Auteur Topic: Videocamera kopen.  (gelezen 21904 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #40 Gepost op: 26-04-2011, 19:31:00 »
jammer, nu maar hopen dat je er weer een vindt die je vantevoren mag bekijken.

Toch niet, ik heb m toch weer gevonden... (marktplaats deed blijkbaar een beetje gek) heb nu geboden! ;d ik hoop zo dat t wat is :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #41 Gepost op: 26-04-2011, 19:45:30 »
mmm, als het ''bieden'' is, dan heb je hem dus nog niet he? Ik hoop wel dat je hem tegen een schappelijke prijs krijgt. Nieuw is ie namelijk rond de 450 euro. Zag hem laatst bij Mediamarkt voor 449, namelijk.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #42 Gepost op: 26-04-2011, 19:51:30 »
Mediamarkt is veelste duur. De adviesprijs van canon is 357 euro... en meestal wordt ie tussen de 200 en 300 euro verkocht door winkels. (dus ik snap die prijs van de media markt niet.)

Ik heb ook niet geboden. ik heb een mail gestuurd of het goed was of ik m kwam bekijken/testen en dat ik de vraagprijs wilde betalen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #43 Gepost op: 26-04-2011, 20:10:14 »
Heb nu een betrouwbare website gevonden die mn camera verkoopt voor 319 euro dus waarschijnlijk daar kopen :) En een 16GB kaartje voor 42,50 erbij. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #44 Gepost op: 26-04-2011, 20:13:17 »
Adviesprijs 357? Mmm, dan is ie goedkoper geworden, was in december geloof ik dat ik hem voor die prijs zag. Komt zelden voor dat een winkel BOVEN de adviesprijs zit (het gebeurt weleens bij speciaalzaken....)

We hebben het toch wel over de 70-300?  

Ik merk trouwens dat de prijs van elektronica de laatste tijd wat minder spectaculair zakt dan ik gewend ben.

Om maar een voorbeeld te noemen, de 1000D waar het eerder over ging (jij hebt de 500D) wordt nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs aangeboden als bij zijn introductie. Wil je alleen de body, dan is ie rond de 380, wil je de set met standaard lens, dan betaal je rond de 500-520 eruo, en wil je de Tamron erbij, dan gaat ier voor rond de 630 over de toonbank.

Niet zo veranderlijk als elektronicaprijzen zeggen ze weleens, maar deze blijven redelijk stabiel.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #45 Gepost op: 26-04-2011, 20:13:30 »
Heb nu een betrouwbare website gevonden die mn camera verkoopt voor 319 euro dus waarschijnlijk daar kopen :) En een 16GB kaartje voor 42,50 erbij. :)

klinkt goed ::ok::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #46 Gepost op: 26-04-2011, 20:14:18 »
Mmm, dan is ie goedkoper geworden, was in december geloof ik dat ik hem voor die prijs zag.

We hebben het toch wel over de 70-300?  

Ik merk trouwens dat de prijs van elektronica de laatste tijd wat minder spectaculair zakt dan ik gewend ben.

Om maar een voorbeeld te noemen, de 1000D waar het eerder over ging (jij hebt de 500D) wordt nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs aangeboden als bij zijn introductie. Wil je alleen de body, dan is ie rond de 380, wil je de set met standaard lens, dan betaal je rond de 500-520 eruo, en wil je de Tamron erbij, dan gaat ier voor rond de 630 over de toonbank.

Niet zo veranderlijk als elektronicaprijzen zeggen ze weleens, maar deze blijven redelijk stabiel.

Ik heb m een paar weken geleden bij de media markt ook voor die prijs gezien hoor ;) T is gewoon de media markt die m voor een belachelijke prijs probeert te verkopen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #47 Gepost op: 26-04-2011, 20:15:49 »
Hahaha, er wordt teveel gereageerd in dit topic.

Tik je iets, is het weer achterhaald.


Met andere woorden, ik heb dus niet verkeerd gekeken, toen ik hem zag voor 449.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #48 Gepost op: 26-04-2011, 20:18:11 »
Hahaha, er wordt teveel gereageerd in dit topic.

Tik je iets, is het weer achterhaald.


Met andere woorden, ik heb dus niet verkeerd gekeken, toen ik hem zag voor 449.

Nee, toen ik dat zag schrok ik nl al in de winkel.. Als je op de adviesprijslijst kijkt zie je een beduidend lagere prijs
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #49 Gepost op: 26-04-2011, 20:23:48 »
Iemand nog verstand van een goed, stevig statief? Het liefste 1m20 ofzo, het liefst 30 euro of minder en het moet niet heel schokkerig zijn en gewoon goed heen en weer kunnen etc. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #50 Gepost op: 26-04-2011, 20:25:35 »
En dan vooral de bewering erachteraan:

''Goede keus hoor, ik heb hem zelf thuis ook''. DE reden om dit soort dingen niet meer bij MM te kopen.

