus toch 3 delen uitgelezen ???



Daarvoor 'Last Chance to See' uitgelezen.

Dat boek is grandioos.

Douglas Adams [Hitchhikers Guide] die samen met een bioloog/conservationist [Mark Carwardine] de wereld rond ging om enkele heeeeeel zeldzame dieren op te zoeken. En brengt zodoende ook in kaart waardoor die worden bedreigt, pogingen tot bescherming et cetera.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #725 Gepost op: 11-06-2013, 22:43:54 »
Ik ben Inferno nu aan het lezen (halverwege ongeveer). Intrigerend boek! Ik denk dat ik toch maar weer een reisje Italië moet gaan boeken ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #726 Gepost op: 11-06-2013, 22:54:46 »
ik heb hem uit ::bravo::

best oké.
Beetje herhaling van een thema, maar zeker een page turner ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: de bibliotheek
« Reactie #727 Gepost op: 17-06-2013, 22:04:25 »
Nu net de hele trilogie uit van de hongerspelen. Eerste boek vond ik super, hoewel ik al wel wist wat er ging gebeuren doordat ik de film heb gezien. Tweede boek vond ik het begin iets langdradig ( net als in het eerste boek) maar het tweede gedeelte maakt het weer helemaal goed, want die vond ik nog beter dan het eerste boek. En het derde boek viel me heel erg tegen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #728 Gepost op: 17-06-2013, 22:06:33 »
Nu net de hele trilogie uit van de hongerspelen. Eerste boek vond ik super, hoewel ik al wel wist wat er ging gebeuren doordat ik de film heb gezien. Tweede boek vond ik het begin iets langdradig ( net als in het eerste boek) maar het tweede gedeelte maakt het weer helemaal goed, want die vond ik nog beter dan het eerste boek. En het derde boek viel me heel erg tegen.



Precies wat ik ook had.. Eerste binnen 2 dagen uit.. TWeede lang over gedaan en de derde na een half jaar nogsteeds niet uit.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #729 Gepost op: 22-06-2013, 12:12:44 »
Ha -ELISE-, heb je de Bonobo al uit? Wat vond je ervan?

Ik lees nu 'The path to Power' van Robert A. Caro. Eerste deel van de biografie over LBJ.
10 sterren op een schaal van 1 tot 5  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #730 Gepost op: 22-06-2013, 23:26:41 »
Ha -ELISE-, heb je de Bonobo al uit? Wat vond je ervan?

Ik lees nu 'The path to Power' van Robert A. Caro. Eerste deel van de biografie over LBJ.
10 sterren op een schaal van 1 tot 5  ::jaja::

Jaa, allang al :D ondertussen de chimpansee politiek ook al uit :D
Ik vond het heel interresant. Ook erg herkenbaar als je zelf met chimpansees werkt. Mooie kijk op wat religie is. Ik ga volgende week naar een praatje van frans de waal dus ik ben heel benieuwd wat hij nogmeer te zeggen heeft.

En, wat vond jij ervan?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #731 Gepost op: 12-07-2013, 17:35:31 »
Vorige week 'Bad Science' uitgelezen van Ben Goldacre, waarbij vrolijk wordt laten zien hoe wetenschap wordt misbruikt in gezondheidsland, en misgerapporteerd en interpreteerd in (Engelse) media.

Verstandig en kundig man sowieso, Ben - dus dat scheelt een stuk.

--

En net vandaag "Universele Reidsgids voor Moeilijke Landen" van Jelle BC.
Topboekje! Vlot & leuk aan elkaar geschreven, en ongetwijfeld zeer handig bij eventuele toekomstige reislanden ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #732 Gepost op: 12-07-2013, 17:58:41 »
En net vandaag "Universele Reidsgids voor Moeilijke Landen" van Jelle BC.
Topboekje! Vlot & leuk aan elkaar geschreven, en ongetwijfeld zeer handig bij eventuele toekomstige reislanden ;)
::jaja:: , topboek maar Rusland voor gevorderden is nog beter!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: de bibliotheek
« Reactie #733 Gepost op: 12-07-2013, 17:59:46 »
Ik heb Inferno ook uit, vond hem wel leuk en inderdaad typisch Brown maar daar heb ik geen moeite mee ...

Vond het eind suf , en het ging naar mijn gevoel meer over kunst etc dit keer.
Verder een gewaagde boodschap , dat vind ik dan wel weer leuk

Maar Bernini blijft het beste ;).... Alleen dat heeft ook zon fluteinde
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #734 Gepost op: 12-07-2013, 18:12:43 »
::jaja:: , topboek maar Rusland voor gevorderden is nog beter!

Ik sprak toevallig laatst iemand die volgens mij dat op de ereader zat te lezen.

Dus denk dat ik daar binnenkort in begin ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #735 Gepost op: 12-07-2013, 19:30:10 »
Jelle BC ook maar eens lezen dan.


Net 'Een goede man slaat soms zijn vrouw' van Joris Luyendijk uit. Leuk inkijkje in het leven in en om Caïro, de islam, en hun kijk op de westerse wereld.

Nu begonnen in 'De gevangene van de hemel' van Zafon. Zijn vorige vond ik een beetje tegenvallen (het dodental liep op een gegeven moment wel erg hoog op), maar deze begint goed. Al in de eerste hoofdstukken een geheimzinnige ontmoeting. Dat maakt nieuwsgierig naar het vervolg. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #736 Gepost op: 18-07-2013, 18:07:45 »
Ik heb Inferno ook uit, vond hem wel leuk en inderdaad typisch Brown maar daar heb ik geen moeite mee ...

Vond het eind suf , en het ging naar mijn gevoel meer over kunst etc dit keer.
Verder een gewaagde boodschap , dat vind ik dan wel weer leuk

Maar Bernini blijft het beste ;).... Alleen dat heeft ook zon fluteinde

Jaa, t einde was inderdaad echt tegenvallend. Maar voor de rest las het wel weer lekker weg.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #737 Gepost op: 19-07-2013, 09:14:02 »
Jaa, allang al :D ondertussen de chimpansee politiek ook al uit :D
Ik vond het heel interresant. Ook erg herkenbaar als je zelf met chimpansees werkt. Mooie kijk op wat religie is. Ik ga volgende week naar een praatje van frans de waal dus ik ben heel benieuwd wat hij nogmeer te zeggen heeft.

En, wat vond jij ervan?
::jaja:: vooral idd die kijk op de functie van religie is me bij gebleven.
Verder praat hij met erg veel passie en liefde over zijn bonobo's en chimps etc. Dat vond ik een plezier om te lezen. Aanrader.

Lees nu Robert Harris: Imperium en Lustrum. Faction over het leven van Cicero en de Romeinse Republiek in haar laatste dagen.
Ik ben niet zo liefhebber van faction maar dit is wel boeiend en informatief.


« Laatst bewerkt op: 19-07-2013, 09:16:22 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #738 Gepost op: 19-07-2013, 09:38:17 »
Deze vakantie eindelijk de hungergames trilogie uit gelezen. Verder begonnen in 'the casual vacancy', maar die is mog lang niet uit.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #739 Gepost op: 19-07-2013, 14:52:27 »
Ik ben bezig met de serie over Annika Bengtzon van Liza Marklund...leest wel lekker weg moet ik zeggen :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!