Auteur Topic: The Virtual Mole: de afleveringen  (gelezen 15436 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #60 Gepost op: 28-03-2010, 10:40:30 »
18u00
De kandidaten speculeren waar het mis is gegaan. MGM:”Lukie4, je bent vast gekeerd op plekken waar het niet mocht.” Lukie4:”Sorry, maar daar heb ik echt niet op gelet. Jullie hadden ook wel wat meer initatief mogen tonen.” Nicky:”Geef ons de schuld maar, jij wilde persé rijden.” Ootje:”Waarom kreeg je je gordel niet vast Vieffan.” Vieffan:”Weet ik veel, jij zat vast op het klipje!” Ootje:”Dus jij geeft mij de schuld?” Vieffan:”Misschien wel ja!” Ootje:”Lekker dan. Ik krijg overal de schuld van. Ik heb nog geprobeerd de opdracht te redden. Misschien heb jij wel zitten kloten?” Vieffan:”Waarom zou ik dat willen? Ik moest verplicht in het midden zitten?” Ootje:”Logisch toch, je bent de kleinste. Maar ik ben er klaar mee. Ik vertrouw je niet mee. Geef die pot maar weer aan Nicky!” Vieffan:”En waarom?” Ootje:”Omdat ik het zeg.” Nicky:”En ik!” MGM:”Tsja, om de rust te bewaren is dat misschien maar het beste.’ Vieffan geeft de pot terug aan Nicky.

Dan voegt Daisy zich bij de groep: “Ik hoop dat jullie weer een beetje bijgekomen zijn, want de test staat weer voor de deur. Lees jullie boekjes goed door, want het zal steeds closer worden. Iemand van jullie is de mol, iemand van jullie gaat de pot winnen en binnen een paar uur zit ook iemand weer in het vliegtuig naar Nederland. Succes en ik zie jullie straks weer voor de executie!”

Terwijl de kandidaten aantekeningen doorspitten, nemen MC en Daisy nog even de dag door. MC:”Wat een middag. Ze leken het eindelijk zo leuk te hebben, maar de boel is toch weer ontploft.” Daisy:”Tsja, en knap hoe ons molletje zich staande houdt.” MC:”Respect, ik ben benieuwd hoe het verder gaat.” Het duo loopt weg, en laat de studerende kandidaten alleen achter.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #61 Gepost op: 3-04-2010, 19:26:11 »
Aflevering 9

19u00
De kandidaten hebben de test ingevuld. Zenuwachtig begeven ze zich naar de klapstoeltjes die opgesteld staan voor de laptop. Molcrazy en Daisy wachten de kandidaten op. Daisy: “We hopen dat jullie zeker zijn van jullie stuk. Voordat de executie plaatsvindt, gaan we eerst nog een opdracht doen.” MC: “Gelieve in de helikopter in te stappen.” Zonder verder nog een woord te zeggen, stappen Daisy en MC richting de helikopter. De kandidaten zitten er verstomd bij.
Nicky: “Wat is dit nou?”
Ootje: “Dit avontuur wordt hoe langer hoe gekker.”
Eens ze allemaal ingestapt zijn, zet de helikopter vanuit Windhoek koers naar een nog onbekende bestemming.

23u00
De kandidaten zijn geland in de Westelijke Sahara. Daisy: “Vannacht slapen jullie buiten in tentjes. Veel succes met het opstellen ervan. Let op voor zandstormen deze nacht. Molcrazy en ik vliegen nu naar ons hotel. We zien jullie morgen weer.” Daisy en MC verdwijnen uit het zicht.
MGM: “Okee jongens, snel die tenten opzetten, ik heb geen zin om wakker te worden met zand in mijn mond.”
Vieffan: “Ik snap het niet, ik dacht dat er een executie ging volgen?”
Lukie4: “Die ging volgen nadat we nog een opdracht gespeeld hadden. Dit spel wordt onduidelijker met de minuut.”
De kandidaten stellen de tentjes op en besluiten onder de wol te kruipen.

Dag 27
10u00
Na een uiterst slechte nacht nuttigen de kandidaten een sober ontbijt. Lukie4 heeft serieuze wallen onder zijn ogen, MGM heeft zijn trui binnenstebuiten aan, Ootje heeft een ochtendhumeur. Vieffan barst in tranen uit, Nicky troost haar. “Wat is er meid?” “Ik heb er gewoon even genoeg van: we zijn al een maand onderweg, ik mis mijn familie en vrienden en deze omstandigheden zijn absoluut niet aangenaam …” “Kom op, niet opgeven nu, de finale komt dichterbij!”

12u00
Daisy: “Kandidaten, zoals jullie merken is het enorm warm geworden. Dadelijk zal een karavaan kamelen vertrekken. De karavaan zal 50 meter voor jullie uitlopen en dient als referentiepunt. Jullie opdracht is om de karavaan te volgen tot de finish. De finish ligt 5 km van hier. Als jullie erin slagen om de finish te bereiken, verdienen jullie 3000€ voor de groepspot. Onderweg zullen jullie enkele vragen voorgeschoteld krijgen over de voorbije weken. Denk goed na en antwoord niet te snel: indien jullie een fout antwoord geven, zullen de gevolgen ondraaglijk worden. Tot slot krijgen jullie een slee met 20 liter water ter beschikking. Veel succes.”
« Laatst bewerkt op: 3-04-2010, 19:29:45 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #62 Gepost op: 3-04-2010, 19:26:34 »
Vol goede moed starten de kandidaten met de opdracht. Na 500 meter heeft iedereen al een verschrikkelijke dorst en wordt er 2,5 liter water doorgejaagd. Nicky zweet zich te pletter in deze hitte. Lukie4 spoort MGM aan om voort te maken. “Kom op jongen, we mogen die karavaan niet uit het zicht verliezen.” Ootje drinkt nog een halve liter water.
Na 1500 meter vinden de kandidaten MC met een molenveloppe. Nicky maakt hem open en leest de vraag voor “Wat is de hoofdstad van Zuid-Afrika?”. “Wat een makkie!”, roept Vieffan, “Johannesburg natuurlijk!” “Dat antwoord is helaas fout jongens. De hoofdstad van Zuid-Afrika is Pretoria. Vanaf nu moeten jullie ten allen tijden iemand meedragen op de slee.” MC springt op zijn kameel en gaat ervan door.
Lukie4: “Iemand meedragen op de slee? Zijn ze nou helemaal gek geworden!”
Ootje: “Mooi antwoord Vieffan, goed nagedacht ook enzo.”
Vieffan: “Ik was ervan overtuigd dat het Johannesburg was!”
Ootje: “Overtuigingen tellen hier niet, het zijn de feiten die tellen jongedame!”
MGM: “Euhm jongens, de kamelen raken uit het zicht!”
Lukie4: “Ik stel voor dat Vieffan op de slee gaat, zij is het lichtst van ons.”
Ootje: “Ow, nu moeten we haar nog dragen ook?!”
Lukie4: “Ik snap je bezwaar Ootje, maar in dit geval lijkt me dat het beste.”

Vieffan neemt plaats op de slee en de groep vervolgt haar tocht. Ootje vindt dat Vieffan zuinig moet zijn op het water omdat het haar schuld is dat de groep nu trager vooruitgaat maar Lukie4 vindt dat ze niemand water moeten onthouden. Halfweg de route hebben de kandidaten al 12 liter opgedronken. MGM heeft een ander T-shirt aangetrokken omdat zijn vorige doorweekt was van het zweet. Nicky en Lukie4 blijven de slee vooruit trekken. Na 3000 meter treft de groep Daisy aan met een nieuwe vraag. “Welke kandidaat eindigde de Virtual Mole in het midden van het klassement? Met andere woorden, wie liet 6 kandidaten achter zich en moest zelf het spel verlaten toen er nog 6 kandidaten in het spel waren?” Ootje heeft ondertussen haar hand voor de mond van Vieffan gehouden. “Wat denken we jongens?” MGM: “Was dat niet Niuno?” Lukie4: “Jah, dat moet hem zijn.” “Proficiat kandidaten, dat is goed geantwoord! Jullie mogen doorgaan met nog steeds 1 kandidaat op de slee.” “Ik ging heus niets zeggen hoor Ootje!” snauwt Vieffan. “Ik neem liever het zekere voor het onzekere.”

Uitgeput sleept de groep zichzelf en Vieffan verder. Na 4000 meter rest de groep nog slechts 2 liter water. MGM: “Het water is bijna op. Met nog een kilometer te gaan, halen we dat niet.” Nicky: “Ik loop wel snel naar de karavaan om water te vragen.” Nicky begint te spurten maar valt na 30 meter in het mulle zand. “Ik … ik kan niet meer.” Nicky drinkt nog een halve liter water. Wanneer de kandidaten na 4500 meter bij MC aankomen, is hun water op. “Kandidaten, welke edelsteen zat er niet in de kisten van de Taj Mahal-opdracht?” De kandidaten kijken versuft. De zon brandt waardoor de kandidaten nog nauwelijks helder kunnen denken. “Euhmm … hoe heette die steen ook alweer?” Ootje doet haar best om de naam te herinneren. Wanneer een lichte zandstorm de kop opsteekt en zand in Nicky’s gezicht blaast, roept hij “Auw, mijn oog!” “Dat was het! Tijgeroog zat niet in de kisten!” roept Vieffan. “Correct! Nog 500 meter en de buit is binnen jongens!”