Toen ik eens naar een printer ging informeren, zei de verkoper dat er eens niet bij. En ik meteen: u vergeet iets erbij te zeggen. Wilde ie weten wat dat was, en ik herinnerde hem eraan dat ze dat normaal altijd zeggen bij MM. Werd ie pissig.....


Een CD ofzo kun je er rustig kopen, maar grote aankopen kun je beter ergens anders doen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2011, 20:30:31 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #51 Gepost op: 26-04-2011, 20:26:18 »
Iemand nog verstand van een goed, stevig statief? Het liefste 1m20 ofzo, het liefst 30 euro of minder en het moet niet heel schokkerig zijn en gewoon goed heen en weer kunnen etc. :)
Velron, of hoe noemt dat merk zich ook weer.


Die carbon-dingen van de Kijkshop geven teveel mee, alleen aluminium zou ik ook niet doen. Maar voor rond de 30 euro moet je wel iets kunnen krijgen, lijkt me.


Let vooral op de panoramakop, dat die een beetje soepel draait (op kogellagers).
« Laatst bewerkt op: 26-04-2011, 20:29:10 door Bodejos »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #52 Gepost op: 26-04-2011, 20:27:33 »
Jij: 'Ik zou graag deze TV willen kopen'
Hij: 'Oh meneer die heb ik thuis ook blabla dit dat...'
Jij: 'Hmm ik denk dat ik toch voor die andere ga.'
Hij: 'Oh meneer die heb ik thuis ook blabla...'

 ::rofl::


EDIT: Is dat een merk? Even opzoeken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #53 Gepost op: 26-04-2011, 20:29:57 »
Velron, of hoe noemt dat merk zich ook weer.


Die carbon-dingen van de Kijkshop geven teveel mee, alleen aluminium zou ik ook niet doen. Maar voor rond de 30 euro moet je wel iets kunnen krijgen, lijkt me.


Let vooral op de panoramakop, dat die een beetje soepel draait (op kogellagers).

Velbon denk ik. :) Ik zal eventjes rondkijken, bedankt voor de tips. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #54 Gepost op: 26-04-2011, 20:33:38 »
Juist, Velbon it is. Voor een mooie soepele horizontale beweging lijkt me een statief geen overbodige luxe. Voor losse opnames is het echter niet nodig (statief is een stuk zwaarder dan de camera....)


Ik heb trouwens een heel licht exemplaar, ooit gekocht bij de Lidl (voldoet prima).

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #55 Gepost op: 26-04-2011, 20:42:41 »
Ja je kan m ook gewoon op de tafel zetten maar met een statief kan je zoveel leuke dingen doen :) Voorbeeldjes:

http://www.youtube.com/watch?v=Fj6fMcJ18aA
http://www.youtube.com/watch?v=Lz2q5y0HCC8


Zulke dingen kun je mooi gebruiken (: En het ziet er bijv ook mooier uit om bewegende shots te hebben dan alleen stille shots of heel erg trillend/schokkende shots.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=LqPX0gH2id0 Deze ook.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2011, 20:44:37 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #56 Gepost op: 26-04-2011, 20:45:13 »
En dan vooral de bewering erachteraan:

''Goede keus hoor, ik heb hem zelf thuis ook''. DE reden om dit soort dingen niet meer bij MM te kopen.

Toen ik eens naar een printer ging informeren, zei de verkoper dat er eens niet bij. En ik meteen: u vergeet iets erbij te zeggen. Wilde ie weten wat dat was, en ik herinnerde hem eraan dat ze dat normaal altijd zeggen bij MM. Werd ie pissig.....


Een CD ofzo kun je er rustig kopen, maar grote aankopen kun je beter ergens anders doen.

M'n camera zelf heb ik wel gewoon bij de Mediamarkt gekocht.. Daarvan was de prijs wel normaal
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #57 Gepost op: 26-04-2011, 20:52:12 »
Ik ken de 500D wel, maar ik weet niet wat die kostte.

Ik verwacht trouwens dat met de introductie van de 1100D, de 1000D tooch in prijs gaat dalen. Zonder een vergelijkbaar type blijft de prijs stabiel, zodra de opvolger op de markt komt (uiteraard geldt dit niet alleen voor camera's, zie je de prijs van het eerdere type dalen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #58 Gepost op: 26-04-2011, 20:54:55 »
Ik ken de 500D wel, maar ik weet niet wat die kostte.

Ik verwacht trouwens dat met de introductie van de 1100D, de 1000D tooch in prijs gaat dalen. Zonder een vergelijkbaar type blijft de prijs stabiel, zodra de opvolger op de markt komt (uiteraard geldt dit niet alleen voor camera's, zie je de prijs van het eerdere type dalen.

Dat is vrijwel met alles en heet economie. :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #59 Gepost op: 26-04-2011, 20:54:58 »
Toen ik mij 500d kocht was de 550 er al... Dus in verhouding vassie al goedkoper ;d
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!