Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 136667 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #200 Gepost op: 30-01-2014, 14:25:20 »
Op basis van deze informatie denk ik dat je redelijkerwijs van het volgende tijdschema kunt uitgaan:
27 mei: executie afl. 5 -> nog 6 kandidaten over
29 mei: executie afl. 6 -> nog 5 kandidaten over
31 mei: executie afl. 7 -> nog 4 kandidaten over
2 juni: executie afl. 8 -> drie finalisten over
4 juni: afl. 9 finale winnaar/verliezer/mol
Dat klopt, maar ik denk dat de column van Aaf daarvoor al was geschreven, aangezien ik vermoed dat ze pas op z'n vroegst op 26 mei naar de Filipijnen zijn vertrokken en toen was die column al gepubliceerd.

Ik heb het nog eens bekeken en inderdaad, ik snap niet hoe buzzcapture heeft berekend dat ze uiterlijk aflevering 5 eruit zou gaan. Zou eigenlijk aflevering 4 moeten zijn - wat niet is gebeurd.

Als JW vanavond afvalt zouden twee van hun theorieen al de soep in zijn gelopen  ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #201 Gepost op: 30-01-2014, 14:50:11 »
Aaf heeft in een artikel (voor WIDM begon in de Vara-gids) haar voorbereiding beschreven. Daar schreef ze dat ze een aantal columns vooruit had geschreven zodat haar afwezigheid niet zou opvallen. Ze zou de columns vanaf een laptop ter plaatse versturen en waar nodig nog wat kleine aanpassingen doen.

Als de spoiler louter op basis van de column is geconcludeerd heeft Aaf zich ingedekt.

Het punt was vooral dat Aaf tweets citeerde die volgens dat Buzzgebeuren geplaatst waren TIJDENS de opnames.

Al zijn er zeker vraagtekens te plaatsen bij analyse. Klopt bijvoorbeeld de opnameperiode wel? Volgens mij gaan hun uit van 3 dagen per aflevering, terwijl dat er toch echt maar 2 zijn. Wat betreft het geval van Aaf: Ik denk dat ze een eerder beginpunt gekozen hebben, waardoor de Tweet die Aaf gebruikt heeft binnen de opnameperiode valt, maar in feite net 1-2 dagen van te voren geplaatst is. Daardoor zegt men bij het Buzzgebeuren dat Aaf eruit moet liggen binnen de eerste 5 afleveringen, aannemend dat ze geen stukken schreef tijdens de opnames zelf. Dan moet Aaf er dus uit liggen, om weer het stuk te kunnen schrijven. Op basis van hun opnameperiode, in combinatie met hun aanname van 3 dagen per aflevering, komen hun op 'ergens in de eerste 5 afleveringen' uit.

De ontdekking van Maurice (die meteen weer aan het twitteren sloeg), Tygo (gespot door vakantiegangers) en Sofie (twitterberichten die nogal vreemde tijden hebben als ze vanuit de Filipijnen geplaatst zijn) vind ik dan ook een stuk sterker overkomen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #202 Gepost op: 30-01-2014, 14:52:02 »
Sofie (twitterberichten die nogal vreemde tijden hebben als ze vanuit de Filipijnen geplaatst zijn) vind ik dan ook een stuk sterker
Dan zal Sofie gaan vanavond, aannemende het tijdschema hierboven... ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #203 Gepost op: 30-01-2014, 14:55:35 »
Ik denk ook dat Jaap van Zessen verkeerde aannames doet en daaruit zijn conclusies trekt.
Eerlijk gezegd hoop ik dat ook........

Hij gaat uit van een opnameperiode van vier weken ( 13 mei tot 7 juni?
Wij weten dat de finalisten op 5 juni ( ik denk  om 14 uur) in Nederland aankwamen.
Dat betekent dat ze om 9.00 uur Hongkong tijd zijn vertrokken. De finale opnamen moeten dan ongeveer 3 of 4 juni hebben plaatsgevonden. 17 dagen eerder is 17 of18 mei start opnames.
Kijkend naar kleding en rekening houdend met vrije dagen denk ik ook dat men nu op 25/26 mei zit.
de column van Aaf is dan al verschenen.
Zijn conclusie over JW  vind ik voorbarig en over Sofie heb ik al eerder een bericht geplaatst.
Zij gebruikt HootSuit en hiermee kun je je berichten op social  media vooruit plannen en je social media door derden laten beheren.  Volgens mij zeggen tijdstippen van Sofie's antwoorden op Twitter dan ook niets.