De kandidaten slenteren vooruit en trekken allen samen de slee met Vieffan vooruit. Na 4800 meter spurt Lukie4 weg. “WATER!!!” Lukie4 neemt een duik … in het warme zand. “Haha, last van een Fata Morgana Lukie4?” vraagt Ootje. Lukie4 kucht het zand uit. MGM spoort iedereen nog een laatste keer aan om vol te houden. “Bijna jongens.” Eindelijk zien ze Daisy staan. Eenmaal ze haar bereikt hebben, ploffen ze allemaal in het zand. Ze zijn uitgeput en hebben een megadorst. MC deelt flesjes water uit. Hij heeft zich nog maar net omgedraaid of de kandidaten vragen al naar nieuwe flesjes. “Proficiat kandidaten, jullie hebben zonet 3000€ voor de pot verdiend.” De kandidaten zijn te moe om euforisch te zijn, maar natuurlijk zijn ze heel tevreden met hun prestatie.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #63 Gepost op: 3-04-2010, 19:27:02 »
14u00
Nadat de kandidaten even gerust hebben en Nicky de pot van 21.750€ veilig heeft weggestoken, komt Molcrazy aangestapt. “Kandidaten, jullie kunnen vast een verkwikking gebruiken. Jullie mogen plaatsnemen onder die douches ginder. Voor één van jullie zal het niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk een koude douche worden. Loopt er groen water uit de douche, dan zit je in de volgende ronde. Loopt er echter rood water uit de douche, dan eindigt het spel hier voor je. De douches zijn van elkaar gescheiden door muren. Jullie kunnen elkaar noch zien noch horen. Jullie mogen plaatsnemen.”
De kandidaten stappen rustig naar de douches. Zo’n gekke executie hadden ze niet verwacht. Ze nemen plaats in de douches en wachten tot het water begint te lopen. Wanneer het water stroomt, ontstaat er vier keer groene stoom en één keer rode stoom. MGM komt buiten met een trotse grijns op zijn gezicht. Daisy: “Proficiat MGM, je zit bij de ‘final four’.” MGM neemt plaats bij de presentatoren. Twee minuten later stormt er nog iemand naar het presentatieduo. “JIHAA! Ik kan het niet geloven! Ik ben door!” “Gefeliciteerd Lukie4!” MGM geeft hem een schouderklopje. Het is even wachten tot de volgende kandidaat verschijnt. Nicky stapt naar Daisy en MC, zichtbaar in shock. “Ik … ik heb … rood water …” De vreugde van Lukie4 en MGM maakt plaats voor verbazing. “Wat?”, vraagt Lukie4, “Jij? Rood?”. Nicky kan het niet geloven. Ook Ootjes en Vieffans mond vallen open van verbazing wanneer ze vernemen dat Nicky het rode water heeft. “Helaas Nicky, je bent heel ver geraakt, je was een fanatieke kandidaat maar hier eindigt The Virtual Mole voor jou.” MC begeleidt hem naar het vliegtuigje dat hem terug naar Nederland zal brengen. Daisy: “Als Molcrazy terug is, zetten ook wij onze reis voort jongens, we zetten koers naar Egypte!”

15u00
Op weg naar Egypte wordt er niet veel gezegd. De kandidaten moeten nog bekomen van de laatste executie.
MC: “Het was behoorlijk heftig die executie.”
Daisy: “Zeker, iedereen is nog in shock. Hopelijk kunnen ze snel de draad terug oppikken want we moeten verder met de opdrachten.”
Ze landen uiteindelijk in Caïro.

17u00
MC: “Kandidaten, tijd voor een nieuwe opdracht. Jullie gaan dadelijk een safaritochtje maken. De bedoeling is dat jullie zoveel mogelijk verschillende dieren fotograferen. Per soort verdienen jullie 100€ voor de pot. Met het fototoestel kunnen jullie 30 foto’s maken, er valt dus 3000€ te verdienen.”
Daisy: “Alleen foto’s waar het dier volledig opstaat, tellen mee. Zorg ervoor dat jullie de jeep niet verlaten! Verder zou ik zeggen: geniet van het uitzicht!”
MC: “Voor ik het vergeet, hier is de groepspot MGM. Nicky wilde dat jij hem terug zou beheren. Veel succes jongens.”

De kandidaten kruipen in de jeep en de gids start de auto. Lukie4: “Wel vervelend dat we maar 1 fototoestel hebben. Ik zal beginnen met foto’s maken en dan kunnen we het fototoestel gewoon doorgeven.” De gids rijdt de kandidaten door het natuurpark. Lukie4: “Wat een mooie vogels allemaal, die zijn zeker een foto waard. Zo te zien zijn het allemaal andere soorten dus dat gaat geld opleveren.” Na 8 foto’s neemt Ootje het fototoestel over. “Kijk, een okapi!” FLITS! “Even zien hoor … Huh? … De foto is zwart?!” Dan bemerkt Ootje dat het kapje nog voor de lens zit. “Lukie4 idioot, je hebt gewoon 8 foto’s verspild!” “Huh? Oei! Wat stom om dat niet te checken.” Ootje trekt de okapi opnieuw. MGM lacht. “Wat ister?” vraagt Vieffan. MGM: “Nicky zou deze opdracht zo geweldig gevonden hebben, dat alle foto’s er binnen een minuut doorgejaagd zouden zijn.” De uitspraak doet ook de rest van de groep lachen tot Ootje iedereen weer tot de orde van de dag roept. “Kijk, een leeuw!” FLITS!
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #64 Gepost op: 3-04-2010, 19:27:22 »
Na nog 2 mislukte foto’s en 2 foto’s van een neushoorn en een krokodil, geeft Ootje het fototoestel door aan MGM. De kandidaten genieten van het uitzicht, de dieren, de planten. Het duurt even voordat MGM het toestel doorgrond heeft, maar na 3 mislukte foto’s trekt hij prachtplaatjes van een nijlpaard, een olifant en een giraf. Dan is het de beurt aan Vieffan. Ondertussen maakt de gids duidelijk dat ze 2/3 van de ‘tour’ hebben afgelegd. Ze naderen de tijgers en Vieffan trekt een foto. FLITS FLITS FLITS FLITS FLITS FLITS FLITS FLITS FLITS!!! MGM: “Vieffan, wat doe je nou?!” Vieffan: “Ik heb geen idee, dat toestel slaat ineens op hol!” Binnen tien seconden zijn de laatste 9 foto’s erdoor gejaagd. Ootje: “Nouja …” Er rest de kandidaten niets anders dan de rit uit te zitten.
Daisy: “Laten we eens kijken wat jullie ervan gemaakt hebben. Hmm, met die zwarte foto’s kan ik niets. Dezelfde tijger 9 keer, nog wat mislukte plaatjes, … Ik tel er 8 goede wat jullie 800€ oplevert en de groepspot op 22.550€ brengt.”

19u00
Na het matige succes geniet het viertal van een lekkere maaltijd in hun hotel in Caïro.
Lukie4: “Nou, de vorige opdracht verliep maar matig, er had veel meer in gezeten.”
Ootje: “Doe dan ook niet van die domme acties. Vieffan trouwens ook, wat was dat nu voor actie om een fotosalvo af te vuren?”
Vieffan: “Ik wist absoluut niet hoe dat fototoestel werkte. Trouwens Ootje, je zou beter zelf iets doen in plaats van constant commentaar te geven op ons.”
Ootje: “Nouja, ik heb er wel voor gezorgd dat er geld in de pot komt.”
Lukie4: “Deze keer wel ja.”
Ootje: “Wat wil je daarmee zeggen?”
Lukie4: “Nou, wat ik zeg.”
MGM houdt zich van het gesprek afzijdig.

Dag 28
11u00
Daisy: “Goeiemorgen jongens, vandaag staat er iets heel bijzonders op het programma. We gaan namelijk de piramide van Cheops bezoeken!”
Vieffan: “Wauw!”
Eenmaal bij de piramide aangekomen, zijn de kandidaten geïmponeerd door het bouwwerk.
Daisy: “Jullie opdracht bestaat erin de schatkamer te vinden. Jullie krijgen alle vier een plattegrond mee van de piramide. Jullie mogen individueel of in groep opereren. In de schatkamer valt 2500€ te rapen.”
MC: “Jullie moeten rekening houden met twee zaken: jullie hebben slechts een uur de tijd én als jullie vastzitten, zijn jullie ook uitgeschakeld. Succes.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #65 Gepost op: 3-04-2010, 19:27:45 »
De kandidaten besluiten om als groep samen te blijven. MGM: “Jongens, wat is het hier donker.” Het viertal neemt fakkels van de wanden en begeeft zich door allerlei gangetjes. Op een bepaald moment stapt MGM op een verborgen schakelaar waardoor er pinnen uit de grond komen. Lukie4 weet zich nog bij hem te scharen maar Ootje en Vieffan moeten een alternatieve weg zoeken. Ootje: “Ach, geen probleem, uiteindelijk hoeft maar 1 iemand het geld te vinden.”
Lukie4 en MGM komen in een lange smalle donkere gang terecht. “MGM, hou die toorts eens wat hoger.” “Sorry, hoor je dat? Het lijkt wel of iemand ons op de hielen zit.” Het tweetal gaat verder maar is er niet gerust op. “MGM, schijn eens naar achter met die toorts.” Op 3 meter afstand staat een mummie. “Rennen!” roept Lukie4. Ze zetten het op een lopen. De mummie gebruikt zijn windels als lasso’s en weet Lukie4 te strikken. Met een harde knal komt hij op de grond terecht. “Zorg dat je het geld vindt MGM!”

Ootje en Vieffan komen in een kamer terecht met allerlei kunststukken. “Wat een rijke geschiedenis hadden die Egyptenaren he Vieffan.” “Mja, mij boeit het niet zo.” Plotseling schieten muren uit de grond om de deuren te vervangen. Het tweetal zit ingesloten. “Hoe geraken we hier nu uit?” “Wacht eens Ootje …” Vieffan loopt een rondje door de kamer. “Volgens mij moeten we iets doen met die grote sarcofaag in het midden.” Het tweetal loopt naar de sarcofaag  en duwt ertegen. Heel even lijken de wanden te trillen. “Hmm, Ootje, ga eens op de sarcofaag staan.” Wanneer Ootje op de sarcofaag staat, gaan de wanden al iets meer omhoog en worden de deuren terug zichtbaar. “Mjah, het lijkt me duidelijk, je moet in de sarcofaag gaan liggen Ootje.” “Wat?! Niets van, ik ben niet zo voor kleine ruimtes, probeer jij het maar.” Vieffan gaat in de sarcofaag liggen. De deuren worden zichtbaar maar niet zichtbaar genoeg. “Hmm, je bent te licht Vieffan. Okee, ik doe het wel, maar het deksel wordt er niet opgezet!” Ootje neemt plaats in de sarcofaag: Vieffan kan weg uit de kamer maar Ootje zit opgesloten.

