Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 136742 keer)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #160 Gepost op: 25-01-2014, 16:47:54 »
Ik verheug me echt heel erg op de volgende aflevering. Die shots met die boten beloofd wat...
Filipijnen, leuk!
Overigens denk ik dat Sofie de mol is, gevolgd door Freek. Eerst dacht ik Freek, maar tijdens de roltrappenopdracht deed Freek het echt top, en Sofie kwam bij Jennifer, zo van 'oke woorden onthouden: aromabiljetcorsagederrière' zodat Jen ze amper kon onthouden. Sofie kwam ook niet op het ABC-ezelsbruggetje. 'Een zware keuze,' hint naar Sofie..!? Achterin de boot deed ze ook niet veel, dit zijn een paar redenen waarom ik haar verdenk die andere zijn al zo vaak hier genoemd dat ik ze niet ga herhalen  ::hypocriet::
Aaf vind ik ook een goede mol. Ik moet ook vaak om haar lachen, vooral op die boot en haar 'ik-snelwandel-want-ik-kan/durf-niet-te-rennen-loopje  ::rofl::
Aaf had ook al door dat Tygo die envelop had van JW (weet niet of dat hier al is genoemd) want ze moest lachen omdat ze wist dat Tygo die envelop van JW had.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 16:53:05 door JPMoL »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Spoilertopic
« Reactie #161 Gepost op: 25-01-2014, 16:50:19 »
Dus de kans dat Tygo finalist is, is nihil. Aangezien hij naar alle waarschijnlijkheid een envelop naar Freek gestuurd heeft, betekent dat dus dat zeker de laatste 3 kandidaten alle 3 op Freek zitten (en Tygo de test het slechtst maakte) of dat Freek niet de mol.
Vergeet niet dat er regelmatig een vrijstelling in de aflevering voor de finale te verdienen is. Er is daardoor kans dat iemand die de mol verdenkt afvalt, terwijl iemand die fout zit door gaat (met een vrijstelling).

Ik heb overigens Tygo wel zo nu en dan ingevuld als finalist in de pool.

Toevoeging: Stel kandidaat Freek verdient een vrijstelling in aflevering 8 en Tygo zit ook nog in het spel. Dan is Freek invullen op de envelop natuurlijk een zeer goede keuze.
Stel mol Freek verdient een vrijstelling in aflevering 8 en Tygo verdenkt iemand anders. Ook dan geeft Freek invullen op de envelop meer zekerheid dan het invullen van de naam van je mol.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 16:53:52 door Rat »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #162 Gepost op: 25-01-2014, 16:53:25 »
Dat klinkt plausibel. :)

klaar voor de strijd

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Spoilertopic
« Reactie #163 Gepost op: 25-01-2014, 17:27:15 »
Tygo verdenkt op het moment Sofie. Als dit nog een tijdje zo blijft is er een grote kans dat Sofie niet de Mol is...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2014, 13:59:09 »
Tygo verdenkt op het moment Sofie
Ja precies daarom zei ik in het andere topic al niet snel te verwachten dat Tygo eruit gaat want dan weet je meteen dat Sofie de mol niet is (terwijl zij dik 1e verdachte is bij Moltalk enzo).

invullen op de envelop
Ik denk wat dat betreft nog steeds dat je dit beter niet naar de mol kunt doen (die heeft een versnippermachine).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: Spoilertopic
« Reactie #165 Gepost op: 26-01-2014, 16:48:10 »
Ja precies daarom zei ik in het andere topic al niet snel te verwachten dat Tygo eruit gaat want dan weet je meteen dat Sofie de mol niet is (terwijl zij dik 1e verdachte is bij Moltalk enzo).
Ik denk wat dat betreft nog steeds dat je dit beter niet naar de mol kunt doen (die heeft een versnippermachine).