Ik hoop dan ook dat hij ongelijk heeft en dat blijkt helemaal als JW er vanavond uitvliegt ipv Aaf.

Wat zijn de conclusies over JW dan? Die heb ik volgens mij toch echt gemist... Hoe weet je trouwens dat de finalisten op 5 juni 's middags terug zijn gekomen? Heb je ze gespot op het vliegveld ofzo? Dan zouden de finalisten dus al uitgelegd moeten zijn ofzo... Snap anders niet waarom zo'n bewering standhoudt. En Sofie gebruikte inderdaad een of andere tool om berichten vooruit te plannen. Er zijn echter nu ook berichten op gedoken die niet vooruit gepland zijn en dat ook nog eens op rare tijdens als je in de Filipijnen zou zitten. Dat is het punt wat het Buzzgebeuren probeerde te maken deze keer...

Over vraagtekens zetten bij de opname periode heb ik in mijn vorige post al iets over gezegd. Dat is zeker iets wat je moet doen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Spoilertopic
« Reactie #204 Gepost op: 30-01-2014, 14:59:41 »
Dan zal Sofie gaan vanavond, aannemende het tijdschema hierboven... ::oink::

Argh, je maakt me in de war !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Spoilertopic
« Reactie #205 Gepost op: 30-01-2014, 15:00:18 »
Dan zal Sofie gaan vanavond, aannemende het tijdschema hierboven... ::oink::

Kan niet. "De Mol verlaat nooit het spel." :D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Re: Spoilertopic
« Reactie #206 Gepost op: 30-01-2014, 15:20:56 »
Wat ik vreemd vind is het volgende. De opnames van WIDM duren bv 3 weken en worden opgenomen in Hong Kong. Dan zorg je er toch voor dat alle deelnemers die afvallen een hotel in Hong Kong beschikbaar is en dat ze verboden wordt om tijdens deze 3 weken ook maar iets te doen op oa. social media? Ik stoor me aan de aanwijzingen zoals die hierboven waarin mensen gaan zoeken naar berichten op social media om er zo achter te komen wie de volgende afvallers zijn.  Nu weet ik dat het netjes in het Spoilergedeelte staat, maar ik vind het erg raar dat de makers dit gespeur niet uitsluiten door afgevallen deelnemers gedurende de opnames in hotels te stoppen. Bovendien vind ik het een wat laffe manier om aanwijzingen te vinden.

Ik heb de aanwijzingen hier bewust niet heel aandachtig doorgelezen dus misschien mis ik iets, maar het komt op mij in elk geval wat vreemd over.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #207 Gepost op: 30-01-2014, 15:32:14 »
hotel in Hong Kong beschikbaar is en dat ze verboden wordt om tijdens deze 3 weken ook maar iets te doen op oa. social media
BN-ers kun je geen wekenlange gevangenis opleggen, dan doet niemand meer mee. Geldt voor iedereen eigenlijk, het is de Nieuwe Tijd he met al die social media. Je kunt er wel slimmer mee omgaan en niet zo dom als bijv. 2 jaar geleden toen je inderdaad 1 op 1 kon zien wie wanneer het spel verliet. Ik neem aan dat ze dit jaar wel wat slimmer zijn en allerlei rookgordijnen opwerpen zoals voluit twitteren in het vliegtuig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #208 Gepost op: 30-01-2014, 15:34:06 »
Wat ik vreemd vind is het volgende. De opnames van WIDM duren bv 3 weken en worden opgenomen in Hong Kong. Dan zorg je er toch voor dat alle deelnemers die afvallen een hotel in Hong Kong beschikbaar is en dat ze verboden wordt om tijdens deze 3 weken ook maar iets te doen op oa. social media? Ik stoor me aan de aanwijzingen zoals die hierboven waarin mensen gaan zoeken naar berichten op social media om er zo achter te komen wie de volgende afvallers zijn.  Nu weet ik dat het netjes in het Spoilergedeelte staat, maar ik vind het erg raar dat de makers dit gespeur niet uitsluiten door afgevallen deelnemers gedurende de opnames in hotels te stoppen. Bovendien vind ik het een wat laffe manier om aanwijzingen te vinden.