MGM stuit onverwacht op Vieffan. “Vieffan, wat een aangename verrassing! Ik zit een beetje vast, ik kom telkens op dezelfde gang uit.” “Er moet hier ergens een trap zijn volgens het grondplan.” Na lang zoeken, vinden ze de trap die hen naar een kamer leidt. De kamer is alleen gevuld met een sculptuur van een sfinx. MC verschijnt op een schermpje. “Kandidaten, om verder te gaan naar de schatkamer moeten jullie het raadsel van de sfinx oplossen. Wat loop ’s morgens op 4 poten, ’s middags op 2 poten en ’s avonds op 3 poten? Vul het goede antwoord in op de laptop. Jullie hebben slechts één poging.” “Pfff, wat is dit nou, jij enig idee MGM?” “Nou, niet direct nee.” MGM en Vieffan brainstormen over de oplossing maar vinden niets. Dromerig kijkt MGM naar de sfinx. “Konden mensen maar vliegen, hoe heerlijk zou dat zijn … Vleugels kunnen we dan wel niet namaken om door de lucht te vliegen, de mens kan wel zorgen dat hij stabieler op de grond staat …” Vieffan kijkt MGM aan. “MGM, dat is het! Een wandelstok kan ervoor zorgen dat een mens stabieler op de grond staat!” “Huh? Ik volg je niet.” “Het antwoord op de vraag is de mens! De dag staat hier gelijk aan het leven van de mens: als baby kruipt hij op handen en voeten, als volwassen mens loopt hij op twee benen en als bejaarde loopt hij op twee benen gesteund door een wandelstok!” “Fantastisch Vieffan!” MGM vult het antwoord in op de laptop. ANSWER ACCEPTED verschijnt op het schermpje. De sfinx schuift naar links waardoor een opening ontstaat. Halfweg schuift de sfinx echter terug. “Wat is dit nou?” vraagt Vieffan. “Ow neej! Het zal toch niet waar zijn. Hoe lang zijn we al bezig?” “Ah euhm, een uurtje ongeveer … oei! We zitten door onze tijd heen!” MGM en Vieffan balen als een stekker.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #66 Gepost op: 3-04-2010, 19:28:06 »
Terug buiten deelt Daisy mee dat ze inderdaad net buiten de tijd waren. “Helaas, maar de tijd was om. Lukie4, we hopen dat onze mummie je niet te hard heeft doen schrikken?” “Dat viel wel mee hoor.” “Sorry voor al die windellasso’s Lukie4.” “Niuno!” De kandidaten zijn verbaasd Niuno in Egypte te zien.
MC: “We hadden Niuno gevraagd of hij zin had jullie de stuipen op het lijf te jagen. Hij moest niet lang nadenken.”
Na een gezellige middagmaaltijd vertrekt Niuno terug naar Nederland. De groep reist door naar Alexandrië.

15u00
MC: “Kandidaten, vandaag vindt er een international speedboatwedstrijd plaats. Ook jullie doen mee met 1 speedboat. De race gaat van Alexandrië naar Lissabon. Er doen 20 teams mee. De top 5 wordt beloond met een geldprijs, variërend van 1000€ tot 5000€. Succes.”
De kandidaten nemen plaats in hun speedboat. “Lukie4, wil jij sturen?” “Graag MGM, dank je.” Ootje en Vieffan vinden het goed. Even later wordt het startschot gegeven. Team RN vliegt ervandoor en nestelt zich in de middenmoot. Na 2 uur racen neemt MGM het stuur over van Lukie4. Ootje en Vieffan liggen achterin de speedboat te zonnen. “Heerlijk die wind door je haren en op je gezicht. Ik kan nog wel uren blijven liggen.” “Dat vind ik er ook van Vieffan!” De heren hebben er geen probleem mee dat de dames zonnen. “Ach, deze proef is toch niets voor jullie” zegt Lukie4. Dat schiet bij Ootje in het verkeerde keelgat. “Pardon? Wij kunnen het minstens even goed als jullie! We gunnen jullie gewoon een pleziertje.” “Owkeej Ootje, wind je niet zo op!” Lukie4 houdt verder zijn mond en helpt MGM met het coördineren van de speedboat. Ze zijn intussen opgeklommen tot de 9e plaats.

Na 5 uur neemt Lukie4 het roer weer van MGM over. “Pfff, we mogen er stilaan wel gaan zijn, ik begin moe te worden.” Vieffan staat op om wat voedsel te nemen. Ze struikelt echter over de benen van Ootje die ligt te zonnen en valt pardoes tegen Lukie4 waardoor deze een scherpe bocht naar links maakt. Ze kunnen nog maar net een andere speedboat ontwijken! “Vieffan, wat doe je?!” “Ik wilde wat te eten nemen maar struikelde over de voeten van Ootje. Lig dan ook niet zo te zonnen!” “Kijk liever zelf uit, ik mag hier niet helpen dus ik zon.” MGM is achter het roer gesprongen om de speedboat weer op de juiste koers te brengen. Ootje maakt een lekkere sandwich klaar maar door de plotse inhaalmanoeuvres van MGM valt de sandwich in het water. “Nou is het goed geweest! Laat mij dat roer maar overnemen!” Ootje gaat naar MGM maar deze wil het roer niet afgeven. “Het lukt heus wel, ga nu maar terug zitten!” Door het gekibbel valt de pot uit MGMs zak en waaien er briefjes weg! Lukie4 en Vieffan weten er enkelen te vangen, maar toch zijn er 5 briefjes van 100€ weggewaaid wat de pot brengt op 21.250€. Lukie4 pakt de pot op en neemt plaats achter het roer. Vieffan probeert MGM en Ootje te bedaren. “Mooie actie hoor Ootje!” “Als jij niet zo onvoorzichtig was, was dit allemaal niet gebeurd!” Lukie4 racet als een bezetene om de achterstand goed te maken. Na 6 uur vliegen ze over de finishlijn in Lissabon.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #67 Gepost op: 3-04-2010, 19:28:29 »
21u00
Daisy: “Jongens, wat een gekke race was me dat. Soms liep het heel vlot, soms deden jullie zulke rare acrobatietoeren dat een acrobaat van het circus van Monte Carlo er jaloers op geworden zou zijn. Helaas moet ik jullie teleurstellen, jullie zijn als 6e geëindigd waardoor jullie net buiten de prijzen vallen. Opnieuw barst de discussie in alle hevigheid los. “Ootje, als jij me niet had komen storen …” “Het begon bij Vieffan, als zij niet tegen Lukie gestoten had …” “MGM, jij deed veel te onvoorzichtig en ongecontroleerd! Je zou toch moeten weten dat …” Een half uurtje later zijn de gemoederen wat bedaard en sluiten de kandidaten de dag af met een maaltijd en veel drank.

Dag 29
10u00
De zon schijnt in Lissabon, de vogels fluiten, de bloemen bloeien. Het is een prachtige dag. Molcrazy zit op een terrasje en aanschouwt de voorbijgangers door zijn zonnebril. Het Parque das Nações krioelt van de mensen. Even later zet Ootje zich bij hem.
MC: “Welkom Ootje. Hoe heb je het spel tot nu toe ervaren?”
Ootje: “Ik vind het geweldig leuk maar soms word je er echt paranoïde van. Je moet constant alert zijn, voortdurend op alles en iedereen letten en oppassen dat je zelf niets prijsgeeft.”
MC: “Heb je de goede Mol al gevonden?”
Ootje: “Nouja, dat weet je dus nooit. Het is niet alleen een kwestie van de Mol te vinden, je moet ook voldoende vragen over de Mol kunnen beantwoorden. Bovendien kan het goed zijn dat ik mijn laatste test slechter gemaakt hebt dan de test daarvoor, je weet het niet.”
MC: “Ben jij de Mol?”
Ootje: “Ik? … Nee …”

Op het Praça do Comércio-plein geniet Daisy van de zon die haar met een mantel van warmte bedekt. Lukie4 neemt plaats tegenover haar.
Daisy: “Hallo Lukie4, gaat alles naar wens?”
Lukie4: “Hoi Daisy, alles gaat erg lekker ja.”
Daisy: “Hoe zit het met jouw Mol?”
Lukie4: “Geen idee … Dit spel is zo vreemd. Soms zie je mensen vertrekken die je ook op je verdachtenlijst had staan. Op zo’n momenten denk je dat je evengoed zelf had kunnen vertrekken. Maar goed, zo slecht zal ik het niet doen, anders lag ik al uit het spel natuurlijk.”
Daisy: “Ben jij de Mol Lukie4?”
Lukie4 knipoogt naar Daisy en zegt: “Ik ben niet de Mol.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #68 Gepost op: 3-04-2010, 19:28:47 »
Vieffan schuift aan bij MC.
MC: “Hoi Vieffan, hoe gaat het met jou?”
Vieffan: “Persoonlijk gaat het heel goed met me.”
MC: “Al uitgemaakt wie de Mol is?”
Vieffan: “Ik denk dat ik wel redelijk goed zit maar dit spel is mentaal zo zwaar. Sommigen maken zich zo verdacht dat het er te dik op ligt maar misschien willen ze wel dat we dat denken. Anderen maken zich subtiel verdacht zodat je niet weet of het nou met opzet of per ongeluk is en nog anderen houden zich zo op de achtergrond dat het lijkt of ze de groep wat willen ontzien omdat ze iets te verbergen hebben maar zelfs dan kan het ook weer zo zijn dat ze gewoon van nature stille personen zijn.”
MC: “Ben jij de Mol Vieffan?”
Vieffan: “Het zou zomaar kunnen.”

Daisy ontvangt MGM en giet hem een rood wijntje in.
Daisy: “Loopt alles nog goed MGM?”
MGM: “Absoluut, geweldig dat ik zo’n spel kan spelen.”
Daisy: “Je Mol al gekozen?”
MGM: “Ja, maar dat kan altijd veranderen. Je absorbeert zoveel informatie uit je omgeving tijdens het spel dat je niet meer weet wat nou mollenstreken zijn en wat stommiteiten zijn.”
Daisy: “Ben jij de Mol MGM?”
MGM denkt na. “Ja, ik ben de Mol.”