O ik dacht dat de mol de enveloppen niet in handen kreeg. Het geld werd veilig gesteld. Of het moet zo zijn dat de kandidaten die nog in het spel zitten de enveloppen uit de bus moeten halen en dat de mol daar geld weg kan toveren.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Spoilertopic
« Reactie #166 Gepost op: 26-01-2014, 16:56:04 »
Waarom? Juist wel! Want anders zou hij toch niet doorgaan... volgens mij had hij niet zoveel gespreid.

Dit was nog in die discussie dat Tygo gespot was in dat reisverslag en dus sowieso naar huis ging.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #167 Gepost op: 26-01-2014, 17:03:26 »
kandidaten die nog in het spel zitten de enveloppen uit de bus moeten halen en dat de mol daar geld weg kan toveren
Ja daar ga ik van uit, de andere optie vind ik niet des mols.

Maar de meesten gaan ervan uit dat het wordt veilig gesteld.

Ik vind zelf de paar zinnen die Art altijd uitspreekt voor meererlei uitleg vatbaar. Dat doen ze denk ik ook juist om zelf beweegruimte te hebben. Ik heb zelf ook een mollenspel gespeeld en dan was het altijd fijn als je nog kon bijsturen zoals in dit geval de pot. Als die nu erg triest dreigt uit te vallen kan Art bijv. het geld gewoon veiligstellen en de rente flink opvoeren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #168 Gepost op: 26-01-2014, 21:07:13 »
hij heeft hem slechts iéts slechter dan de rest gemaakt.

Óf even goed en langzamer...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #169 Gepost op: 27-01-2014, 10:03:32 »
als hij op Sofie blijft zitten, en hij gaat eruit dan kan Sofie niet de mol zijn. Yep klopt. Maar vergeet niet: hij spreidt telkens hé
Dat spreiden maakt met zoveel deelnemers niet zoveel uit. Ten eerste zegt Tygo steeds en steeds duidelijker dat hij de test weldegelijk focust op Sofie. Dus als iedereen Sofie meeneemt in de test komt hij er toch beter uit met haar als mol.

Ten tweede zit niet eens iedereen op Sofie. Dus mocht hij slechts 1/3 op haar invullen dan nog wint hij van diegene die 0/3 invult... die zal wel hier en daar 'wat' goed hebben, maar haalt zo'n achterstand op Tygo nooit in.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Spoilertopic
« Reactie #170 Gepost op: 27-01-2014, 16:48:13 »
VOlgens mij moeten we ons niet zo blind staren op wie wie verdenkt. En of diegene spreidt ja of nee. Al een aantal seizoenen blijkt dat je dan lelijk de boot in kan gaan. Ik spreek uit ervaring  ::)

Ook al zit je op de juiste mol, gaat het ook nog om de tijd. En bovendien kan je nog vragen fout hebben. Anderen kunnen jokers of vrijstellingen inzetten. Dus nee, als Tygo op Sofie zit en hij gaat er uit kan Sofie nog best de mol zijn. (Is ze overigens ook, maar dat terzijde).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #171 Gepost op: 28-01-2014, 14:33:49 »
Heeft iemand het "mol-geld" al eens goed bekeken?

In dit briefje zie ik namelijk het uitzicht op de lasershow van aflevering 1.
Ik kan het nog niet koppelen aan een persoon, maar als ik kijk naar het uitzicht, gok ik dat dit de positie was van Tygo en Freek.
De link met de draak kan ik alleen nog niet leggen met één van beide.
Edit: het kan ook de positie van Sofie en Owen geweest zijn, aangezien de afbeelding doet vermoeden dat de mol niet op een hoge positie stond.
Iemand die handig is in deze positie-bepaling?




Wie zijn die mensen??
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 14:44:03 door Zwanee »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #172 Gepost op: 28-01-2014, 14:46:12 »
Heeft iemand het "mol-geld" al eens goed bekeken?

Ik zie nu wel duidelijk dat er gewoon 2x Hong Kong in het Chinees op de biljetten staat. En dus niet '.... is de Mol' of zo.  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Spoilertopic
« Reactie #173 Gepost op: 28-01-2014, 14:50:09 »
Wie zijn die mensen??