Ik heb de aanwijzingen hier bewust niet heel aandachtig doorgelezen dus misschien mis ik iets, maar het komt op mij in elk geval wat vreemd over.

Ik ben het helemaal met je eens. Andere optie: laat afgevallen kandidaten tot en met een bepaalde datum geen gebruik maken van social media. Dan begint iedereen weer op dezelfde dag met twitteren e.d.  Achteraf is er niks aan af te leiden. Bij de eerste afvaller zie je vaak dat diegene snel doorgaat met twitteren, alsof hij/zij gewoon één of twee dagen niks geplaatst heeft, maar achteraf is dit heel makkelijk terug te vinden. Hopelijk bedenkt de productie vanaf dit jaar een slimme optie. Liever dat mensen er op een gegeven moment achter komen wíe er allemaal drie weken weg zijn geweest dan wie wanneer terug kwam. En iedereen in een hotel zetten maakt het minder hard voor de afvallers, dus ik snap op zich dat het erbij hoort dat ze zo snel mogelijk terug naar huis moeten, maar laat ze dan aub niet twitteren.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #209 Gepost op: 30-01-2014, 15:34:09 »
Hoe weet je trouwens dat de finalisten op 5 juni 's middags terug zijn gekomen? Heb je ze gespot op het vliegveld ofzo? Dan zouden de finalisten dus al uitgelegd moeten zijn ofzo... Snap anders niet waarom zo'n bewering standhoudt.
Ik weet ook niet waar dat vandaan komt en of het klopt. De conclusies die ik eerder in dit topic trok m.b.t. de (non-)spoilers over Aaf en Sofie in combinatie met de opnamedagen zijn met name gebaseerd op de gegevens over het weer in Hongkong in de tweede helft van mei 2013. Als je ziet dat het alleen op 22, 25 en 26 mei geregend heeft en je ziet dat het in afl. 2 en afl. 5 duidelijk regent, vind ik de aannames/conclusies over de opnameperiode en het reisschema niet zo ver gezocht. En dan is 5 juni ook aannemelijk als dag van terugkomst in Nederland.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #210 Gepost op: 30-01-2014, 15:49:52 »

Als JW vanavond afvalt zouden twee van hun theorieen al de soep in zijn gelopen  ;D
3 eigenlijk: die over JW, Aaf en Sofie. >:D

Want ook Sofie kan niet meer op tijd in Nederland zijn aangekomen om haar tweets op een 'normale' tijd te versturen als ze niet in aflevering 5 afvalt, denk ik.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #211 Gepost op: 30-01-2014, 17:43:14 »
Als ze nu volgend seizoen alle kandidaten met een twitteraccount eens verplichten tijdens elke biecht een tweet te versturen, zijn we van dit probleem verlost.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #212 Gepost op: 30-01-2014, 19:58:24 »
Tja ieder moet zijn eigen afweging maar maken hoor! Het blijkt wel dat er door dergelijke berichten grote verwarring ontstaat en dat vind ik nu juist zo jammer!
Ook voor de diverse pools en de app.

Jaap van Zessen meldde over JW dat hij na de opnameperiode, kort nadat hij weer aan het werk was gegaan een tweet verwijderd had. Deze tweet gaat over het feit dat het lastig wennen was na vier weken afwezigheid o.i.d. Het verwijderen van die tweet wordt verdacht genoemd ???. Daar wordt de conclusie aan verbonden dat hij de finale gehaald heeft en misschien zelfs wel de mol is. Voer voor de JW verdenkers dus.
JW heeft verteld dat hij ouderschapsverlof heeft opgenomen omdat enkele maanden daarvoor een derde kindje was geboren in zijn gezin. Ik vind het helemaal niet raar dat hij vier weken afwezig is geweest en dat het dan weer wennen is. Alle kandidaten nemen overigens vrij tijdens de opnameperiode, niemand gaat meteen weer aan het werk of zo....

Op het 2013 board hebben we al gespeculeerd i.v.m. de info over de reisblog Tygo(dit was voor mij oud nieuws dus)

Via sofie's twitter account zijn ook op 18 mei 20 mei etc .tweets verstuurd of antwoorden gegeven op binnenkomende tweets. Ze heeft ook eerder dan nu op de filipijnen getwitterd. Via HootSuit kun je je Social media laten beheren.