14u00
Daisy: “Het is tijd voor de volgende opdracht. Op deze handelsbeurs gaan jullie aandelen van soorten porto verhandelen. Jullie krijgen allemaal 500€ als startkapitaal. Uiteraard dienen jullie rekening te houden met jullie aandelen en de beursindex. De opdracht duurt 2 uur. Jullie verdienen wat jullie bovenop jullie startkapitaal winnen. Als jullie minder dan 2000€ overhouden, gaat het verschil uit de pot. Succes.”

Ootje start meteen met het kopen en verkopen van aandelen maar het loopt niet zo lekker. Na een kwartiertje is ze 100€ kwijt. MGM neemt eerst alles goed onder de loep. “Ik wil op veilig spelen, beter een kleine winst dan een groot verlies.” Lukie4 bekijkt het hele gebeuren en besluit voor alles of niets te gaan. Hij zal één monsterbelegging doen en daarmee moet het maar lukken. Vieffan staat er wat wezenloos bij. Ze heeft niet meteen kaas gegeten van de beurs.
Na een uur hebben de kandidaten 50€ winst gemaakt. “Daar kunnen we toch al iets van gaan drinken” lacht Lukie4. “Ik zou graag meer geld kunnen winnen Lukie4.” “Doe dan misschien zelf ook eens iets Vieffan!” gromt Lukie4 en hij loopt weg. MGM heeft gekozen welke aandelen hij koopt en verkoopt en speelt nog steeds op safe. Ootje heeft 25€ terug gewonnen maar echt lekker loopt het nog niet. Vieffan heeft de andere kandidaten geobserveerd en kopieert hun gedrag.
Een kwartier voor het einde van de opdracht lijkt Lukie4 gek te worden. Alle zakenmensen staan door elkaar te roepen hoeveel aandelen ze willen kopen, verkopen, overhevelen, … “Ik moet iets doen” denkt Lukie4 en hij maakt een monsterinvestering in 1 aandeel. “En nu maar afwachten …” MGM loopt vrij relaxed door de zaal. “Wat ben jij rustig?” “Nou Ootje, ik zal niet voor grote winst zorgen maar ik zal in ieder geval geen geld verliezen.” Dan klinkt het eindsignaal.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #69 Gepost op: 3-04-2010, 19:29:11 »
16u00
MC: “Okee jongens, laat ons eens kijken. MGM, door je voorzichtige aanpak ben jij geëindigd op 550€.” MGM is tevreden met dit resultaat en de groep knikt instemmend. “Vieffan, jij kopieerde het gedrag van MGM en kocht en verkocht net dezelfde aandelen als hij. Helaas was je altijd net iets te traag waardoor je afsluit met een klein verlies, namelijk 475€.” Vieffan lijkt opgelucht dat ze niet veel geld verloren is. “Ootje, je leek een soort verdeel-en-heers-strategie toe te passen. Verdelen deed je, heersen niet. Jouw eindbedrag is 150€.” “Het liep wat mis …” “Lukie4 tot slot, jij nam een zeer gewaagde beslissing. Je investeerde al je geld in hetzelfde aandeel … met resultaat want jij eindigt op 1075€. Een simpele rekensom leert ons dat jullie uitkomen op 2250€. Jullie verdienen 250€ voor de pot. Alsjeblieft MGM.” MGM stopt het geld in de pot die nu 21.500€ bedraagt.

19u00
Na een lekkere tapas-maaltijd komen Daisy en Molcrazy naar de kandidaten. “Kandidaten, al bijna een maand zijn jullie met Molcrazy en mij onderweg. Jullie hebben vele proeven doorstaan, geld verdiend en verloren, jokers ingezet, topito’s gevonden, medekandidaten zien vertrekken. Jullie zijn heel ver geraakt, de finale is in zicht. Jammer genoeg is deze finale alleen bereikbaar voor 3 van jullie …” “… tenzij jullie er alle 4 voor kiezen om de finale met 4 te spelen.” De kandidaten kijken verrast naar Molcrazy. “Jullie krijgen alle 4 een stemformulier, een simpele ‘ja’ of ‘nee’ volstaat. Gooi je stemformulier in de urne op het strand.” Nog niet bekomen van deze onverwachte wending vullen de kandidaten het stemformulier in en gooien het in de urne.

19u30
Daisy: “We zullen eens kijken wat jullie besloten hebben.” Daisy bekijkt de vier stemformulieren. Ook MC werpt een blik op de formulieren en knikt naar Daisy. Daisy: “Goed, we hebben hier ‘ja’ … ‘ja’ … ‘ja’ … ‘nee’. De finale zal dus traditioneel met 3 gespeeld worden.” MC: “Succes jongens.”

Terwijl de kandidaten de test invullen, zonderen Daisy en MC zich af.
MC: “Wat moet dat een mokerslag geweest zijn. Even leek de finale voor hen alle 4 binnen handbereik.”
Daisy: “Inderdaad, ik vraag me af wat ze denken. Waarschijnlijk denken ze allemaal dat de Mol ‘nee’ gestemd heeft.”
MC: “Hehe, inderdaad, dat zou het meest logisch zijn natuurlijk, hoewel …”
Daisy: “Hoewel de Mol liever meer medekandidaten heeft om de boel te verstieren.”
MC: “Ik ben benieuwd wie er moet gaan.”

Een zachte zefier passeert de laptops waarop de kandidaten de test maken. Voor één van hen is het niet de Finale-test maar wel de finale test …
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #70 Gepost op: 12-04-2010, 21:01:36 »
Aflevering 10

22u00
Langzaam begint het tot de kandidaten door te dringen. Nog één van hen moet weg. Zo vlak voor de executie heeft iedereen besloten nog even een momentje voor zichzelf te nemen. MGM legt een kaartje in de bar, Lukie4 doet een dutje, Vieffan leest een boek en Ootje loopt een blokje om. Dan roept MC de groep bij elkaar. Nu is er geen weg meer terug.

Daisy zit klaar achter de laptop:”Welkom kandidaten. Tsja, ik hoop dat jullie nog weten hoe het werkt. Na de wat abnormale exits van Molow en Nicky, is hier weer een ‘gewone’ executie, met een rood scherm. We begonnen met 4 dames en 9 heren. Het leek een ongelijke strijd, zeker na de vroege exits van Swifty en Dolfie, maar de overgebleven dames hebben stand gehouden. Halen Ootje en Vieffan met z’n tweeën de finale, of halen de heren de dames toch weer in? We zullen het snel weten. Vieffan, ik begin met jou … GROEN!” Vieffan:”OMG, I did it!” Lukie4 geeft Vieffan een schouderklopje. Daisy:”Vieffan, gefeliciteerd. Maar gaat Ootje haar vergezellen, we gaan het nu zien …. GROEN!” Ootje:”Allright, girl power!” Ootje geeft Vieffan een high-five. MGM en Lukie4 kijken elkaar aan. Lukie4 staat op. Lukie4:”Dan ga ik maar.” MGM:”Huh, hoezo?” Lukie4:”Ik weet zeker dat ik een rood scherm krijg!” MGM:”Dat hoeft helemaal niet!” Lukie4:”Jawel.” Daisy:”MGM, ik heb jouw naam nu ingetypt … GROEN!” Lukie4:”Zie!” MGM:”Wat jammer joh.”  Lukie4 wil weglopen, maar wordt tegengehouden door MC. Daisy:”Wacht even, voor de vorm nog even jouw scherm …. ROOD!” Lukie4 knuffelt de dames en geeft MGM een hand. Teleurgesteld druipt hij af. Hij was zó dichtbij…

De andere kandidaten gaan nog een drankje drinken in de bar. Langzaam dringt door dat zij de Virtual Mole finalisten zijn. Ootje:”Jammer voor Lukie4, maar ik ben vooral blij dat ik in de finale sta.” MGM:”Dat gevoel begint nu wel te overheersen.” Vieffan:”Zekers, we hebben het maar mooi met z’n 3-en geflikt! Proost!” De drie toosten op hun finaleplek. Aan de andere kant van het hotel klopt MC bij Daisy op de deur van diens hotelkamer. Daisy doet open:”MC, wat is er? Ik stond op het punt om naar bed te gaan!” MC:”Dat weet ik, maar ik hoor net dat je het halve finalespel hebt omgegooid?” Daisy:”Dat klopt ja!” MC:”En mag ik weten waarom?” Daisy:”Nee.” MC:”En waarom niet?” Daisy:”Dat is een verrassing. En nu ga ik echt naar bed. Welterusten!” Daisy gooit deur dicht en een verbijsterde MC besluit dan ook maar te gaan slapen. Het is immers al ver na middernacht.

Dag 30

08u00
De kandidaten verzamelen zich op de luchthaven van Lissabon. MC:”Welkom kandidaten. Vandaag begint de finale van de Virtual Mole. Één van jullie is de mol, iemand is de verliezer en één iemand gaat er met de pot naar huis. MGM, jij hebt de pot weer in beheer, hoeveel zit er nu in de pot?” MGM: “€21.500,-“ MC:”Dat is een mooi bedrag, maar er kan nog meer bijkomen. We vliegen nu naar onze eerste locatie voor de finale, Barcelona!”

11u30
MC:”Welkom in Barcelona. We staan midden op de Ramblas, de bekendste straat van Barcelona. Behalve de mooie architectuur en de vele winkels, staat deze straat ook bekend om  zijn vele straat artiesten. Jullie gaan in de komende 1,5 uur zoveel mogelijk geld proberen op te halen als straatartiest. Dit mag individueel, maar ook als groep. Jullie krijgen €25,- mee om een standplaats te kopen. Jullie mogen immers niet zomaar optreden op de Ramblas. Omdat jullie in 1,5 uur niet extreem veel geld zullen verdienen, zullen wij het gewonnen bedrag vertienvoudigen. Dus stel, jullie verdienen €100,-, zal er €1000,- in de pot gaan. Maar wees voorzichtig: er zijn zakkenrollers gesignaleerd! Het geld komt alleen in de pot als het over 1,5 uur veilig bij mij wordt ingeleverd. Succes!”