Ik denk de prijsvraagwinnaars.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #174 Gepost op: 28-01-2014, 14:50:48 »
Ik zie nu wel duidelijk dat er gewoon 2x Hong Kong in het Chinees op de biljetten staat. En dus niet '.... is de Mol' of zo.  ;D

En nu is de vraag wat voor geld Art op de Filipijnen gaat uitdelen..

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Spoilertopic
« Reactie #175 Gepost op: 28-01-2014, 14:54:25 »
Wie zijn die mensen??

Tygo en Freek.  :P

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #176 Gepost op: 28-01-2014, 15:01:06 »
Ik denk de prijsvraagwinnaars.

Klopt, Sylvie heette ze geloof ik  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 19:03:54 door Lukie4, Reden: liever geen volledige namen gebruiken »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #177 Gepost op: 28-01-2014, 15:26:37 »
Heeft iemand het "mol-geld" al eens goed bekeken?

In dit briefje zie ik namelijk het uitzicht op de lasershow van aflevering 1.
Ik kan het nog niet koppelen aan een persoon, maar als ik kijk naar het uitzicht, gok ik dat dit de positie was van Tygo en Freek.
De link met de draak kan ik alleen nog niet leggen met één van beide.
Edit: het kan ook de positie van Sofie en Owen geweest zijn, aangezien de afbeelding doet vermoeden dat de mol niet op een hoge positie stond.
Iemand die handig is in deze positie-bepaling?



Wel gewaagd om dit al van te voren te laten drukken, aangezien de groep bepaald wie wel/niet in de schijnwerpers komen...

Aannemend dat de mol in de schijnwerpers moest staan, maar niet aangewezen werd: De hint is verpest
Aannemend dat die positie van Sofie en Owen de goede positie was: Als de mol gekozen werd om in de schijnwerpers te staan: De hint is verpest.

Dat is dan toch een risico dat neemt als productie, aangezien er al eerder geld uitgedeeld werd... Al was dat geen briefje van 250...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #178 Gepost op: 28-01-2014, 15:33:22 »
Wel gewaagd om dit al van te voren te laten drukken, aangezien de groep bepaald wie wel/niet in de schijnwerpers komen...

Aannemend dat de mol in de schijnwerpers moest staan, maar niet aangewezen werd: De hint is verpest
Aannemend dat die positie van Sofie en Owen de goede positie was: Als de mol gekozen werd om in de schijnwerpers te staan: De hint is verpest.

Dat is dan toch een risico dat neemt als productie, aangezien er al eerder geld uitgedeeld werd... Al was dat geen briefje van 250...

Mee eens. Maar ik heb van aflevering 1 t/m 3 ook geen briefjes van 250 in het spel gezien. Dit was de eerste keer dat ik het voorbij zag komen.
Dus in dat opzicht niet gewaagd, want binnen een dag kan dat "geld" gedrukt zijn.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #179 Gepost op: 28-01-2014, 15:33:36 »
Ja, het Molgeld viel me dit seizoen ook al op, en vooral omdat niet ieder briefje hetzelfde lijkt te zijn.

http://i44.tinypic.com/3469qx2.png

Dit plaatje hierboven bijvoorbeeld. in het bovenste vierkantje lijken cijfers te staan, iets in de trend van 48341
de lange pijl wijst naar een snor?? denk er zelf de rest van het gezicht even bij.. Dan ben ik benieuwd naar de chinese tekens naast de 250 rechts onderin.. dat + achtig teken lijkt voor 10 te staan en ik heb zo het gevoel dat daar in het chinees iets met 14 staat veertien is namelijk dit > 十四

Het onderste vierkantje waren volgens mij vier huisjes (ga op zoek naar betere screens want ik heb al wat proberen te zoeken met vierhuizen of vierhuis, maar verder dan JW is de bedenker van het glazen huis kom ik nog niet.

Ik ga even speuren naar meer geld, want volgens mij zag niet ieder 250je er het zelfde uit... tbc
Profiler