Nee hoor ik spot niet op Schiphol, alhoewel, op 2 juni 2013 ben ik vanaf Schiphol vertrokken naar Californie, ik had zomaar een kandidaat kunnen spotten ;D

Van een medeforummer, die soms iets meer inside informatie heeft weten we dat de finalisten op 5 juni teruggekeerd zijn. Deze info komt van een crewlid.Toen Maurice afviel meldde ze dat ze Maurice had gezien als een mogelijke finalist omdat hij een uur na terugkomst op Schiphol een foto op zijn facebook had geplaatst. Dus ik heb even Facebook van Maurice gecheckt om dat tijdstip te achterhalen. ::vergroot::

O ja, die opmerking was er over JW gepost. Ik weet het weer. Hechtte ik zelf niet heel veel waarde aan, maar goed. Wat betreft Maurice zat hij goed, en wat betreft Sofie en Tygo kan hij wat mij betreft ook goed zitten. Bij Aaf twijfelde ik sowieso al vanaf het begin en ik denk dat hij er oook naast gaat zitten.

Ben zelf niet heel erg thuis met het twitteren, heb dus ook totaal niet gekeken naar wat voor tweets Sofie heeft gepost. Er werd gesproken over standaardtweets, van te voren geprogrammeerd. Maar als ik jou begrijp, zijn er ook nu (qua afleveringen in WIDM) al tweets van Sofie geweest die zeker niet al ingepladn waren? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Verder kan ik me best in je post vinden. Alleen je tweede zin vind ik een beetje krom. Iedereen probeert de mol te vinden op zijn manier. Als iemand ideeën heeft, mag hij het best posten. Of had de C is the Mole hint vorig jaar ook niet bekend gemaakt mogen worden ofzo? Want dat verpestte ook alles en had invloed op de polls etc.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #213 Gepost op: 30-01-2014, 21:54:19 »
Nou, buzzcapture kan zichzelf wel een flop noemen nu  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #214 Gepost op: 30-01-2014, 22:28:49 »
Nou, buzzcapture kan zichzelf wel een flop noemen nu  ;D
Ja, ik kwam hier ook even om ze uit te lachen. :P Alles over Aaf en Sofie kan de prullenbak ik. ::zwaai::

Hints die de productie er instoppen vind ik een heel ander verhaal, die mogen gevonden worden ::ok:: 
Ja, dat is natuurlijk het grote verschil. Helemaal mee eens. Dat zijn ook hints en geen echte spoilers. Alles wat buiten het programma komt wel en ik baal altijd als dat soort dingen uitlekken.

Vind het ook gewoon goed nieuws als nu blijkt dat je uit het sociale media gedrag van de kandidaten eigenlijk niets definitiefs kunt concluderen. Blijkt ook uit dat de productie hier goed over heeft nagedacht en goede instructies en tips geeft.

Offline Quickdust

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #215 Gepost op: 1-02-2014, 00:16:26 »
Iets waar ik vandaag achterkwam bij de officiele WIDM app
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plaatje:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #216 Gepost op: 1-02-2014, 00:21:28 »
Iets waar ik vandaag achterkwam bij de officiele WIDM app
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plaatje:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kan nog, dus krijg je punten. Of JW is de mol en jij bent de enige die het weet. Niets is wat het lijkt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #217 Gepost op: 1-02-2014, 00:24:14 »
Ik raad je aan de puntentelling na te gaan. Je krijgt punten zolang de kandidaat erin blijft. Begint bij 10 en als je op dezelfde blijft, verdubbeld het. Verander je, begint het weer op 10. Zoiets is het. Het is dus normaal dat je punten krijgt en nee, je kunt niet concluderen dat JW de mol is. Kijk anders in het topic over de app. Deze is deze vraag al meerdere keren langs gekomen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #218 Gepost op: 1-02-2014, 12:13:33 »
Ik heb 80 punten gekregen voor Freek is de mol

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #219 Gepost op: 1-02-2014, 16:54:53 »
Ik heb 80 punten gekregen voor Freek is de mol

Dan heb je hem 4 keer als mol ingevuld, als ik het goed heb.