Ootje:”MGM, heb jij je goochelspullen bij je?” MGM:”Ja, dit zitten in mijn koffer, maar dit ligt in het hotel!” Ootje:”Ga die halen, in die tijd verzinnen Vieffan en ik wel iets.” MGM holt weg, richting het hotel. Vieffan:”Wat zullen we nu doen?” Ootje:”Misschien moeten we vast een standplaats zoeken.” Vieffan:”Goed idee.” De dames zien al gauw een mooi plekje. Ootje:”Heb jij het geld?” Vieffan:”Nee, ik dacht dat jij dat had?”  Ootje:”O nee hè, MGM heeft het geld.” Vieffan:”Dan moeten we afwachten tot MGM terug is en hopen dat niemand ons plekje afpakt.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #71 Gepost op: 12-04-2010, 21:01:51 »
Gelukkig voor de dames komen er geen andere straatartiesten op hun plekje af. Na 20 minuten keert MGM terug met zijn goochelspullen. Vieffan:”Waar bleef je nou? We hebben heel lang op je staan wachten?!” MGM:”Hoezo lang? Ik moest een heel stuk lopen hoor! Nou ja, ik heb de spullen bij me. Zullen we hier gaan staan?” Ootje:”Dat was ons plan. Mag ik de €25,- om het plekje te reserveren?” MGM geeft Ootje het geld en Ootje gaat het plekje afbetalen bij de straatartiestbeheerder. MGM begint vast met een kaartentruck, maar die trekt niet zoveel bekijks. Vieffan probeert toeristen te ronselen, maar nog zonder succes. Dan keert Ootje terug met een enorme groep Duitsers. Ootje:”MGM, laat ze jouw duiventruck zien!” MGM zwaait met zijn toverstaf over zijn hoed en er komt een duif uit! De Duitsers zijn laaiend enthousiast. Doordat de Duitsers zo luid applaudisseren, komen er al gauw meer mensen kijken. De goochelshow blijkt een groot succes. Ootje gaat met de pet rond en na een uur hebben de kandidaten maarliefst €125,- opgehaald!

Vieffan:”We moeten opschieten, want we moeten het geld nog bij MC inleveren.” De kandidaten zetten stevig de pas erin, maar het gaat te langzaam. MGM:”We moeten rennen.” MGM sprint weg. Vieffan houdt hem maar met moeite bij, maar Ootje kan het tempo niet volgen. Vieffan:”Geef mij het geld, dan zijn we sneller binnen.” Ootje overhandigt Vieffan het geld. Vieffan rent door. MGM wacht haar op:”Hier, om de hoek!” Vieffan draait de hoek om, maar blijft haken en gaat onderuit! Het geld vliegt door de lucht. Van alle kanten komen mensen aangesneld. In plaats van Vieffan te helpen, rapen ze het geld op. De groep komt uiteindelijk zonder geld bij MC aan.

MC:”Ik zei nog zo wees voorzichtig.” Vieffan:”Ik bleef ergens achter haken. MGM, volgens mij stak jij je been uit.” MGM:”Dat is een valse beschuldiging! Dit is niet de eerste keer dat je onderuit gaat in dit spel. Wat vind jij Ootje?” Ootje denkt er het hare van en besluit haar mond te houden. Daisy:”Dit betekent helaas dat de pot op €21.500,- blijft staan. Normaal gesproken zouden we nu gaan lunchen, maar helaas, we moeten direct door naar het vliegveld. Onze volgende vlucht gaat al om 14.30 uur! Jullie bagage hebben we al opgepikt. Volg mij!” Daisy loopt weg. MGM vraagt aan MC waar ze heen gaan, maar MC heeft geen idee. “Ik weet hier niets vanaf.”

14u30
De kandidaten zitten in het vliegtuig. MC probeert bij Daisy los te peuteren wat ze gaan doen, maar Daisy houdt haar kaken stijf op elkaar. De kandidaten lezen ondertussen maar weer hun molboekjes door. Elk detail kan immers in de finale test beslissend zijn. Dan zet het vliegtuig de landing in. Als het vliegtuig geland is kijkt MC naar buiten:”Amai, dit lijkt België wel!” Daisy:”Dat klopt, welkom op Antwerpen Airport!”  De kandidaten en crew stappen na aankomst in een bus. MC:”Deze route komt me wel heel bekend voor.” Daisy:”Dat geloof ik graag.” Dan verschijnt er opeens een bordje Turnhout langs de weg. MC:”Home!” Daisy:”Ja, dat heb je goed gezien!”

22u00
Terwijl Daisy en de kandidaten een hapje eten, bezoekt MC wat familie en vrienden. MC:”Wat een leuke verrassing!” Daisy:”Fijn dat je het zo leuk vindt. Roep jij de kandidaten, want we gaan zo naar de opdracht locatie toe.” MC:”Heb je de smokkelopdracht hier naartoe verplaatst?” Daisy:”Ja, dus je weet wat je te doen staat!” MC haalt de kandidaten op. Met de bus rijden ze een stukje naar het noorden. Ootje:”We komen steeds dichterbij huis.” Vieffan:”Zouden we de finale in Nederland spelen?” MGM:”Dat zou wel leuk zijn.” Dan slaat de bus een smal landweggetje in. Na 5 minuten stopt de bus. De kandidaten en MC stappen uit. Ootje:”Het is wel heel erg donker.” Vieffan:”En volgens mij begint het nu te regenen ook.” Vieffan krijgt gelijk. Iedereen trekt snel zijn regenkleding aan. Dan neemt MC het woord. MC:”Goedenavond allemaal. Jullie maakten net een terechte opmerking, jullie zijn inderdaad bijna thuis. Hier achter mij is een groot weiland. Halverwege het weiland is een sloot. Deze sloot is de grens tussen België en Nederland. Jullie gaan vannacht de grens over steken. Alleen moeten jullie voor mij en Daisy een aantal dingen over de grens smokkelen. Het gaat om deze kist, die naast mij staat, inclusief de inhoud. Daisy staat aan de andere kant van het weiland te wachten. Het is de bedoeling dat morgenochtend om 06.00 uur zoveel mogelijk spullen bij Daisy zijn.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #72 Gepost op: 12-04-2010, 21:02:11 »
Let wel, de kist is erg zwaar. Verdeel je krachten dus goed. Daarnaast moeten jullie ook oppassen, want er zijn 2 politieagenten in het spel, die jullie kunnen arresteren. Als je gearresteerd wordt, lig je uit het spel. Daarnaast  mogen jullie maar 1x de grens oversteken, dus je moet zoveel mogelijk spullen tegelijk meenemen. Mocht het te zwaar worden, kan je spullen achterlaten. Maar let op wat je achter laat, want alles heeft z’n prijs. Als jullie alle spullen bij Daisy inleveren, kunnen jullie maarliefst €10.000,- winnen! Dat zou de pot nog even mooi spekken. Ik wens jullie veel succes en ik zie jullie morgenochtend weer!” MC loopt weg.

MGM loopt naar de kist en probeert ‘m op te tillen. MGM:”Tsjee, wat is dat ding zwaar! Dit moeten we sowieso met z’n tweeën tegelijk tillen.” Uiteindelijk beginnen MGM en Ootje met de kist te tillen, terwijl Vieffan vooruit loopt om het speelveld te inspecteren. Na 10 minuten keert ze terug. Vieffan:”De kust is veilig, voorlopig is niks te zien.” De groep gaat op weg. Maar na 2 minuten stort Ootje in. Ootje:”Auw, m’n rug. Die kist is veel te zwaar!” Vieffan neemt over, maar na 5 minuten moeten zij en MGM hem wederom aan de grond zetten. Ze besluiten de kist open te maken. MGM:”Eens kijken wat we hier hebben … o een smaragd uit India, die is vast veel geld waard!” Ootje:”Er zitten twee houten stoeltjes uit China bij.” Vieffan pakt er één op:”Die wegen aardig wat.” Ootje:”Laten we die eruit gooien.” Ze zijn het allemaal snel eens. De kist is gelijk een stuk lichter. MGM en Vieffan tillen nog een stukje verder, terwijl Ootje haar rug strekt.

Na een uur last de groep een korte pauze in. Ze zijn nog 500 meter verwijderd van de sloot. Vieffan:”Dit gaat goed.” MGM:”Het moeilijkste stuk moet nog komen. We moeten dit sloot over met die kist, en we moeten die twee agenten ook nog omzeilen.” Ootje:”En het weer wordt er ook niet beter op.” Ootje heeft gelijk. Het begint steeds harder te regenen. Het weiland is veranderd in één grote modderpoel. MGM houdt een korte inspectieronde. Na 10 minuten is hij terug. MGM:”Ik heb een agent gezien. Als we recht vooruit lopen, zitten we direct in de val. We moeten een stukje naar links.” De kandidaten verplaatsen zich. Om exact middernacht zijn ze nog 50 meter van de sloot verwijderd. In de verte zien ze de agent lopen. Vieffan:”Gaan we dit redden?” MGM:”We kunnen hier moeilijk de hele nacht blijven zitten.” Dan heeft Ootje een idee. Ootje:”We moeten ons splitsen. Als jullie nu de kist meenemen, neem ik de smaragd mee. Als één van ons af is, hebben we in ieder geval nog een hoop geld in het spel.” Uiteindelijk stemmen MGM en Vieffan in.

Dag 31

00u30
De kandidaten besluiten het er op te wagen. Ootje gaat eerst. Ze sluipt op de sloot af. De sloot is breder dan ze dacht. Maar aangezien ze door de regenbui al helemaal doorweekt is, stapt ze toch maar de sloot in. Ootje:”Bah wat smerig.” Maar ze zet door. De sloot wordt steeds dieper, maar ze hoeft nog net niet te zwemmen. Dan probeert ze de kant op te klimmen, maar Ootje glijdt uit. Met een enorme plons valt ze terug de sloot in. Door de plons reageert de agent bij de sloot. Hij ziet Ootje. Helaas kan Ootje niet snel genoeg de kant op klimmen en wordt ze gepakt. Ootje is af.

De andere kandidaten balen, maar besluiten het er direct op te wagen, aangezien de agent nu weg is met Ootje. Zonder al te veel problemen bereiken ze de overkant. MGM:”We moeten nu doorzetten.” Vieffan:”Maar we moeten wel voorzichtig zijn, want er zit nog een agent in het spel.” Voorzichtig sluipen ze door het weiland. Het gras aan de Nederlandse kant is een stuk hoger. Ze kunnen zich beter verstoppen, maar ze kunnen nu ook minder makkelijk de boel verkennen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #73 Gepost op: 12-04-2010, 21:02:35 »
04u00
MGM en Vieffan zijn nog 500 meter verwijderd van het einde van het grasveld. MGM:”Dit moet gaan lukken.” Maar dan zien ze plots een lampje! MGM:”Ai, dat is de agent! We moeten opschieten!” Vieffan:”Maar die kist is veel te zwaar! Laten we wat spullen eruit halen en los proberen over de finish te brengen.” MGM pakt twee kandelaren uit de kist en Vieffan haalt de Harry Potter verzameling uit de kist en dan zetten ze het op een lopen. MGM:”Splitsen!” MGM rent naar links en Vieffan naar rechts. Maar ze gaan niet hard. Hun schoenen zitten onder de modder. Vieffan wordt gepakt. Ze sputtert flink tegen. MGM gaat in zijn eentje over de finish. MGM:”Ik heb het gehaald!” Daisy:”Gefeliciteerd. Maar wat heb je meegenomen?” MGM:”We moesten rennen voor de politie. Ik heb deze 2 kandelaren uit de kist gepakt en Vieffan wat boeken. Helaas werd ze gepakt.” Daisy:”Waar is de kist?” MGM:”Die hebben we achtergelaten, omdat we moesten rennen.” Daisy:”Ja, wat zonde nou. Want MC zei nog zo, let op de waarde van de spullen. Hebben jullie die kist wel goed bekeken?” MGM:”Hoezo?” Daisy:”Er zat goud aan de kist. Als jullie alleen de kist over de finish gebracht hadden, had dat al €5000,- opgeleverd!” MGM:”Ah, dat meen je niet!” Daisy:”Helaas wel. Gelukkig zijn die 2 kandelaren samen ook €1500,- waard. De pot stijgt daarmee naar €23.000,- precies!” MGM:”Nou ja, in ieder geval een mooi rond bedrag. Maar wat was die smaragd eigenlijk waard?” Daisy:”Die was €1000,- waard. Maar kom, MC is bij Ootje en Vieffan, we gaan door naar de volgende locatie.”

Voordat de kandidaten naar de volgende locatie doorgaan, krijgen ze de kans om te douchen. Ze zitten onder de modder. Ootje:”Hatsjoe! Het zou wat zijn zeg, ziek worden zo vlak voor het einde.” Vieffan:”Ik hoop het niet voor je. Maar kijk m’n schoenen nou toch, ze zitten helemaal onder de modder. Ik kan ze wel weggooien!” MGM:”Dan had je ze ook niet hoeven terugkopen in Zuid-Afrika.” Vieffan kijkt MGM boos aan, maar besluit het te laten rusten. Dan stappen ze de bus in. Ze zijn in Nederland. De wegen zijn bekend. De bus rijdt naar Utrecht. MC:”Dus we bezoeken jouw thuisstad ook?” Daisy:”Wat denk je zelf. Alleen jou een pleziertje gunnen? Ik heb je al genoeg gegund.” Terwijl de kandidaten en MC op de Neude lunchen, bezoekt Daisy wat familie en vrienden. Dan is het tijd voor de volgende opdracht.

15u00
De kandidaten verzamelen zich bovenop de Domtoren. Vieffan durft niet over de rand te kijken. Vieffan:”Veel te hoog!” Daisy:”Welkom op de Domtoren. We zijn terug in Nederland, in één van de leukste en gezelligste steden van Nederland. We staan nu bovenop de Domtoren, één van de gezichten van deze stad. Als MC zo dadelijk op de toeter blaast gaan jullie zo snel mogelijk naar beneden. Het is de bedoeling dat jullie je binnen een uur zover mogelijk weg van de Dom bevinden. Per meter die jullie hebben afgelegd, levert dat €1,- op. Dus zijn jullie na 1 uur 2000 meter verder, verdienen jullie €2000,-. We meten wel hemelsbreed. En let op: jullie mogen niet linksaf slaan. Tevens mogen jullie alleen te voet de afstand afleggen. Andere vervoersmiddelen gebruiken is verboden. Doen jullie dat wel, mislukt de opdracht. Zijn jullie er klaar voor?” De kandidaten knikken. Daisy kijkt MC aan, en die blaast op de toeter. De kandidaten spurten er vandoor en zijn binnen no-time beneden.

Buiten de Dom slaan ze rechtsaf de Voetiusstraat in. MGM:”Kent iemand de weg in Utrecht?” De dames schudden nee. Vieffan:”We moeten maar gewoon rennen denk ik.” Even verderop slaan de kandidaten de Pausdam op. Dat blijkt een juiste beslissing. De straat mondt uit in de Nieuwegracht. MGM:”Deze straat gaat heel lang rechtuit, we kunnen veel meters maken.” Maar het rennen gaat niet zo makkelijk meer. Na 3,5 week zijn de kandidaten doodop. Uiteindelijk zetten ze maar een stevige wandelpas in. Ze hebben net de Maliesingel bereikt als de toeter klinkt. Het uur is om.

MC:”Volgens mij zijn jullie helemaal gesloopt. Jullie hebben hemelsbreed 1250 meter afgelegd. De pot stijgt daarmee naar €24.250,-.” MC overhandigt MGM het geld. MC:”We zijn nu in Nederland. Jullie denken dat jullie er nu zijn … maar niets is wat het lijkt in de Virtual Mole. We gaan nog één allerlaatste opdracht spelen, en daarvoor moeten we toch weer naar het buitenland. De opdracht zal plaatsvinden in een historische Europese stad. Het goede nieuws is dat de opdracht pas morgen plaatsvindt. Maar we moeten wel nu al richting Schiphol.”

19u00
Om exact 7 uur zetten de kandidaten voet aan de grond in Duitsland. Ze zijn geland in Berlijn. De kandidaten en crew gaan naar het hotel, waar ze genieten van een uitgebreid 5-gangen diner. Na de vermoeiende opdrachten in België en Nederland, eten de kandidaten hun buikjes rond. De kandidaten gaan vroeg naar bed, maar niet voordat Daisy de kandidaten één voor één even apart neemt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #74 Gepost op: 12-04-2010, 21:02:51 »
Daisy:”Ootje, had je van tevoren bedacht dat je de finale zou halen?” Ootje:”Niet verwacht, maar wel gehoopt. Iedereen riep als snel dat ik het niet lang zou volhouden, maar ik heb ze er toch maar mooi even uitgespeeld.” Daisy:”Wat was jouw dieptepunt in het spel.” Ootje:”Tsja, dat was toch wel de allereerste executie, waar Niuno me zomaar van mijn stoel gooide. En toen bleken er ook nog topito’s onder die stoel te zitten! Eerst dacht ik, misschien is het wel een mollenstreek, maar daar ben ik snel vanaf gestapt. Ook de exit van Nicky vond ik erg jammer, ik had hem gegund om in de finale te komen.” Daisy:”En je hoogtepunt?” Ootje:”Het halen van de finale op zich is al een hoogtepunt. Maar Las Vegas was geweldig. Ik heb iedereen eruit gepokerd, heb drie mollegendes ontmoet en natuurlijk wraak genomen op Niuno.”

Daisy:”MGM, je staat nu in de finale. Bevalt het?” MGM:”Natuurlijk. Ik ben erg blij dat het me gelukt is. Maar nu wil ik winnen ook.”Daisy:”Wat was je dieptepunt in het spel.” MGM:”Dat was in Kimberley, dat we zoveel geld uitgaven aan belachelijke spullen. Kijk, mijn horloge is een familie erfstuk, dat ga ik niet zomaar weggeven. Maar een jas en een paar schoenen terugkopen voor €2000,-? Ik vind het nog steeds een schande. En dat ik de vrijstelling verloor in Sydney was ook wel een schok.” Daisy:”En jouw hoogtepunt?” MGM:”Parijs. Het springen van de Eiffeltoren was erg gaaf en in het Louvre een schilderij stelen, meesterlijk natuurlijk. Jammer dat ik gearresteerd werd.”

Daisy:”Vieffan, onze spring in ’t veld. Je staat in de finale. Ooit gedacht zover te geraken?” Vieffan:”Wel gehoopt natuurlijk. Ik dacht al vrij snel op de goede mol te zitten, maar toen vloog plots diegene eruit. Ik denk dat ik nu wel weet wie het is.” Daisy:”Waar kijk je het minst graag naar terug?” Vieffan:”De eerste drie dagen. De eerste opdracht ging natuurlijk gigantisch mis, toen ik mezelf neerschoot. Dat is me nog lang kwalijk genomen. Maar daarna ging het een stuk beter en heb ik mezelf kunnen bewijzen.” Daisy:”En wat was jouw hoogtepunt van het spel?” Vieffan:”Ik heb mezelf verbaasd door van de Eiffeltoren te springen. Maar ik vond China erg leuk. Ik ben blij dat we iets voor die kinderen hebben kunnen doen. Alleen jammer dat we niet zoveel geld verdiend hebben.”

Dan is het bedtijd. Terwijl de kandidaten hun bed opzoeken, nemen Daisy en MC nog even de laatste dag door. Daisy:”Heb je alles geregeld?” MC:”Ja, alles is rond. De finale wordt een spektakel.” Daisy:”Mooi, ik heb er zin in!”

Dag 32

09u00
Na een lange nacht schuiven de kandidaten aan bij het ontbijt. Het is het laatste gezamenlijke ontbijt in de Virtual Mole. Ootje:”Toch wel vreemd hoor.” Na het ontbijt worden de kandidaten meegenomen naar de laatste locatie. Ze verzamelen zich bij de Brandenburger Tor.

10u15
Daisy:”Welkom kandidaten! Dit is echt het allerlaatste spel van de Virtual Mole 2010. Aan het einde van de dag weten we wie de winnaar is, wie de verliezer is en vooral, wie de Mol is!” MC:”Maar wat we nog niet weten, is welk bedrag de winnaar mee naar huis gaat nemen. Op dit moment staat de pot op €24.250,-.” Daisy:”Daar kan vandaag een hoop geld bijkomen. Hier achter mij staan drie Trabantjes klaar. We gaan straks een Trabantenrace houden. We gaan rondjes racen om "Unter den Linden". Langs de weg staan plaatjes met enveloppen die corresponderen met de kleur van jullie Trabant. In de enveloppe kan geld zitten, maar er kan ook een opdracht inzitten die geld kan opleveren. Jullie mogen zoveel rondjes racen als jullie willen. Het geld wat na anderhalf uur is binnengehaald komt in de pot.” MC:”Jullie moeten wel opletten, want er wordt aan de weg gewerkt. Er zijn dus wat obstakels. Van voetgangers hebben jullie geen last, want het parcours is afgezet. We zullen jullie eerst uitleggen hoe de Trabantjes werken en om half 11 start de race. Duidelijk?” De kandidaten stappen elk in een Trabant. MGM neemt de blauwe Trabant, Vieffan de paarse Trabant en Ootje de gele Trabant. Ootje is in lichte paniek, want ze heeft geen rijbewijs. MC probeert haar de basisbeginselen van het autorijden bij te brengen. MGM:”Als dat maar goed gaat.” Vieffan:”Tot nu toe is het Ootje altijd gelukt.” Om exact half 11 staan de kandidaten klaar bij de startstreep. MC:”Klaar voor de start? Af!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #75 Gepost op: 12-04-2010, 21:03:08 »
MGM en Vieffan scheuren er vandoor. Bij Ootje slaat de motor af, maar uiteindelijk komt ze toch op gang. MGM gaat als een dolle. Maar hij rijdt zo hard dat hij in eerste instantie alle pionnen voorbij rijdt. Hij besluit gas terug te nemen. Vieffan heeft haar eerste enveloppe te pakken. Er zit een opdracht in. Ze moet een lijstje maken van alle afgevallen kandidaten in volgorde van exit, te beginnen bij de laatste afvaller. Ze moet de lijst inleveren bij Daisy. Als Vieffan het rondje afgemaakt heeft, levert ze de lijst in bij Daisy. Daisy:”Laten we eens kijken: Lukie4-Nicky-Molow-Niuno-Titatoon-Dolfie-Tdietz-Tinuzzz-Swifty-KD. Helaas, dat is niet goed.” Vieffan:”Huh? Hoe kan dat nou.” Daisy:”Niet twijfelen, verder racen.” Vieffan gaat verder. Ook Ootje heeft haar eerste enveloppe te pakken. Er zit €500,- in! Ootje is blij met haar vangst en tuft rustig verder. Ze wordt alweer ingehaald door MGM. MGM heeft inmiddels €100,- te pakken en grijpt weer een envelop beet. Ook hij krijgt nu een opdracht. “Ram de paarse Trabant van de weg. Zorg dat je minstens 3 rondjes heb gereden voordat de paarse Trabant weer op gang is, dan verdien je €1000,-. Je mag niets zeggen tegen de bestuurder van de paarse Trabant.” MGM besluit Vieffan op te wachten. Vieffan heeft inmiddels een envelop met €250,- gevonden. Als Vieffan voorbij rijdt geeft MGM een dot gas en raakt haar vol van achter. Vieffan kantelt bijna maar ze blijft nog net staan. Ze knalt wel vol in de boarding. Vieffan:”Wat doe je idioot!” Maar MGM geeft gas. Hij moet en zal 3 rondjes rijden. Als MGM voor het eerst Vieffan passeert staat ze nog steeds aan de kant. En ook de tweede keer is Vieffan nog steeds niet op gang. Bij de 3e passage lijkt Vieffan nog stil te staan, maar als MGM wil passeren geeft Vieffan een dot gas en gooit ze haar wagen vol voor die van MGM. MGM kan Vieffan nog net ontwijken, maar knalt in volle vaart tegen een lantaarnpaal. Vieffan tuft weg, terwijl MGM woedend achterblijft.

MGM staat met pech langs de kant als Ootje passeert. Ootje parkeert direct haar Trabant. “Hier, neem mijn wagen over, jij rijdt veel sneller dan ik!” MGM stapt direct in, terwijl Ootje plaatsneemt op de passagiersstoel.” De wissel blijkt een goede zet. MGM gaat als een dolle door het parcours. Ootje raapt de enveloppen en ze halen samen maarliefst €3500,- op! Vieffan blijft steken op €1250,-, mede omdat haar achterbumper na het akkefietje met MGM heeft losgelaten. Met nog 10 minuten op de klok parkeert ze haar Trabant bij de finish. Vieffan:”Dit gaat niet meer, ik stop ermee.” Ze levert haar geld in bij MC. Ootje en MGM gaan nog verder, maar vinden geen enveloppen meer. Dolenthousiast worden ze door Daisy afgevlagd! MGM:”Wat een geweldig spel!” Ze leveren het geld in bij MC.

MC:”Dat was een succesvolle ochtend. Jullie hebben in totaal €4750,- opgehaald. Hiermee stijgt de pot naar €29.000,-. Een prachtig eindbedrag. Iemand van jullie gaat dat bedrag winnen. Maar wie dat is, dat weten we nog niet. Jullie gaan straks de laatste test maken. Wie die test het beste maakt, wint de pot en mag zich de allereerste winnaar van de Virtual Mole noemen.” Daisy:”Jullie krijgen een uur de tijd om de test voor te bereiden. Lees nog éénmaal je molboekje goed door, want wellicht kan dat ene detail net de doorslag geven. Ik wens jullie heel veel succes bij deze laatste test.”

14u00
De kandidaten krijgen allemaal hun eigen laptop. Midden onder de Brandenburger Tor vullen zij de laatste test in. En dan is het gedaan. Iedereen is klaar. MC verzamelt de laptops. Het spel is voorbij.

21u00
Die avond verzamelen de kandidaten zich in het Olympisch Stadion van Berlijn voor de finale. Die avond zal bekend worden wie de winnaar is, wie de verliezer is en wie de Mol is. De kandidaten staan midden op het veld. De spotlights staan op hun gericht. Daisy staat op de tribune en neemt het woord. Haar stem galmt door het stadion. “Welkom kandidaten. Over enkele ogenblikken weten we de uitkomst van het spel. Maar eerst….” En toen viel het licht uit…

Wordt vervolgd…

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #76 Gepost op: 18-04-2010, 14:15:08 »
De Finale

Dag 32
21u00
Het Olympisch Stadion is volledig in duisternis gehuld. Het elektronisch scorebord licht op. De finalisten zien MC op het scherm verschijnen. “Welkom kijkers in de studio! Daisy en de finalisten bevinden zich op 500 meter van ons en ze zitten live in de show! Voordat we echter tot de onthulling overgaan, ontvang ik hier graag de reeds afgevallen kandidaten van The Virtual Mole. Dames en heren, geef hen een warm applaus: KD, Swifty, Tinuzzz, Dolfie, tdietz, Titatoon, Niuno, Molow, Nicky en Lukie4!” De camera zoomt even in op het publiek dat laaiend enthousiast in haar handen klapt. “Swifty, hoe was het om het spel zo vroeg te moeten verlaten?” “Verschrikkelijk … Ik keek uit naar een lang avontuur met spannende opdrachten. Helaas moest ik de groep veel te vroeg verlaten.” “Weet je op dit moment wie de mol is?” “Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. Ik weet maar net wie de finalisten zijn en durf geen gokje wagen.”
“Laat ons even met Niuno praten. Niuno, de groep vond het verschrikkelijk toen jij vertrok. Hoe was het afscheid voor jou?” “Toen ik in het vliegtuig zat, was ik constant aan het nadenken over waar het fout gelopen was en wat ik beter had moeten doen. Ook al lig je uit het spel, je blijft er toch mee bezig. Ik ben zeer benieuwd naar de ontknoping.”
“Lukie4, jij liep net de finale mis. Hoe hard baal je?” “Enorm, het feit dat je net niet de finale haalt, is echt hard. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat ik op de goede mol zat maar goed, het is geen kwestie van weten wie de mol is, je moet ook een hoop vragen over de mol kunnen beantwoorden. Misschien maakte ik de test minder goed dan mijn medekandidaten maar misschien lag ik eruit omdat ik net een minuutje trager was.”
“Daisy, de spanning is hier duidelijk te snijden! De kandidaten, de mensen in de studio maar ook de kijkers thuis willen weten wie de boel de hele tijd aan het saboteren was. Terug over naar jou!”

In het Olympisch Stadion schijnen de spotlights terug op Daisy. “Dank je MC. Goed finalisten, het spel is gespeeld. Tijd om bekend te maken wie de mol is! Het licht zal dadelijk weer uitgaan. Vervolgens zullen de spotlights op de mol schijnen!”
Opnieuw wordt het pikdonker in het stadion. Een minuut lang gebeurt er niks. Dan gaan de spots aan! Het felle licht maakt het aanvankelijk onmogelijk om uit te maken op wie de spots schijnen maar als het licht minder sterk wordt, ziet iedereen … niemand?! In de studio is de verwondering van de gezichten af te lezen. Hoe kan dit? Was er geen mol in dit spel? Natuurlijk wel! Waarom zien ze niemand staan?
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #77 Gepost op: 18-04-2010, 14:15:27 »
Het wordt opnieuw donker in het stadion. Ineens horen ze Daisy. “Auwww, wat moet dat?! Wie duwt mij van het podium?” “Sorry Daisy, ik vond dat ik me dat wel kon permitteren als laatste mollenstreek. Ik vond het een fantastisch spelletje. Ik heb enorm veel schitterende plaatsen gezien en heb ervan genoten om de boel te belazeren. Nu is de tijd echter rijp op mijn identiteit bekend te maken. Doe de spots van het podium maar aan!” Even later gaan de spots opnieuw aan. Wanneer het felle licht vermindert, staat er niemand minder dan Vieffan op het podium! “Wat een afsluiter Vieffan”, lacht Daisy terwijl ze opstaat. “Ik dacht, ik hou de spanning er nog een beetje in.” “Je hebt het geweldig gedaan molletje! We gaan de rest van de groep nu in de studio vervoegen!”

Even later worden Daisy en de drie finalisten met luid applaus onthaald in de studio.
MC: “Welkom Vieffan, hoe voel je je nu je je identiteit bekend hebt mogen maken?”
Vieffan: “Nou, het is een beetje dubbel. Enerzijds ben ik enorm opgelucht omdat ik niet meer moet oppassen dat ik me per ongeluk verspreek maar anderzijds vind ik het wel spijtig dat het mysterieuze molsfeertje ten einde is. Ik heb me enorm geamuseerd de voorbije maand.”
MC: “Dat zal vast. Zullen we – voordat we de winnaar bekend maken – even kijken wat je allemaal uitgespookt hebt?”
Vieffan: “Graag.”
De kandidaten en het publiek krijgen een film te zien waarin Vieffan vertelt over haar mollenstreken.
Vieffan: “Het begon allemaal in het Victoria Hotel in Amsterdam. Toen wist ik nog niet dat ik de mol zou zijn. Net als mijn medekandidaten was ik enorm zenuwachtig maar alles verliep vrij relaxed. Jammer dat ik in het hotel de opdracht voor het Colosseum niet vond maar niets aan te doen. Toen vlogen we naar Delphi waar het avontuur voor mij een verrassende wending zou nemen. Later op de avond kreeg ik te horen dat de eer om de mol te zijn mij te beurt was gevallen. Ik vond het enorm spannend en de adrenaline jaagde door mijn lichaam!”
MC: “Je had maar weinig tijd om je op die rol voor te bereiden want binnen ‘no time’ zouden we op de Akropolis in Athene staan.”
Vieffan: “Inderdaad. Wat ‘stom’ van me om mezelf gelijk af te schieten maar ik kan helaas geen lasergun hanteren.”
Lukie4: “Smiecht.”
Vieffan: “Het gevolg was dat ik geen geld voor de pot zou kunnen verzamelen. Ik had natuurlijk ook mijn medekandidaten kunnen afschieten maar dat zou te doorzichtig geweest zijn.”
Lukie4 werpt een vieze blik naar Ootje die doet alsof ze dat niet gezien heeft.
Vieffan: “In het Colosseum wist ik dat Niuno mij als tweede had geplaatst in onze race. Ik vond dat een perfecte plaats: zo kon ik wat geld in de pot brengen en het vertrouwen van de groep winnen. In Venetië kwam ik comfortabel in de groep van de doeners terecht: zo kon ik low-profile blijven.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #78 Gepost op: 18-04-2010, 14:15:46 »
MC: “Vervolgens was het tijd voor die gevreesde eerste executie waarin KD een rood scherm kreeg. Wat doet dat met een mol?”
Vieffan: “De eerste executie vond ik behoorlijk heftig. Als mol weet je dat mensen afvallen omdat ze de test niet op jou invullen. Ergens is dat geen prettig gevoel.”
MC: “Kreeg je daar soms schuldgevoelens over?”
Vieffan: “Nee, dat niet, zo is het spel nu eenmaal.”
MC: “Dan zette de molkaravaan haar tocht verder richting Finland.”
Vieffan: “De opdracht waar we vuur moesten maken in het bos was natuurlijk schitterend. Allereerst hadden mijn teamgenoten er geen problemen mee om het vuur in het midden van het bos te maken. Toen we vuur hadden, wapperde ik maar wat met dat deken. Vervolgens werd geopperd om het vuur te verplaatsen waardoor het vuur uitdoofde, helemaal goed! Dat team 4 vroegtijdig op de toeter blies, was voor mij onverwacht maar vond ik prachtig. Mijn schuld was het alleszins niet dat deze opdracht mislukt was. Daarna was het tijd voor de metro-opdracht in Londen. Eerst moest ik tdietz halen waardoor de groep al tijd verloor. Ik moet toegeven dat ik me niet echt gehaast heb om tdietz te vinden. De opdracht werd uiteindelijk meesterlijk verknoeid door het geduw en getrek van tdietz en Titatoon. Sorry jongens, ik kon mijn evenwicht echt niet bewaren.”
MC: “Toen moest Swifty helaas het onderspit delven en ging de groep verder naar Parijs.”
Vieffan: “Zeer zeker. Het bungeejumpen was ideaal. Uiteindelijk besloot ik na lang aarzelen toch te springen en de pot werd niet verdubbeld omdat Dolfie niet sprong. Het vertrouwen van de groep in mij kreeg weer een boost. De wijnproeverij in Versailles was echt geen opdracht voor mij. Ootjes uitstekende wijnkennis zorgde ervoor dat het saboteren van de opdracht onmogelijk werd. In het Louvre kon ik mijn team een kamer binnenloodsen met infraroodstralen. Het gevolg was dat het alarm afging en iedereen zich naar buiten moest reppen. Aan het einde struikelde ik nog maar helaas haalden we nog net de eindmeet.”

Daisy: “En toen gingen we naar Amerika!”
Vieffan: “Een geweldig land! Tijdens de cruise-opdracht kon ik alleen passief afwachten en hopen dat de mannen ons niet zouden vinden. Helaas voerden ze de opdracht goed uit. Het pokeren verliep goed. Het was een leuke opdracht en het toernooi was enorm spannend! Uiteindelijk lag ik eruit tegen een ‘4 of a kind’. Wel was ik blij dat ik mijn kaarten niet moest laten zien want ik had niks! Ik wilde zoveel mogelijk chips vergaren om ze dan te verliezen net voor de prijzen werden uitgedeeld. De tocht in de Grand Canyon was fabelachtig! Wel een geluk dat Nicky op het einde struikelde zodat ik bij hem kon blijven. Natuurlijk was ik nog niet moe maar ik had geen zin om de pot extra te spekken.”
Daisy: “Tinuzzz vertrok en we reisden terug naar Las Vegas.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #79 Gepost op: 18-04-2010, 14:16:11 »
Vieffan: “Die aflevering zouden we Angela, Karel en Pieter Jan verwelkomen. Ik wist dat onze eigen suites de volgende dag zouden dienen als suites voor onze drie gasten, daarom dat ik wilde dat we een zwaar feestje hielden de avond ervoor. Dat gebeurde ook. Het was enorm gezellig alleen jammer dat er zoveel rotzooi lag voor de personen die de volgende dag de suites moesten opruimen. De volgende dag kreeg iedereen zijn taak. Ik was chauffeur van de limousine en voelde me vereerd deze 3 presentatoren te mogen ophalen. Helaas was ik mijn zwarte schoenen kwijtgespeeld waardoor ik mijn paarse gympen aan moest doen. Natuurlijk trok het nergens op. Ik hoopte zo een slechtere beoordeling te krijgen aan het eind van de opdracht. De volgende opdracht was het vinden van de kist die op Long Beach verstopt was. Ik heb wat zitten knoeien met het aantal turfjes zodat we op de verkeerde plaats zouden aankomen. Het resultaat is bekend: geen geld. De laatste opdracht van die aflevering speelde zich af in een overweldigend decor: Paaseiland, Chili! We moesten met puzzelstukken een plattegrond vormen om de eindlocatie te weten te komen. Die puzzelstukken zaten in kisten waarvoor we de sleutels moesten vinden. Om die sleutels te bemachtigen moesten we vragen beantwoorden. Soms antwoordde ik goed, soms fout. Uiteindelijk hadden we de eindlocatie gevonden maar was de groep niet compleet. Ik bood aan te helpen zoeken. Natuurlijk liep ik in verkeerde richtingen en roepen deed ik ook niet altijd. Dankzij MGM kon ik nogmaals op de grond vallen. Het belangrijkste aan het einde van de opdracht was dat ik op tijd binnen was en dat we voornamelijk door Dolfie de opdracht verloren hadden. Weer geen geld in de pot.”
Daisy: “Vervolgens werd de groep op een dubbele executie getrakteerd en zowel Dolfie als tdietz werden naar huis gestuurd.”
Vieffan: “Spijtig voor hen dat ze Australië moesten missen. Wat een prachtige natuur! De opdracht met Ayers Rock kwam me ook goed uit: Niuno en MGM boden me gewoon de kans om het geld, de jokers en het briefje te pakken! Daar zei ik geen nee tegen natuurlijk. Er zat weliswaar 1000€ extra in de pot maar ik kon wel een sleutelrol vervullen tijdens de F1-race. Ik mocht bepalen welke kandidaat op welke positie terecht kwam. Dankzij mijn miscommunicatie kwamen Molow en Lukie4 de tweede keer samen de pitstop binnen waardoor Lukie4 teveel tijd verloor om nog voor punten en geld in aanmerking te komen. Vervolgens speelden we in Canberra het Zwakste Schakelspel in Telstra Tower. Ik heb geld uit de pot kunnen houden door domme antwoorden te geven en niet op tijd het geld op de bank te zetten. Tot slot verloren we met de opdracht in het Opera House maar liefst 3500€. Heerlijk, en des te meer omdat MGM ervoor zorgde dat dit geld uit de pot verdween!”

MC: “Titatoon werd het volgende slachtoffer van de mol en de groep reisde naar Hong Kong.”
Vieffan: “Het begon met het strategische spel op de 12de verdieping van het Grand Hyatt Hotel. We moesten enveloppen verzamelen uit kamers en tevens zorgen dat we uit de handen van de bewaker bleven. Ik zorgde ervoor dat ik 100€ pakte en een joker. Tegen de groep zei ik dat ik ook een lege enveloppe gevonden had maar dat was natuurlijk niet waar. Die 500€ had ik uit het raam gegooid. Ook hoorde ik niets via de portofoon. Logisch want ik had de batterijen uit de portofoon gehaald. Die avond hadden we een gezellige avond in Victoria Peak Garden. Toch moest ik enorm mijn lach inhouden toen Ootje me kwam melden dat er spullen verdwenen. Dat wist ik heus wel, ik was daar immers verantwoordelijk voor! Daarna moesten we een puzzel maken in een loods. Ik zocht mee naar hoekpunten en zorgde ervoor dat ze weer onder de andere puzzelstukjes verdwenen wanneer ik ze vond. Op het einde van de opdracht volgde ik Niuno’s idee toen die het foute puzzelstukje koos. Weer geen geld. We vlogen naar China voor de opdracht met de weeskinderen. Geweldig dat we iets voor hen konden doen! Toch deed ik niet helemaal mijn best om hen de liedjes goed aan te leren. Nee Niuno, zo vals zing ik echt niet. Onze top 4 aanpassen, kostte ons ook mooi de helft van het bedrag!”
2024: wie is de Mol?